شماره مجوز: 1301550312311

حراج بزرگ آغاز سال 2024 میلادی در استانبول / 90 درصد تخفیف

ادمین 2
4 ماه پیش
204 بازدید
0 0
ترکیه در روزهای آغازین کریسمس و سال نو میلادی تعطیل است و مراکز خرید تخفیف های فوق العاده ای گاها تا 90 درصد در نظر می گیرند که علت این حراج و تخفیف های شگفت انگیز را در این مطلب برایتان شرح می دهیم پس با ما همراه باشید..

استانبول در ژانویه ( سال نو میلادی):

لازم به یادآوری نیست که کشور ترکیه و در صدر شهرهای آن استانبول، یکی از قطب های مهم گردشگری در دنیا است که هر ساله گردشگران بسیاری را از ایران، روسیه، چین و ژاپن ،کشورهای عربی و حتی آمریکا به خود جذب می کند. این شهر پر هیاهو همیشه مرکزی برای خریدهای ارزان از معتبرترین برندهای دنیا است. ترکیه کشوری است که بازارداغی برای اعیاد مختلف دارد. از تعطیلات مسلمانان مانند عید قربان و عید فطر و غیره تا بلک فرایدی و تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی همگی در این کشور به رسمیت شناخته می شوند. مردم ترکیه در این ایام تعطیل هستند و فروشگاه ها تخفیف های ویژه و فوق العاده ای در نظر می گیرند که به 30 تا 90 درصد هم می رسد. فرصتی طلایی برای شهروندان و گردشگران تا بتوانند از بهترین و معتبرترین برندهای دنیا خریدهای مقرون به صرفه ای داشته باشند. و استانبول هم که از معروف ترین شهرهای ترکیه است همیشه شور و هیاهوی بیشتری به نسبت دیگر شهرها دارد چرا که با توجه به تنوع جاذبه های گردشگری و معماری عالی شهری، وجود تنگه بسفر و قرار گرفتن در میان دو دریای سیاه و مرمر موقعیت و ویژگی خاصی به این شهر بخشیده شده و توریست های بیشتری در این شهر در رفت و آمد هستند.

تخفیف های استثنایی سال نو میلادی:

باید بدانید که کریسمس با سال نو میلادی متفاوت است. و در واقع چند روز با هم اختلاف دارند. روز تولد مسیح در 25 دسامبر را کریسمس می گویند اما سال نو میلادی از اول ژانویه آغاز می شود. تعطیلات هم معمولا از کریسمس آغاز شده و تا اوایل ژانویه ادامه دارد. . اما تخفیف های بی نظیر تا اواخر ژانویه همچنان پایدار است و بستگی به نوع برند دارد. هر برندی معمولا تایم ویژه ای برای تخفیف های خود لحاظ می کند و بهتر است که این تایم ها که از طریق سایت های معتبر اطلاع رسانی می شود را به خاطر بسپارید. برای آنکه بتوانید از بیشتر برندها دیدن و خرید نمایید بهتر است که سری به اوت لت ها بزنید. اوت لت ها مراکز خرید بزرگی هستند که معمولا بیشتر برندها در آنجا شعبه دارند. اوت لت ها در طول سال همیشه تخفیف دارند و در اعیاد و مراسم ویژه تخفیف هایشان چند برابر می شود.

چرا تخفیف 90 درصدی؟!

شاید تعجب کنید که مگر امکان دارد تخفیف تا 80 و حتی 90 درصد هم برسد. بله ممکن است. می توان گفت که کریسمس و سال نو میلادی در ژانویه یکی از مهم ترین زمان ها برای خرید ارزان و با کیفیت از مراکز خرید است شاید بتوان گفت که بهترین تخفیف ها را در این ایام می توانید ببینید چرا که بیشتر برندها انبارگردانی دارند. جنس های تک سایز، و جنس هایی با فرم و مدل های سال قبل را با قیمت های ویژه و استثنایی به فروش می رسانند تا جا برای ارائه مدل های جدید باز شود. و با توجه به لازمه جذب مشتری جنس های تازه و جدید خود را هم برای یک هفته و یا بیشتر به معرض تماشا و حراج می گذارند تا مشتریان دائمی خود را جذب کنند.

حراج در سال نو میلادی معمولا بین یک هفته تا ده روز ادامه دارد. البته این داستان در ترکیه و به خصوص در استانبول کمی متفاوت تر از دیگر جاهای دنیاست. برخی از مراکز خرید زودتر از موعد حراج خود را آغاز می کنند و تا چند روز پس از پایان حراجی ها در دنیا، همچنان به ارائه خدمات و تخفیف های خود ادامه می دهند. برای همین هم استانبول مرکز مهمی برای مسافران اروپایی و آمریکایی است. و مشتریان خوبی از کشورهای عربی حومه خلیج فارس دارد. ایرانیان هم یکی از مهم ترین خریداران کالاها و اجناس در ترکیه هستند. چرا که بسیاری از برندهای معتبر در ایران نمایندگی فروش ندارند و اگر کالا و برندی هم موجود باشد با قیمت های بالاتری به مشتری عرضه می شود. بنابراین هموطن های ایرانی به راحتی و با قیمت بسیار مناسب تر می توانند کالاها و لوازم و لباس های خود را از نمایندگی های معتبر ترکیه تهیه کنند.

در اوایل روزهای ژانویه بازار خرید گرم است. جاهای دیدنی و تفریحی تقریبا خلوت ترا از زمان های دیگر است. مردم ترجیح می دهند روزهای آغازین سرد زمستانی خود را در مراکز خرید بگذرانند و درکافه ها با خوردن چای و قهوه ای داغ زمان خود را سپری کنند. 

از کجا خرید کنیم؟

باید بدانید که لازم نیست به دنبال یک اپلیکیشن و یا وب سایت خاصی برای خرید بگردید. مخصوص اگر می خواهید از برندها خرید کنید و سایز و رنگ برایتان مهم است. خرید های آنلاین همیشه جای خطا و اشتباه دارد. سایز برندهای مختلف متفاوت است. مثلا زارا و برشکا برندهایی هستند که لباس هایش معمولا اورسایز است و بهتر است قبل از خرید آنها را پرو کنید. همان طور که اشاره شد. مراکز خرید و اوت لت ها مکان های مناسبی برای خریدهای سال نو در استانبول هستند. کافی است هنگام عبور از کنار خیابان، و یا درب ورودی مراکز خرید و فروشگاه ها دقت کنید، معمولا در این ایام به خصوص، تابلوهایی قرمز رنگ بر سر در مغازه ها نصب شده است که میزان تخفیف ها را نشان می دهد. علاوه بر خرید و سود قابل توجه از تخفیف، می توانید از تماشای شهر لذت ببرید. در این ایام خیابان ها و مراکز خرید استانبول، با درخت های کریسمس و بادبادک و کاغذهای رنگی و لامپ های نورانی آذین می شود و شهر جلوه خاصی به خود میگیرد. موسیقی خیابانی در گوشه و کنار شهر به گوش می رسد و فضا را بسیار رویایی و شورانگیز می کند. 

توصیه های خرید:

-      قبل از خرید لیستی از مایحتاج خود تهیه کنید. برندهایی که دوست دارید وکالاها و لباس هایی که مورد نیازتان است را بنویسید تا در هنگام خرید و مواجه شدن با تخفیف ها سردرگم نشده و خرید اشتباهی نکنید.

-      در خرید کردن عجله نکنید، ابتدا سطحی به مغازه ها سر بزنید و تخفیف ها را با هم مقایسه کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

-      در سفر، لباس و لوازم زیاد به همراه نیاورید. یک لباس و کفش راحتی و گرم کافی است. چمدانی خالی برای خرید ها به همراه داشته باشید.

-      ساعات ابتدایی روز و صبح ها مراکز خرید خلوت تر است و زمان مناسبی برای خرید و گشت و گذار می باشد.

-      اوت ها را در اولویت قرار دهید.

-      اجاره خودرو را فراموش نکنید چرا که در کوتاهترین زمان می توانید از مراکز خرید بیشتری بازدید کنید و به راحتی خرید ها را در ماشین جای داده و نگران حمل و نقل آنها نباشید. ( تاکسی در استانبول بسیار گران برایتان تمام می شود و اجاره خودرو بسیار مقرون به صرفه تر است)

-      به همراه خود آب و میان وعده ای کوچک داشته باشید چرا که در این ایام کافه و رستوران ها شلوغ است و گاهاکمی برای سفارش خود معطل می شوید.

سخن پایانی:

ژانویه فصل حراج و خرید است. تصور کنیدکه می توانید با نصف قیمت و حتی کمتر از برندهای مورد علاقه تان خرید کرده و تا مدت ها از کیفیت و زیبایی آنها لذت ببرید. پس سفر به استانبول در ایام سال نو میلادی و ماه هیجان انگیز ژانویه با هوای دل انگیز استانبول را از یاد نبرید.

و یک خبر خوب ..

در صورتی که نیاز به اجاره خودرو برای تسریع در بازدید از مراکز خرید دارید می توانید از قسمت اجاره خودرو در استانبول، ماشین مورد نظر خود را به آسان ترین روش و کاملترین خدمات تهیه نمایید.

 


منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر