شماره مجوز: 1301550312311

مدارک لازم برای اجاره خودرو در دبی از سامانه رنتیفا

ادمین 2
6 ماه پیش
539 بازدید
0 0
مدارک لازم برای اجاره خودرو در دبی از طریق سامانه رنتیفا بسته به اینکه شهروند کدام کشور باشید متفاوت است که در ادامه به تفصیل درباره آن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید..

مدارک لازم برای اجاره خودرو در دبی از طریق سامانه رنتیفا بسته به اینکه شهروند کدام کشور باشید متفاوت است که در ادامه به تفصیل درباره آن صحبت خواهیم کرد.

ارسال مدارک از طریق سامانه انجام می شود. به این ترتیب که بلافاصله بعد از ثبت رزرو و نهایی کردن آن لینک بارگزاری مدارک برای کاربر ارسال می شود. همچنین کاربران با مراجعه به پروفایل شخصی خود در رنتیفا و بخش رزروهای من می توانند مدارک خود را مشاهده، بارگذاری و تکمیل نمایند.

مدارک لازم برای اجاره خودرو در دبی برای شهروند ایرانی:

1. تصویر صفحه اول پاسپورت راننده

2. تصویر ویزا

3. تصویر کامل پشت و رو از گواهینامه رانندگی بین المللی دارای اعتبار

4. تصویر کامل پشت و رو از گواهینامه رانندگی ایرانی دارای اعتبار

5. فیش واریزی مبلغ ودیعه گارانتی ( deposit )یا تصویر چک صیادی اخذ شده برای ضمانت


مدارک لازم برای اجاره خودرو در دبی برای ایرانیان مقیم امارات:

1. تصویر گواهینامه رانندگی امارات. نکته ( شهروندان ایرانی که اقامت دبی را دارند فقط تا 6 ماه پس از صدور کارت اقامت می توانند با گواهینامه بین المللی خودرو اجاره کنند ) .

2. تصویر کارت اقامت امارات.

3. تصویر ویزای امارات.

4. تصویر پاسپورت امارات.

5. تصویر رسید پرداخت نقدی مبلغ ودیعه گارانتی ( deposit )که پس از طی کردن مراحل رزرو و هنگام تحویل خودرو توسط نماینده رنتیفا تحویل مشتری می شود.


مدارک لازم برای اجاره خودرو در دبی برای گردشگران غیر ایرانی و غیر مقیم امارات:

1. تصویر کامل پشت و رو از گواهینامه رانندگی بین المللی دارای اعتبار . نکته ( در صورت داشتن گواهینامه رانندگی کشورهای اروپایی و امریکایی و استرالیا نیاز به گواهینامه بین المللی نمی باشد) .

2. ویزای توریستی امارات 

3. تصویر صفحه اول پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه

4. تصویر رسید پرداخت نقدی مبلغ ودیعه گارانتی ( deposit )که پس از طی کردن مراحل رزرو و هنگام تحویل خودرو توسط نماینده رنتیفا تحویل مشتری می شود.


نکات مهم اجاره خودرو در دبی:

مراحل اخذ گواهینامه بین المللی

گواهینامه بین المللی برعکس تصور عموم یک ترجمه یا همان کپی برابر اصل گواهینامه ایرانی شما است و اگر ساکن ایران هستید، می توانید با در دست داشتن گواهینامه ایرانی معتبر و پاسپورت و با مراجعه حضوری به یکی از شعب کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی طی چند دقیقه آن را اخذ نمایید یا به صورت آنلاین و در عرض 24 ساعت از طریق سامانه مربوطه آن را دریافت کنید. برای اطلاعات بیشتر مطلب چگونه گواهی‌نامه بین المللی رانندگی بگیریم؟ را بخوانید.

مبلغ ودیعه گارانتی (deposit)

ودیعه یا دیپوزیت همان مبلغی است که شما به عنوان گارانتی یا ضمانت به رنتیفا پرداخت می‌کنید. این مبلغ به امانت و تا زمان ارسال استعلام کامل خلافی و عوارض جاده ای مربوط به خودروی اجاره ای شما و تسویه کامل مجموع هزینه ها طبق فاکتور و مستندات موجود ، حداکثر تا 30 روز پس از تاریخ عودت خودرو به‌ حساب شما بازگردانده می‌شود. در صورت سپردن چک صیادی به عنوان وثیقه نیز همین روال تکرار شده و پس از تسویه کامل هزینه ها، چک ضمانت تسلیم اجاره کننده محترم خواهد شد.

ووچر رزرو آنلاین

شما برای تحویل خودرو در دبی احتیاج به ووچر رزرو آن دارید که پس از رزرو آنلاین و بارگذاری مدارک به صورت الکترونیکی صادر شده و برای شما ارسال خواهد شد. جزئیات مربوط به نحوه و مقدار پرداختی شما برای اجاره خودرو، مدل خودرو، تاریخ و محل دقیق تحویل و عودت خودرو و اطلاعات تکمیلی در ووچر قید شده است. و قرارداد فیزیکی هنگام تحویل خودرو کاملا منطبق بر اطلاعات ووچر صادر شده، ثبت خواهد شد.

قرارداد اجاره خودرو 

قراردادی در دو نسخه آماده‌ شده و در هنگام تحویل خودرو ارائه می شود. در متن قرارداد اطلاعات راننده، مشخصات دقیق خودرو، تجهیزات اضافه، بیمه، ساعت و محل تحویل و عودت خودرو مشخص شده است. قرارداد مربوطه در هر شرایطی باید همراه اجاره کننده باشد تا در صورت لزوم به آن استناد شود. اجاره کننده محترم پس از تحویل خودرو تصویر قرارداد و رسید پرداختی باقیانده مبلغ اجاره در محل تحویل را باید در محل مشخص شده در پروفایل آپلود نماید.



منبع: رنتیفا
ارسال نظر