شماره مجوز: 1301550312311

معرفی هیوندای اکسنت 2023

نیلوفر طاهری
1 سال پیش
945 بازدید
0 0
محصولات هیوندایی همیشه طرفداران خاص خود را در میان ایرانیان دارد. به خصوص هیوندای اکسنت 2023 که در این مطلب به معرفی آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

هیوندای اکسنت 2023

هیوندای اکسنت 2023 یک خودروی پرطرفدار در بازارهای جهانی محسوب می شود. نسل جدید اکسنت با افزایش فضای داخلی کمی طولانی‌تر و عریض‌تر از مدل قبلی است.  هیوندای اکسنت جزء اولین مدلهای هیوندای بود که وارد ایران شد و در ابتدا با نام هیوندای ورنا فعالیت خود را آغاز کرد . قیمت بسیار مناسب نسبت به دیگر خودروهای هیوندای مهمترین ویژگی این خودرو در بازار ایران است. نکته جالب توجه درباره اکسنت حضور آن در بین پنج خودروی قابل اطمینان در کلاس ساب کامپکت جهان است. که نشان از یک خودروی کم اصطحلاک، ایمن و بی دردسر دارد.

طراحی ظاهری و نمای داخلی هیوندای اکسنت 2023 :

طراحی هیوندای اکسنت 2023 در واقع نسخه مدرن تر شده همان اکسنت های نسل قبلی است که در ایران به وفور یافت می شود. چراغ های جلو و عقب فرمی چشم بادامی و کشیده دارند که با یکدیگر نیز هماهنگ اند. در جلو یک جلو پنجره نسبتا بزرگ در میان سپر قرار گرفته و در نمای عقب نیز یک دیفیوزر کوچک مشکی رنگ پایین سپر به چشم می خورد. نمای جانبی این خودرو نیز فرمی ساده داشته و در تیپ های پایه میزبان رینگ های فولادی با قالپاق و در تیپ فول میزبان رینگ های آلومینیومی است. در مجموع می توان نمره قبولی را به طراحی این خودرو داد.

طراحی کابین هیوندای اکسنت 2023 نیز تقریبا ساده است و در اکثر نقاط کابین آن از متریال پلاستیکی خشک استفاده شده که برای یک خودروی اقتصادی امری طبیعی به شمار می رود. در نمای روبروی راننده یک فرمان 3 شاخه با کلید های کنترلی مولتی مدیا و کروز کنترل به چشم می خورد که یک صفحه کیلومتر آنالوگ در پشت آن قرار گرفته است.

وسط داشبورد خودرو نیز میزبان یک مانیتور و پنل سیستم تهویه مطبوع است. نکته منفی درباره کابین اکسنت جدید، عدم وجود زیرآرنجی جلو در تیپ پایه است.

مشخصات فنی هیوندای اکسنت 2023 :

هیوندای اکسنت 2023 از یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی MPI با حداکثر 120 اسب‌ بخار بهره می برد. این موتور 4 سیلندر قادر است گشتاوری برابر با 151 نیوتن متر گشتاور در 4850 دور در دقیقه ایجاد کند. وظیفه انتقال این توان تولیدی به چرخ های جلو بر عهده یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک AT است. این ترکیب فنی قادر است اکسنت را در مدت زمان 11.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. هیوندای اکسنت 2023 با وزن 1225 کیلوگرم، مصرف سوختی برابر با 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی دارد که برای یک سدان شهری اقتصادی عددی مناسب به نظر می رسد.

امکانات و آپشن های هیوندای اکسنت 2023 در یک نگاه:

از جمله امکانات نسل جدید هیوندای اکسنت می توان به شش ایربگ، ترمز عقب دیسکی، سامانه پایش فشار باد تایرها، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، ترمز پارک برقی، نورپردازی کابین، سانروف برقی، صندلی راننده برقی، پد شارژر وایرلس تلفن همراه و همچنین شیفترهای دنده پشت فرمان آن هم اشاره کرد.همچنین چراغ فضای بار، قفل مرکزی، صندلی های پارچه ای، صندلی های عقب تاشو، دسته صندلی جلو فرمان برقی با روکش چرمی، نمایشگر مالتی مدیا، خروجی برق 12 ولت، تنظیم صندلی دستی، تنظیم شیب فرمان کامپیوترسفر وآینه های ضد بازتاب نور هم جزو امکانات دیگر این خودروی محبوب است.دکمه های کنترل سیستم صوتی روی فرمان نمایشگر مولتی مدیا کروز کنترل سوئیچ کروز کنترل روی فرمان HDMI ،ورودی بدون کلید سیستم تهویه مطبوع دستی کیلومتر شمار دیجیتال هدفون بی سیم را نیز از یاد نبریم.

هیوندای اکسنت 2023 از سیستم ایمنی بالایی برخورداراست. از امکانات ایمنی این خودرو می توان به:

 ABSسیستم ترمز ضد قفل، کیسه های هوا، دزدگیر ضد سرقت، ضربه گیر گازی ، سیستم کمک در سربالایی، ایموبلایزر،سنسور پارک جلو و عقب، نمایشگر مانیتورینگ فشار تایر، سیستم کنترل کشش، BA دستیار ترمز، EBD   توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، تشخیص برخورد وقفل دیفرانسیل اشاره کرد.

جمع‌بندی

اکسنت 2023 به عنوان یکی از خودروهایی است که امتیاز بالایی از طرف کاربران به لحاظ قابل اعتماد بودن دریافت کرده است. مصرف سوخت کم،استهلاک پایین و راحتی و نرمی و فضای کافی بار و سرنشین برای 4 نفر بزرگسال اکسنت را به یکی از بی دردسرترین و پرطرفدارترین خودروهای سدان ساب کامپکت تبدیل کرده است. از رقبای این خودرو می توان به کیا ریو و تویوتا یاریس صندوق دار اشاره کرد.

برای اجاره هیوندای اکسنت ، کیا ریو و تویوتا یاریس اینجا کلیک کنید.


بیشتر بخوانید:

معرفی کیا سراتو 2023، محبوب خانواده ها

معرفی کونا 2023، خودروی فضایی هیوندای

معرفی کیا پگاس 2023، کوچک و ارزشمند

معرفی کیا اسپورتیج 2023، گلادیاتور کره ای

معرفی هیوندای النترا 2022

معرفی اپتیمای جدید ( کیا k5 ) مدل 2023

معرفی جدیدترین کراس اوور کامپکت بازار، کیا سونت 2023

 


منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر