شماره مجوز: 1301550312311

معرفی اپتیمای جدید ( کیا k5 ) مدل 2023

نیلوفر طاهری
1 سال پیش
1,079 بازدید
0 0
کیا k5 2023 نسل جدید کیا اپتیما است که پس از سالها به بازار ایران بازگشته است. این سدان کره ای جذاب طرفداران بسیاری دارد و از این رو می خواهیم در این مقاله به بررسی آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

بررسی کیا k5 2023

شرکت کیا موتورز، از ابتدا خودرو اپتیما را در سال 2000 به کره معرفی کرد و با همین نام 4 نسل از آن به بازارهای دنیا عرضه شد.

نسل اول کیا در بازار کشور ما عرضه نشد اما در سال های 2009 تا 2017 نسل های دوم و سوم وارد کشور شدند و آمار فروش خوبی داشتند. از سال 2021 ، کیا موتورز تصمیم گرفت برای نسل پنجم، از واژه اپتیما استفاده نکند. بنابراین این خودرو در سراسر دنیا به نام k5 به بازار عرضه شد. کیا K5 2023 هم در کنار چند محصول دیگر از کیا، در لیست وارداتی شرکت های ایرانی قرار گرفت تا خاطره نسل های قبلی کیا اپتیما را برای متقاضیان خود زنده کند.

طراحی:

نگاهی به طراحی سدان خوش تیپ و خوش نقش کیا k5 بیاندازیم. د راین نسل کیا موتورز استفاده از طرح های محافظه کارانه را کنار گذاشت و رو به سوی قالبی اسپرت و جوان پسندانه آورد. تا جایی که جسارت در طراحی را به اوج رساند. و طرفدارانش را با خودرویی متفاوت روبرو کرد. کیاموتورز نسل جدید K5 را بی‌محابا از محدودیت‌های مرسوم طراحی کرده و برعکس هیوندای که در طراحی نسل جدید سوناتا، عجیب بودن را بر جذابیت بصری ترجیح داده، Kia K5 از طراحی آوانگارد و جذابی پیروی می کند. می توان گفت، این مدرنیته بصری نافذ، در فضای داخلی نیز به شکلی کنترل‌شده تر، قابل مشاهده است.

نمای جانبی کیا k5 مدل 2023 از کیا استینگر الهام گرفته و و حالت قرارگیری فرم دستگیره درب‌ها، آینه‌های جانبی روی درب، و حالت فست‌بک گونه انتهای بدنه، یادآوراستینگر است. مهم آن است که نمای جانبی کاملا با طراحی بخش های دیگر خودرو همخوانی دارد.

نمای جلوی کیا K5 2023 جلوه‌ زیبا و متفاوتی از جلو پنجره پوزه ببری معروف را دارد که در ترکیب با چراغ های تورفته و دی لایت هایZ شکل، به جذابیت خود افزوده است و همچنین سپر جلو با ورودی‌های هوای بزرگ مشکی رنگ، چهره‌ نافذ و گیرای خودرو را دو چندان کرده است. 

در نمای عقب کیا K5 2023 چراغ‌هایی به‌هم پیوسته را می‌بینیم آنچه بیشتر جلب توجه می کند نحوه نوردهی آن‌هاست که در قسمت میانی به صورت خطوط منقطع است و در شب جلوه‌ای منحصربه‌فرد به این نما می‌بخشد. 

سادگی کابین کیا K5 2023 نسبت به نمای بیرونی خودرو هم جذابیت خاص خودش را دارد. اثری از ترندهای روز طراحی کابین مثل دسته دنده الکترونیکی یا پشت آمپر دیجیتال نمی بینید. طراحان کیا در این بخش بیشتر به دنبال خلق یک کابین ارگونومیک بوده‌اند که کاربری راحت تری برای راننده فراهم آورد. کیا k5 2023 می تواند تا مدت ها به جذابیت خیابان های کشورمان بیافزاید.

 

امکانات فنی:

طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های بنزینی تنفس طبیعی و توربو در کنار یک نسخه هیبریدی و یک نسخه دوگانه سوز LPG برای اپتیمای جدید قابل سفارش است. در کشورهای حاشیه خلیج فارس، کیا K5 2023 با دو پیشرانه 2 و 2.5 لیتری تنفس طبیعی عرضه می‌شود اما بر طبق اطلاعات رسمی قرار است این خودرو با پیشرانه 1.6 لیتری توربو به ایران بیاید.

قابل ذکر است که پیشرانه مذکور که از سری پیشرانه‌های Smart Stream گروه هیوندای – کیا است و از سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDI) بهره می‌برد؛ حداکثر قدرت 178 اسب بخار و حداکثر گشتاور 265 نیوتن متر را تولید و نیروی خود را از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به محور جلو این سدان اسپرت منتقل می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد کیا K5 1.6 لیتری توربو هم به ترتیب برابر با 7.4 لیتر در صد کیلومتر و 7.2 ثانیه است.در واقع مشخصات این خودرو نشان می دهدکه کیا K5 2023 برخلاف اکثر خودروهای وارداتی جدید (که پیشرانه‌هایی اقتصادی دارند) از توانایی‌های حرکتی خوبی برخوردار است و می‌تواند رضایت خریداران جوان را جلب کند.

آپشن:

وقت آن رسیده تا نگاهی به امکانات رفاهی و ایمنی کیا k5 2023  بیاندازیم. شرکت کیا موتورز آپشن‌های خوبی را برای این خودروبه خصوص در بخش ایمنی لحاظ کرده است.

ابتدا، ترکیب نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچ پشت فرمان و ۱۰.۳ اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی در کنار هم و بصورت ایستاده بر روی داشبورد، است که جلب توجه می‌کند. سیستم اطلاعات و سرگرمی که رابط اندروید و iOS دارد، سیستم صوتی پریموم Bose که با ۱۲ بلندگو، بصورت آپشنال برای KIA K5 جدید قابل سفارش است را نیز کنترل می‌کند. از امکانات رفاهی دیگر می توان به تهویه اتوماتیک با کنترل دو نقطه‌ای، صندلی های برقی دارای گرمکن و سردکن، آینه‌های برقی دارای گرمکن سانروف پانورامیک، و شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، KIA K5 جدید با سیستم های ایمنی فعالی نظیر هشدار احتمال تصادف از روبرو با قابلیت ترمزگیری اتوماتیک، دید ۳۶۰درجه از اطراف، هشدار نقاط کور، نویگیشن،کروزکنترل هوشمند، همیار حفظ خودرو در بین خطوط و همچنین به هشدار خواب‌آلودگی راننده اشاره کرد. ذکر این نکته نیزضروری است که کیاموتورز، نسل جدید K5 را با نگاه به بازارهای اروپایی و یا کشورهایی نظیراسترالیا و انگلیس که در آنها، فرمان در سمت راست اتاق قرار دارد، مهندسی نکرده، چرا که معتقد است با کاهش محبوبیت سدان ها، به ویژه سدان‌های میدسایز مواجه هستیم.

سخن پایانی:

به طور کل می توان گفت، چهره جذاب و نافذ کیا k5 ، توانایی های فنی، آپشن‌های قابل‌قبول، فضای جادار کابین با توجه به طراحی ساده و کاربردی آن از مزایای کیا k5 2023 می باشد.این خودرو با سلیقه ایرانیان جور است و می توان پیش بینی کرد که مورد استقبال قرار بگیرد. k5 جدید در کشورهای حاشیه خلیج فارس و به خصوص دبی مورد توجه قرار گرفته و در حال حاضر یکی از خودروهای پرطرفدار گردشگران برای اجاره در دبی است.


برای اجاره و تست رانندگی با کیا k5 2023 وارد اینجا شوید. 


بیشتر بخوانید:

معرفی کونا 2023، خودروی فضایی هیوندای

معرفی کیا ریو 2023، دیدار با آشنای قدیمی

معرفی کیا پگاس 2023، کوچک و ارزشمند

معرفی جذاب‌ترین محصول کیا در ایران اسپورتیج 2023

نگاهی نزدیک به النترای 2022

معرفی جدیدترین کراس اوور کامپکت بازار، کیا سونت 2023


منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر