شماره مجوز: 1301550312311

معرفی اقتصادی ترین سدان کره‌ای بازار

نیلوفر طاهری
9 ماه پیش
331 بازدید
0 0
کیا پگاس 2023 ، یکی از محصولات کاملا اقتصادی و در حال حاضر ارزانترین سدان کره‌ای بازار است که در دور جدید واردات خودرو به ایران آمده است. در این مطلب با ما همراه باشید تا با ویژگی های این خودرو آشنا شوید.

کیا پگاس 2023 ، یکی از محصولات کاملا اقتصادی و ارزانترین سدان جدید کره‌ای است که در دور جدید واردات خودرو به ایران نیز آمده است. پگاس اولین بار در سال 2017 با همکاری کمپانی دانگ فنگ و شرکت کیا موتورز به تولید رسید و در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ به نمایش درآمد. پگاس روی پلتفرم کیا k2 توسعه یافت و بیشتر در بازار کشورهای در حال رشد نظیر،آمریکای لاتین و آفریقای جنوبی و خاورمیانه به فروش می‌رسد و پلتفرم آن با ریو مشترک است. کیا پگاس 2023 نسبت به جثه کوچک خود توان فنی قابل قبولی دارد.

طراحی کیا پگاس 2023 :

پگاس به عنوان یک سدان اقتصادی زیبا در بازارهای بین المللی عرض اندام می کند. داشبورد و کابین خودرو با نمای بیرونی آن کاملا هماهنگ است. برای پایین نگه داشتن قیمت تمام شده، اکثر قطعات آن از پلاستیک خشک ساخته شده است. با آنکه با یک سدان جمع و جور و کوچک شهری با ابعاد 4300 و 1700 و 1460 میلی‌متر با فاصله محوری 2570 میلی‌متری روبرو هستیم، فضای صندلی‌های ردیف عقب به نسبت قابل قبول به نظر می‌رسد و ظرفیت ۴۷۵ لیتری صندوق نیز متناسب با نیاز خانواده‌های چهار پنج نفره خواهد بود‌. فول‌ترین نسخه این سدان اقتصادی، تجهیزاتی مانند دو یا چهار کیسه هوا، نمایشگر 7 اینچی سیستم مالتی‌مدیا و سانروف برقی، دارد.

باک بنزین پگاس 2023، 43 لیتر گنجایش دارد. یک پیشرانه تنفس طبیعی 1.4 لیتری به نام Kappa در کیاپگاس تعبیه شده که 95 اسب‌بخار قدرت و 135 نیوتن‌متر گشتاور دارد. این پیشرانه به یک گیربکس پنج سرعته دستی یا چهارسرعته اتوماتیک متصل است. که در بیشتر بازارهای جهانی عموما با نسخه اتوماتیک عرضه می شود.

مشخصات فنی کیا پگاس 2023 : 

موتور کیا پگاس 2023 در اکونومی ترین حالت ممکن طراحی شده و با اینکه از حجم بالایی برخوردار نیست قدرت مناسبی تولید می کند. موتور کیا پگاس از نوع چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۱.۴ لیتر است که بیشترین قدرت آن برابر ۹۴ اسب بخار بوده و نهایت گشتاور تولیدی آن هم به ۱۳۰ نیوتن متر می‌رسد. شایان ذکر است که این پیشرانه در دور موتور ۶۰۰۰ بیشترین قدرت خود را ارائه می‌دهد و در دور موتور ۴۰۰۰ نیز به بالاترین میزان گشتاور خود می‌رسد. یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک هم توان موتور را به چرخ‌های محور جلو انتقال می‌دهد. به عنوان یک محصول اقتصادی، شتاب صفر تا 100 کیا پگاس، حدود ۱۳ ثانیه ارزیابی می‌شود. میانگین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو به حدود ۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد که با توجه به قیمت بالای جهانی سوخت بسیار حائز اهمیت است. سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و سیستم تعلیق عقب محور پیچشی است که می‌تواند هندلینگ و کیفیت سواری در حد انتظار را به وجود آورد .

امکانات کیا پگاس 2023 :

تجهیزات و امکانات کیا پگاس 2023 نشان می‌دهد که آپشن‌های این خودرو وارداتی کمی محدود اما قابل قبول است. باید توجه داشته باشیم که این محصول به عنوان یک محصول اقتصادی مطرح است و نباید انتظار بالایی از آن داشت. از مهم‌ترین آپشن‌های پگاس 2023 می توان به رینگ‌های ۱۴ اینچی استیل، کروز کنترل، آینه‌های جانبی برقی همراه با چراغ راهنما، مه شکن‌های جلو و عقب LED، تهویه مطبوع غیر اتوماتیک سیستم ترمز ضد قفل ABS، بلوتوث و usb ، ورود بدون کلید، پورت شارژر تلفن همراه از نوع usb کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان، سیستم پایش فشار باد تایرها، و سامانه کنترل پایداری الکترونیکی ESP و کروز کنترل، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، ترمزهای دیسکی در چهار چرخ اشاره کرد.

مزایا و معایب کیا پگاس 2023

کیا پگاس 2023 هم مانند بسیاری از خودروها مزایا و معایب خودش را دارد که به طور اجمالی به آنها اشاره می کنیم. از مزایای کیا پگاس ۲۰۲۳ می توان به طرح ظاهری زیبا، کابین و صندوق تقریبا جادار، موتور تنفس طبیعی با استهلاک و مصرف نسبتا پایین، و کیفیت ساخت قابل قبول در سگمنت خودروهای اکونومی اشاره کرد. شاید شتاب نه چندان زیاد از معایب آن باشد ایرادی که برای نقل و انتقال در داخل شهر زیاد به چشم نمی آید.

تجربه سواری با کیا پگاس بسیار هیجان انگیز و جالب است. دید مناسب راننده در کنار راحتی کابین، فاصله 150 میلیمتری کف کیا پگاس از سطح زمین راحتی در رانندگی را برای شما به ارمغان می آورد، شاید قرارگیری بالابر شیشه­‌ها در بخش میانی داشبورد و افزایش صدای موتور در دورشمار بالاتر از 3 هزار و کمبود فضای بالای سر ردیف عقب برای افراد قدبلند چندان برای شما جالب نباشد اما بی شک کیا پگاس 2023 خودرویی ارزشمند در میان خودروهای اکونومی بازار محسوب می شود.

  

برای اجاره کیا پگاس از مدل 2020 تا 2023 در دبیبه صفحه اجاره کیا پگاس در دبی مراجعه کنید کنید.



بیشتر بخوانید:

معرفی کونا 2023، خودروی فضایی هیوندای

معرفی کیا ریو 2023، آشنای قدیمی

معرفی کیا اسپورتیج 2023، گلادیاتور کره ای

معرفی هیوندای النترا 2022

معرفی اپتیمای جدید ( کیا k5 ) مدل 2023

معرفی جدیدترین کراس اوور کامپکت بازار، کیا سونت 2023



منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر