شماره مجوز: 1301550312311

ده مکان دیدنی استانبول که فقط با خودرو قابل دسترسی هستند

نیلوفر طاهری
9 ماه پیش
676 بازدید
0 0
همه استانبول را با کاخ ها و مساجد و مراکز خرید معروف آن به یاد می‌آورند اما برای افرادی که به دنبال دیدنی‌های بیشتری از این شهر توریستی و زیبا هستند باید بگوییم که جذابیت‌های گردشگری استانبول به این موارد ختم نمی‌شود. در این مطلب به معرفی ده مکان کمتر دیده شده استانبول خواهیم پرداخت که با مترو و قطار شهری و حومه قابل دسترسی نیستند. با ما همراه باشید.

بهترین جاهای دیدنی استانبول که بدون استفاده از خودرو، از دیدن آنها محروم خواهید ماند:



1- پارک جنگلی آتاتورک

پارک جنگل آتاتورک یکی از زیباترین و عظیم ترین پارک های استانبول است که در بخش اروپایی و منطقه ساری‌یر واقع شده است. این پارک در سالروز تولد صدسالگی آتاتورک، بنیانگذار جمهوری ترکیه افتتاح شد و بنابراین به افتخار او نام آن را پارک جنگلی آتاتورک نامگذاری کردند. پارک آتاتورک امکانات رفاهی بسیاری از قبیل، زمین های ورزشی، محوطه بازی کودکان، باغ وحش، گلخانه، کافی شاپ و غیره دارد و در آن مکان های مخصوصی برای برگزاری جشنواره و فستیوال نیز ایجاد شده است. جالب است بدانید که بخش هایی از این پارک برای کشاورزی و زراعت در نظر گرفته شده است که آن را خاص می کند. اگر به دنبال مکانی آرام و به دور از هیاهوی شهری هستید این پارک این امکان را به شما می دهد که با پیاده روی و یا دوچرخه سواری در محوطه آن و عکاسی از مناظر زیبای و حیوانات اهلی آن از قبیل سنجاب و قو و اردک و... روز خوبی را برایتان رقم بزند. شما می‌توانید می توانید با 37 دقیقه رانندگی از مبدا میدان تکسیم به این پارک برسید.


2- جنگل بلگراد

جنگل بلگراد یکی از مکان های بکر و زیبای استانبول است، جنگلی وسیع با درختان بلند و فضایی باستانی که با دیدنش شگفت زده می شوید. گونه های گیاهی و جانوری بسیاری در این جنگل وجود دارد. بیش از 71 گونه پرنده و 18 گونه پستاندار ، ممکن است هنگام پیاده روی در جنگل ناگهان آهویی را ببینید و یا متوجه راسویی در میان برگ های درختان شوید. جنگل بلگراد، یکی از اصلی ترین منابع آب شرب استانبول به حساب می آید در گذشته آب رودخانه ها و چشمه های جنگل از طریق کانال ها به شهر رسانده می شد که امروزه سدی در مسیر آن ساخته اند. جنگل بلگراد حدود 30 کیلومتر خارج از شهر استانبول قرار دارد و با یک ساعت رانندگی از مرکز شهر می توانید به این مکان برسید.


3- پارک امیرگان

بی شک یکی از زیباترین مکان های گردشگری استانبول، پارک های آن است. که در این میان پارک امیرگان یکی از بهترین آنهاست. این پارک در منطقه اروپایی استانبول واقع شده است و قدمتی 300 ساله دارد. محوطه این پارک پر از گل آرایی های زیبا و رنگارنگ است که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. و در فصول مختلف جشن ها و فستیوال های مختلف گل و گیاه در آن برگزار می شود. این پارک توسط سلطان مراد چهارم به سرداری ایرانی به نام امیرگونه خان( امیرگان) پیشکش شد و به این نام معروف گشت. گونه های درختی متنوع این پارک، زیبایی آن را دوچندان کرده است، درخت هایی از قبیل، صنوبر، سرو، فندق، بلوط،چنار و ... شما می توانید با حدود 40 دقیقه رانندگی با خودروی شخصی از مرکز شهر به این پارک برسید.


4- ساحل کیلیوس

ساحل کیلیوس یکی از بزرگترین و زیباترین سواحل استانبول است که در کنار دریای سیاه واقع شده است. و امکانات تفریحی و گردشگری بسیاری دارد. ساحل کیلیوس در بین علاقه مندان ورزش های آبی و موج سواری نیز محبوب و معروف است و از سال 2004 مسابقات جهانی کایتون در آنجا برگزار می شود. جالب اینجاست که این منطقه علاوه بر ساحل آفتابی و زیبا و ماسه های نرم و دلپذیر، فضاهای سبز زیبایی دارد که محبوب گردشگران است. با 90 دقیقه رانندگی از مرکز شهر استانبول می توانید به این مکان زیبا دسترسی پیدا کنید.


5- قلعه یوروس

قلعه یوروس استانبول یکی از قلعه های زیبای استانبول است که در منطقه خوش و آب و هوای استانبول در شمالی ترین بخش تپه زیبای جاشوا قرار دارد. این قلعه متعلق به دوران بیزانس است و طی تحقیقات باستان شناسان آثار ارزشمندی بسیاری از معابد یونانی از جمله،محراب دوازده خدایان و زئوس در آن کشف شده است که قدمت آنها به دوران پیش از میلاد مسیح می رسد. وعلاقه مندان به آثار باستانی وتاریخی جذب این منطقه گردشگری می شوند. البته در اطراف قلعه، کافه ها و رستوران های بسیاری قرار دارد که غذاهای ترکی لذیذی سرو می کند. از آنجا که قلعه یوروس در خارج از شهر استانبول قرار دارد بهترین وسیله برای رسیدن به آن استفاده از خودرو است.


6- ساحل نان استاپ

نان استاپ از معروف ترین سواحل ترکیه است که در روستای زیبایی به نام کیلیوس در 58 کیلومتری شهر استانبول قرار دارد. جشن ها و میهمانی های مردمان بومی این منطقه در این ساحل زیبا برگزار می شود. ساحلی شنی با چشم اندازی بی نظیر وامکانات رفاهی بسیار که رضایت خاطر گردشگران را فراهم می کند. ورزش های ساحلی و آبی بسیاری از قبیل، فلای بورد، کایت سواری، جت اسکی، قایق سواری برای علاقه مندان تعبیه شده است. با کمتر از یک ساعت رانندگی از استانبول می توانید به این ساحل خوش آب و هوا برسید.


7- دهکده شیله آکوا

شیله دهکده ای جذاب و دیدنی است که در بخش آسیایی و در کنار دریای سیاه واقع شده است. این دهکده در 65 کیلومتری شمال شرقی استانبول قرار دارد. این دهکده ساحلی هم چشم اندازهای زیبایی از سواحل صخره ای و شنی دارد و هم مناظر شگفت انگیزی از مراتع سبز و جنگلی و دریاچه های بزرگ، و گردشگران می توانند سوار بر کشتی از جاذبه های دهکده لذت ببرند. مردم استانبول برای تعطیلات آخر هفته خود به این دهکده زیبا می روند و با کمپ کردن در مراتع و سواحل و یا اقامت در هتل ها و رستوران های دهکده، اوقات خوشی را با خانواده می گذرانند. بزرگترین برج فانوس استانبول در این مکان قرار دارد که امروزه یک رستوران مشرف به دریا در کنار آن احداث شده است و نماد دهکده محسوب می شود. هر ساله جشنواره سیب زمینی در بین ماه جولای و اوت در این دهکده برگزار می شود که علاقه مندان زیادی را به این دهکده ساحلی می کشاند. با حدود یک ساعت رانندگی از استانبول می توانید به شیله آگوا، این دهکده ساحلی زیبا برسید.

ادامه دارد...


اگر برای رفتن به این مکان های زیبا به دنبال اجاره خودرو در استانبول هستید، از اینجا می‌توانید رزرو کنید.

منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر