شماره مجوز: 1301550312311

نگاه نزدیک به النترا 2022 - 2023

نیلوفر طاهری
1 سال پیش
8,862 بازدید
0 2
یکی از خودروهای جذاب که به تازگی به کشور وارد شده است، هیوندای النترا 2022 و 2023 است. این خودرو 20 هزار دلاری طرفداران خاص خود را دارد. با ما در این مقاله همراه شوید تا نسل جدید هیوندای النترا را بهتر بشناسید.

از پرفروش ترین و محبوب ترین خودروهای هیوندای می توان از هیوندای النترا نام برد. این خودرو که در کلاس محصولات سدان جمع و جور شهری به شمار می رود تاکنون در قالب 7 نسل به بازارهای جهانی عرضه شده است که نسل 5 و 6 حضور موفقی را در ایران تجربه کردند. هیوندای با معرفی نسل هفتم، فرم متفاوتی را به بازار عرضه کرد.

طراحی:

هیوندای النترا نسل 7 طراحی رادیکال و سنت شکن هیوندای را به همراه دارد که با خطوط بسیار تیز و زوایای شکسته فراوان همراه شده است. نمای جلو این خودرو با ادغام جلوپنجره و چراغ‌های کشیده، چهره‌ای تهاجمی را رقم زده است.

نسل هفتم هیوندای النترا (کد CN7) در سال ۲۰۲۰ و با زبان طراحی موسوم به پویایی پارامتریک به عنوان یک سدان اسپرت طویل و عریض تر از قبل به بازار آمد. این خودرو از لحاظ طراحی بسیار مهیج‌تر از نسل پیشین است و سعی کرده تا با استفاده از زوایای شکسته و اشکال هندسی تهاجمی، ظاهری جذاب و اسپرت تر از گذشته به نمایش بگذارد . این سبک طراحی در مدل 2022 تلاش کرده به دوران اوج خود بازگردد.

و در واقع طراحان این خودرو توانسته‌اند پیشرفت چشمگیری نسبت به مدل پیشین در بحث طراحی بیرونی ارائه دهند. نمای جانبی به طرزی حجم پردازی شده که تحدب و تقعر آن ظرافت معمول را نداشته باشند و در عوض چین‌خوردگی‌های خشن به جای آنها روی درها خودنمایی می‌کنند. استایل صندوق عقب نیز تا حدودی شبیه خودروهای فست بک است و همین قضیه نیز بر ارتقای میزان جذابیت بصری این خودرو خواهد افزود. این سبک طراحی مورد پسند جوانان است و قطعا آنها را به سمت اجاره و حتی خرید هیوندای النترا جذب می‌کند.

کابین داخل کمتر اسپرت است و بیشتر محیط گرم خانوادگی را القاء می کند. مخصوصا در طراحی داشبورد می توان آن را احساس کرد. فرمان به سبک محصولات جدید هیوندای طراحی شده، شمایی لوکس و مدرن پیدا کرده تا لذت به دست گرفتن آن‌ را دوچندان کند.جادار بودن فضای صندلی های عقب بسیار کاربردی است. با این وجود این سدان یکی از بهترین سدان های جمع و جور شهری است.

یک ویژگی بسیار خاص و نوین در خودروهای هیوندای که مورد علاقه جوان هاست حالت موقتی اووربوست (OverBoost) است که با فشار یک دکمه روی فرمان، به صورت موقتی و تنها برای مدت زمان کوتاه ۲۰ ثانیه‌ای میزان بوست تولیدی سیستم توربو را افزایش می‌دهد تا به اندازه ۱۰ اسب بخار به توان تولیدی پیشرانه برای سبقت گیری و انجام مانورهای سریع، افزوده شود.

مشخصات فنی :

شرکت هیوندای، پیشرانه‌های تنفس طبیعی یا توربوشارژ متعددی را به جهت تامین قوای محرکه مدل ۲۰۲۲ در بازارهای مختلف به کار گرفته است. اما مدل‌هایی که برای ما قابل اهمیت است، محصولات حاضر در کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند، چراکه وزارت صنعت قیمت فوب این‌گونه محصولات را مبنای ورود خودروهای خارجی به کشور قرار داده است. این خودرو در مدل GLS مجهز به موتور تنفس طبیعی دو لیتری است. این موتور نیرویی معادل ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور از طریق گیربکس شش سرعته اتومات به محور چرخ‌های جلو می‌رساند. استفاده از چنین موتور و جعبه دنده‌ای باعث شده تا این سدان کره‌ای بتواند ظرف مدت زمان حدود ۱۰ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. هیوندای النترا به طور متوسط حدود ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می‌کند و نهایتا می‌تواند تا ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.

باک هیوندا النترا مدل ۲۰۲۲ معادل ۵۰ لیترظرفیت دارد. و درون صندوق عقب آن ۴۰۸ لیتر گنجایش وجود دارد. قابل ذکر است که نمونه‌های ۱.۶ لیتری هیوندا النترا نیز در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس حضور دارند که قیمت آنها مقداری پایین‌تر است.

کمپانی هیوندای تلاش کرده تا برای افزایش لذت سواری النترا در نسخه N، در محور عقب از دیفرانسیل لغزش محدود (LSD بجای دیفرانسیل باز معمولی) و سیستم تعلیق مستقل بهره گیرد تا فرمان پذیری و هندلینگ ماشین را بهبود بخشد. جالب آن است که سیستم اگزوز این خودرو با نسخه معمولی متفاوت است و به سه حالت مختلف برای تولید صدا مجهز می باشد.

امکانات ( آپشن ها ) :

هیوندای النترا جی ال اس آپشن های فراوانی دارد.این خودرو از تجهیزاتی مثل نمایشگر دیجیتال پشت آمپر ، نمایشگر دیجیتال پشت آمپر، نمایشگر لمسی مالتی مدیا، ، نمایشگر دیجیتال پشت آمپر دوربین عقب، چهار کیسه هوا، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، سانروف برقی، حسگر فشار باد تایرها، آینه‌های جانبی تاشونده برقی و… بهره مند است.


سخن پایانی:

می توان گفت این سدان خانوادگی جمع و جور، ویژگی های یک خودروی روزمره اسپرت را نیز دارد. و با توجه به متریال قابل قبول و کیفیت ساخت از قیمت خوبی هم برخوردار است و گزینه مطلوبی برای خانواده ها و حتی جوانان می باشد.


برای اجاره و تست رانندگی با النترا 2022 وارد اینجا شوید.  


بیشتر بخوانید:

معرفی کونا 2023، خودروی فضایی هیوندای

معرفی کیا ریو 2023، دیدار با آشنای قدیمی

معرفی کیا پگاس 2023، کوچک و ارزشمند

معرفی جذاب‌ترین محصول کیا در ایران اسپورتیج 2023

معرفی اپتیمای جدید ( کیا k5 ) مدل 2023

معرفی جدیدترین کراس اوور کامپکت بازار، کیا سونت 2023

منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر