شماره مجوز: 1301550312311

هر آنچه درباره عوارض جاده ای ( salık ) در دبی باید بدانید

نیلوفر طاهری
1 ماه پیش
2,401 بازدید
0 0
سالیک چیست؟! یکی از ابهامات مسافران و گردشگران در سفر به دبی، سالیک و هزینه های آن در دبی است. با ما در این مطلب همراه باشید تا اطلاعات کاملی را درباره سالیک دبی ( گیت های عوارض، جریمه ها، هزینه ها و..) کسب کنید.


سالیک چیست؟

سالیک در دبی یک سیستم کاملاً خودکار است که از فناوری شناسایی فرکانس رادیویی برای کسر عوارض از حساب پیش‌پرداخت شده مرتبط با پلاک خودرو استفاده می‌کند. این سیستم الکترونیکی وصول عوارض، در سال 2007 در دبی معرفی شد و هدفش ارائه یک تجربه رانندگی بدون دردسر برای مسافران در دبی بوده است. در واقع سالیک شیوه دریافت عوارض در دبی را متحول کرده است، ازدحام ترافیک را کاهش داده و رفت و آمدی روانتر و کارآمدتر برای رانندگان فراهم کرده است. از زمان راه اندازی سالیک، اداره راه و حمل و نقل دبی (RTA) تلاش کرده است تا سیستم را بهبود بخشد و همه فرآیندها را ساده کند. از شارژ مجدد سالیک در دبی تا پرداخت آن، همه چیز را می توان از طریق چندین کانال آنلاین و آفلاین مدیریت کرد.

تعدادگیت عوارضی سالیک در دبی:


در مجموع هشت گیت عوارضی سالیک در دبی وجود دارد که شامل:

پل آل مکتوم (جاده ام حریر)

پل الغرهود (جاده شیخ رشید)

الممزار شمالی (جاده الاتحاد)

الممزار جنوبی (جاده الاتحاد)

الصفا (جاده شیخ زاید)

البرشا (جاده شیخ زاید)

تونل فرودگاه (خیابان بیروت)

جبل علی (جاده شیخ زاید)

زمان بندی سالیک:

درب عوارضی سالیک به صورت 24 ساعته کار می کند

برچسب سالیک:

که

همانطور که اشاره شد، سالیک دبی از فناوری RFID یا شناسایی فرکانس رادیویی برای دریافت هزینه عوارض استفاده می کند. هر بار که یک راننده از گیت عوارضی سالیک عبور می کند، هزینه ای معادل 4 درهم می بایست پرداخت شود که با احتساب مالیات در مجموع 5 درهم به ازای هر بار عبور از گیت سالیک از حساب کسر می شود.هر بار که خودروی شما از گیت سالیک عبور می کند، هزینه به صورت خودکار از حساب عوارض پیش پرداخت شده کسر می شود. علاوه بر این، دارندگان حساب سالیک بدون در نظر گرفتن راننده، مسئول پرداخت هزینه هر سفر از طریق نقاط عوارض هستند.


گیت عوارضی سالیک رایگان:

ورودی عوارضی پل آل مکتوم، از ساعت 10 شب تا 6 صبح، در روزهای هفته رایگان است. با این حال، در تعطیلات آخر هفته از ساعت 10 شب شنبه تا ساعت 6 صبح دوشنبه رایگان است.

این در حالی است که دروازه عوارضی ممزار در جاده الاتحاد دارای دو دروازه است. اینها عبارتند از الممزار شمالی و الممزار جنوبی.اگر راننده از هر دو درب عوارضی ممزار شمالی و جنوبی در یک جهت طی یک ساعت عبور کند، یک بار شارژ می شود

جریمه سالیک : (قابل توجه مسافرانی که خودرو رنت می کنند )

به گزارش سایت رسمی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، جریمه های سالیک عبارتند از:

جریمه های سالیک می تواند از طریق وب سایت، اپلیکیشن های هوشمند، و یا از طریق مراکز ثبت نام و بازرسی خودرو باشد.

معافیت از عوارض سالیک:

برخی از وسایل نقلیه طبق قوانین اداره راه و ترابری (RTA) دبی هنگام عبور از یک ایست بازرسی مجبور به پرداخت هیچ گونه عوارضی نیستند. لیست این خودروها بدین شرح است:

خودروهای نظامی، آمبولانس‌ها، خودروهای پلیس، اتوبوس‌های عمومی RTA، اتوبوس‌های کالج/مدرسه و .. از جریمه سالیک معاف هستند.

چگونه از سالیک دبی دوری کنیم؟

بهتر است که پول ارزشمند خود را صرف هزینه های سالیک نکنید. خوشبختانه، مسیرهای خاصی در سراسر شهر وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا از سالیک دوری کنید.در زیر چند مسیر به شما معرفی می کنیم که می توانید برای جلوگیری از ورود عوارضی در شهر انتخاب کنید:

E311/ جاده شیخ محمد بن زاید:

 این جاده برای دوری از دروازه جبل علی سالیک، دروازه الصفا سالیک و دروازه البرشا سالیک قابل استفاده است. اگر می خواهید از باجه های عوارضی که از ابوظبی به دبی سفر می کنند اجتناب کنید، این مسیر می تواند مفید باشد. ساکنان محله های البرشا، جاده شیخ زاید و جبل علی اغلب از این مسیر استفاده می کنند.

پل شناور:

این مسیر برای اجتناب از دروازه آل مکتوم سالیک و دروازه القرهود سالیک عالی است.

تقاطع خلیج تجاری:

می توانید از این مسیر برای فرار از دروازه القرهود سالیک استفاده کنید.

D 83/خیابان رباط :

این یک مسیر رایگان است که می توانید از آن برای فرار از دروازه سالیک تونل فرودگاه استفاده کنید.

خیابان الوحده، خیابان الدمشق یا جاده E311/ شیخ محمد بن زاید :

برای دوری از دروازه سالیک شمالی و جنوبی الممزار استفاده می شود.

همچنین می‌توانید از Google Maps برای شناسایی تمامی مسیرهایی که سالیک در آن‌ها رایگان است استفاده کنید. هنگام انتخاب مسیر، گزینه (Avoid Tolls) را انتخاب کنید.


سخن پایانی:

مجموع هزینه سالیک در پایان مدت زمان استفاده اجاره کننده محترم به صورت آنلاین محاسبه شده و در زمان تحویل گرفتن خودرو از مشتری دریافت می شود.


در صورتی که نیاز به اجاره خودرو در دبی دارید می توانید از صفحه اجاره خودرو در دبی خودروی مورد نظر خود را انتخاب کرده و رنت کنید.

منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر