شماره مجوز: 1301550312311

معرفی جذاب‌ترین محصول کیا در ایران اسپورتیج 2023

نیلوفر طاهری
1 سال پیش
1,161 بازدید
0 0
کیا اسپورتیج 2023 یکی از محصولات تازه وارد بازار ایران و حاشیه خلیج فارس است که از بدو ورود در بازار های جهانی با استقبال زیادی روبرو شد.

اسپورتیج یکی از محصولاتی است که از بدو ورود به بازار با استقبال خوبی مواجه شد. این استقبال با عرضه نسل های جدید افزایش یافت. تا جایی که مهندسان کیا برای طراحی نسل جدید این خودرو که در سال 2022 معرفی شد، سنگ تمام گذاشتند و محصولی مدرن و باپرستیژ را به بازار جهانی عرضه کردند. خودرویی که در همین مدت زمان کم و در کلاس کراس اوورهای جمع و جور طرفداران پروپا قرصی را برای خود دست و پا کرده است. در این مطلب به معرفی جدیدترین مدل اسپورتیج 2023 می پردازیم. خودرویی که جذاب ترین خودروی وارداتی تازه وارد بازار ایران نیز محسوب می شود و قرار است به زودی در بورس کالا عرضه شود.

کیا اسپورتیج 2023 از آن شاسی بلندهای جذاب و جسور است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای طیف وسیعی از مشتریان باشد. یک کراس اوور خوش‌ترکیب که در زمره شاسی بلند های کامپکت سایز متوسط قرار می گیرد. در واقع اسپورتیج کراس اووری مابین سورنتو و سلتوس است.

یکی از زرنگ بازی‌های کره‌ای‌ها این است که از یک پیشرانه و پلتفرم برای دو برند کیا و هیوندای استفاده می‌کنند تا بدین ترتیب دایره تولیدات آنها گسترده تر و سبد محصولاتشان متنوع‌تر شود. به هر حال این فرمول آنها تا به امروز جواب داده و فروش خوبی را برای توسان و اسپورتیج به ارمغان آورده است.

طراحی کیا اسپورتیج 2023

اولین نکته ای که در طراحی اسپورتیج چشم ها را خیره می کند چراغ های جلوی رادیکال آن است. شکل چراغ‌های روشنایی روز یا همان دی‌لایت‌ها متفاوت‌تر از همیشه هستند و چراغ‌های اصلی نیز در کنج سپر تعبیه شده‌اند.

مابین این دو چراغ اصلی، جلو پنجره کشیده و مشکی رنگی دیده می‌شود که دارای طرح تایگر نوز یا همان دماغه ببر معروف است. از نمای جانبی همه چیز ساده به نظر می‌رسد و عریض‌تر شدن این کراس اوور به خاطر وجود برجستگی‌هایی است که روی گلگیرها دیده می‌شود. سقف در قیاس با نسل گذشته شیب بیشتری دارد، به‌طوری‌که بیشتر شبیه خودروهای کوپه شده است.

در نمای پشتی اسپورتیج چراغ‌ها حالت یکپارچه دارند و الگوی خطی کیا EV6 را در ذهن تجسم می‌کند. در قسمت پایین سپر عقب دیفیوزرهای مشکی-نقره‌ای چهره جذاب و اسپرتی پدید آورده‌اند و در مجموع می‌توان اعتراف کرد که با شاسی بلند مدرن و جذابی سر و کار داریم که الگوی طراحی جالب توجهی دارد و دل هر بیننده ای را در همان نگاه اول می برد.

کره‌ای‌ها هم در نمای بیرونی و هم در کابین داخلی برای اسپورتیج سنگ تمام گذاشته و از زبان طراحی جدید خود استفاده کرده‌اند. به طوری که سبک طراحی رودری‌ها و تریم داخلی کاملا تغییر کرده و مدرن تر از قبل شده‌اند. دریچه‌های سیستم تهویه به روز و جذاب هستند و زیبایی بیشتری را در کنسول میانی پیانویی شکل شاهد هستیم. صندلی ها از ارگونومی قابل قبولی برخوردار هستند و فضای کافی برای هر 5 سرنشین فراهم است. فضای بار کافی برای چمدان های شما وجود دارد که با خواباندن صندلی ها می توانید این فضا را چندین برابر کنید.

بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023

اگر سری به کشورهای عربی زبان حاشیه خلیج فارس بزنیم، کیا اسپورتیج را در دو مدل و با دو پیشرانه پیدا خواهیم کرد. نسخه پایه این کراس اوور زیر کاپوت خود یک پیشرانه 2.0 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی دارد که می‌تواند حداکثر 155 اسب بخار قدرت و 192 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه در این مدل از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.

دومین نسخه که پیشرفته تر و قوی تر خواهد بود، مجهز به یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ شده که می‌تواند نهایتاً در بهترین حالت خود 177 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین نیروی محرکه از طریق یک جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه به تمامی چرخ‌ها انتقال می‌یابد. نسخه اول را مشتریان می‌توانند به صورت دو دیفرانسیل سفارش دهند ولی نسخه دوم به صورت تک دیفرانسیل عرضه نخواهد شد. که البته با توجه به محدودیت قیمتی به احتمال زیاد شاهد واردات نسخه پایه اسپورتیج به کشورمان خواهیم بود.

ایمنی و امکانات رفاهی کیا اسپورتیج 2023

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی اسپورتیج مدل 2023 می‌توان به صفحه نمایش مرکزی لمسی، جلوآمپر دیجیتال، دسته دنده الکترونیکی چرخشی در مدل های فول، اتو هلد، ترمز پارک برقی، سنسور نور و باران، هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور، رادار خطی، رانندگی خودکار بین خطوط، کروز کنترل تطبیق پذیر، گرم کن و سردکن صندلی‌های جلو، دریچه تهویه عقب، تهویه دو کاناله اتوماتیک، سقف پانورامیک، شارژر بی‌سیم و پدل شیفتر اشاره کرد.

هم اکنون نسخه پایه این شاسی بلند در بازارهای حاشیه خلیج فارس قیمتی حدود 24 هزار یورو دارد. به نظر می‌رسد واردات تیراژ بالای این کراس اوور و حذف برخی آپشن ها، قیمت‌ آن را تا 20 هزار یورو سرشکن کرده است.

اسپورتیج 2023 جزو خودروهای تازه وارد و جذاب بازار رنت خودرو در دبی است. اگر شما هم از طرفداران این کراس اوور خوش‌رکاب کره ای هستید با سفر به دبی و اجاره آن از از سامانه رنتیفا می توانید لذت سواری با جدیدترین نسل اسپورتیج را تجربه کنید. 

برای اجاره کیا اسپورتیج 2023 در دبی اینجا کلیک کنید.


بیشتر بخوانید:

معرفی هیوندای النترا 2022

معرفی اپتیمای جدید ( کیا k5 ) مدل 2023

معرفی جدیدترین کراس اوور کامپکت بازار، کیا سونت 2023



منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر