شماره مجوز: 1301550312311

هرآنچه درباره اجاره خودرو در ترکیه باید بدانید

نیلوفر طاهری
8 ماه پیش
439 بازدید
0 0
یکی از مهم ترین انتخاب ها و اولویت‌ها در سفر به ترکیه، اجاره خودرو در این کشور است. در مطلب های پیشین  اهمیت و جزییات این انتخاب را به طور کامل بررسی کردیم و در این مطلب نیز شما را با مهم ترین نکات و قوانین اجاره خودرو در ترکیه آشنا می کنیم. با ما همراه شوید..

ترکیه، محبوب ترین مقصد سفر برای ایرانیان و یکی از توریستی ترین مناطق دنیا است که سالانه گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط جهان به خود جذب می کند. بسیاری از گردشگران در سفر به ترکیه شهرهای توریستی آن همچون، استانبول، آنتالیا و ازمیر را مقصد اصلی خود قرار می دهند. این شهرهای بزرگ و زیبا مملو از سواحل رویایی، مکان های باستانی و تاریخی و جاذبه های گردشگری بی نظیری است که چشم هر بیننده ای را غرق در حیرت و لذت می کند. مراکز خرید متنوع در ترکیه در فواصل زمانی کوتاه در فصول مختلف، با جشنواره های خرید و تخفیف، سود بسیاری را برای گردشگران به ارمغان می آورد و بهانه بیشتری برای حضور در این کشور رویایی رقم می زند. یکی از مهم ترین انتخاب ها در سفر به ترکیه، اجاره خودرو در این کشور است. اجاره خودرو در واقع یکی از مهم ترین الویت هاست. در مقاله های پیشین اهمیت و جزییات این انتخاب را به طور کامل بررسی کردیم و در این مقاله نیز شما را با مهم ترین نکات و قوانین اجاره خودرو در ترکیه آشنا می کنیم. بی شک یکی از مهم ترین علت اجاره خودرو در ترکیه، گرانی بیش از حد تاکسی ها است. وسعت شهرها و پراکندگی جاذبه های گردشگری و مراکز خرید نیز امکان دسترسی آنها را با حمل و نقل عمومی برایتان سخت و در برخی مواقع غیرممکن می سازد. رنت خودرو از شرکت های غیر معتبر نیز به مشکلات کار می افزاید با این حال اجاره خودرو در ترکیه بسیار آسان است اما نکات مهمی دارد که باید به آنها توجه کنید تا درصد اشتباه و خطا در اجاره خودرو را صفر کنید و ضرر و زیانی شامل شما نشود . با رنتیفا در این مطلب همراه شوید

نکات ضروری برای اجاره خودرو در ترکیه:

رزرو اجاره خودرو در فرودگاه ترکیه:

اجاره خودرو در تمامی فرودگاه های معتبر در شهرهای بزرگ امکان پذیر است اما آنچه حائز اهمیت است. آرامش شما به هنگام ورود به فرودگاه است. در صورتی که قبل از ورود به فرودگاه برای رزرو آنلاین خودروی اجاره ای اقدام کرده باشید بدون دغدغه و نگرانی و به محض رسیدن به فرودگاه و یا در محل هتل و اقامتگاه شما خودرو در اختیارتان قرار می گیرد. چرا که با توجه به توریستی بودن و ازدحام زیاد گردشگران در شهرهای بزرگ ترکیه به خصوص در استانبول و در در ایام تعطیلات و جشنواره های خرید، ممکن است آژانس هاس اجاره خودرو، ماشینی برای کرایه نداشته باشند و یا خودروی مورد نظرشان با نیاز شما مطابقت نکند. پس همیشه رزرو اجاره خودرو اولین و مهم ترین انتخاب است.

 همراه داشتن گواهینامه رانندگی در ترکیه :

برای اجاره خودرو درترکیه نیاز است که قبل از سفر، گواهینامه خود را بین المللی کنید. این کار برایتان مدت زمان زیادی نمی برد. البته اگر در کشور ترکیه حضور دارید و بیش از شش ماه در آنجا اقامت کرده اید باید برای اخذ گواهینامه ترکیه اقدام کنید.

همراه داشتن پاسپورت در سفر درون و برون شهری در ترکیه:

به همراه داشتن پاسپورت در کنار گواهینامه بین المللی، در طول سفر و یا در هنگام تردد با ماشین اجاره ای در ترکیه الزامی است. در صورت به همراه نداشتن مدارک فوق، توسط پلیس جریمه می شوید و این جریمه هم برای شما به عنوان فرد رزرو کننده خودرو و هم برای آژانس اجاره خودرو صادر می شود.

دریافت و تحویل خودرو در ترکیه:

در صورت رزرو خودرو، به محض رسیدن به فرودگاه می توانید خودروی مورد نظر خود را تحویل بگیرید. توجه داشته باشید که اجاره خودرو در ترکیه فقط در فرودگاه ها انجام می شود اما آژانس اجاره خودروی رنتیفا این خدمات را در محل اقامت شما نیز ارائه می دهد. برای دریافت خودرو وقت شناس باشید و به موقع در جایگاه هماهنگ شده حاضر شوید. خودروی اجاره ای خود را نیز حداقل چند ساعت قبل از پروازبه آژانس تحویل دهید و خود در محل حضور داشته باشید. توجه داشته باشید در صورت ایجاد مشکل برای خودروی رزروی شما، خودرویی هم رده و کاملا مشابه خودروی منتخب، به شما تحویل داده می شود.

کنسلی و تمدید خودرو در ترکیه:

در مورد کنسلی اجاره خودرو در ترکیه قانون به این صورت هست که شما باید حتما 24 ساعت قبل از تاریخ دریافت خودرو، آن را به اطلاع آژانس برسانید، در صورت عدم اطلاع رسانی به موقع پیش پرداخت شما به عنوان جریمه دریافت شده و عودت نمی شود. در مورد تمدید اجاره خودرو هم 48 ساعت قبل،به پشتیبان خود اطلاع دهید.

دپوزیت در ترکیه :

 در ترکیه برای اجاره خودرو می بایست مبلغی برای دپوزیت ( به لیر، دلار یا یورو ) پرداخت کنید. مبلغی که به هنگام تحویل خودرو به شما بازگردانده می شود. ( این مبلغ ممکن است بین 2000 تا 5000 لیر متغیر باشد ) ولی هستند شرکت هایی که امکان اجاره خودرو بدون پرداخت دیپوزیت از آنها را دارید مانند سامانه اجاره خودرو رنتیفا.

قیمت بالای بنزین و گازوئیل در ترکیه:

بهای بالای سوخت بنزین و گازوئیل در ترکیه یکی از دلایل گرانی کرایه های تاکسی در ترکیه است. در هنگام انتخاب خودروی اجاره‌ای باید به مصرف سوخت آن دقت کنید و در هنگام دریافت خودرو باید دقت داشته باشید که ، شما ماشین را با باک پر دریافت می کنید و با باک پر هم می بایست تحویل دهید.

 بررسی خودرو قبل از رزرو در ترکیه:

در هنگام تحویل خودرو در ترکیه حتما آن را بررسی نمایید ( بخش بررسی خودرو قبل از رزرو را در مطلب نکاتی که برای اجاره خودرو در دبی باید بدانید مطالعه نمایید) تا سفری با آرامش و به دوراز استرس داشته باشید. دقت کنید که در صورت کثیف کردن غیر معقول خودرو، می بایست جریمه پرداخت کنید ( حدود 50 لیر )

تصادف با خودروی اجاره ای در ترکیه:

 در صورت تصادف و یا هر مشکل دیگری به هنگام رانندگی، سریعا آن را به اطلاع تیم پشتیبانی آژانس برسانید. از محل حادثه فیلم و عکس بگیرید و به هیچ عنوان ماشین را از محل، خارج نکنید و بهتر است که به هنگام وقوع حادثه با پلیس 112 تماس بگیرید. ( دقت کنید که درهنگام تصادف از شما تست الکل هم گرفته می شود). باطل شدن گواهینامه رانندگی یکی از جرایم مثبت بودن تست الکل در ترکیه است.

محدودیت تردد با خودروی اجاره ای در ترکیه :

در هنگام تردد با خودروی اجاره ای در ترکیه دقت کنید که قانون شکنی صورت نگیرد . شما می توانید بعد از رنت خودرو در شهر تردد کنید و در صورت تمایل برای رانندگی در بیرون شهر حتما آن را از قبل به اطلاع شرکت اجاره خودرو برسانید تا هماهنگی های لازم انجام شود. محدودیت تردد در ترکیه، 250 الی 300 کیلومتر در روز می باشد. البته برخی از شرکت های رنت خودرو، بدون محدودیت کیلومتر، خودرو اجاره می دهند.

پرداخت خلافی خودرو در ترکیه:

خلافی خودرو در آخرین روز اجاره خودرو و به هنگام تحویل خودرو به آژانس اجاره ماشین، محاسبه و دریافت می شود. دقت کنید که به هنگام عبور از عوارضی در ترکیه از گیت های HGS عبور کنید.

جریمه خودرو در ترکیه:

اگر برای شما به هنگام رانندگی جریمه ای ثبت شود. می بایست با هماهنگی با واحد پشتیبانی آژانس و یا دفتر اجاره خودرو، جریمه را پرداخت کنید. در صورت عدم پرداخت جریمه،نمره منفی در پاسپورت شما ثبت می شود و ممکن است به دیپورت چند ساله شما از کشور ترکیه بینجامد. در ضمن به هیچ عنوان از خودرو به عنوان تاکسی و یا موارد تخلفی مشابه استفاده نکنید که جریمه های سنگینی برای شما به بار می آورد.

راننده دوم برای خودروی اجاره ای در ترکیه:

در صورت تمایل می توانید برای خودروی اجاره ای خود دو راننده معرفی کنید. ممکن است همسفر شما هم قصد داشته باشد رانندگی کند. بنابراین حتما در هنگام دریافت ماشین، مدارک راننده دوم را نیز به همراه مدارک خود به آژانس ارائه دهید. در غیر این صورت مشمول جریمه خواهید شد.

قرارداد اجاره خودرو و بیمه خودرو اجاره ای در ترکیه:

قرارداد اجاره خودرو را مطالعه نمایید و موارد آن را به خاطر بسپارید. در ضمن دقت کنید که خودروی اجاره ای منتخب شما، بیمه داشته باشد. یعنی از مزایای بیمه مسافرتی برخوردار باشد تا خیال شما راحت باشد. در صورتی بروز حادثه، اگر تست الکل شما مثبت باشد. خودرو به پارکینگ منتقل شده و هم شما و هم آژانس رنت خودرو ملزم به پرداخت جریمه می شوید. ممکن است در صورت عدم همکاری شما با پلیس، مدارکتان ضبط شده و تا پایان گذراندن مراحل قانونی، اجازه خروج از کشور ترکیه را نخواهید داشت.

تخصص سامانه اجاره خودرو رنتیفا، اجاره ماشین های ارزان و با کیفیت بازار با آسان ترین شرایط است. برای مشاهده لیست قیمت خودروهای اجاره‌ای ترکیه اینجا کلیک کنید.



مطالب :

چرا باید در فرودگاه استانبول ماشین اجاره کنیم؟

ده مکان دیدنی استانبول که فقط با خودرو قابل دسترسی هستند

عوارض جاده ای ( HGS ) در استانبول چقدر است ؟

جاهای دیدنی استانبول

بررسی کامل هزینه سوخت خودرو در ترکیه

چرا در استانبول نباید تاکسی بگیریم؟!

منبع: تحریریه بازار خودرو
ارسال نظر