شماره مجوز: 1301550312311

راس الخیمه، عروسی در دل کویر

ادمین 2
6 ماه پیش
346 بازدید
0 0
راس الخیمه یکی از شهرهای زیبا و دیدنی امارات و در نزدیکی دبی است که کمی برای گردشگران ایرانی ناشناخته است. این منطقه به آب و هوای متفاوت، خنک و بارانی با پوشش گیاهی و صحراهای زیبایش مشهور است. با ما در این مطلب همراه باشید تا شما را با دیدنی های راس الخیمه آشنا کنیم.

راس الخیمه:

راس الخیمه یکی از جاهای دیدنی امارات است. برای شناختن این شهر جذاب نگاهی می اندازیم به تاریخچه امارات متحده عربی که در واقع در سال 1971 با تجمیع 7 شهر کوچک عربی تشکیل شد. 7 شهر در کنار خلیج فارس که از شهرهای شیخ نشین عرب بودند و قوانین و مقررات خاص خود را داشتند تصمیم می گیرند تا کشور قدرتمندی را تشکیل دهند و بدین شکل امارات متولد می شود. یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین این منطقه ها، راس الخیمه بوده است. راس الخیمه از سمت غرب با خلیج فارس، از سمت شرق با کوه های هاجر و از سمت شمال شرق و جنوب به کشور عمان هم مرز است. روستاهایی در اطراف راس الخیمه وجود دارد که می توان به شعم، الرمس، العربی، النخیل و الحدیبه اشاره کرد. همچنین شهرهای نزدیک به راس الخیمه هم خصب، فجیره و دبی هستند که مهم ترین آنها دبی است که کمتر از یک ساعت با راس الخیمه فاصله دارد و به راحتی می توانید بین این دو منطقه رفت و آمد کنید و در یک سفر از جاذبه های گردشگری هر دو شهر بهره مند شوید.

جلفار نام قدیم راس الخیمه بوده است. رودخانه ی زیبایی از وسط شهر می گذشته و آن را به دو بخش شهر قدیم و جدید تقسیم می کرد. راس الخیمه در کنار کوه های هاجر وجود دارد و بارندگی های فراوانی به نسبت مناطق دیگر دارد. بنابراین جزو حاصلخیزترین مناطق امارات است و ساکنان آن آب و هوای متفاوتی را تجربه می کنند. جمعیتی معادل ۲۶۳,۲۱۷ نفر در مساحت ۱٫۶۸۴ کیلومتر مربعی این شهر ساکن هستند. در راس الخیمه نیز اقامتگاه های بزرگی در چند سال اخیر ساخته شد و به مانند دبی جزایر مصنوعی جدیدی در سواحلش احداث شد. راس الخیمه همچنین دارای بیابان‌های ماسه‌ای، کوه‌های زیبا و پوشش گیاهی سرسبز و زیبایی است که تالاب ها و نهرهای فراوانی نیز دارد.

تفریحات راس الخیمه:

راس الخیمه مکان های تفریحی جذاب بسیاری دارد. از مکان های تفریحی منطقه راس الخیمه امارات می توان به زیپ لاین در کوه جیص، شتر سواری و اسب سواری، سافاری در بیابان، کمپ صحرایی بادیه نشین، کوهنوردی در کوه هاجر، بازدید از نمایشگاه شاهین و عقاب و پارک آبی آیسلند (Iceland Waterpark) اشاره کرد. که با هر یک یا همگی آنها می توانید لذت وصف ناپذیری را تجربه کنید. تفریحاتی که از جنس طبیعت است و لحظات و تجربه ای متفاوت در گردشگری و سفر محسوب می شود. برای استفاده از این تفریحات متنوع می توانید با یک خودروی اجاره ای در کوتاهترین زمان بیشترین استفاده را ببرید و به راحتی تمامی مکان ها دسترسی داشته و از سرگرمی هایش لذت ببرید.

جاهای دیدنی راس الخیمه:

جاهای دیدنی راس الخیمه هم بی شمار است.چرا که راس الخیمه یک منطقه تاریخی و قدیمی است. از مکان های دیدنی این منطقه می‌توان به چشمه های آبگرم، قلعه یا به عبارتی موزه ملی راس‌ الخیمه، قبرستان و آثار شهر تاریخی جلفار، آثار قصر الزباء، قلعه ضایه ،پارک آبی آیسلند، پارک صقر، بقایای قرون‌وسطایی قصر شیبا، الفلایه، جزیره الحمرا، بازار و شهر قدیمی، باب‌البحر و... اشاره کرد که همگی آنها در نوع خود بی نظیر و دیدنی هستند.

کوه جیص :

کوه جیص یکی از مکان های دیدنی و جذاب راس الخیمه است. در فاصله بین دبی تا کوه جیص، صحرای ال وادی وجود دارد که همگی از جاذبه های مهم این شهر هستند. جاده بین دبی تا راس الخیمه یکی از زیباترین جاده های امارات است. چرا که با انبوهی از کوه ها و دره ها شکل گرفته است. کوه هایی با ارتفاع ۲۰۰۰ متر که بلندترین نقطه در امارات محسوب می شود. از بالای این کوه مناظر زیبای اطراف وصف ناشدنی است. پروژه های تفریحی بسیاری در این منطقه وجود دارد و در آینده قرار است که گسترش یابد. پیاده روی بر دامنه های کوه جیص بسیار لذت بخش است.

قلعه ضایه:

قلعه ضایه یکی از مکان های تاریخی و گردگشری منطقه است. قلعه ضایه حدود یک ساعت با جزیره مرجان فاصله دارد و در دامنه کوه واقع شده است. قدمت قلعه به قرن شانزدهم میلادی و و زمان حاکمیت خاندان قاسمی باز می گردد. دیوارهای این قلعه از آجرهای گلی ساخته شده که در زمان حمله انگلیسی ها در قرن ۱۸بخشی از آن از بین رفته است ولی همچنان تماشایش در دل کوه لذت بخش است. 

صحرای ال وادی

همانطور که اشاره شد صحرای الوادی یکی از مکان های جذاب و دیدنی منطقه راس الخیمه است. حیوانات صحرایی مختلفی را می توانید در این بیایان زیبا مشاهده کنید. سوارکاری یکی از لذت بخش ترین تفریحات این صحرای الوادی است. شترسواری و اسب سواری در بین مردم منطقه و گردشگران رواج دارد. سافاری در این صحرا یکی از پر طرفدارترین تفریحات به حساب می آید. اقامتگاه های لوکس و مجللی در صحرای الوادی وجود دارد که می توان با اقامت در آن ها ،غذاهای سنیت و محلی عربی را امتحان کنید و از زیبایی شب های این صحرا نیز لذت ببرید.

پارک آبی آیس لند

پارک آبی آیس لند از مکان های دیدنی راس الخیمه است. جالب است که برخلاف نامش در این پارک آب گرم جریان دارد و حتی در ماه های سرد سال هم می توانید از آن استفاده کنید. آیس لند ۱۲۰ هکتار مساحت دارد. سرسره های بلند و عظیم پارک آبی آیسلند بسیار معروف است. می توانید لحظات خوشی را در کنار خانواده و دوستان در این مکان هیجان انگیز بگذرانید.

علاوه بر مکان های تفریحی در راس الخیمه این شهر مراکز تجاری و خرید بسیاری نیز دارد. از مراکز مهم خرید می توان به منار مال، سفیر مال، النعیم مال، الحمرا مال اشاره کرد. مرکز خرید منار از بزرگترین مراکز آن است که یک مجموعه‌ی تفریحی و خرید بزرگ، یک سینما، مرکز تفریحی خانوادگی و قسمت ورزش‌های آبی نیز داردو پذیرای شهروندان و گردشگران است.

اجاره خودرو در راس الخیمه:

با توجه به تفریحات متنوع و فراوان این منطقه گردشگری و نوع تفریحات پیشنهاد می شود که از خودرو استفاده کنید. با خودرو به راحتی می توانید در سطح شهر تردد کنید به مراکز خرید متنوع آن سر بزنید و با خیال راحت خرید انجام دهید همچنین به مراکز تفریحی منطقه که بسیاری از آنها به خصوص کوه جیص و صحرای الوادی وغیره.. که در خارج از شهر هست، سر بزنید و از تفریحات جذاب و متنوع نهایت استفاده را ببرید. رنتیفا، سامانه بین المللی اجاره خودرو، این امر را برای شما آسان کرده است و بهترین خودروها با مناسب ترین قیمت را در کوتاهترین زمان در اختیار شما قرار می دهد. 


برای اجاره خودرو در راس الخیمه اینجا کلیک کنید.

 


منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر