شماره مجوز: 1301550312311

معرفی کونا 2023، خودروی فضایی هیوندای

نیلوفر طاهری
1 سال پیش
594 بازدید
0 0
هیوندای کونا 2023 از جمله خودروهای نسل جدید هیوندای است که این کمپانی کره ای حساب ویژه ای روی آن باز کرده و با توجه به سگمن پرتقاضایی که این خودرو در آن عرضه شده انتظار استقبال خوبی از آن می رود.

هیوندای کونا در سال ۲۰۱۷ به‌ عنوان برادر کوچک‌تر توسان به عنوان یک کراس اوور ساب کامپکت در سگمنت B ‌ روانه بازار شد تا بتواند مشتریان سگمنت پایین‌تر را نیز به لیست مشتریان خودروهای شاسی بلند هیوندای اضافه کند. عرضه این خودرو از سال ۲۰۱۸ آغاز شد و در سپتامبر ۲۰۲۰ به‌واسطه عرضه یک نسخه فیس‌لیفت به حیات خود ادامه داد. که مدل 2023 نیز با تغییرات جزئی روح همان مدل ۲۰۲۰ را حفظ کرده است. این کراس‌اوور شهری به ‌عنوان یک محصول میان قیمت در بازار کشورهای مختلف با استقبال خوبی روبرو شده و می توان گفت جزو خودروهای موفق هیوندای بوده است.

طراحی ظاهری و داخلی هیوندای کونا

وقتی کونا برای اولین بار معرفی شد، با آن چراغ های کشیده که هیچ شباهتی به توسان و سانتافه نداشت در آن سال‌ها بسیار رادیکال و متفاوت به نظر می‌رسید. اما حالا و با ترند شدن این سبک از طراحی، طراحی کونا بسیار مدرن و جذاب به نظر می‌رسد.

چراغ‌های روشنایی روز در جلو به صورت خطی طراحی‌ شده است و چراغ‌های اصلی پایین‌تر قرار دارند. درواقع قرار دادن چراغ‌های دیلایت نواری در بالا و چراغ‌های اصلی در ناحیه جانبی سپر، شاخصه اصلی نمای روبروی هیوندای کونا است. این همان سبکی است که در سانتافه جدید هم دیده می‌شود و حتی چینی‌هایی مانند لاماری ایما هم از همین سبک طراحی بهره برده‌اند.

نمای جلوی خودرو با نمای جانبی آن هماهنگی خوبی دارد. سقف شیب نسبتا کمی به سمت عقب دارد و امتداد آن به اسپویلر عقب می‌رسد. چراغ‌های عقب طرحی کشیده دارند و چراغ‌ها تمام LED هستند. علاوه بر همه این‌ها، استفاده از رینگ‌های دو رنگ، فلاپ‌های تیره رنگ و البته بارند مشکی سبب شده تا هیوندای کنا 2023 ظاهر به مراتب اسپرت‌تر و جذاب‌تری نسبت به سایر خودروهای همرده خود داشته باشد.

اما نمای داخل کابین به ‌اندازه طراحی خارجی کونا آوانگارد نیست و طرحی متعارف برای آن انتخاب شده است. در اولین نگاه صفحه نمایش 8 اینچی در وسط به خوبی سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می‌دهد که البته در نسخه فول آپشن اندازه آن به 10 اینچ می‌رسد. فرمان و دسته دنده در موقعیت خوبی قرار دارد و به لحاظ ارگونومی می توان به آن نمره قبولی داد.

نسخه فیس‌لیفت هیوندای کونا نسبت به مدل قبلی از لحاظ فضای پای عقب و همچنین ظرفیت صندوق ارتقا پیدا کرده است. و با در نظر گرفتن این که با یک کراس اوور کامپکت روبرو هستیم و علم به این که طبیعتا فضای ردیف دوم نسبت به کراس اوورهای متوسطی مانند توسان باید بسیار کمتر باشد، باید اعتراف کنیم که طراحان این خودرو تمام تلاش خود را برای افزایش فضای پشت به کار بسته اند تا راحتی بیشتری را برای سرنشینان ردیف دوم این خودرو به‌ویژه افراد بلند قد به ارمغان بیاورند. کونا از لحاظ فضای بار نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد. به طوری که فضای ۵۴۴ لیتری صندوق‌ عقب هیوندای کونا ۲۰۲۳ نیاز های یک خانواده 4 تا 5 نفره را به طور کامل پوشش خواهد داد. فضایی که با خواباندن صندلی های ردیف عقب چند برابر می شود.

امکانات هیوندای کونا 2023 لیست بلند بالایی دارد و در تیپ های مختلف دارای امکاناتی نظیر: کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سامانه مالتی مدیا با نمایشگر لمسی، سیستم کنترل پایداری، کنترل توقف در سربالایی، ترمز کمکی هیدرولیکی، آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، دوربین عقب، بلوتوث، usb، خروجی برق ۱۲ ولت، سانروف، آینه‌های جانبی برقی، سنسور نور و باران در کنار امکانات پیشرفته ای از قبیل هدآپ، کلاستر دیجیتال، سنسور نقطه کور، کروزکنترل تطبیقی، گرم کن و سردکن صندلی، شارژر بی‌سیم و غیره را شامل می شود.

هیوندای کونا 2023 در تیپ‌های مختلفی با دو پیشرانه عرضه شده است. پیشرانه پایه موتور 2 لیتری تنفس طبیعی است که توان تولید نهایتا 147 اسب بخار قدرت و 179 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. قدرت تولید شده در این نسخه از طریق جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود تا طی 10 ثانیه این خودرو را به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

اما نسخه فول آپشن هیوندای کونا 2023 یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ GDi دارد که توان تولید 195 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت در این محصول از طریق جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. البته نسخه‌ای ضعیف‌تر از این محصول هم در بازارهای حاشیه خلیج فارس عرضه می‌شود که خروجی 174 اسب بخار و 265 نیوتن متر را دارد و هم سیستم تمام چرخ محرک دارد. به لطف هماهنگی موتور و گیربکس این خودرو در زمانی کمتر از 8 ثانیه می توان عقربه کیلومتر شمار را روی عدد 100 کیلومتر مشاهده کرد.

مصرف سوخت شش و نیم تا هفت لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نیز از دیگر مشخصه‌های مثبت این دو نسخه از هیوندای کونا به شمار می‌روند.

جمع بندی

می توان گفت هیوندای کونا در سگمنتی که قرار گرفته و با توجه به رقبایی مانند کیا سلتوس و کیا سونت که از تقاضای بیشتری در بازار برخوردار هستند، کار سختی برای عرض اندام دارد ولی به طور قطع سواری با این کراس اوور ساب کامپکت می تواند برای کسانی که به دنبال یک خودروی جدید و مدرن با ظاهری جذاب و امکانات خوب در کنار قیمتی اقتصادی هستند، راضی کننده باشد.

برای اجاره هیوندای کونا 2023 در دبی می توانید از اینجا اقدام کنید.


بیشتر بخوانید:

معرفی کیا ریو 2023، دیدار با آشنای قدیمی

معرفی کیا پگاس 2023، کوچک و ارزشمند

معرفی کیا اسپورتیج 2023، گلادیاتور کره ای

معرفی هیوندای النترا 2022

معرفی اپتیمای جدید ( کیا k5 ) مدل 2023

معرفی جدیدترین کراس اوور کامپکت بازار، کیا سونت 2023



منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر