شماره مجوز: 1301550312311

معرفی رنو کجار 2019-شاسی بلندی در کلاس جهانی

نیلوفر طاهری
1 سال پیش
393 بازدید
0 0
رنو کجار در میان کراس اوورهای سایز متوسط خانوادگی از مناسب ترین و اقتصادی ترین خودروهای استانبول محسوب می شود. در واقع کسانی که طرفدار یک خودروی خانوادگی قابل اعتماد و درعین حال اقتصادی هستند رنو کجار را انتخاب می کنند با ما در این مطلب همراه باشید تا با ویژگی های این خودرو آشنا شوید.

بررسی تخصصی رنو کجار 2019

ارزش انتخاب رنو کجار نسبت به رقبا چقدر است؟ رنو کجار در میان خودروهای متوسط در کلاس کراس اوور خانوادگی همیشه مورد توجه جدی بوده است. قوای محرکه آن نسبت به نسل های گذشته پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده و عملکرد بالایی دارد و مصرف سوخت بهینه ای را ارائه می دهد. رنو کجار را می توان یکی از رقابتی ترین خودروها در کلاس خود دانست که محبوبیت بسیاری دارد. رنو کجار ۲۰۱۹ فیس لیفت، کراس اوور کلاس C رنو، به منظور حفظ خاصیت رقابتی خود در کلاسی شلوغ از برخی تغییرات مثبت برخوردار شده است. این کلاس خودرویی، بی‌شک یکی از شلوغ‌ترین و رقابتی‌ترین کلاس‌های خودرویی می‌باشد. این خودرو از نظر فنی مشابه نیسان قشقایی بوده و شامل جدیدترین به‌روزرسانی‌های رنو در بخش فنی و امکانات شده است.

افراد زیادی طرفدار شاسی بلندهای متوسط هستند. آنها طراحی خوب، کیفیت، فضا، ویژگی های خاص، قیمت مناسب و عملکرد عالی می خواهند. در واقع کسانی که طرفدار یک خودروی خانوادگی قابل اعتماد هستند، خودرویی با عملکرد روزانه مطلوب می خواهند. نام رنو کجار یا ( کادجار ) ترکیبی از کلمات ساخته شده «کاد» و «جار» است. رنو می‌گوید کلمه «کاد» از «چهار» الهام گرفته شده است و نشان‌دهنده «خودروی چهارچرخ هرجا برو» است، در حالی که کلمه «جار» کلمه فرانسوی چابک (اجل) را به یاد می‌آورد. بنابراین، به معنای واقعی کلمه، Kadjar یک وسیله نقلیه چابک و چهار چرخ متحرک است.

طراحی خارجی و داخلی

قدم زدن در اطراف رنو کجار حس مطلوبی به شما می دهد. چرا که چیزهای زیادی برای دوست داشتن آن احساس می کنید. خطوط بسته و یکنواخت با رنگی براق . ظاهر این شاسی‌بلند فرانسوی با استفاده از رینگ‌های جدید آلیاژی به بهترین شکل ممکن تکمیل شده است. جلوپنجره‌ی این خودرو پهن‌تر شده و عناصر کرومی به آن اضافه شده. در بخش عقب نیز سپری جدید با چراغ‌های متفاوت دارای LED های یکپارچه خودنمایی می‌کنند.تغییراتی که برای ایجاد حس استحکام بیشتر خودرو کاملا کارآمد است و این موضوعی است که در داخل کابین ادامه دارد.

وارد خودرو که می شوید سر و صدای دنیای بیرون با بسته شدن درها به سرعت از بین می رود. در وهله اول باید گفت رنو کجار آرام و جادار است. این یک SUV سایز متوسط ​​است که کیفیت ادوات پلاستیکی کابین آزاردهنده نیست و حس بدی به شما منتقل نمی کند. رنو در داخل کابین بهبودهای جزئی را اعمال کرده است. این برند طرح نسبتاً یکنواخت و پیش‌فرض کجار را تغییر نداده اما بهبودهای صورت گرفته همه مثبت بوده‌اند. برای مثال صندلی‌های جدید خودرو بدن سرنشین را به خوبی دربرمی گیرند و همچنین یک استراحت گاه مرکزی با عرض قابل قبول برای دست وجود دارد. دکمه‌های شیشه‌برقی که نورانی هستند و از طرح مگان گرفته شده‌اند ظاهر بهتری به کابین بخشیده‌اند. کنسول مرکزی نیز دارای نگه‌دارنده‌های فنجان بهتری است. وقتی از بیرون نگاه می کنید شاید اندازه کجار کوچک به نظر برسد ولی وقتی وارد کابین می شوید داستان متفاوتی شکل می‌گیرد. Kadjar همه کار کرده است تا کابینی جادار و حتی تا حدودی انعطاف پذیر ارائه دهد. کابینی که برای هر پنج سرنشین و بار آنها فضای کافی ارائه می دهد.

قوای محرکه

اما بخش جذاب ماجرا قلب تپنده این کراس اوور است. علاوه بر موتور معمولی دیزلی یک موتور 1.3 لیتری چهار سیلندر توربو بنزینی جذاب هم دارد که توسط دایملر و نیسان توسعه یافته است و علاوه بر نیسان قشقایی در زیر کاپوت کلاس A و کلاس CLA مرسدس بنز نیز دیده می شود. اقدرت این موتور با یک گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه مطابقت داده شده تا بهترین عملکرد را داشته باشد. طیف پیشرانه‌های دیزلی کجار با نسخه‌ی به‌روز شده‌ ۱.۵ لیتر دیزلی آغاز می‌شود که یک فیلتر ادبلو برای کاهش آلایندگی‌ها نصب شده و متریال کاهش صدای بیشتری در بلوک پیشرانه بکار رفته و همچنین گشتاور پیشرانه نیز بهبود یافته است. پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری قبلی هم‌اکنون به نمونه‌ی ۱.۷ لیتری با قدرت ۱۴۸ اسب بخاری تبدیل شده و کاملاً پرقدرت تر از قبل می‌باشد. همچنین فقط این پیشرانه است که با سیستم چهار چرخ محرک و دیفرانسیل قفل شونده همراه می‌شود.

رنو کجار 2019 با موتور دیزلی به گفته رنو باید میانگین مصرف 6.3 لیتر در هر 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی را داشته باشد. که برالی خودرویی با این وزن و هیکل قابل قبول است.

امکانات و ایمنی

به لحاظ ایمنی باید گفت کجار خیال شما را با کسب نمره کامل از موسسات معتبر راحت کرده و لیست بلند بالای امکانات این خودرو نیز خود گویای همه چیز است : ترمز اضطراری خودکار با سرعت پایین (AEB)، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین معکوس، کروز کنترل با محدودکننده سرعت، و کمک به حرکت در سربالایی، سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 7.0 اینچی با پشتیبانی از اتصال Apple CarPlay و Android Auto، صندلی هایی با بالشتک متراکم برای پنج نفر، دریچه های هوا در ردیف اول و دوم و درگاه های USB برای تقریباً هر مسافر، کنترل تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه ای و مواردی همچون سنسورهای پارک (برای پوشش 360 درجه)، هشدار خروج از خط، نظارت بر نقاط کور، روکش‌های چرم، رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی و ورود بدون کلید را هم به این لیست اضافه کنید.

سواری

به طور کلی سواری با کجار بسیار آرام و لذت بخش است ، به لطف عایق بندی و فنربندی مناسب شما کمترین صدا و لرزش را در کابین احسای می کنید که شاید در خودروهای همرده فقط اشکوداو فولکس واگن را بتوان با آن مقایسه کرد. این کراس اوور همچنین از هندلینگ بسیار مناسبی برخوردار است. به طور کلی رنو کجار همواره از جمله کراس اوورهای خانوادگی خوب در کلاس خود بوده و جدیدترین به‌روزرسانی‌های آن نیز باعث بهبودش شده‌اند. پیشرانه‌های جدید از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو هستند و عملکرد عالی را با مصرف سوخت کم ترکیب کرده‌اند. باید بگوییم کجار به عنوان یک خودروی جادار و راحت رقیب سختی برای خودروهای هم کلاس خود و حتی کلاس های بالاتر محسوب می‌شود.


برای اجاره این کراس ‎‍‌اوور محبوب رنو به صفحه اجاره رنو کجار در استانبول مراجعه کنید.

 


منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر