شماره مجوز: 1301550312311

همه چیز درباره اجاره خودرو در تهران

نیلوفر طاهری
1 سال پیش
283 بازدید
0 0
تهران با توجه به وسعت، ازدحام و تردد بسیار مسافران از سراسر ایران، بیش از شهرهای دیگر متقاضی برای اجاره خودرو دارد که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود. برای جلوگیری از ضرر و زیان لازم است متقاضیان به قوانین و شرایط اجاره خودرو در تهران آگاه باشند. در این مقاله با رنتیفا همراه باشید تا از مهم ترین نکات اجاره خودرو در تهران مطلع شوید.

در شرایطی که بهای بالای خرید خودرو، امکان تملک آن را برای بخش بزرگی از مردم سخت و غیر ضروری ساخته و از طرف دیگر در سفرهای جاده ای و برون مرزی امکان رانندگی با خودروی شخصی بسیار دشوار و دردسرساز است. اجاره خودرو در حال تبدیل شدن به یکی از خدمات پرتقاضا و ضروری، به خصوص در شهرهای بزرگ است. این روزها اجاره خودرو می تواند یک پیشنهاد عالی برای قرار گرفتن در سبد برنامه ریزی خانوار شما باشد. از سوی دیگر توجه به مدیریت زمان و بهره برداری از آن، موجب شده تا بسیاری از فعالیت ها بر بستر اینترنت انجام شود. آمار رو به رشد خریدها و رزروهای اینترنتی خود شاهد این ادعا است. رزرو آنلاین اجاره خودرو هم در سال های اخیر متقاضیان پرو پا قرص خود را داشته و هر روزه به تعداد آنها اضافه می شود. موسسه ها و مراکز بسیاری در حوزه اجاره ماشین فعالیت می کنند. بسیاری از آنها خدمات خود را به صورت حضوری ارائه می دهند و تعدادی از این موسسات بر بستر اینترنت این امر را سهل الوصول تر و راحت تر کرده اند. سامانه هایی مانند رنتیفا، با تجمیع رنت کارهای معتبر در یک بستر مناسب، امکان دسترسی شما به مراکز و موسسات را آسان تر کرده و انتخاب خودروی مناسب را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برایتان فراهم می آورند. اما آگاهی از شرایط اجاره خودرو به طور دقیق و اصولی می تواند به انتخاب درست و جلوگیری از ضرر و زیان شما کمک شایانی بکند.

در ادامه با ما همراه باشید تا از شرایط اجاره خودرو در تهران مطلع شوید:

1- گواهینامه رانندگی

برای اجاره خودرو می بایست گواهینامه رانندگی معتبرداشته باشید .

2- دپوزیت

نکته مهمی که باعث می شود به اجاره خودرو از شرکت معتبر توصیه شود بحث ودیعه یا دیپوزیت است. در هنگام تحویل خودرو شما باید مبلغی به عنوان ودیعه ( دیپوزیت ) برای تضمین به رنت کار بپردازید و این مبلغ در صورت نداشتن خسارت در زمان عودت خودرو به شما برگردانده می شود. گاهی به جای پول نقد، برخی مراکز اشیا گران قیمت نیز قبول می کنند. و مبلغی که برای خلافی داده می شود در بسیار ی از مواقع حداکثر تا 60 روز کاری نزد برخی مجموعه می ماند.

3- شرایط سنی

شرایط سنی برای اجاره خودرو متفاوت است اما در اکثر مواقع داشتن حداقل 19 سال را ذکر می کنند به شرطی که حداقل یک سال از اخذ گواهینامه گذشته باشد.

4- محدوده تردد

محدوده تردد با خوروی اجاره‌ای بسته به شرکت و نوع خودرو متفاوت است و در قرارداد ذکر می شود. برای همین اگر قصد خارج شدن از شهر تهران را دارید، باید در هنگام انتخاب خودرو این نکته را مد نظر قرار دهید.

5- قرارداد

تمامی نکات قراردادی را که در هنگام اجاره خودرو به شما می دهند را با دقت بخوانید. برخی از مراکز رنت خودرو، تنها یک نسخه قرارداد دارند و از دادن نسخه دوم به متقاضیان امتناع می کنند حواستان باشد که نسخه دوم قرارداد را نزد خود تا پایان اجاره نگه دارید. اطلاع از مفاد قرارداد بسیار مهم است اینکه در صورت تصادف و یا سرقت، خسارت به چه صورت پرداخت می شود.

6- مدارک شخصی

داشتن مدارک شخصی شامل اصل و کپی گواهینامه، کارت ملی،  مدارک احراز محل سکونت و یا محل کار الزامیست.

7- چک و سفته تضمینی

چک و یا سفته به ارزش خودرو برای اجاره خودرو الزامی است. 

8- بیمه

در هنگام اجاره خودرو از بیمه بودن خودرو اطمینان حاصل کنید. داشتن بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه و همچنین بیمه سرنشین باعث می شود با اطمینان و آسودگی خاطر رانندگی کنید.  

9 – سلامت فنی و بدنه و  شرایط پشتیبانی فنی

خودرو در هنگام عودت باید از سلامت فنی و بدنه برخوردار باشد بنابراین هنگام تحویل خودرو آن را تست کنید و از بدنه خودرو فیلمربرداری کنید .

10 – اجاره روزانه هفتگی ماهیانه

حداقل اجاره خودرو در موسسات رنت خودرو متفاوت است ولی در بیشتر مراکز اجاره خودرو در تهران حداقل اجاره خودرو بین از یک هفته آغاز می شود. ولی در رنتیفا شما می توانید حداقل به مدت سه روز خودرو اجاره کنید. توجه داشته باشید که با پایین آمدن تعداد روز، قیمت اجاره افزایش پیدا کرده و بالا رفتن تعداد روزها، از قیمت روزانه اجاره خودرو کاسته می شود.

11- محل تحویل و عودت

مراکز اجاره خودرو معمولا به انتخاب مشتری، محل تحویل را مشخص می کنند.

12- پشتیبانی 24 ساعته

بهترین مراکز اجاره خودرو، مراکزی هستند که خدمات پشتیبانی 24 ساعته دارند. تا در مواقع ضروری و مشکلات و یا سرقت وتصادف مشتریان را راهنمایی کنند.   

اینها مهمترین نکاتی بودند که در هنگام اجاره خودور در تهران باید به آن توجه داشته باشید. البته هستند افرادی که با شرایط متفاوت تر خودرو اجاره می دهند که در صورت اجاره خودرو از آنها ممکن است دچار مشکلاتی از قبیل بازپس ندادن به موقع ودیعه، دریافت غرامت به بهانه های مختلف از قبیل ایرادات فنی و غیره بشوید.

 در سامانه رنتیفا متقاضیان محترم اجاره خودرو می توانند از طریق تماس تلفنی، واتساپ، تلگرام و ایمیل و یا به صورت رزرو آنلاین، خودروی مورد نظر خود را انتخاب کرده و رزرو کنند.

اگر قصد اجاره خودروی داخلی یا خارجی با قیمت مناسب در تهران را دارید، از اینجا نسبت به رزرو آنلاین خودروی مد نظر خود اقدام کنید.

 

منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر