شماره مجوز: 1301550312311

سفر به دوحه قطر_ شهر مرواریدها

نیلوفر طاهری
4 روز پیش
126 بازدید
0 0
دوحه قطر یکی از زیباترین و مهم ترین شهرهای حاشیه خلیج فارس است که با سازه های مدرن و سنتی خود در کنار طبیعت بکر، زیبایی دوچندان یافته است. این شهر لوکس و اشرافی که دیرینه ای صدساله دارد با اماکن باستانی و تاریخی اش رنگ و بویی اصیل به خود گرفته است. مقصدی محبوب برای تجارت و گردشگری که همچون مرواریدی صیقل خورده و درخشان در بستر خلیج فارس می درخشد. با ما در این مطلب همراه باشید تا شما را با دیدنی های شهر دوحه آشنا کنیم

شهر مرواریدها

دوحه پایتخت قطر یکی از زیباترین و مهم ترین شهرهای استراتژیک است که در ساحل شرقی شبه‌جزیره قطر واقع شده و به خلیج فارس مشرف است. دوحه به‌عنوان مرکز اقتصادی و فرهنگی قطر شناخته می‌شود دوحه از مهمترین مراکز مالی و تجاری در خاورمیانه به حساب می آید. این شهر بزرگ و مدرن یکی از مهم ترین میزبان های اجلاس های بین المللی در سازمان ملل نیز می باشد. شهری که با زیرساخت‌های پیشرفته و امکانات مدرن میزبان بازی های آسیایی 2006 ودر سال 2022 نیز میزبان جام جهانی بوده و جاذبه های شگفت انگیزی در زمینه گردشگری دارد. دوحه تاریخچه‌ای پر بار و غنی دارد که به دوره‌های باستانی برمی‌گردد. با وجود اینکه قطر یک کشور کوچک در شبه‌جزیره عربستان است، موقعیت استراتژیک و منابع طبیعی آن به خصوص نفت و گاز، نقش مهمی در توسعه و تاریخچه آن ایفا کرده است. در دوران باستان، منطقه‌ای که امروزه به عنوان قطر شناخته می‌شود، محل سکونت قبایل مختلفی بوده است که به تجارت دریایی و صید مروارید اشتغال داشته‌اند. دوحه به عنوان یک شهر ساحلی کوچک، یکی از این نقاط تجاری بوده است دوحه در قرن نوزدهم تحت کنترل امپراتوری عثمانی قرار داشت. در این زمان، دوحه به عنوان یک شهر ماهیگیری و مرکز تجارت مروارید شناخته می‌شد. در اوایل قرن بیستم با کشف نفت به تحول اقتصادی عظیمی رسید. و در حال حاضر به عنوان مرکز اصلی اقتصادی، فرهنگی و ورزشی در منطقه شناخته می شود.

دوحه شهری مدرن و اشرافی



 دوحه شهری اشرافی با تصویری ناب از سازه های مدرن و سنتی درکنار مناظر طبیعی و کویری منطقه، زیبایی دوچندان یافته است. این شهر لوکس و اشرافی که دیرینه ای صدساله دارد با اماکن باستانی و تاریخی اش رنگ و بویی اصیل به خود گرفته است. مقصدی محبوب برای تجارت و گردشگری که همچون مرواریدی صیقل خورده و درخشان در بستر خلیج فارس می درخشد. دوحه را به حق سرزمین عجایب نامیدند. سرزمینی که هر آنچه از فرهنگ و اصالت قدیم و جدید را در خود حفظ کرده است و آن را در معماری اش به رخ کشیده است. شهرت و اعتبار دوحه نیز همچون بسیاری از جاهای دیدنی دنیا مدیون جاذبه های گردشگری و طبیعت زیبایش است سرزمینی در کنار دریا و کویر که خودنمایی می کند. این کشور ثروتمند دارای جاذبه‌های گردشگری متنوع و فراوانی است که تاریخ، فرهنگ و مدرنیته را به نمایش می‌گذارد. در ادامه محبوب ترین مکان های دیدنی دوحه را برایتان لیست کرده ایم. 

جاذبه های گردشگری شهر دوحه قطر


1-  کورنیچ دوحه (Corniche Doha)

کورنیچ دوحه یکی از جاهای دیدنی دوحه و از تفرجگاه ساحلی زیبا است که به طول ۷ کیلومتر در امتداد ساحل خلیج فارس کشیده شده است. این مکان برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و پیک‌نیک بسیار مناسب است و مناظر خیره‌کننده‌ای ازآسمان‌خراش‌های مدرن شهر را ارائه می‌دهد.


2-  بازار واقف (Souq Waqif)

بازار واقف یک بازار سنتی است که محصولات محلی، صنایع دستی، ادویه‌ها، عطرها و لباس‌های سنتی را عرضه می‌کند. این بازار یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای گردشگران و محلی‌ها است و با رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، فضایی دوست‌داشتنی برای خرید و گردش ایجاد کرده است.

3-   موزه هنر اسلامی (Museum of Islamic Art)

این موزه دارای یکی از بزرگترین مجموعه‌های هنر اسلامی در جهان است و آثاری از سرزمین‌های مختلف اسلامی از جمله ایران، ترکیه، مصر و هند را در خود جای داده است. ساختمان موزه به طراحی معمار مشهور، آی.ام. پی، خود یک جاذبه معماری محسوب می‌شود.


4-   دهکده فرهنگی کتارا (Katara Cultural Village)

دهکده فرهنگی کتارا، یک مرکز فرهنگی است که به ترویج هنر و فرهنگ قطر و منطقه اختصاص دارد. در کتارا می‌توانید از تئاترها، گالری‌های هنری، فضاهای نمایشگاهی، رستوران‌ها و کافه‌ها لذت ببرید. دهکده کتارا در سواحل شرقی خلیج غربی و مروارید قطر واقع شده‌است. دهکدهٔ فرهنگی کتارا در اکتبر ۲۰۱۰ و در طول جشنوارۀ فیلم دوحه تریبکا (DTFF) به‌صورت اولیه افتتاج شد و از آن زمان تاکنون میزبان این جشنواره بوده‌است. در کتارا می‌توانید آثار بهترین هنرمندان معاصر قطر را در گالری‌های هنری تماشا کنید، از صدای موسیقی ارکستر فیلارمونیک ملی در خانه اپرا لذت ببرید یا روی پلکان‌های آمفی‌تئاتر به تماشای فیلم مشغول شوید. اینجا مکانی فرهنگی و هنری است که می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند.

5-  مروارید قطر (The Pearl-Qatar)

یک جزیره مصنوعی به شکل مروارید که مجموعه‌ای از آپارتمان‌ها، ویلاهای لوکس، فروشگاه‌های برندهای معتبر جهانی، رستوران‌ها و کافه‌ها را در خود جای داده است. این مکان به دلیل معماری زیبا و امکانات تفریحی و تجاری خود شناخته شده است.


6-   برج اسپایر (Aspire Tower)

این برج که به برج مشعل نیز معروف است، یکی از نمادهای شهر دوحه محسوب می‌شود و در نزدیکی ورزشگاه بین‌المللی خلیفه واقع شده است. برج اسپایر با ارتفاع ۳۰۰ متر، مناظری فوق‌العاده از شهر را ارائه می‌دهد.

7-   شهر آموزشی (Education City)

مجموعه‌ای از دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و آموزشی پیشرفته که توسط بنیاد قطر توسعه یافته است. این مکان نه تنها یک مرکز علمی مهم است بلکه معماری مدرن و فضای سبز زیبایی نیز دارد.

8-  پارک الریان (Al Rayyan Park)

پارک الریان (Al Rayyan Park) در قطر یکی از فضاهای سبز زیبا و از جاهای دیدنی و پرطرفدار در این کشور است.این پارک در منطقه الریان، که از مناطق بزرگ و مهم در غرب دوحه، است قرار دارد. پارک الریان به عنوان مکانی برای تفریح خانواده‌ها، ورزش و گذراندن وقت در طبیعت شناخته می‌شود.الریان یک مسیر پیاده روی ۱.۲ کیلومتری دارد که برای ورزشکاران به صورت رایگان تعبیه شده است، همچنین اگر دنبال مسیرهای دوچرخه سواری در الریان هستید این بوستان، مسیری ویژه دوچرخه بازی با طول ۱.۳ کیلومتر دارد که هر روزه علاقه مندان در آن تفریح و ورزش می کنند. این پارک دارای امکاناتی نظیر زمین‌های بازی نیز است.همچنین یک مسجد کوچک ، صندلی و نیمکت های راحت برای استراحت، فضای سرسبز، سرویس بهداشتی و محل پارک خودرو در کنار یک طاق مرتفع پوشیده از فضای سبز نیز در این مکان وجود دارد. که با نورپردازی در طول شب، لوکیشن خوبی برای عکاسی است، همچنین تعدادی کافه رستوران نیز در این پارک وجود دارد که می توانید بعد از گشت و گذار در پارک آنجا استراحت کرده و از نوشیدنی ها و غذاهای آن لذت ببرید.

9-   منطقه صنعتی مسیمر (Mesaimeer Industrial Area)

مسیمر به عنوان یکی از نقاط برجسته در توسعه صنعتی و اقتصادی قطر شناخته می‌شود و دارای شرکت‌ها و کارخانه‌های مختلف است. 

 

10- دژ الزباره (Al Zubarah Fort)

دژ تاریخی الزباره در شمال قطر واقع شده است و به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود. این دژ بازتابی از تاریخ و فرهنگ قطر در قرون گذشته است.


دوحه با ترکیب مدرنیته و تاریخ غنی، یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در خاورمیانه به شمار می‌آید. بی شک به همراه داشتن وسیله ای نقلیه برای تردد در شهر و تماشا ی مکان های دیدنی اطراف آن جزو الزامات سفردوحه است. می توانید از سایت رنتیفا در بخش اجاره خودرو دوحه ماشین خود را با گارانتی کمترین قیمت رزرو کنید. 



منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر