شماره مجوز: 1301550312311

چگونه گواهی‌نامه بین المللی رانندگی بگیریم؟

نیلوفر طاهری
8 ماه پیش
420 بازدید
0 0
شما برای رانندگی و اجاره خودرو در دبی، استانبول و هر کجای دنیا باید گواهینامه بین المللی رانندگی داشته باشید. با ما در این مطلب همراه باشید تا بدانید چگونه می توانید گواهی‌نامه بین المللی رانندگی را در کوتاهترین زمان ممکن تهیه کنید.

در راننده حرفه ای بودن شما شکی نیست و در سفر رو بودن شما هم همین طور. ولی اگر عاشق سفر کردن و رانندگی با لاکچری ترین خودروها در بهترین جاده های دنیا هستید به راحتی با اجاره خودرو از سامانه رنتیفا می توانید به خواسته خود برسید، البته به شرطی که که شما گواهینامه بین المللی داشته باشید و دغدغه سفرتان تنها انتخاب خودروی مورد نظرتان باشد. پس بهتر است بعد از ویزا به فکر اخذ گواهینامه بین المللی باشید.در بین کشورهای جهان، 196 کشور عضو رسمی سازمان جهانی اتومبیل رانی هستند که بر طبق استانداردهای ویژه خود، مدرک رسمی و مجوز بین ‌المللی ارائه می‌دهند؛ مدرکی که در سرتاسر دنیا اعتبار دارد و دارنده آن به راحتی می‌تواند در همه این کشورها رانندگی کند. و جالب است بدانید که خوشبختانه کشور ما ایران هم یکی از اعضای سازمان جهانی اتومبیلرانی است و شما به راحتی می‌توانید گواهینامه بین ‌المللی (IDP) خود را در داخل کشور دریافت کنید. گواهینامه ای که اعتبار رسمی و بین المللی دارد و در سفرهای برون مرزی به شدت نیاز است. گواهینامه بین المللی به 7 زبان دنیا ترجمه شده و اعتبار جهانی دارد. خوشبختانه دریافت گواهینامه بین المللی به سختی گذراندن آزمون رانندگی و گواهینامه نامه اولیه نیست و اصلا شما نیازی به گذراندن آزمون مجدد ندارید. کافی است مدرک اولیه خود را ارائه دهید و در کمتر از 7 روز گواهینامه بین المللی رانندگی خود را دریافت کنید. به همین راحتی.

برای اخذ گواهینامه بین المللی رانندگی بصورت آنلاین اینجا کلیک کنید.


 نکات اساسی برای دریافت گواهینامه بین المللی رانندگی :

داشتن پاستورت و گذرنامه:

شرط اولیه برای دریافت گذرنامه بین المللی داشتن پاسپورت است، چرا که این مدرک برای رانندگی در سایر کشورها نیاز است و اگر تنها در سفر خارج از کشور به دردتان می خورد.

محل دریافت گواهینامه بین المللی رانندگی:

مسئول ارائه خدمات مربوط به صدور گواهینامه بین ‌المللی رانندگی در داخل کشورکانون جهان‌گردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران است. شما می توانید به دو صورت حضوری و یا اینترنتی برای دریافت مجوز خود اقدام کنید. و بهترین راه، ثبت نام اینترنتی در سامانه صدور آنلاین مجوز رانندگی بین المللی به آدرس www.taci.ir است تا در کمتر از 7 روز کاری گواهینامه خود را درب منزل تحویل بگیرید. البته اگر تاریخ سفرتان نزدیک است و عجله دارید می توانید برای اخذ گواهینامه بین المللی حضوری اقدام کنید تا در همان روز و در کمترین زمان گواهی نامه خود را دریافت کنید.کافی است به نمایندگی های معتبر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مراجعه نمایید که در سراسر ایران نمایندگی دارد. می‌توانید به نزدیک‌ترین مرکز به محل زندگی خود مراجعه کنید و مدارک موردنظر را به مسئولان مربوطه تحویل دهید. 

اعتبار گواهینامه بین ‌المللی رانندگی :

گواهینامه دریافتی شما می تواند یکساله و یا 3 ساله باشد. این موضوع به انتخاب شما بستگی دارد. مدت اعتبار تمدید مجدد ندارد و پس از به اتمام رسیدن اعتبار آن می بایست برای دریافت مجدد آن اقدام کنید.

هزینه دریافت گواهینامه بین ‌المللی رانندگی :

بر اساس اینکه اعتبار گواهینامه شما چند ساله باشد هزینه دریافت مدرک بین ‌المللی هم متفاوت است.

هزینه دریافت گواهینامه بین ‌المللی با اعتبار 1 ساله در حال حاضر، 265 هزار تومان و هزینه دریافت گواهینامه بین ‌المللی با اعتبار 3 ساله، 750هزار تومان است. ( برای اطلاع از نرخ های جدید به سامانه مراجعه نمایید.)

مدارک مورد نیاز برای دریافت گواهینامه بین المللی رانندگی

اصل گواهینامه رانندگی معتبر جمهوری اسلامی ایران برای گواهینامه بین ‌المللی رانندگی 1 ساله : با اعتبار حداقل 1 ماه و سه روز

اصل گواهینامه رانندگی معتبر جمهوری اسلامی ایران برای دریافت گواهینامه رانندگی بین ‌المللی ۳ ساله : با اعتبار حداقل ۳ سال

گواهینامه بین ‌المللی قبلی (در صورت معتبر بودن)

اصل یا کپی صفحه اول پاسپورت

تکمیل فرم درخواست

یک قطعه عکس تمام‌رخ ۴*۳ (با حجاب اسلامی برای بانوان)

پرداخت هزینه‌های اعلام شده


 

سخن پایانی:  

مدارک مورد نیاز را قبل از شروع مراحل ثبت نام آماده کنید.توجه نمایید که تمامی مدارک باید با کیفیت بالا و مناسب اسکن شده باشند.

بعد از اخذ گواهینامه رانندگی بین المللی می توانید خودروی مورد نظر خود را از سامانه رنتیفا اجاره نمایید.

منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر