شماره مجوز: 1301550312311

نکاتی که برای اجاره خودرو در دبی باید بدانید

نیلوفر طاهری
1 سال پیش
489 بازدید
0 0
برای گذراندن تعطیلات کوتاه در پایان هفته و یا در یک سفر جاده ای طولانی و یا به وقت انجام یک ماموریت کاری در دبی  با انتخاب یک خودروی اجاره ای، می توانید از  مزایای بسیاری بهره مند شوید. آسودگی خیال و آرامش به همراه صرفه جویی در هزینه تنها بخشی از این مزایا است.

روند اجاره خودرو در دبی بسیار راحت و آسان است اما نکات مهمی دارد که بی توجهی به آنها ممکن است کمی برایتان دردسرساز شود. و بهتر است اجاره کنندگان خودرو به آنها توجه نمایند. با ما در این مقاله همراه باشید تا از مهم ترین نکات اجاره خودرو در دبی آگاه شوید.

شرایط سنی اجاره خودرو در دبی:  

از شرایط اجاره خودرو در دبی داشتن گواهینامه رانندگی و پاسپورت معتبر و سایر مدارک مورد نیاز مثل ویزا است. و البته دارا بودن شرایط سنی مجاز نیز از ملزومات است. برخی شرکت های رنت خودرو ترجیحا وسایل نقلیه خود را فقط به مشتریانی  که حداقل بیست و دو سال سن داشته باشند، اجاره می دهند.  ولی در اکثر کشورها حداقل سن مجاز برای اجاره خودرو همان 18 سال است، سنی که با آن مجاز به گرفتن گواهینامه رانندگی هستند. در دبی نیز این قانون جاری است. فقط ممکن است آژانس اجاره ماشین محدودیتی را برای انتخاب وسایل نقلیه اجاره ای برای افراد 18 سال لحاظ کند.به طور مثال محدودیت برای اجاره خودرو لوکس برای رانندگان جوان تر، تا چند وقت گذشته، محدودیت سنی بالا برای اجاره ماشین وجود نداشت. اما امروزه شرکت های کرایه خودرو برای کاهش خطرات مرتبط با رانندگان مسن‌تر و اتومبیل‌های قدیمی تر شرایط سنی بالا را هم در اجاره وسایل نقلیه خود لحاظ می کنند.حداکثر سن مجاز در سراسر جهان 75 سال است. گاهی ممکن است آژانس برای اجاره کنندگان بالاتر از این سن مبلغ بیشتری در ازای رنت خودرو به نسبت رانندگان جوان تر مطالبه کند. البته بعضی از آژانس های اجاره خودرو هیچ کدام از این محدودیت ها را ندارند. با اجاره خودرو از رنتیفا دغدغه این محدودیت ها را نداشته باشید.

داشتن گواهینامه بین المللی در دبی :

برای اجاره خودرو دردبی نیاز است که گواهینامه بین المللی به همراه داشته باشید.

اطلاع رسانی جزییات پرواز و ارتباط با پشتیبانی تا زمان تحویل ماشین در دبی:

رزرو ماشین یکی از آسان ترین گزینه ها در ابتدای سفر به دبی  است به شرطی که شرایط و قوانین آن را رعایت کنید.ابتدا باید جزییات پرواز خود را ارائه بدهید. هر اتفاقی که در هر وضعیتی از پرواز شما رخ داد را به موقع به شرکت رنت خودروی خود اطلاع دهید. اگر پرواز شما تاخیر دارد و یا حتی لغو شده است و یا شماره پرواز شما تغییر کرده است در اسرع وقت به اطلاع آژانس اجاره خودرو برسانید. رنتیفا یک تیم پشتیبانی 24 ساعته دارد که در همه زمان ها برای یاری به شما آماده است ودر کوتاهترین زمان، تغییرات لازم را در برنامه رزرو شما اعمال می کند. توجه داشته باشید که اگر زمان رزرو خود را از دست بدهید، نمی توانید انتظارداشته باشید که در زمان رسیدن به فرودگاه ، خودرو همچنان در دسترس باشد. برای همین، بسیار لازم و ضروری است که هر گونه تغییر در برنامه خود را به آژانس اجاره خودروی خود اطلاع دهید. 

قرارداد اجاره خودرو و بیمه خودرو در دبی:

اطلاع از شرایط ذکر شده در قراردادهای اجاره خودرو بسیار مهم هستند زیرا به شما کمک می کند تا در مورد سیاست های آژانس رنت خودرو و سطح پشتیبانی آن، شما را مطلع کند. پس آن را با دقت مطالعه نمایید. برخی شرکت های معتبر برای سهولت مشتریان قراردادهای خود را در وب سایت خود درج کرده اند.در مورد بیمه نیز لازم به ذکر است که دقت بفرمایید خودروی اجاره ای مورد نظر شما از مزایای بیمه خودروی مسافرتی برخوردار باشد. تا خیال شما را در صورت سرقت، تصادف و یا هر مشکل دیگری راحت کند. برخی شرکت های  اجاره خودرو حتی هزینه یدک کشی را نیز لحاظ می کنند و امداد خودرو 24 ساعته نیز به مشتران ارائه می شود.

اهمیت زمان و مکان اجاره خودرو در دبی:

رزرو اجاره خودرو همیشه گزینه بهتری نسبت به اجاره ماشین در محل است. رزرو ماشین به شما این امکان را می دهد که دقیقاً خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنید، در حالی که اگر  رزرو را انجام ندهید به محض رسیدن به مکان مورد نظر خود، مجبور می شوید هر خودرویی که در آن زمان در دسترس است را کرایه کنید. و البته این را هم در نظر داشته باشید که در ایام تعطیل و روزهای شلوغ، ممکن است آژانس خودرویی بابت کرایه نداشته باشد و اجاره ماشین فرودگاهی هم بسیار گران است.

اطلاع از تنوع گسترده خودرو در آژانس و انتخاب خودروی مناسب با نیاز شما در دبی:

وقتی به دنبال خدمات اجاره اتومبیل در فرودگاه دبی هستید، آژانسی را انتخاب کنید که طیف وسیعی از خودروهای متنوع را در اختیار داشته باشد چرا که این عامل بسیار مهمی است. اینکه شما باید وسیله نقلیه ای را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، اگر شما به همراه خانواده و یا دوستان قصد سفر دارید و تعداد شما شش نفر یا بیشتر است بهتر است خودرویی انتخاب کنید که فضای کافی و راحت به تعداد افراد داشته باشد و لوازم و چمدان های  همه افراد را راحت در خود جای دهد.


عناصر اصلی جریمه های جاده ای دبی :

دبی مقررات و قوانین سختگیرانه ای در رانندگی دارد. در دبی می بایست عادت به رانندگی در جاده های شلوغ را داشته باشید. وقتی پشت فرمان نشسته اید، نکات بسیاری وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. تا مجبور به پرداخت جریمه های رانندگی گران نشوید.  شاید تعجب کنید که صدو سی و هشت نوع جریمه برای رانندگان در جاده و خیابان های دبی اعمال می شود .برخی از مهم ترین این جریمه ها را برایتان لیست کرده ایم.

به هنگام رانندگی در دبی ابتدا مراقب سرعت غیر مجاز باشید.

از صحبت با تلفن هراه خودداری کنید. شاید تصور کنید که ماموری شاهد تخلف شما نبوده است ولی واقعیت این است که دبی ابزار نظارتی پیچیده ای دارد. فناوری ها و دوربین هایی که 24 ساعته رفتار نامناسب به هنگام رانندگی را ثبت می کند.

هیچ راهی برای فرار از اجرای دقیق جریمه ها  وجود ندارد. شاید در برخی از کشورهای جهان بتوانید در هنگام دستگیر شدن به مامور راهنمایی و رانندگی رشوه بدهید اما در دبی چنین چیزی امکان پذیر نیست و حتی اگر بخواهید فرار کنید جریمه شما افزایشی می شود و ممکن است به توقیف خودرو بیانجامد که تا سی روز ادامه خواهد داشت.

گذر از چراغ قرمز یکی دیگر از جرایم های مرسوم در دبی می باشد. مخصوصا اگر از وسیله نقلیه بزرگی استفاده می کنید.

به هنگام ترافیک سنگین از سبقت های غیر مجاز بپرهیزید.

با این اوصاف ذکر شده، به طور کلی در مورد رعایت قوانین رانندگی در دبی هوشیار باشید. تا به توقیف خودرو و پرداخت جریمه بالا نینجامد. چه بسا همین قوانین سختگیرانه در دبی آسایش و راحتی را برای رانندگان  قانونمند به ارمغان می آورد.

دور زدن با ماشین در دبی:

در دبی مانند بسیاری از مناطق در اروپا و ایالات متحده، خودروها از سمت راست حرکت می کنند و دور زدن از سمت چپ انجام می شود.

تردد با خودروی اجاره ای در دبی:

شما به هنگام رنت خودرو در دبی تنها می توانید در شهر تردد کنید و در صورت تمایل برای رانندگی در خارج از شهر می بایست قبل از رزرو، آن را به اطلاع آژانس برسانید تا هماهنگی های لازم صورت گیرد. چه بسا برخی از آژانس های کرایه خودرو اجازه تردد در خارج از شهر دبی را صادر نمی کنند.

بررسی خودرو قبل از رزرو در دبی:

چند بررسی ساده به هنگام تحویل ماشین کرایه ای می تواند سفر راحت و بدون استرسی را برای شما رقم بزند.

اطمینان حاصل کنید که خودرو و لوازم جانبی اش به درستی کار کند. مثلا اینکه دستگیره های درها و قفل های ماشین و برف پاک کن ها و چراغ انتهای ماشین به درستی کار کنند.  شیشه های پنجره های  ماشین را بالا و پایین بکشید، سیستم مولتی مدیا را چک کنید و چگونگی کار کردن آن را بپرسید. اگر خودروی مورد نظر جی پی اس دارد. باید دانش استفاده از آن را داشته باشید.و آن را با زبانی که با آن آشنا هستید تنظیم کنید. و حتما از کارشناس آژانس نحوه عملکرد آن را جویا شوید. معمولاً در هنگام رزرو باید نوع سوخت ماشین را انتخاب کنید. کافی است درب باک بنزین را باز کنید و داخل آن را بررسی کنید که آیا بنزین، گازوئیل و چیز دیگری است. بیشتر آژانس های کرایه‌ ماشین در دبی از خودروهای بنزینی استفاده می‌کنند چرا که  ارزان تر هستند.ظرفیت پر و خالی بودن باک را بررسی کنید. سری به داشبورد بزنید و مطلع شوید کدام معیار سوخت و کدام یک معیار سرعت و سرعت سنج است.  لاستیک های ماشین را بررسی کنید که آیا برای شرایط سفر شما مناسب هستند یا خیر. ممکن است جاده ای یخی و یا خاکی پیش رو داشته باشید.

رانندگی ایمن در دبی:

سخن پایانی آنکه برای ایمنی بیشتر به هنگام رانندگی و برای آرامش بیشتر، در حالت مستی رانندگی نکنید و کمربند ایمنی خود را ببندید و مراقب سویچ ماشین باشید تا آن را گم نکنید و در خودرو جا نگذارید.

تخصص رنتیفا به عنوان یک سامانه رنت خودرو، اجاره ماشین های ارزان و با کیفیت بازار برای مشتریان است. از اینجا می‌توانید لیست خودروهای اجاره‌ای دبی موجود در سامانه رنتیفا را مشاهده بفرمایید.

منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر