شماره مجوز: 1301550312311

جاهای دیدنی ایروان

نیلوفر طاهری
3 روز پیش
791 بازدید
0 0
ایروان از دوران باستان به‌عنوان یک مرکز مهم فرهنگی، تجاری شناخته می‌شد. امروزه نیز ایروان یک شهر مدرن با تاریخ و فرهنگ غنی است که جاذبه های تفریحی فراوانی دارد که هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. با ما در این مطلب همراه باشید تا شما را با مهم ترین جاذبه های گردشگری ایروان آشنا کنیم.

ایروان

ایروان پایتخت کشور ارمنستان، در شمال غربی ارمنستان واقع شده و با بیش از ۱.۱ میلیون نفر جمعیت، بزرگترین شهر این کشور است. ایروان شهری با قدمت و باستانی است که از گذشته تا به حال به‌عنوان یک مرکز مهم فرهنگی، تجاری شناخته می‌شود. امروزه ایروان یک شهر مدرن با تاریخ و فرهنگ غنی و جاذبه‌های گردشگری متنوع است که گردشگران بسیاری را از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند. رودخانه خروشان هرازدان در شهر ایروان قرار دارد که زیبایی بی نظیری به شهر بخشیده است. ایروان یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است که به خاطر میادین و بناهای تاریخی، مجسمه های معروف و صنایع دستی و غذاهای سنتی اش مشهور است. همچنین فواره موسیقی ایروان نیز بسیار معروف است. هوا که رو به گرمی می رود مردم در کنار رودخانه و یا کافه های شهر دور هم می نشینند و حال و هوایی گرم و صمیمی به شهر می بخشند. جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیاری در ایروان ارمنستان وجود دارد. با ما در این مطلب همراه شوید تا شما را با بهترین مکان های دیدنی در این شهر تاریخی و زیبا و خوش آب و هوا آشنا کنیم.

میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری یکی از جاهای دیدنی ایروان است که مقصدی عالی و سرگرم کننده برای گردشگران و شهروندان می باشد. این مکان دیدنی در طول سال با جشن ها و رویدادهای فرهنگی و تاریخی بسیاری همچون کنسرت های موسیقی و اجراهای خیابانی همراه است. در گذشته، میدان جمهوری میدان لنین نام داشت. در زمان اتحاد جماهیر شوروی، عصر بازسازی برای تمام کشورهای شوروی بود و ارمنستان نیز از این امر مستثنی نبوده است. و مجسمه های دیکتاتورها از میادین شهر برداشته شد. نقشه‌ بازسازی میدان درسال ۱۹۲۶ مطرح شد و تا سال ۱۹۵۲ برای پیشرفت آن تلاش‌هایی صورت گرفت. معمار ارشد آن، آلکساندر تامانیان نام داشت و اولین نقشه‌ بازسازی ایروان در سال ۱۹۲۴ کشیده شد که میدان جمهوری یکی از مکان های مهم در این بازسازی ها بوده است. ساختمان های قدیم و کافه ها و حمام ها تخریب شدندو جای خود را به سازه ها و بناهای مدرن و جدیدتری دادند. ساختمان هایی که ترکیبی از سبک ها و معماری های برتر جهان بوده اند یک از جذابیت های میدان، فواره های موزیکال ایروان است. مهندسی به نام آبرام آبرامیان این فواره های بی نظیر را طراحی کرده است. رنگ های فواره با توجه به ریتم موسیقی و آهنگ تغییر می کنند و موزیکال زیبایی از نمایش نورانی به وجود می آید گویا جریان آب با نور و موسیقی به رقص درآمده است.از آغاز فصل بهار تا پاییز این فواره ها کار خود را شروع می کنند. شور و شعف بسیاری در میان کافه رستوران های میدان وجود دارد که نظر هر گردشگری را به خود جلب می کند.

 

مجسمه مادر ایروان

مجسمه مادر ارمنستان یکی از جاهای دیدنی ایروان است که در پارک پیروزی واقع شده است. این مجسمه هم مانند بسیاری از مجسمه های مهم، نمادی از تاریخ و فرهنگ ارمنستان است. نمادی است از پیروزی و شادی که از هر گوشه شهر قابل دیدن است. مجسمه مادر ارمنستان نمادی زنانه از ارمنستان است که زن ها نیز در کنار مردها از کشور در مقابل هر تهاجمی دفاع کردند. در پایه مجسمه مادر، موزه ای نظامی قرار دارد. . ارتفاع مجسمه با ستون و پایه هایش در حدود 50 متر است و می توان گفت یکی از بلندترین مجسمه های ارمنستان محسوب می شود. قبل از مجسمه مادر در این مکان مجسمه استالین قرار داشت که بعد از مرگ استالین قوانین و تفکرات دیکتاتور اش محکوم شد و تصمیم بر آن شد تا مجسمه اش را از سرتاسر شهر جمع آوری کنند. این مجسمه‌ مسی توسط مجسمه‌ساز مشهور ارمنی، آرا هاروتیونیان طراحی شده است و به‌دلیل بلندی و موقعیت بسیار خوب آن روی تپه، به نظر می‌رسد محافظی برای پایتخت ارمنستان است. این مجسمه مردم ارمنستان را به یاد زن شجاعی به نام سوسه مایریک در تاریخ ارمنستان می‌اندازد، که به‌دلیل حس مادرانه اش در مورد جوانان ارمنی به آن لقب مادر دادند. وی قهرمانانه، در طول جنگ با نیروهای چریک نبرد کرد و همپای شوهرش جنگید.


دریاچه سوان (Lake Sevan) ایروان

دریاچه سوان، بزرگ‌ترین دریاچه ارمنستان و منطقه قفقاز است. دریاچه قو یا سوان از مهم‌ترین جاهای دیدنی ایروان ارمنستان به شمار می‌آید. دریاچه ای بکر که همچون نگینی آبی در پهنه کوهستان‌های شرق ایروان قرار گرفته و دلربایی می کند. این دریاچه به چشمان آبی ارمنستان و جواهر ارمنستان نیز شهرت دارد . می توان گفت سوان، بزرگ‌ترین دریاچه و یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ارمنستان است. به‌دلیل ارتفاع 1900 متری این دریاچه از سطح دریا، سوان تقریباً در تمام طول سال، هوای خنکی دارد و به‌ویژه در تابستان‌ها می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگران و توریست ها باشد. به‌غیر از دریاچه، صومعه و کلیسایی که در مجاورت آن وجود دارد که به زیبایی دریاچه افزوده است. در اطراف دریاچه هم رستوران های دریایی و کافه های زیبایی وجود دارد که می توانید در آنجا استراحت کرده و از غذاهای دریایی آن لذت ببرید.همچنین گردشگران و شهروندان در این دریاچه به تفریحاتی نظیر ورزش‌های آبی، شنا و آب‌تنی، پیاده‌روی، بازدید از جاذبه‌های تاریخی همچون کلیساها و روستاهای زیبا وسرسبز، عکاسی و فیلمبرداری می پردازند.سِوان، تنها دریاچه ایروان و یکی از منابع اصلی تأمین آب شیرین در ارمنستان است که در نزدیکی ایروان واقع شده. شما با یک ساعت رانندگی از ایروان می‌توانید از آن بازدید کنید. می توانید برای بازدید از دریاچه سوان خودرو اجاره کنید. اجاره خودرو در ایروان بسیار مقرون به صرفه می باشد.


موزه تاریخ ارمنستان

موزه تاریخ ارمنستان یکی از جاهای دیدنی در ایروان است که پنج هزار سال از تمدن و سیر تحول تاریخ سرزمین خود را گردآوری کرده و به نمایش گذاشته است. موزه تاریخ ارمنستان بخش های مختلفی از قبیل، باستان‌شناسی، نیوماتیک، قوم‌شناسی، تاریخ مدرن و ترمیم، دارد که هر ساله پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان وعلاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ است. در این موزه آثاری از زمان پیدایش مدنیت ایروان متعلق به5000 سال قبل تا عصر حاضر مانند عکس‌ها، نقشه‌ها و... برای بازدید علاقه‌مندان جمع‌آوری شده است. جالب توجه آن است که کارهای ترمیم و حفاظت آثار تاریخی هم در این مکان انجام می شود وآثار مرتبط به معماری، باستان‌شناسی، قوم‌نگاری و تاریخ ارمنی نیزمنتشر می‌شود. چهارصد هزار اثر تاریخی در حال حاضر در این موزه وجود دارد که دیدن آنها بسیار جذاب و سرگرم کننده و آموزنده است. موزه تاریخ ارمنستان در نزدیکی میدان جمهوری واقع شده و از ساعت 11 تا 18 عصر باز است.


کاسکاد ایروان (هزار پله ایروان)

کاسکاد یا هزارپله یکی از مکان های دیدنی شهر ایروان است که از مجموعه های تفریحی و گردشگری شهر محسوب می شود. راه پله ای جذاب که مرکز شهر ایروان را به پارک هافتناک و خیابان مانیومنت وصل می‌کند. پله ای برق نیز در کنار این مجموعه قرار دارد که برای کسانی است که توان و یا تمایلی برای پیمودن پله ها ندارند. در مجموعه هزار پله ایروان به‌خصوص در اوقاتی از سال که آب‌وهوای شهر ایروان مناسب است مکانی برای تجمع و گشت و گذار و تماشای شهر است. کاسکاد ایروان 40 سال پیش ساخته‌ شده است و هر از چند گاهی بخش‌هایی از آن بازسازی و نوسازی می شود. هزارپله در خیابان اصلی شهر، به نام تامانیان واقع شده و مسیر جذابی برای گشت و گذار در شهر است.ایده ایجاد پیوند بین خیابان مانیومنت و مرکز شهر ایروان، نخستین بار در زمان حکومت جماهیر شوروی و به‌طور دقیق‌تر در سال‌های ۱۹۷۰ مطرح شد. در آن زمان معمار ارشد ایروان، الکساندر تامانیان بود. او ایده احداث مجموعه ای برای اتصال ناحیه شمال و مرکز شهر را داد. محوطه ای پر از باغ و آبشار و فضای سبز بوده است که در نهایت به‌صورت طرحی باقی ماند. تا آنکه در سال‌های پایانی دهه ۱۹۷۰ یکی دیگر از معماران ارشد شهر به‌ نام جیم توروسیان، بحث احداث این بنا را مجددا پیش کشید. و با ایده ای جدید و استفاده از طرح های تامانیان، بنای نقشه در دهه 1980 کلید خورد. مجسمه های معروف بسیاری در این مجموعه قرار گرفته اند که دیدنشان به شدت پیشنهاد می شود.


موزه یرواند کوچار ایروان



موزه یرواند کوچار (Yervand Kochar Museum) یکی از جاهای دیدنی ایروان است که در سال ۱۹۸۴ افتتاح شد.این موزه به آثار و زندگی یرواند کوچار، نقاش مدرنیست ارمنی اختصاص دارد. یکی از آثار جالب‌ توجه او تابلو زن تنها است که کوچار آن را در ۱۳ سالگی‌اش کشید. از یرواند کوچار هنرمند، مجسمه ساز و نقاشی معروف اهل ارمنستان، به عنوان یکی از پدیده های قرن بیستم نام برده می شود.وی در فواصل بین سال های 1923 تا 1936 در لندن به فعالیت مشغول بود و آثاری ماندگار را در همین بازه زمانی خلق کرد، آثاری که به لطف آنها نامش در زمره بزرگان هنر آوانگارد جهان و اروپا قرار گرفت. یرواند کوچار در واقع پایه گذار نقاشی تجسمی به شمار می رفت و زمان را به عنوان بعد چهارم وارد هنرش کرد. در آن زمان هنرمندان ارمنی پا به پای هنرمندانی شهیر نظیر پیکاسو، ژرژ براک، کنستانتین برانکوشی و فرنان لژه فعالیت می کردند و نام آنها در کنار نام این بزرگان آورده می شدند. در سال 1936 کوچار به شوروی که سرزمین مادری اش بود بازگشت. تجربه زندان، شکنجه و تبعید بدون شک در زندگی خلاقانه وی تاثیرگذار بود،آثار ماندنگار و هنرمندانه وی نظیر خلسه (Ecstasy)، فاجعه جنگ (The Disaster of War)، عقاب زوارتنوتس (The Eagle of Zvartnots)، سودا زدگی (Melancholy)، وارتان ماميكونيان (Vardan Mamikonian)، دامید ساسونی (David of Sassoun) همگی در این دوران خلق شده اند. 

موزه یرواند کوچار در سال 1989 در جایگاه استودیو مایسترو (Maestro’s studio) افتتاح گردید. گرچه شاهکارهای هنری وی در موزه هایی متفاوت در سراسر دنیا به نمایش گذاشته می شوند اما این موزه تنها جاییست که می توان در آن به یک جمع بندی جامع درباره مسیر زندگی خلاقانه وی، نقاشی ها، آثار گرافیکی و مجسمه های بی نظیری که در دوران زندگی اش در تفلیس، پاریس و ایروان خلق نموده دست یافت. این موزه امروزه یک مرکز تحقیقاتی و تبلیغاتی بسیار مهم در عرصه هنر آوانگاد تاریخی در ارمنستان و منطقه به شمار می رود.


دژ اربونی ایروان



دژ اربونی یکی از جاهای دیدنی ایروان است که از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی این شهر کهن به حساب می آید. اربونی در ارتفاع 1017 متری حوالی ایروان واقع شده است.تاریخ این دژ به دوره پادشاهی آرگیشتی یکم حدود ۷۸۹ قبل از میلاد بازمی‌گردد. این قلعه در زمان شکوه خود مرکز مهم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بوده است. بر اساس بررسی‌ها و شواهد به دست آمده این قلعه زمانی مرکز ساتراپ سیزدهم هخامنشی بود و حکومت‌های وقت در این مکان کاخ آپادانا و معبد اهورامزدا بنا کرده‌اند. آثار مکشوفه‌ زیادی از این مکان به دست آمده که گواهی بر تاریخ غنی ایروان و این منطقه هستند.

در سال 1950 کتیبه آرگیشتی یکم در قلعه اِرِبونی یا آرین بِرد که به معنی قلعه خون است کشف شد. تاریخ ساخت قلعه در این کتیبه به سال 782 پیش از میلاد نسبت داده شده است. قلعه اِرِبونی ( ایر بونی ) یا آرین بلرد به منظور نظارت بر منطقه بنا شده بود. نام این قلعه با شهر ایروان یا یران هم خانواده است و ظاهرا ریشه نام این شهر از قلعه اربونی گرفته شده است و تاریخ نوشته شده در کتیبه به صورت نمادین مبنای بنای شهر ایروان در نظر گرفته شده است. براساس تحقیقات باستان شناسی، هزاران سال قبل از حکومت اورارتوها در این منطقه محله های مسکونی در نقاط مختلف شهر فعلی ایروان وجود داشته است. پادشاه آرگیشتی بعد از فتح شمال ایروان و شرق دریاچه سوان تصمیم به ساخت دژ اربونی گرفت.

معماری این دژ بسیار جالب است و دوستاران و علاقه‌مندان به تاریخ را بسیار شگفت‌زده خواهد کرد. اطراف قلعه باروهای 12 متری احاطه شده است که آن‌ها از بناهای اطراف جدا نموده است. بر اساس پژوهش باستان شناسان، ارگیشتی در این مکان برای خود کاخی باشکوه ساخته بود. علاوه بر این‌ها مجموعه دژ اربونی شامل اجزای مختلفی مانند سالن اجتماعات سلطنتی، بنای نظامی، انبار و معبد نیز بود که به مرور زمان تخریب شده و تنها آثاری از آن‌ها به یادگار مانده است. اما نقاشی‌های دیواری زیبایی در درون دژ اربونی بر جای مانده است که نشان دهنده امور و آداب مذهبی آن زمان است و دیدن آنها در کنار تماشای قلعه می تواند بسیار جالب توجه باشد.


خانه موزه مارتیروس ساریان ایروان

موزه مارتیروس ساریان یکی از جاهای دیدنی ایروان ارمنستان است که در سال 1976 با هدف نگهداری و نمایش آثار به جامانده از هنرمند بزرگ و صاحب سبک ارمنستان مارتیروس ساریان تاسیس گردید.و می توان گفت این موزه میراث ماندگار این هنرمند ارزشمند و مشهور است. خانه موزه مارتیروس ساریان در بزرگداشت زندگی، آثار و یاد یکی از محبو‌ب‌‌ترین نقاش‌های ارمنی، مارتیروس ساریان (ماردیروس ساریان) برپا شده است.موزه در واقع خانه سابق این هنرمند بوده است و 300 قطعه از آثار او در این مجموعه نگهداری می شود. آثاری که سیر تکاملی ساریان را به وضوح نمایش می دهد. در این موزه می توان نظاره گر تمام کارهای مارتیروس ساریان از دوران هنرآموزی اش تا آخرین کارش یعنی افسانه (A fairytale) بود. این موزه عمارتی دو طبقه است، جاییکه محل زندگی و کار استاد در سال های 1932 تا 1972 بوده است.البته در سال 1967 یک گالری سه طبقه نیز به آن اضافه شد. 

(الکساندر تامانیان Alexander Tamanian)) معمار برجسته ایروان، ساخت و ساز بنای این موزه را بر عهده داشت. البته طراحی بخش هایی از آن توسط مارک گرگوریان (Mark Grigorian) صورت گرفت. مدیریت این موزه در ابتدا با پسر مارتیروس ساریان بود.کسی که علاوه بر مدیریت موزه در زمان فعالیتش مسئولیت نظارت بر ساخت و ساز آن نیز بوده است. این موزه همانند یک استودیوی رنگارنگ است که برای کسانی که علاقه مند به هنر، به خصوص نقاشی و معماری هستند بسیار لذت بخش است. امروزه این موزه به عنوان یک جاذبه توریستی ارزشمند در ایروان به حساب می آید. در ضمن در طبقه پایین این بنای سه طبقه، می‌توان استودیو/گالری ساریان را با تعدادی از وسایل شخصی، نامه‌ها، عکس‌های خانوادگی و جوایز او مشاهده کرد که بسیار دیدنی و هیجان انگیز است.


بازار ورنیساژ ارمنستان

بازار ورنیساژ یا ورنیساج یکی از جاهای دیدنی ایروان است که به علاقه مندان به فرهنگ و هنر بومی ارمنستان به شدت توصیه می شود. بازار محلی ورنیساج، یک بازار محلی است که آخر هفته‌ها شور و حرارت بسیاری دارد و مسافران زیادی در طول سال از آن دیدن می کنند. این بازار در نزدیکی میدان جمهوری ایروان قرار دارد. انواع جواهرات، نقره‌ ، نقاشی‌ها، صنایع‌دستی، انواع اشیای عتیقه، کتاب‌ها در این بازار به فروش می‌رسند برای همین هم ورنیساج بسیار موردعلاقه‌ توریست‌ها و مسافران است.شکل‌گیری بازار ورنیساژ به دهه ۱۹۸۰ میلادی برمی‌گردد

ورنیساژ در حقیقت یک کلمه فرانسوی است و اصطلاحی است که برای پیش نمایش آثار هنری به کار می‌رود. در آن زمان هنرمندان ارمنی آثار هنری خود را در میدان شارل آزناوور به نمایش می‌گذاشتند وعده دیگری از هنرمندان پارک کناری کنسرواتوار دولتی کومیتاس ایروان را برای ارائه آثار خود انتخاب کرده بودند. بعدها این نمایشگاه به باغی در مقابل تالار اپرای ایروان تغییر مکان داد و توسعه یافت. می توان به جرئت گفت که بازار ورنیساژ یکی از بهترین بازارهای روباز سراسر جهان است.در این مکان دیدنی ایروان با هر بودجه‌ای می‌توانید خرید کنید. برای رفتن به بازار ورنیساژ می‌توانید علاوه بر حمل و نقل عمومی از خودروی اجاره ای نیز استفاده کنید و با صرفه جویی در وقت و هزینه از دیدنی های میدان جمهوری ایروان و بازارها و مکان های دیدنی اطراف لذت ببرید.  


گورستان یرابلور ایروان



گورستان یرابلور یکی از جاهای دیدنی ایروان است که به‌صورت ویژه برای بزرگداشت قهرمانان نبرد ارمنستان با آذربایجان و تلاش‌های دلیرانه‌ آن‌ها بنا شده است. این مکان دیدنی از معماری خاص و قابل توجهی ساخته شده است. روز‌های یکشنبه، بازدیدکنندگان و گردشگران می‌توانند در کلیسای گورستان، سرویس ارتدکس ارمنی سنتی را از نزدیک مشاهده کنند.

گورستان یرابلور ایروان یکی از مهم‌ترین و مشهورترین گورستان‌های ارمنستان است که به عنوان مکانی مقدس و تاریخی شناخته می‌شود و بسیاری از شخصیت‌های برجسته ارمنی در اینجا به خاک سپرده شده‌اند.

ویژگی‌های گورستان یرابلور:

مکان مقدس ملی: یرابلور به عنوان یک مکان مقدس ملی در ارمنستان شناخته می‌شود و بسیاری از مردم به این گورستان به عنوان محلی برای احترام و یادبود از قهرمانان ملی نگاه می‌کنند.

شخصیت‌های مشهور: بسیاری از شخصیت‌های برجسته ارمنی، از جمله سیاستمداران، هنرمندان، و قهرمانان ملی در یرابلور به خاک سپرده شده‌اند. این افراد نقش مهمی در تاریخ و فرهنگ ارمنستان داشته‌اند.

یادبود جنگ‌ها: یرابلور همچنین به عنوان مکانی برای یادبود جنگ‌ها و نبردهای تاریخی ارمنستان شناخته می‌شود. بسیاری از سربازانی که در جنگ‌های مختلف جان باخته‌اند در این گورستان به خاک سپرده شده‌اند.

معماری و طراحی: گورستان یرابلور دارای طراحی و معماری خاصی است که بازتاب‌دهنده تاریخ و فرهنگ ارمنستان است. بناها و مقبره‌های موجود در این گورستان دارای زیبایی و هنری خاصی هستند.

مراسم‌های یادبود: بسیاری از مراسم‌های رسمی و غیررسمی یادبود در یرابلور برگزار می‌شود. این مراسم‌ها اغلب با حضور مقامات دولتی و مردم عادی انجام می‌شود تا یاد و خاطره شخصیت‌های برجسته و قهرمانان ملی زنده نگه داشته شود.

گورستان یرابلور به عنوان یکی از مهم‌ترین اماکن تاریخی و فرهنگی ارمنستان، نقش مهمی در حفظ و یادآوری تاریخ و هویت ملی این کشور دارد.


باغ گیاه‌ شناسی ایروان

باغ گیاه‌شناسی ایروان یکی از جاهای دیدنی ایروان و از جذاب‌ترین و مهم‌ترین مکان‌های طبیعی در ایروان، پایتخت ارمنستان است. این باغ که در سال 1935 تأسیس شده، به عنوان یکی از مراکز علمی و تحقیقاتی مهم کشور و همچنین یک مکان تفریحی محبوب برای بازدیدکنندگان و محلی‌ها شناخته می‌شود.باغ گیاه‌شناسی ایروان دارای بیش از 200 گونه گیاهی مختلف از مناطق مختلف جهان است. این مجموعه شامل گیاهان بومی ارمنستان و گونه‌های نادر و کمیاب از سراسر جهان می‌شود. این مکان دیدنی دارای چندین گلخانه است که در آنها انواع گیاهان گرمسیری و نیمه‌گرمسیری نگهداری می‌شود. این گلخانه‌ها به بازدیدکنندگان امکان می‌دهند تا با گیاهانی که در شرایط آب و هوایی مختلف رشد می‌کنند، آشنا شوند.این باغ دارای مسیرهای پیاده‌روی فراوان و فضای باز زیبایی است که برای پیاده‌روی، دویدن و لذت بردن از طبیعت مناسب است. بازدیدکنندگان می‌توانند در این فضای آرام و دلنشین، از هوای تازه و چشم‌اندازهای زیبا لذت ببرند.باغ گیاه‌شناسی ایروان نقش مهمی در تحقیقات علمی و آموزشی دارد. این مرکز میزبان برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان، محققان و علاقه‌مندان به گیاه‌شناسی است. همچنین تحقیقات متعددی در زمینه گیاه‌شناسی و حفاظت از محیط زیست در این باغ انجام می‌شود.در باغ گیاه‌شناسی ایروان، رویدادها و فعالیت‌های مختلفی برگزار می‌شود، از جمله نمایشگاه‌های گیاهان، کارگاه‌های آموزشی و جشنواره‌های فرهنگی. این فعالیت‌ها به جذابیت و تنوع بازدید از باغ می‌افزایند.این جای دیدنی ایروان، با محیطی آرام و دلنشین، مکانی عالی برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت به دور از شلوغی شهر است. این باغ به خصوص در فصول بهار و تابستان که گیاهان در اوج زیبایی خود هستند، بسیار دلپذیر است.بازدید از باغ گیاه‌شناسی ایروان تجربه‌ای آموزشی و تفریحی فوق‌العاده است که به شما امکان می‌دهد با تنوع گیاهی جهان آشنا شوید و از زیبایی‌های طبیعی آن لذت ببرید. این مکان دیدنی یک جاذبه گردشگری تفرحی آموزشی است.


بازار گوم (بازار گام) ایروان

بازار گوم (GUM Market) یکی از جاهای دیدنی در ایروان، پایتخت ارمنستان، و یکی از معروف‌ترین بازارهای سنتی این شهر است. این بازار مکانی است که مردم محلی و گردشگران می‌توانند طیف گسترده‌ای از محصولات محلی، خوراکی‌ها و صنایع دستی ارمنستان را بیابند.بازار گوم یکی از بازارهای قدیمی و مهم ایروان است که همواره نقش مهمی در زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم این شهر داشته است. این بازار نمادی از فرهنگ و سنت‌های ارمنی است و بسیاری از محصولات عرضه‌شده در آن نمایانگر تاریخ و هنر این کشور هستند.این مکان دیدنی ایروان به خاطر تنوع بالای محصولات خود مشهور است. در این بازار می‌توانید انواع محصولات نظیر میوه‌ها و سبزیجات تازه، محصولات محلی و ارگانیک، انواع خشکبار مانند گردو، بادام، زردآلو خشک، و انواع ادویه‌جات محلی، محصولات لبنی،گوشت و ماهی، نوشیدنی‌های محلی و سنتی ارمنستان، صنایع دستی و سوغات از قبیل فرش‌ها، گلیم‌ها، سفال‌ها و دیگر هنرهای دستی ارمنی وجود دارد.

بازار گوم دارای فضای بزرگی است که شامل سالن‌های مختلف و غرفه‌های متعددی است. این بازار با دکوراسیون سنتی و رنگارنگ خود، جوی زنده و پرانرژی دارد. صدای فروشندگان که محصولات خود را تبلیغ می‌کنند و بوی خوش ادویه‌ها و غذاهای محلی، تجربه‌ای خاص و بی‌نظیر را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.یکی از مزیت‌های بازار گوم قیمت‌های مناسب و مقرون‌به‌صرفه آن است. این بازار مکانی عالی برای خرید محصولات محلی با کیفیت بالا و قیمت مناسب است. همچنین، امکان چانه‌زنی با فروشندگان نیز وجود دارد که بخشی از فرهنگ خرید در این بازار است.

همچنین بازار گوم مکانی عالی برای تعامل با مردم محلی و آشنایی با فرهنگ و سنت‌های ارمنستان است. فروشندگان با خوشرویی و گرمی به بازدیدکنندگان خوش‌آمد می‌گویند و اغلب درباره محصولات خود و نحوه استفاده از آن‌ها توضیح می‌دهند.بازار گوم در مرکز ایروان واقع شده و نزدیک به دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر مانند میدان جمهوری و خیابان شمالی قرار دارد. این جای دیدنی ایروان، با فضای دوستانه و امن خود، مکانی مناسب برای خانواده‌ها و گردشگران است. امنیت و نظافت در این بازار به خوبی رعایت می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند با خیال راحت از خرید و گشت‌وگذار خود لذت ببرند.بازار گوم ایروان با ترکیبی از محصولات متنوع، فضای پرانرژی و فرهنگی غنی، یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه زندگی محلی و خرید در ایروان است. بازدید از این بازار تجربه‌ای به یادماندنی و پر از لحظات شاد و خاطره‌انگیز خواهد بود.



جاهای دیدنی شهر ایروان ارمنستان را نمی توان تنها در یک سفر دید. اما ما در این مطلب، مهم ترین و معروف ترین آنها را معرفی کردیم تا شما انتخابی آزاد بر مبنای سلیقه و علاقه مندی و زمان خود در سفر داشته باشید.

 

 

در صورتی که نیاز به اجاره خودرو برای تسریع در بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری و یا مراکز خرید در شهر ایروان دارید می توانید از قسمت اجاره خودرو در ایروان، ماشین مورد نظر خود را به آسان ترین روش و با ارزان ترین قیمت تهیه نمایید.


بیشتر بخوانید:

معرفی خودروهای اجاره ای ایروان + قیمت

جشنواره آب ایروان ارمنستان ( وارداوار ) 2024 + تاریخ برگزاری



منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر