شماره مجوز: 1301550312311

معرفی کیا سراتو 2023، محبوب خانواده ها

نیلوفر طاهری
9 ماه پیش
263 بازدید
0 0
با ما در این مطلب همراه باشید تا با مشخصات کیا سراتو 2023، خودروی جذاب و پر طرفدار در بین ایرانیان آشنا شوید.

کیا سراتو از آن دسته خودروهای آشنا و جذاب برای ما ایرانیهاست. نسل چهارم این سدان کره ای در سال 2020 وارد بازار جهانی شد و به عنوان یک سدان خانوادگی جمع و جور مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. این خودرو با نام فورته، سفیا، اسپکترا و K3 در بعضی از بازارها وجود دارد. اما چون سه نسل قبلی آن در بازار ایران به نام سراتو عرضه شد به همین نام مشهور شده است.

طراحی ظاهری و نمای داخلی

سراتو ۲۰۲۳ طراحی ظاهری و داخلی متعادل و نرمالی دارد که با سلیقه شمار زیادی از مشتریان ایرانی مطابقت دارد و رقیب سرسختی در رده خودروهای سدان جمع و جور محسوب می شود. طراحی خارجی این محصول کیا با مدل ۲۰۲۲ آن به جز در قسمت‌هایی مثل پوسته سپر و گرافیک چراغ‌های بزرگ عقب و جلو، تفاوت دیگری ندارد. سپر جلو و عقب حالت تهاجمی‌تری دارند و به جای مه شکن و پروژکتورهای جلو از سه عدد چراغ مستطیلی کوچک کریستالی برای هر طرف استفاده شده است که در کنار زیبایی، نور خیره‌کننده‌ای نیز دارد. همچنین دیلایت‌های چراغ جلو نیز به صورت دو خط موازی در کاسه چراغ قرار گرفته‌اند که در عین سادگی، طراحی زیبا و هماهنگی با نمای جلوی خودرو دارند.

 طراحی داخلی این خودرو نیز نسبت به مدل‌های قدیمی تغییری نکرده است. در قسمت نمایشگرهای پشت فرمان، شاهد یک صفحه نمایش دیجیتالی ۴.۲ اینچی هستیم که بر عکس خودروهای امروزی که این بخش کاملا دیجیتالی شده است، هنوز از ترکیب نمایشگر دیجیتال و آنالوگ استفاده می‌کند. صفحه نمایش مالتی مدیا نیز در مدل‌های پایه از نوع ۸ اینچی و در مدل‌های بالاتر از نوع ۱۰.۲۵ اینچی انتخاب شده است. این بخش امکان کار با سیستم عامل‌های اندروید، ویندوز و اپل‌کارپلی را دارد . مدل توربو دارای سیستم صوتی مارک JBL با ۸ بلندگو است ولی دیگر نسخه‌ها دارای سیستم صوتی معمولی با ۶ بلندگو هستند. در داخل اتاق سه خروجی شارژ USB در نظر گرفته شده است و البته یک خروجی ۱۲ ولت نیز تعبیه شده تا از آن برای راه‌اندازی لوازم دیگر نیز استفاده شود. ضمنا فقط مدل توربو دارای پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان است. در عقب و جلو، چهار محل قرارگیری لیوان و همچنین چهار بخش برای قرار دادن بطری در داخل درب‌ها تعبیه شده است.

مشخصات فنی کیا سراتو 2023

از لحاظ فنی، موتور پایه کیا سراتو تقریبا شبیه به نسل های قبلی است. پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۷۹ نیوتن متر در این خودرو به کار گرفته شده که قبل تر، در بسیاری دیگر از محصولات وارداتی کیا حضور داشته است. البته گیربکس مدل جدید سراتو با مدل های قبلی کمی تفاوت دارد. یکی از این تفاوت ها استفاده از جعبه دنده CVT روی آن است. این گیربکس جزو نمونه‌های جدید محسوب می‌شود و شرکت سازنده آن را با نام IVT روانه بازار کرده است؛ بر اساس ادعای سازنده، این گیربکس مصرف سوخت کمتر، دوام فنی بالاتر و راندمان بهتری نسبت به دیگر جعبه‌دنده‌های CVT ارائه می‌دهد.

با توجه به ترکیب فنی مذکور، سراتو ۲۰۲۳ می تواند ظرف مدت ۱۰.۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد که برای مصارف خانوادگی کاملا قابل قبول محسوب می‌شود.

میانگین مصرف سوخت این سدان کره‌ای نیز حدود ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است که نسبت به میانگین مصرف خودروهای رقیب کمی بالا به نظر می‌رسد.

امکانات و آپشن های سراتو ۲۰۲۳

کیا سراتو ۲۰۲۳ از امکانات و آپشن های قابل قبولی برخوردار است . خصوصا حضور انواع رادارهای هشدار، سامانه کمکی پیشگیری از تصادف، ترمز خودکار اضطراری و دیگر تجهیزات نوین در این خودرو باعث می‌شود تا کیا سراتو ۲۰۲۳ کمبود خاصی نداشته باشد.

رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی

نوربالا خودکار دیلایت

صندلی‌های اسپرت

نمایشگر لمسی25 اینچی مالتی مدیا با مسیریاب، رادیو ماهواره‌ای

روشن و خاموش کردن موتور از راه دور

رادار هشدار نقاط کور

دستیار جلوگیری از تصادف از عقب

کیسه‌های هوای جلو جانبی و پرده‌ای سراسری

ترمزهای چهارچرخ دیسکی به همراه سیستم ترمز خودکار اضطراری هوشمند

سامانه هشدار خواب‌آلودگی راننده

سامانه کمکی حرکت بین خطوط جاده سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی

سیستم کنترل کشش و پایداری

سامانه پایش فشار باد تایرها و… از دیگر امکانات این سدان محبوب کره ای است.

ضمنا در مورد ایمنی باید بدانید کیا سراتو ۲۰۲۳ یکی از ایمن‌ترین سدان‌های خانوادگی حال حاضر جهان محسوب می‌شود و موفق شده امتیازات کاملی از موسساتی همچون یوروانکپ و سازمان امنیت بزرگراه‌های آمریکا دریافت کند.


جمع‌بندی

سراتو 2023 با توجه به کابین نسبتا جادار، دوام فنی مناسب، امکانات متنوع و پیشرفته ، ایمنی بالا ، ظاهر مدرن و شیک یک گزینه مناسب برای یک تجربه سواری لذت بخش در محدوده خودروهای اکونومی محسوب می شود.


برای اجاره کیا سراتو جدید در دبی به صفحه اجاره کیا سراتو در دبی مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید:

معرفی کونا 2023، خودروی فضایی هیوندای

معرفی کیا پگاس 2023، کوچک و ارزشمند

معرفی کیا اسپورتیج 2023، گلادیاتور کره ای

معرفی هیوندای النترا 2022

معرفی اپتیمای جدید ( کیا k5 ) مدل 2023

معرفی جدیدترین کراس اوور کامپکت بازار، کیا سونت 2023



منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر