شماره مجوز: 1301550312311

جدیدترین شاسی بلندهای 2023 برای اجاره در دبی

نیلوفر طاهری
1 سال پیش
247 بازدید
0 0
به راحتی و تنها با یک تماس قبل از سفر به دبی و یا در حین سفر، از بین محبوب ترین و بروزترین شاسی بلندهای دنیا، خودروی مورد نظر خود را انتخاب کرده و لذت سفر را برای خودتان دوچندان کنید.

چند روزی است که وارد سال 2023 شده ایم سالی که بیشتر کمپانی ها خودروهای جدید خود را از ماهها قبل روانه بازار کرده اند تا شاهد رقابتی داغ بین خودروسازان بزرگ دنیا باشیم. ولی متاسفانه بسیاری از این مدل ها به دلیل محدودیت های واردات خودرو اجازه ورود به کشور را ندارند تا همچنان دوستداران خودرو در حسرت سواری با خودروهای روز دنیا باشند و پیشرفت های صنعت خودروسازی را از نزدیک لمس نکنند. دبی از جمله کشورهایی است که خودروسازان محصولات جدید خود را همزمان با عرضه جهانی وارد بازار آن می کنند و بیشتر این خودروها برای عموم در دسترس قرار می گیرند. خودروهای شاسی بلند طرفداران پر و پا قرصی در شهر دبی دارند، می توان گفت یکی از اولین بازارهای جهانی این کلاس خودروها شهر دبی است. در این مطلب به معرفی جدیدترین و پرطرفدارترین خودروهای بازار دبی با مدل 2023 می پردازیم که در سامانه رنتیفا موجود هستند.

کیا سلتوس 2023

  

کیا سلتوس 2023 با چهره‌ای مدرن‌تر و کابین پیشرفته‌تر بیش از پیش نظر مثبت مشتریان در بازار کشورهای در حال توسعه را به خود جلب کرده است. چراغ‌های LED و گرافیک مدرن‌ آن همسو با محصولات اخیر کیا است. در نمای جانبی تغییر خاصی نسبت به مدل 2022 دیده نمی‌شود. البته باید به افزوده شدن رینگ‌های جدید و امکان انتخاب رنگ متفاوت از بدنه برای سقف اشاره کنیم. در نمای عقب نوار به LED میانی، چراغ های اصلی عمودی، و تغییراتی در فضای بار و سینی محافظ و سپر می توان اشاره کرد. 

در داخل کابین از دو نمایشگر بزرگ به هم پیوسته 10.25 اینچی استفاده شده است. این نمایشگرها حالا همانند محصولات اخیر کیا، مثل اسپورتیج، درون یک پنل واحد قرار دارند. سیستم تهویه مطبوع از طریق دکمه‌های جدید موجود روی کنسول میانی قابل مدیریت است. اهرم انتخاب وضعیت گیربکس هم جدید بوده و نوارهای نوری به داشبورد افزوده شده است. سیستم‌های کمک راننده نیز پیشرفت چشمگیری در این کراس اوور جمع و جور داشته است.

این خودرو در مدل پایه به پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی است که 123 اسب بخار قدرت تولید می کند و با استفاده از یک جعبه دنده 6 سرعته خودکار آن را به دیفرانسیل جلو و در مدل های فول به دیفرانسل جلو و عقب منتقل می کند.

هیوندای کونا 2023 

هیوندای از جمله برندهایی است که سال‌های زیادی است در زمینه ماشین های کراس اوور فعالیت دارد و یکی از بهترین های دنیا در این دسته محسوب می شود. از آنجایی که قیمت بیشتر ماشین های کراس آور بالاتر از ماشین های سواری است، هیوندای تصمیم گرفت یک کراس‌اوور کاملا اقتصادی با قیمت مناسب را وارد بازار کند. این گونه بود که هیوندای کونا متولد شد و حالا با توجه به محدودیت های قیمتی برای واردات خودرو، یکی از معدود خودروهای کراس اوور وارداتی به ایران نیز خواهد بود.

طراحی ظاهری جذاب، امکانات رفاهی زیاد، ظاهر شاسی بلند و قیمت مناسب مهمترین ویژگی های هیوندای کونا ۲۰۲۳ به حساب می آیند. با وجود ظاهر کراس آور، هیوندای کونا با موتورهای نسبتا ضعیفی عرضه می شود. در قوی ترین مدل، هیوندای کونا دارای یک موتور ۱۶۰۰ سی سی است.

هیوندای توسان 2023

 

شما باید برای طراحان هیوندای توسان ۲۰۲۳ نمره کامل بدهید. آن‌ها واقعاً طراحی خوبی انجام داده‌اند. در کلاس خودرویی که به خاطر سادگی شناخته می‌شد، توسان 2023 تولدش همانند جرقه‌ای در یک شب تاریک بود. قوس‌های چرخ این خودرو بجای آنکه واقعاً قوس باشند مربعی و زاویه‌دار هستند و در سپر عقب نیز شکل‌های الماسی بکار رفته در جلو پنجره تکرار شده است. چراغ‌های LED عقب نیز شبیه هیچ‌یک از رقبای این کلاس نیستند. 

هیوندای توسان ۲۰۲۳ فضای داخلی زیادی داشته و از نظر فضای بار بهتر از تویوتا راو ۴ و هوندا CR-V جدید ظاهر می‌شود و در بحث فضای کابین نیز شانه‌به‌شانه آن‌ها می‌تازد. قوای محرکه هیبریدی توسان نیز ترکیبی منحصربه‌فرد از پیشرانه توربو، واحد الکتریکی و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک را ارائه می کند. قوای محرکه این خودرو به‌طور سورپرایز کننده‌ای قدرتمند و در عین حال آرام بوده و برای سواری نرمال کاملاً لذت‌بخش است. 

هشدار برخورد از جلو و کروز کنترل تطبیقی با عملکرد توقف و حرکت به‌صورت استاندارد در تمامی تریم های هیوندای توسان ۲۰۲۳ وجود دارند و همه نسخه‌ها به جز مدل پایه به‌صورت استاندارد با هندزفری و شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند عرضه می‌شوند. 

هیوندای توسان در کلاس خود کابینی شیک‌تر، مدرن‌تر و لوکس‌تر را ارائه می کند. مدل‌های SE و SEL هیوندای توسان ۲۰۲۳ با نمایشگر لمسی ۸ اینچی عرضه می‌شوند درحالی‌که تریم های بالاتر به‌صورت استاندارد از نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی سود می‌برند. اینترفیس کاربری پایه مشابه یکدیگر بوده اما نمایشگر بزرگ‌تر کارکرد بهتری دارد. نکته غیرعادی اینکه نمایشگر ۸ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم در دسترس بوده درحالی‌که نمایشگر بزرگ‌تر نیازمند ارتباط کابلی است. این موضوع درباره محصولات اخیر هیوندای دیده می‌شود اما در آینده نرم‌افزار جدیدی برای نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی در نظر گرفته خواهد شد تا این مشکل رفع شود.

صندلی‌های جلوی هیوندای توسان ۲۰۲۳ راحت هستند و از بدن حمایت می‌کنند و تنظیمات بسیار خوبی در تریم های بالاتر دارند. صندلی مدل پایه تنها از تنظیم دستی در ۶ جهت برخوردار است. صندلی‌های عقب به‌صورت استاندارد تا می‌شوند و مدل فول لیمیتد نیز می‌تواند با صندلی عقب گرم شونده سفارش داده شود.

اما درباره تجربه رانندگی، تکان های بدنه به خوبی کنترل شده‌اند و فرمان نیز دقت کافی را دارد و اگرچه سواری خودرو می‌تواند برای برخی افراد خشک تلقی شود اما در کل توسان جدید خودروی ناراحتی نیست. 

تمامی تریم های هیوندای توسان ۲۰۲۳ دارای هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری با تشخیص عابران و موتورسواران، هشدار نقاط کور و ترافیک پشتی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار توجه راننده، هشدار خروج ایمن از خودرو و کروز کنترل تطبیقی با عملکرد توقف و حرکت هستند. مدل‌های لیمیتد همچنین از ترمز خودکار عقب، حسگرهای پارک جلو و عقب، سیستم دوربین نقاط کور، دوربین پارک محیطی و دستیار رانندگی بزرگراه هیوندای سود می‌برند. 

رنو کولیوس 2023

 

رنو کولیوس 2023 آخرین مدل از نسل دوم رنو کولیوس است که از سال 2017 وارد بازارهای جهانی شد. چهره جلوی این خودرو بسیار زیبا و مدرن است. رنو کولیوس جزو شاسی بلندهای بزرگ شهری محسوب می شود. رنو در مدل جدید این شاسی بلند سایز متوسط بروزرسانی هایی در بخش فنی و امکانات ارائه نموده است. ولی با توجه به امکانات کاملی که این خودرو داشت، این تغییرات بسیار جزئی و در بخش هایی مانند تریم داخلی و سیستم صوتی و طراحی چراغ های جلو و عقب و رینگ های آن خلاصه می شود.

کیفیت مواد بکار رفته در داخل کابین همچنانت قابل قبول تلقی شده و آن حس خوب سواری را به سرنشینان منتقل می کند. طراحی داخلی به طور کلی ساده و زیباست و در عین حال به کمک تبلت بزرگ میانی و پشت آمپر دیجیتالی، فضای داخل کابین کاملا مدرن و شیک به نظر می رسد. بدلیل خطوط صاف و برآمدگی کنسول هم حس استحکام مناسبی که در شان یک اتومبیل شاسی بلند اروپایی است، به بیننده القا می شود. علاوه بر این دقت و ظرافتی که در طراحی جزئیات مثل دسته دنده و دریچه ها و سایر جزئیات بکار رفته است، کمک می کند تا فضای داخلی نسبتاً لوکسی به سرنشینان نمایش داده شود.

در زیر کاپوت رنو کولیوس 2023 همان پیشرانه آشنای 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی گنجانده شده و جعبه دنده اتوماتیک CVT از نوع X-Tronic آن را همراهی می کند.

سیستم کنترل پایداری، سیستم کمک حرکتی خودرو در سربالایی، سیستم هشدار نقاط کور، کروز کنترل و سیستم های ایمنی ترمز همچون EBA و ABS شده است. از دیگر تجهیزات مهم رنو کولیوس 2017 می توان به مانیتور 8.7 اینچی لمسی مجهز به 13 بلندگو و سیستم صوتی حرفه ای و سیستم ناوبری GPS، چراغ های مخصوص روز، چراغ های مه شکن با قابلیت روشن شدن هنگام چرخش فرمان، سنسور پارک 360 درجه به همراه دوربین دید عقب، سانروف برقی پانوراما، آینه داخلی الکتروکرومیک، فرمان دور چرم، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه خروجی هوا برای سرنشینان عقب، ترمز پارک الکترونیکی، روکش های چرمی صندلی ها، صندلی های برقی جلو مجهز به گرمکن، خروجی 12 ولت برق برای سرنشینان عقب و همچنین سنسور نور و برف پاکن از جمله امکانات این شاسی بلند جذاب رنو هستند.

سیتروئن C5 ایرکراس 2023

 

C5 ایرکراس را می توان انقلاب جدیدی در سبک طراحی سیتروئن قلمدادکرد. بزرگ‌ترین تغییر ظاهری C5 ایرکراس 2023 در قسمت جلوی آن صورت گرفته است یعنی جایی که دیگر از آن چراغ‌های دوقسمتی با دی‌لایت‌های مجزا خبری نیست. این شرکت با نسل دوم C4 پیکاسو در سال 2013 اساساً آغازگر مُد چراغ‌های جلوی دوقسمتی در دنیای خودروسازی بود و حالا به نظر می‌رسد دوباره در حال بازگشت به چراغ‌های جلوی یک‌تکه است. سیتروئن همچنین جلوپنجره C5 ایرکراس جدید را هم به شیوه منحصربه‌فردی نورپردازی کرده است. در اینجا بجای یک نوار LED ممتد، از دو خط منقطع استفاده شده که به‌موازات هم کشیده شده و به لوگوی سیتروئن می‌رسند. این لوگو هم با کروم تزئین شده تا نمای جلوی خودرو را تکمیل کند.

اما تمام تغییرات نمای جلویی C5 ایرکراس مدل 2023 صرفاً در چراغ‌ها و جلوپنجره خلاصه نمی‌شود زیرا سپر هم بازطراحی شده و حالا در آن ورودی‌های هوای جدید و بزرگ‌تری به چشم می‌خورد که جایگزین نمونه‌های قبلی شده‌اند. در این قسمت تریم فلزی جدیدی در لبه سپر و همین‌طور قاب بازطراحی شده مه شکن‌ها هم جلب‌توجه می‌کند. تغییرات بخشی عقبی خودرو اما فقط به به‌روزرسانی گرافیک چراغ‌ها محدود می‌شود که البته همین تغییر جزئی هم ظاهر ایرکراس را تازه‌تر کرده است. قاب مشکی براق آینه‌های جانبی و رینگ‌های 18 اینچی جدید هم تکمیل‌کننده تغییرات ظاهری این کراس‌اوور فرانسوی هستند.

در داخل C5 ایرکراس مدل 2023 شاهد طراحی جدیدی هستیم که از C5 X الهام گرفته است. مهم‌ترین تغییر در این قسمت نمایشگر 10 اینچی جدید برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است که دیگر توسط دریچه‌های تهویه احاطه نشده است زیرا این دریچه‌ها به پایین منتقل شده‌اند تا فضا برای نصب نمایشگر بزرگ‌تر فراهم شود. علاوه بر این، انتخاب‌گر دنده بزرگ قبلی هم حالا با یک سوئیچ کوچک جایگزین شده است اما خوشبختانه هنوز هم کنترل‌های مجزا برای سیستم تهویه وجود دارد.

در این فیس‌لیفت سیتروئن کراس‌اوور کامپکت خود را به یک انتخاب‌گر جدید حالات رانندگی برای انتخاب بین حالت‌های هیبریدی، الکتریکی و اسپرت به همراه پورت USB دوم و محفظه اشیاء اضافی مجهز کرده است. نکته مهم‌تر اما ارائه صندلی‌های جدید جلو است که به گرم‌کن و تهویه مجهز هستند و برای راحتی بیشتر 15 میلی‌متر فوم بیشتری دارند.

C5 ایرکراس اما در پیشرانه‌ها تغییری را تجربه نکرده و مثل قبل با همان موتورهای بنزینی، دیزلی و پلاگین‌هیبریدی ارائه می شود. نسخه هیبریدی این خودرو از یک پیشرانه 1.6 لیتری بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی و پکیج باطری 13.2 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که مجموع خروجی آن 225 اسب بخار قدرت است. این نسخه قابلیت پیمایش 55 کیلومتر را هم به‌صورت تمام الکتریکی دارد. این سیتروئن جذاب با استقبال خوبی در بازار روبرو شده و انتظار می رود در زمره محبوبترین شاسی بلندهای سال جای بگیرد.

کیا اسپورتیج 2023

 

خودروی کیا اسپورتیج 2023 از آن مدل شاسی بلندهای جذابی است که طرفداران بسیاری دارد. کره‌ای‌ها برای فروش کیا اسپورتیج، حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند و به نظر می آید این خواسته آنها به زودی‌ محقق شود. از سال 1993 میلادی تا به اکنون، خط تولید اسپورتیج در حال تولید این کراس اوور خوش نقش و خوش‌ترکیب است و همچنان دارد از این اسب خوش‌رکاب سواری می‌گیرد. اسپورتیج در حال گذر از پنجمین نسل خود است و تا به امروز تغییرات زیادی کرده است. 

در طراحی بیرونی می توان گفت که کیا اسپورتیج شباهت هایی با هیوندای توسان دارد و در واقع پلتفرم آنها مشترک است. چراغ های روشنایی روز ( دی لایت ها ) طراحی متفاوتی دارد و چراغ های اصلی در کنار کنج سپر تعبیه شده است. در بین این دو چراغ، جلو پنجره کشیده و سیاه رنگی دیده می شود که طرح تایگر نویز یا همان دماغه ببر خودنمایی می کند. سادگی نمای جانبی جذاب است و این جذابیت به خاطر طرح گلگیرهای آن است. شیب بیشتر سقف در مقایسه با نسل گذشته این خودرو محسوس است و آن را بیشتر شبیه ماشین های کوپه کرده است. 

در نمای پشتی اسپورتیج چراغ‌ها حالت یکپارچه دارند و الگوی خطی کیا EV6 را در ذهن تجسم می‌کند. در قسمت پایین سپر عقب دیفیوزرهای مشکی-نقره‌ای چهره جذاب و اسپرتی پدید آورده‌اند و در مجموع می‌توان اعتراف کرد که با شاسی بلند مدرن و جذابی سر و کار داریم که الگوی طراحی جالب توجهی دارد.

متناسب با ساختارشکنی در طراحی ظاهری، مخصوصا در نمای جلو، کیا فضای داخلی اسپورتیج ۲۰۲3 را نیز با محوریت راحتی و حس مدرن بودن، متفاوت از نسل‌‌‌های قبل اسپورتیج و همچنین ساخته‌های فعلی خود طراحی کرده. اصلی‌ترین مشخصه این فضا نیز صفحه یکپارچه مُحدب باریک و کشیده‌ای است که نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی ‌و پشت‌آمپر ۱۲.۳اینچی را یکی کرده است.

این عنصر بصری به قدری در طراحی فضای داخلی، شاخص و تاثیرگذار بوده که حتی فرم دریچه‌های هوا نیز همسو با طراحی آن شکل گرفته تا تاکید بصری بیشتر بر آن داشته باشند. علاوه بر آنچه که اشاره شد، شاهد بهره گیری از فناوری های ایمنی فعال کیا موسوم به ADAS هستیم. این مجموعه شامل هشدار احتمال تصادف از روبرو با قابلیت ترمزگیری اتوماتیک باقابلیت تشخیص عابر پیاده، همیار رانندگی در بزرگراه، کروزکنترل هوشمند مبتنی بر رادار، هشدار نقاط کور راننده و پارک اتوماتیک خودرو با استفاده از ریموت می‌شود.

سیستم دید ۳۶۰درجه از اطراف، دوربین دنده عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم صوتی هارمن‌کاردن با هشت بلندگو، پد شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، هشدار ترافیک عبوری از پشت خودرو، همیار حفظ خودرو در بین خطوط مسیر، همیار خروج ایمن از کابین، کروزکنترل هوشمند، گرمکن غربیلک فرمان و شیشه جلو، سانروف پانورامیک، صندلی‌های برقی جلو با سیستم گرمایش و سرمایش، آینه‌های برقی دارای گرمکن، سنسور باران و چراغ‌های LED اتوماتیک جلو و عقب نیز از دیگر امکاناتی هستند که کیا در قالب مجهزترین اسپورتیج ۲۰۲۳ به مشتریان آن ارائه می‌دهد. 

در بخش پیشرانه، کیا یک موتور ۱.۶ لیتری بنزینی مجهز به توربو شارژ برای اسپورتیج جدید در نظر گرفته که ۱۷۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این موتور هم به گیربکس ۶ سرعته دستی قابل اتصال است و هم به گیربکس ۷ سرعته اتومات دو کلاچه. برای آن دسته از مشتریانی که کماکان پیشرانه دیزل را ترجیح می‌دهند نیز یک موتور ۲.۰ لیتری توربودیزل جدید با ۱۸۳ اسب‌بخار قدرت و ۴۱۷ نیوتن‌متر گشتاور در نظر گرفته شده است. در ضمن، کیا موتورز پیشرانه های هایبرید و پلاگین هایبرید نیز برای اسپورتیج جدید در نظر گرفته است.

هیوندای سانتافه 2023

 

هیوندای سانتافه یک شاسی بلند کره ای پرطرفدار و آشنا برای ایرانیان است. هیوندای سانتافه 2023 با طراحی جذاب، گزینه های موتور زیاد و فضای داخلی مجهز، گزینه ای عالی در کلاس شاسی بلندهای سایز متوسط است. 

هیوندای سانتافه 2023 چهار گزینه برای موتور ارائه می دهد: 2.5 لیتری چهار سیلندر (191 اسب بخار)، 2.5 لیتری توربوشارژ (277 اسب بخار)، هیبریدی (226 اسب بخار)، و پلاگین هیبریدی (260) اسب بخاری.

سانتافه 2023 در رنگ های جدید همپتون خاکستری، کالیپسو قرمز، دریای طوفانی و سفید صدفی سرنیتی در دسترس است. این خودرو همچنین به سیستم تعلیق با تنظیمات ویژه مجهز شده. هیوندای برای مدلهای بالاتر این خودرو سیستم چهار چرخ محرک پیشرفته HTRAC را به همراه کلاج الکترونیکی و سیستم متغیر توزیع گشتاور، در نظر گرفته است. 

نسخه هایلندر و الیت سانتافه هیبرید ۲۰۲۳ در کنار تمام آپشنهای روز دنیا که در سانتافه گنجانده شده، از امکانات مختلفی مانند، شارژ وایرلس موبایل، استارت از راه دور پیشرفته، نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم صوتی هارمن با ۱۰ بلندگو، ، گیربکس با فناوری تعویض با سیم، پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، و دستیار پارک هوشمند از راه دور و در پشتی برقی بهره مند است. ضمن این که شرکت هیوندای برای این خودروی جذاب، بسته ایمنی و کمک راننده کامل اختصاصی خود را نیز لحاظ کرده است.

این خودرو در دنیا محبوب بوده و علاوه بر طراحی بیرونی جذاب و امکانات گوناگون، در قسمت فنی نیز در سطح بسیارمناسب و قابل قبولی قرار دارد.



از طریق سامانه رنتیفا می‌توانید برای اجاره هر کدام از این خودروها با قیمت و شرایط مناسب در دبی، به صورت آنلاین اقدام کنید. 




منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر