شماره مجوز: 1301550312311

چرا نباید در دبی تاکسی بگیریم؟

نیلوفر طاهری
2 ماه پیش
127 بازدید
0 0
یکی از نکات بسیار مهم در سفر ها هزینه تردد و حمل و نقل در آن کشورمی باشد. مخصوصا اگر مقصد دبی باشد که یکی از پر طرفدارترین مقاصد گردشگری در دنیاست. یکی از هزینه های بسیار گران در دبی، هزینه تاکسی است.با ما در این مطلب همراه باشید تا از هزینه های تاکسی در دبی برایتان بگوییم و جایگزین مناسب آن را به شما معرفی کنیم..

یکی از نکات بسیار مهم در سفر ها هزینه تردد و حمل و نقل در آن کشورمی باشد. مخصوصا اگر مقصد دبی باشد که یکی از پر طرفدارترین مقاصد گردشگری در دنیاست و هر ساله مسافران زیادی از سرتاسر جهان به این شهر بی نظیر سفر می کنند. اما این شهر گران است و کوچکترین هزینه ها می تواند در آخر خرج سنگینی را به شما تحمیل کند. یکی از هزینه های بسیار گران در دبی، هزینه تاکسی است. و این موضوعی است که در اغلب کشورهای دنیا مشاهده می شود. و در استانبول و سایر شهرهای بزرگ گردشگری مبالغ هنگفتی در ازای کرایه تاکسی از گردشگران و توریست ها گرفته می شود.

نکته مهم در مورد قیمت تاکسی در دبی آن است که شما علاوه بر کرایه تاکسی باید هزینه ای جدا برای ورود به تاکسی هم بپردازید. قبل از آنکه به قیمت های کرایه تاکسی در دبی بپردازیم نگاهی اجمالی خواهیم داشت به انواع تاکسی در دبی که هر کدام ویژگی ها و شرایط خاص و هزینه مجزایی از هم دارند.

تاکسی در دبی

سیستم تاکسیرانی در شهر توریستی دبی، مانند دیگر خدمات دبی از شرایط بسیار گسترده ای برخوردار است. امکان تردد در تمامی نقاط شهر با تاکسی وجود دارد. فقط کافی است تا شما یکی از تاکسی ها را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. اما چرا با وجود امکانات گسترده در دبی ما پیشنهاد می کنیم که تاکسی نگیرید! چه جایگزین بهتری از تاکسی می توانیم در سفرهای خارج از کشور و به خصوص در شهر دبی داشته باشیم.

انواع تاکسی ها در دبی

از آنجایی که تاکسی ها سریع تر مسافر را به مقصد می رسانند بیشتر از سایر وسایط نقلیه مورد استفاده قرار می گیرند. در دبی تاکسی ها کرمی رنگ هستند ولی سقف هایشان رنگی متفاوت دارد. مثلا تاکسی های سقف صورتی برای بانوان است و از امنیت بالایی دارند. تاکسی های معمولی و تاکسی های لاکچری هم از هم قابل تشخیص هستند. تاکسی های لاکچری در دبی گاهی خودروهhd هیبریدی است . البته از تسلا نیز به عنوان تاکسی لاکچری استفاده می شود. بنابراین، قیمت تاکسی های لاکچری گران تر از تاکسی های معمولی است.

تاکسی ها در انواع تاکسی عربیا ( با رنگ سبز )، تاکسی ملی (با رنگ زرد)، تاکسی مترو ( با رنگ نارنجی ) و تاکسی بانوان ( با رنگ صورتی ) قابل شناسایی هستند. البته تاکسی های مخصوص معلولین هم وجود دارد که سقف آنها قرمز است. تاکسی های خصوصی در شهر دبی متعلق به دولت نیست و افراد به صورت خصوصی کار می کنند. متقاضیان می توانند از نرم افزارهای مختلف ( مثل اوبر و دبی تاکسی و غیره.. ) مخصوص گوشی های اندروید و آیفون برای استفاده از تاکسی اینترنتی در دبی استفاده کنند.

قیمت تاکسی در دبی

تاکسی های دبی اگر به صورت تلفنی رزرو شود ورودی حدود 12 درهم دارد. و ورودی تاکسی های فرودگاه حدود 20 درهم است . یعنی به محض ورود به تاکسی این مبلغ به هزینه تاکسی شما اضافه می شود . هزینه تاکسی در دبی مانند استانبول و برخی دیگر از شهرهای دنیا با تاکسی متر محاسبه می شود. هزینه ورودی تاکسی های دبی از ساعت شش صبح تا ده شب، 8 درهم و از ساعت ده شب تا شش صبح 9 درهم است که علاوه بر هزینه مسیر از مسافر دریافت می شود. البته این را بدانید که حداقل هزینه تاکسی در دبی، 12 درهم است. بدین صورت که شما اگر مسیری را طی کنید که هزینه اش 9 درهم شود باز هم باید حداقل کرایه ( 12 درهم ) را به راننده پرداخت کنید. قیمت تاکسی در دبی با دو مولفه کیلومتر و زمان محاسبه می شود. به طور مثال به ازای هر یک کیلومتر مسیر، 3 درهم و در هر دقیقه 1 درهم به مبلغ تاکسی اضافه می شود. این قوانین برای در نظر گرفتن ترافیک و دیگر توقف هایی است که راننده در طول مسیر ممکن است داشته باشد. مثلا ایستادن پشت چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی نیز هزینه مازاد دارد. با این اوصاف متوجه شده اید که اگر بخواهید در روز، چند مسیر را در شهر با تاکسی بپیمایید. هزینه بالایی را باید در ازای تاکسی گرفتن بپردازید.

کرایه تاکسی های شخصی هم به این صورت است که رانندگان آن معمولا از برنامه هایی مثل اوبر یا کریم استفاده می کنند و هزینه شما را به طور آنلاین محاسبه می کنند. استفاده از نرم افزار کریم هزینه بیشتری به نسبت هزینه تاکسی های دولتی دارد.

هزینه سالک

هزینه سالیک برای بسیاری ناشناخته است. سالک یا سالیک در واقع همان عوارض است که در برخی از بزرگراه های دبی قرار گرفته و عبور از آن ها ، این هزینه را به شخص تحمیل می کند. هزینه سالیک در هزینه تاکسی های دبی نیز تاثیر می گذارد. هزینه سالیک در دبی 4 درهم می باشد اما تاکسی های دبی به ازای هر یک سالیک، مبلغ 5 درهم از مسافران دریافت می کنند. بنابراین بسته به تعداد عبور مسافران از بزرگراه هایی که عوارض سالیک دارند می توانید هزینه خود را تخمین بزنید. در مطلب ( عوارض جاده ای ( سالیک ) در دبی ) تعداد و نام آنها را برایتان شرح داده ایم.

پرداخت هزینه تاکسی

در داخل بسیاری از تاکسی های دبی اینترنت برای پرداخت هزینه وجود دارد. امکان پرداخت از دستگاه پوز هم میسر است و همچنین در صورت داشتن کردیت کارت یا نودل کارت، می توانید از طریق کیوآرکد داخل تاکسی به راحتی مبلغ کرایه را پرداخت کنید.


 قیمت برخی از مسیرهای دبی را با هم ببینیم

-      فرودگاه تا دیره : حدود 50 تا 70 درهم

-      فرودگاه تا خیابان زاید: حدود 70 تا 100 درهم

-      فرودگاه تا ساحل جمیرا: 150 تا 200 درهم

-      فرودگاه تا اطراف دبی: بالای 200 درهم

-      فرودگاه تا دبی مال: 80 تا 85 درهم

-      فرودگاه تا هتل کرون پلازا: 60 درهم

نکته: این هزینه ها ثابت نیست و با توجه به گرانی سوخت و هزینه های مازاد دیگر روند افزایشی دارد.

تاکسی در اختیار در دبی

هزینه تاکسی های در اختیار دبی به ازای هر شش ساعت، 600 درهم است و در ازای دوازده ساعت، می تواند به 1900 درهم هم برسد. تاکسی های دراختیار را می توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت تلفنی رزرو کنید.

رانندگان تاکسی در دبی

دو دسته راننده در دبی وجود دارند. رانندگان که حقوق ثابت دارند و برایشان فرقی نمی کند که چند مسیر بروند و رانندگانی که حقوق ثابت به علاوه پورسانت دارند. پورسانت این رانندگان معمولا بر اساس تعداد مسیرهایشان، مشخص می شود.

بهترین جایگزین تاکسی چیست؟

بهترین جایگزین تاکسی، وسیله ای است که شما و خانواده تان را به راحتی و بدون دردسر جابه جا کند. و از آنجایی که اجاره تاکسی در دبی برای شما رقم بالایی را به همراه خواهد داشت و استفاده از حمل و نقل عمومی مانند مترو هم امکانات محدود و سختی های خود را در پی دارد می توان نتیجه گرفت که بهترین جایگزین تاکسی، اجاره خودرو در دبی است. با همراه داشتن مدارک لازم برای اجاره خودرو در دبی و گواهینامه بین المللی به راحتی می توانید در دبی خودرو اجاره کنید. خودروهای بدون راننده را اجاره کرده و با خیال آسوده و به راحتی در شهر تردد کنید. و یا اگر گواهینامه بین المللی ندارید با ارائه مدارک لازم، خودروهای با راننده در دبی اجاره کنید.حتی می توانید با خودروهای اجاره ای خود به شارجه و ابوظبی هم بروید و برگردید. خودروی اجاره یایا برای سفر کاری و تفریحی بسیار مناسب است می توانید با صرفه جویی در وقت و هزینه به تمامی کارهای شخصی و شرکتی خود در دبی و اطراف آن بپردازید و یا به همراه دوستان و خانواده از گشت و گذار در دبی لذت ببرید.


با سامانه بین المللی اجاره خودرو رنتیفا می توانید با خیال راحت در دبی خودرو اجاره کنید. نگران قوانین راهنمایی و رانندگی در دبی نباشید. قوانین رانندگی در دبی شبیه ایران و دیگر کشورهای دنیاست، فقط کافی است آنها را رعایت کنید تا متحمل جریمه نشوید.

 

منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر