شماره مجوز: 1301550312311

معرفی جدیدترین کراس اوور کامپکت بازار، کیا سونت 2023

نیلوفر طاهری
1 سال پیش
607 بازدید
0 0
کیا سونت با توجه به بازه قیمتی که در آن قرار دارد یکی از گزینه های جذاب وارداتی به بازار ایران محسوب می شود. و همچنین به نظر می رسد این خودروی کره ای آینده ای خوبی در بازار ایران داشته باشد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا با دلایل محبوبیت این کراس اوور جدید آشنا شوید.


خودروی کیا سونت 2023 یکی از محصولات نسبتا جدید کره جنوبی از گروه بزرگ خودروسازی هیوندایی کیا است که برای اولین بار در سال 2020 معرفی شد. و در ابتدا برای بازار هند تولید شد اما مدت زمان کوتاهی نگذشت که کیا موتورز این خودرو را در بازارهای جهانی دیگر هم عرضه کرد و محبوبیت اش دو چندان شد. استقبال جهانی از کیا سونت در دو سال اخیر نشان می دهد که این خودرو می تواند بازار بسیار قوی و فروش قابل توجهی را در ایران تجربه کند.


قابل توجه اینکه خودروی کیا سونت 2023 از پلتفرمی مشترک با هیوندای ونیو (Venue) بهره می‌برد و هم اکنون در کارخانه های تولیدی کیا موتورز در کشورهای هند، ویتنام و اکوادور مونتاژ می‌شود که نسخه‌های موجود در بازار خاورمیانه تولید سایت هند می باشند.

طبق اخبار منتشر شده به زودی کیا سونت و محصولات دیگری از کیا مانند، سراتو، سلتوس، پگاس و... وارد بازار کشور خواهد شد. و از آنجایی که این خودرو مقرون به صرفه است بی شک از محبوبیت همگانی نیز برخوردار می شود. 

هنوز مشخص نیست که مدل وارداتی بازار ایران در کدام تریم باشد و به کدام سیستم انتقال نیرو مجهز می شود، اما شرکت کیا این محصول را در هفت تریم مختلف تولید می کند که شامل نسخه اسپرت X-Line نیز می شود ولی با توجه به کلاس تولید، سونت ساختار اقتصادی و ارزان قیمت خود را تقریبا در همه زمینه ها به نمایش خواهد گذاشت.

طراحی کیا سونت:

با نگاهی به طراحی کیا سونت، می توان گفت، کیا سونت یک کراس‌اوور اقتصادی برای بازار کشورهای در حال توسعه است و بنابراین از لحاظ طراحی بسیار ساده‌تر از مدل‌های بازار بین‌المللی کیا مانند اسپورتیچ یا K5 است. اما این مسئله از زیبایی در طراحی خودرو نکاسته است.

ظاهر بیرونی کیا سونت به لطف المان‌هایی مثل جلوپنجره خاص محصولات کیا (معروف به پوزه ببر) با تزئینات کرومی اطرافش، دی‌لایت‌های با طرح خط شکسته قرارگرفته درون چراغ‌های اصلی، چراغ‌های عقب به‌هم پیوسته، تزئینات نقره‌ای رنگ روی سپرهای جلو و عقب، قطعه‌های مشکی رنگ دو طرف شیشه عقب، پُف‌کردگی جذاب گلگیرها و درب موتور و… تا حدودی عضلانی و فراتر از این کلاس قیمتی است.کابین کیا سونت نیزدر بسیاری از قسمت ها با پلاستیک خشک ساخته شده است اما با توجه به مواردی مثل غربیلک فرمان D کات، مانیتور ایستاده با قاب یکپارچه با پشت آمپر و طرح متفاوت دریچه‌های تهویه مطبوع، ظاهری موجه و تا حدودی اسپرت به خود گرفته است. به طور کل می توان گفت، چهره کیا سونت 2023 به نسبت کلاس قیمتی خود، قابل قبول است و از نظر طراحی و قیمت جذاب به نظر می رسد. 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید طراح اصلی این کراس اوور، فردی لبنانی الاصل و مشهور در طراحی خودرو است. مرسدس بنز F800 کانسپت، دو نسل از ب ام وسری 7 ،ب‌ام‌و X3 و ...از کارهای جذاب این طراح می باشد. 

طراحی بیرونی کیا سونت بر اساس زبان طراحی جهانی برند کیا است. نمای بیرونی این خودرو نیز الهام‌گیری مستقیم از دیگر محصولات مدرن کیا است. که بدون شک از سبک طراحی اسپرت‌ تر، جوان‌ پسندتر و جسورانه‌ تر محصولات کیا قابل مشاهده است. سبک طراحی در قسمت عقب خودرو، الهام گرفته از چراغ های پیوسته مشابه کیا اسپورتیج نسل 4 (2017-2022) است که برای ایرانی ها به راحتی قابل تشخیص و کاملا آشنا است و به بیان ساده و مختصر، نمای بیرونی سونت را نیزباید ترکیبی زیبا از عناصر نماینده برند و نماینده ای مناسب برای زبان طراحی جهانی برند کیا توصیف کرد.

مشخصات فنی کیا سونت:

قوی‌ترین پیشرانه تنفس طبیعی قابل سفارش برای کیا سونت، در نسخه‌های بازار خاورمیانه دیده می‌شود پیشرانه مذکور که از سری پیشرانه‌های Smart Stream گروه هیوندای کیا است؛ 1.5 لیتر حجم دارد و از سیستم پاشش سوخت چندنقطه‌ای (MPI) بهره می‌برد. این پیشرانه می تواند حداکثر قدرت 113 اسب بخار و حداکثر گشتاور 144 نیوتن‌متر را تولید کرده و از طریق یک گیربکس اتوماتیک ضریب‌متغیر (CVT) روانه محور جلو کیا سونت کند. میزان مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد رسمی کیا سونت هم به ترتیب برابر با 5.7 لیتر در صد کیلومتر و 12.5 ثانیه است.

آپشن های کیا سونت: 

از شاخص‌ترین آپشن های کیاسونت می توان به چراغ‌های تمام LED جلو و عقب + دی‌لایت و اتو لایت، روکش چرمی صندلی‌ها، کی‌لس استارتر با امکان استارت پیشرانه از روی ریموت، سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور 8 اینچی لمسی و پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژر وایرلس تلفن همراه، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب، سانروف، دوربین دید عقب، کروز کنترل، دو ایربگ و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) اشاره کرد.

مزایا و معایب کیا سونت:

از مزایای کیا سونت می توان به طراحی جذاب در کلاس خود، کابین نسبتاً جادار با توجه به ابعاد کوچک بدنه و مصرف سوخت و استهلاک پایین آن اشاره کرد. معایب چندانی در این خودرو وجود ندارد شاید توانایی های حرکتی معمولی و آپشن های نه چندان کامل آن از معایبش باشد. 

در پایان می توان گفت که این کراس‌اوور ساب‌کامپکت، خودرویی اقتصادی اما با استانداردهای کیا موتورز است و آن دسته از هم‌وطنانی که چندان در قیدوبند آپشن‌های فانتزی و پیشرانه‌های پرقدرت نیستند؛ می‌توانند به‌جای کراس‌اوورهای نیمه لوکس چینی، کیا سونت را انتخاب کنند و خودرویی با برند معتبرتر، پرستیژ بالاتر و دردسرهای نگهداری کم‌تر سوار شوند.


برای اجاره و تست رانندگی با کیا سونت وارد اینجا شوید.  


بیشتر بخوانید:

معرفی کونا 2023، خودروی فضایی هیوندای

معرفی کیا پگاس 2023، کوچک و ارزشمند

معرفی کیا ریو 2023، دیدار با آشنای قدیمی

معرفی جذاب‌ترین محصول کیا در ایران اسپورتیج 2023

نگاه نزدیک به النترای 2022

معرفی جدیدترین کراس اوور کامپکت بازار، کیا سونت 2023

آشنایی با خودروهای مدل 2023 رنتیفا در دبی


منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر