شماره مجوز: 1301550312311

چرا باید در عید فطر به استانبول سفر کنیم؟

نیلوفر طاهری
1 سال پیش
373 بازدید
0 0
گردشگران بسیاری برای سفر به ترکیه و به خصوص استانبول،تعطیلات عید فطر را انتخاب می کنند چرا که می توانند در تعطیلات عید فطر مراسم و سنت های زیبای ترکیه را تجربه کنند و از غذاهای مخصوص این روزها امتحان کنند و از تخفیف های منحصر به فرد عید هم بهره ببرند. در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با گوشه ای از ویژگی های ایام عید در استانبول آشنا کنیم.

درطول تعطیلات رسمی در استانبول مانند تعطیلات عید فطر، سازمان های دولتی،بانک ها، دفاتر خدمات عمومی، دفاتر پست و برخی ازموزه‌ها بسته هستند. ولی بسیاری از مکان های توریستی، مغازه‌ها، پاساژها و مراکز خرید و بسیاری دیگر از مشاغل و مراکز تفریحی در استانبول باز می‌مانند و به فعالیت خود ادامه می دهند. ایام رمضان و به دنبال آن عید فطر در استانبول بسیار متفاوت با ایران است. در این ایام مسافران این امکان را دارند که سنت‌های منحصربه‌فرد کشور ترکیه را تجربه کنند.

برای همه مسلمانان، ماه رمضان، ماه خوبی ها و بخشش و تزکیه روح و بدن است. مسلمانان بعد از پایان ماه رمضان از اینکه توانسته اند یک ماه را به خوبی بگذارنند، جشن میگیرند. در واقع عید فطر یکی از تعطیلات رسمی و مذهبی در ترکیه است، که با جشن عید فطر به اتمام می رسد.

 عید فطر برای ترکیه از لحاظ اقتصادی اهمیت بسیاری دارد، چرا که از سراسر دنیا  گردشگران زیادی برای دیدن این کشور و آشنایی با آداب و رسوم و سنن مذهبی ترکیه به این کشور مسافرت می کنند. و همچنین فرصت خوبی است تا در این تعطیلات که معمولا سه روز به طول می انجامد شهروندان ترک هم به کشورهای دیگر سفر کنند. و مراسم عید فطر را با آیین تازه ای جشن بگیرند.

سفر در اواخر ماه رمضان و عید فطر به استانبول، مزیت های بسیاری دارد. جدا از آنکه امسال این ایام مصادف شده است با پایان نوروز و شروع فصل بهارو بی شک استانبول دراین ایام حال و هوای زیبا و دل انگیز بهاری دارد،دولت و شهرداری استانبول هم خدمات بسیاری در این روزها برای مردم و گردشگران در نظر می گیرند. از جمله حمل و نقل رایگان، برگزاری جشنواره های خیابانی، پخت غذاهای مخصوص اعیاد ، تخفیف و حراج های بزرگ و. . . که تجربه آنها خالی از لذت نیست. ایرانیان در این روزها به استانبول سفر می کنند چرا که تورها با قیمت های مناسب تری خدمات می دهند و هزینه ها به نسبت ایام نوروز مقرون به صرفه تر است.

تعطیلات عید فطر امسال در ترکیه با تعطیلات میان ترم مدارس یکی شده و تقریبا یک هفته به طول می انجامد. کلیه رزرو ها، تورها و و هتل ها نرخ های مناسبی را به عنوان خدمات ارائه می دهند. و ایرانیان بسیاری به خاطر همجواری با کشور ترکیه و اشتراکات فرهنگی و مذهبی و سنتی به این کشور و بیشتر به استانبول مسافرت می کنند و بی شک استانبول یکی از محبوب ترین مقاصد سفر برای ایرانیان است. هر ساله بیش از 13 هزار گردشگر ایرانی در تعطیلات عید فطر به ترکیه و به خصوص به استانبول می روند .استانبول در کنار دریای مرمره قرار دارد و شهری ساحلی و زیبا با اماکن تاریخی و مذهبی و تفریحی است که برای همه جور سلیقه ها مناسب می باشد. آب و هوای فوق العاده استانبول در فصل بهار هم دلیل دیگری برای سفر توریست ها به این شهر بی نظیر است.

مراسم های مختلفی در ایام عید فطر در استانبول برگزار می شود. تهیه و درست کردن غذاهای خوشمزه و متنوع و شیرینی های مقوی و دلچسب از جمله شیرینی های خرمایی و گردویی و راحت الحلقوم و باقلوا و بسیاری دیگر از خوردنی ها که در این ایام پخت می شود و با انواع نوشیدنی ها ارائه می شود همیشه مورد علاقه ایرانیان بوده است.

نمایشگاه ها و مراکز خرید ترکیه در این ایام حراج های خوبی برای کلیه لوازم، خوراک و پوشاک و غیره لحاظ می کنند که موجب می شود سفر به استانبول در این ایام بسیار مقرون به صرفه باشد.

ترکیه در این ایام تمام تلاشش را می کند تا بیشترین گردشگر را از کشورهای آسیایی و اروپایی جذب کند. گردشگران مسلمان و غیر مسلمان به به شوق دیدن شهری مذهبی و تاریخی پا به استانبول می گذارند و تجربه متفاوتی را برای خود و خانواده شان رقم می زنند.


اگر قصد سفر به استانبول و شهرهای دیگر ترکیه را در ایام عید فطر دارید می توانید همراه با رزرو هتل، ماشین مورد علاقه خود را نیز اجاره کنید تا در تعطیلات سه روزه و کوتاه عید فطر بهترین بهره را ببرید و به اکثر مکان های گردشگری دسترسی داشته باشید و در وقت و هزینه خود نیزصرفه جویی کنید.

 

برای اجاره خودرو در استانبول اینجا کلیک کنید.

.

 


منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر