شماره مجوز: 1301550312311

گشت و گذار در دبی، لوکس ترین شهر خاورمیانه

نیلوفر طاهری
1 سال پیش
195 بازدید
0 0
دبی، یکی از شهرهای پیشرفته و مدرن خاورمیانه است که با ویژگی های منحصر به فرد خود توانسته در مدت زمانی کوتاه به یکی از ارزشمندترین قطب های تجاری و گردشگری دنیا تبدیل شود. با ما در این مقاله همراه شوید تا چشم اندازی از شهر دبی را برایتان به تصویر بکشیم.

 

دبی در یک نگاه

به گزارش رنتیفا، شهر دبی در ساحل شرقی شبه جزیره عربستان درست در بخش جنوب غربی خلیج فارس واقع شده است. دبی دومین شهر  بزرگ در امارات متحده عربی است که در جنوب با ابوظبی مرز مشترک دارد و جالب است بدانید که دبی کمتر از 200 سال قدمت دارد. این شهر در اوایل قرن نوزدهم، خاندان آل ابو فلاسه از قبیله بنی یاس دبی را تأسیس کردند و این شهر تا سال 1833 وابسته به ابوظبی بود. و جالب آنکه امروزه 15 درصد از ساکنین شهر بومی و 85 درصد از آنها را مهاجران تشکیل می دهند، مهاجرانی که بیشتر آسیایی هستند. شهری که امروزه به عنوان پایتخت اقتصاد خاورمیانه و یکی از مقاصد اصلی گردشگری جهانیان شناخته می شود. یک مرکز کلیدی مالی و تجاری و یکی از مدرن‌ترین شهرهای در حال رشد در جهان است. شهری که توانسته با کمک موقعیت جغرافیایی استراتژیک و توسعه زیرساخت های استثنایی، جایگاه ویژه‌ای به عنوان یک شهر تجاری برجسته جهانی که بازارهای سراسر جهان را به هم متصل می کند، برای خود دست و پا کند.

دبی پایتخت امارات متحده عربی است که در سال 2022 به عنوان  ششمین کشور برتر جهان در زمینه مهاجرت برای زندگی و کار انتخاب شد. پس جای تعجب نیست که گردشگران بسیاری با اهداف گوناگون در طول سال خود را به شهر دبی می‌رسانند.بیشتر خانواده ها و گردشگرانی که به دبی می آیند اهداف متفاوتی را دنبال می کنند . یکی از مهم ترین آنها، تجارت است. سرمایه گذاری و تجارت در زمینه های مختلف در یکی از بزرگترین مراکز مالی و تجاری دنیا بی شک یکی از اهداف مهم مسافران به شهر دبی است و در کنار آن گردشگرانی هستند که خریدهای ماهانه  و یا سالانه خود را موکول به خرید از مراکز و پاساژهای لوکس این شهر می کنند. تا طعم واقعی برندهای برتر دنیا را بچشند و در ایام تخفیف بهترین و با کیفیت ترین محصولات را با قیمت هایی مقرون به صرفه خریداری کنند. در کنار سفرهای تجاری و کاری و خرید های مکرر باید اضافه کرد که دبی از جاذبه های گردشگری بسیاری برخوردار است. سواحل نیلگون خلیج فارس در دبی با امواج آبی و ماسه های سفید هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیاست.

با سفر به یکی از محبوب ترین شهرهای گردشگری دنیا متوجه خواهید شد که تنها به یک شهر کویری پا نگذاشته اید. پا به شهری مدرن گذاشته اید که در دل کویرهای خشک و سوزانش، با کانال های آبی بسیار مدرن و پیشرفته و معماری شهری و برج های لاکچری و فضاهای سبز و زیبا شما را شگفت زده خواهد کرد و بلندترین و با عظمت ترین برج های جهان را در دبی می توانید ببینید. جذابیت های دبی به مراکز تفریحی و خرید و همچنین به معماری شهری اش خلاصه نمی شود. هر ساله رویدادهای بین المللی و فستیوال ها و مسابقات مختلف جهانی در این شهر برگزار می شود و توریست ها و گردشگران بسیاری را به امارات متحده و شهر شگفت انگیز دبی می کشاند. 

دانستنی های کاربردی شهر دبی

زبان رسمی ساکنین دبی عربی است ولی به علت مهاجرت بسیار از سرتاسر دنیا به این شهر، زبان های انگلیسی و فارسی نیز رواج دارد. و جالب آنکه بعد از دین اسلام و مسیحیت، پیروان دین هندو نیز در این شهر زندگی می کنند. باید بدانید که دبی به نسبت تهران و شهرهای بزرگ دیگردر ایران، شهر گرانی است. و تفاوتی تا 60 و حتی 166 درصدی را نیز می توانید شاهد باشید. پس اگر قصد مهاجرت به این شهر را دارید حتما برنامه ریزی دقیقی برای کسب و کارتان در نظر بگیرید. در ضمن شهر دبی از وضعیت بهداشتی بسیار خوبی برخوردار است و بنابراین نگران بیماری نباشید. راحت از شیر آب بخورید هر چند بسیاری از گردشگران طعم آب های بطری را به آب شیر ترجیح می دهند. و آن هم با قیمت ارزان در دسترس همگان قرار دارد. سوغات شهر دبی بسیار متنوع است. از صنایع دستی و مجسمه های ریز و درشت برج خلیفه و خنجر و شال های ابریشمی و عطرهای کوچک گرفته  تا خوردنی های عربی و شکلات های شتری و خرما ...را می توانید از مراکز تجاری و بازارهای محلی تهیه کنید.

همانطور که گفتیم دبی یکی از مراکز مهم گردشگری در دنیاست و هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان است. ولی نرخ جرم و جنایت در این شهر پایین است. و طبق آمار و ارقام شاخص های جهانی امنیت، امارات در رده 61 دنیا قرار دارد. و باید گفت از کشورهایی همچون ایران، آمریکا نیز از امنیت بیشتری برخوردار است. به محض مشاهده جرم و یا جنایت شهروندان چند ملیتی، آنها از کشور اخراج می شوند.

در کشور دبی به دلیل قرارگیری در ناحیه گرم و خشک و بیابانی تنها دو فصل یعنی تابستان و زمستان وجود دارد. به دلیل مرکزی بودن محور خورشید در فصل تابستان هوا گرم و طاقت فرساست. اما فصل زمستان در این کشور مانند فصل بهار در کشور ایران ملایم و دلپذیر است و گردشگران بیشتر در این فصل به دبی سفر می کنند.

بهترین تجربه گردش در دبی

در بدو ورود به این شهر به دلیل جذابیت‌های فراوان دبی، خواه یا ناخواه مجذوب زیبایی‌های این شهر می‌شوید و قصد دارید تمام جاذبه های امارات متحده عربی را کاوش کنید. خیابان ها و بزرگ راه ها و پل‌های مدرن شهری و سیستم حمل و نقل پیشرفته آن و حضور خودروهای روز دنیا در سطح شهر جذابیت‌های آن را دو چندان کرده است. و اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم یکی از مشخصه‌های دبی که همه ما مجذوب آن هستیم، خودروهای رنگارنگی است که در سطح شهر دبی تردد می‌کنند. خودروهای کمیابی که شاید در هیچ کجای دنیا با این فراوانی یافت نشوند. خودروهایی که سواری با آنها حتی برای چند روز می‌تواند خاطره‌ای فراموش نشدنی برای مسافران و گردشگران رقم بزند. در واقع دبی به دلیل آب و هوای گرم و اتکای تمام سال به سیستم تهویه مطبوع، شهری دلپذیر برای عابران پیاده نیست، بنابراین وسایل نقلیه و در صدر آنها خودرو یکی از ملزومات زندگی و گردش در این شهر زیبا به شمار می‌رود. ضمنا استفاده از خودروی شخصی باعث می‌شود تا با خیالی آسوده و راحت برنامه تفریحی یا کاری خود را بچینید و از رانندگی در جاده‌های فوق العاده و بزرگراه های با کیفیت آن لذت ببرید. خودروهای باکیفیتی که از استانداردهای روز دنیا برخورداند، تجربه یک رانندگی بی نظیر را برای شما و یک سفر خاطره‌انگیز را برای خانواده و همراهانتان به همراه خواهد داشت.

از اینجا می‌توانید لیست خودروهای اجاره‌ای دبی را مشاهده بفرمایید.

منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر