شماره مجوز: 1301550312311

بهترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان در تعطیلات کریسمس

نیلوفر طاهری
3 ماه پیش
564 بازدید
0 0
تعطیلات کریسمس بهترین زمان ممکن برای گشت و گذار در کشورهای جهان است. با توجه به نزدیکی تعطیلات کریسمس و سال جدید میلادی 2023 در این مطلب به معرفی بهترین شهر‌های اطراف ایران، برای گذراندن یک تعطیلات هیجان انگیز پرداخته‌ایم.

جشن نورها و رنگ های گرم و پر زرق و برق در آغاز زمستان سرد و برفی نه تنها برای مسیحیان سرشار از خاطره و یادبود است و این ایام را گرامی می دارند و به جشن و شادی و پایکوبی می پردازند بلکه برای دیگر ادیان و ملیت ها نیز جذاب است. شروع تعطیلات کریسمس مصادف با تولد حضرت مسیح در 25 دسامبر آغاز شده و تا پایان دسامبر و آغاز سال نو میلادی ادامه دارد. تعطیلات سال نو میلادی نیز از یک ژانویه شروع شده و تا 6 ژانویه ادامه دارد. توالی این تعطیلات باعث شده مردم بسیاری از سرتاسر دنیا برای مسافرت در این ایام برنامه ریزی می کنند. برخی ازکشورهای همسایه ایران که قطب گردشگری محسوب می‌شوند با این تعطیلات هم صدا شده و برنامه های متنوعی برای گردشگران تدارک می بینند. ایرانیان بسیاری نیز هر ساله برای شرکت در جشن های کریسمسی به این کشورها سفر می کنند و لحظات خاطره انگیزی برای خود و خانواده هایشان می سازند. حراج های کریسمس نیز دلیل دیگری است که پای مسافران را به قطب های گردشگری باز می کند. این حراج های شگفت انگیز زمستانی با تخفیف های فوق العاده از اواسط دسامبر شروع می شود و تا پایان سال نو میلادی ادامه خواهد داشت. که در این روزهاگردشگران می توانند در آفرهای ویژه جشن کریسمس اجناس متنوعی از برندهای معروف دنیا را با تخفیف های ویژه خریداری کنند. کسانی که به علت های مختلف از تخفیف هفته شگفت انگیز بلک فرایدی جا مانده اند، نگران نباشند، چرا که می توانند با یک برنامه ریزی درست و حساب شده برای ایام کریسمس برنامه ریزی کرده و خود را به یکی از شهرهای گردشگری از قبیل، دبی، استانبول، آنتالیا، ایروان و ..برسانند و علاوه بریک خرید ارزان و فوق العاده از شرکت در فستیوال زمستانی و جشن های کریسمسی لذت ببرند.

با ما در این مطلب همراه باشید تا شما را با بهترین مقاصد گردشگری مناسب ایرانیان برای گذراندن یک تعطیلات کریسمسی هیجان انگیز و کم هزینه آشنا ‌کنیم.



آنکارا



سابقه ی برگزاری جشن کریسمس در کشور ترکیه به قرن سوم میلادی می رسد. این جشن در بیشتر شهرهای ترکیه برگزار می شود و می توان گفت شهرهای بزرگ ترکیه من جمله آنکارا در روزهای کریسمس و سال نو میلادی حال و هوای خاص و شورانگیزی به خود می گیرد. آنکارا پایتخت ترکیه و از مهم ترین شهرهای تجاری و گردشگری در ترکیه می باشد که جذابیت های زیادی در فصل زمستان دارد. و مهم ترین جشن های زمستانی ترکیه در مکان های گردشگری آنکارا برگزار می شود. فصل زمستان و کریسمس بهترین زمان برای آشنایی با کلیساهای آنکارا، هتل ها و رستوران ها در این شهر می باشد. در 25 دسامبر همزمان با جشن کریسمس که در سرتاسر دنیا تولد مسیح را جشن می گیرند شهر آنکارا نیز مملو از شور و شادی و هیجان می شود. در جشن های کریسمس گردشگران و شهروندان شاهد برگزاری جشن و پایکوبی در خیابان ها و میادین اصلی شهر هستند. مردم با هدیه دادن و پختن غذاهای سنتی مخصوص کریسمس این روزهای زیبا را جشن می گیرند. در این روزهای زیبا، شما می توانید با فرهنگ تاریخی آنکارا آشنا شوید، به کلیساهای تاریخی بروید و از برگزاری جشن ها در شهر لذت ببرید. تزئین درخت کریسمس یکی از مشغولیت های خانواده هاست مردم با هدیه دادن به همدیگر این مراسم باستانی را جشن می گیرند.  با سفر به آنکارا در ایام سال نو میلادی می توانید از مکان های جذابی همچون واگن برقیkecioren، پارک ملی آنکارا سوگیوکس، قلعه اسزترگوم، پارک گوکسو Goks Esztergom، و کلیسای پروتستان دیدن کنید. می توانید برای کاهش هزینه ها و استفاده مفید از وقت، از خودروهای اجاره ای استفاده کنید تا در کوتاهترین زمان از بیشترین مکان ها دیدن کنید.


دبی

بسیاری از گردشگرهای اروپایی شهر دبی را برای تعطیلات کریسمس انتخاب می کنند. با شروع سال نو میلادی همه ی ما درخت کریسمس و بابانوئل و خیابان های برفی در ذهن مان تداعی می شود اما تعطیلات کریسمس در شهر زیبای دبی در زیر نور خورشید و سواحل سفید و نرم برای آفتاب گرفتن و شنا کردن و تفریحات آبی همراه است. بنابراین کریسمس دبی بسیار متفاوت از دیگر مناطق است. نورپردازی های برج های عظیم دبی از جمله برج عرب و آتش بازی در سطح شهر و خیابان جمیرا و شیخ زاید بسیار دیدنی و معروف است. به خاطر آب و هوای مطبوع و دلپذیر دبی در زمستان، دبی یکی از مقاصد مهم گردشگری در کریسمس به حساب می آید. جالب است که مسافران بسیاری در کنار ورزش و تفریحات آبی و ساحلی، علاقه مند به گشت و گذار در کویر و سافاری هستند. جشن ها و فستیوال های بسیاری در این شب ها در دبی انتظار مسافران را می کشد. فستیوال های خرید با تخفیف های عالی به همراه نمایشگاه های بین المللی مد و لباس ، فستیوال های ویژه کودکان و نوجوانان و تئاترهای خیابانی جذابی نیز همزمان با سال نو میلادی برگزار می شوند و گردشگران مشتاق در این جشنواره های بزرگ فرهنگی و کنسرت ها شرکت می کنند. اگر تعطیلات کریسمسی متفاوتی را می خواهید تجربه کنید دبی بهترین گزینه از نظر آب و هوا است. به خاطر بسپارید که شما می توانید لوازم و اجناس مورد نیاز خود را نیز در جشنواره های خرید دبی از 15 سپتامبر تا 29 ژانویه ( 24 آذر تا 9 بهمن ) خریداری کنید.

ترکیه

مقصد اول بیشتر ایرانیان در ایام کریسمس، کشور ترکیه است. کمتر از 4 درصد مردمان ترکیه را مسیحیان تشکیل می دهند اما به علت آنکه این کشور یکی از قطب های گردشگری مهم در دنیاست جشن کریسمس در این ایام به باشکوه ترین صورت ممکن برگزار می شود . خانواده های ترک نیز به مانند دیگر مسیحیان دنیا در شب های کریسمس دور هم جمع می شوند و در کنار هم شام می خورند و به همدیگر هدیه می دهند. غذای مرسوم شب عید ترک ها بوقلمون بریان است. تزیین درخت کریسمس و حضور مجسمه و عروسک های بابانوئل و گوزن و برف های شادی در میادین و چهارراه ها و مراکز خرید نیز از دیگر رسم و رسومات این شب هاست. معمولا جشن کریسمس در شهرهای بزرگ ترکیه از جمله، استانبول، ازمیز، آنتالیا و ...باشکوه تر برگزار می شود.

استانبول

استانبول مقصد رویایی گردشگران برای تعطیلات کریسمس است. حال و هوای این شهر خوش آب و هوای اروپایی آسیایی، در ایام کریسمس آنچنان دل انگیز می شود که گردشگران بسیاری را از ، روسیه، آلمان و ایران و ...به این شهر باستانی و تاریخی می کشاند. تمام سطح شهر با نورپردازی های رنگارنگ آذین می شوند و آتش بازی و فستیوال های خیابانی و جشن و پایکوبی و برگزاری کنسرت ها در میادین ، شور و هیجان بالقوه ای را در سطح شهر به وجود می آورد. استانبول مقصدی محبوب و ایده آل برای سفر در تعطیلات کریسمس است. حال ‌و هوای کریسمس و شب سال نو در شهر استانبول بسیار رؤیایی و دل‌انگیز است. با اینکه تعداد زیادی از مردم ترکیه مسلمان هستند؛ ولی در شهر بزرگی مانند استانبول، مراسم کریسمس و آیین‌های آغاز سال جدید میلادی به‌صورت تمام و کمال اجرا می‌شوند. آیین‌هایی مانند تزئین درخت‌ کاج، دورهمی‌های شبانه، کادوهای رنگارنگ، خوراکی‌های خوشمزه، آتش‌بازی و جشن‌ و پایکوبی خیابانی، کریسمسی به‌یادماندنی را در استانبول خلق می‌کنند.در میان شهرهای اروپایی، استانبول بهترین شرایط آب و هوایی را در ایام کریسمس دارد. به واقع کریسمس در استانبول حال و هوای دیگری دارد. به خاطر تراکم بیشتر کلیساها در بخش اروپایی استانبول جشن‌های بیشتری نسبت به بخش آسیایی در این منطقه برگزار می‌شود. در شب کریسمس می‌توانید یکی از زیباترین آتش‌بازی‌ها را در تنگه بسفر تماشا کنید، و از مراسم عشای ربانی (آیین سپاسگزاری به یاد آخرین شام مسیح) که در کلیسای سنت آنتونی آو پادوا برگزار می‌شود بازدید کنید. جشن‌های خیابانی و برگزاری کنسرت‌های ترکی از دیگر مراسمات پرطرفدار شب‌های کریسمس در استانبول به شمار می‌رود.

آنتالیا

شهر رقص و پایکوبی در کریسمس ترکیه، آنتالیاست است. آنتالیا مانند استانبول شهر ساحلی است اما به خاطر هوای سرد و زمستانی اش نمی توانید از تفریحات ساحلی و آبی آن استفاده کنید در عوض یکی از بهترین تعطیلات کریسمسی را می توانید در شب های آنتالیا تجربه کنید. چرا که در شب سال نو میلادی و شب های پس از آن تا دمادم صبح، رقص و شادی وجشن و پایکوبی است. اجرای پرفورمنس ها و تئاترهای خیابانی را در این شب ها از دست ندهید. نمایش های محیطی شاد برای گردشگران در اطراف درخت کریسمس و با حضور بابانوئل ها برگزار می شود که فضای متفاوتی را برای کودکان فراهم می کنند و آنها را با حضور ناگهانی خود شگفت زده می سازند. مکان های تاریخی آنتالیا و پاموکاله با نورپردازی های جذاب، شما را به سفر تاریخی می برند. هتل ها و کلوپ های شبانه تا پاسی از شب از میهمانان پذیرایی می کنند و در این شب ها برنامه های ویژه برای گردشگران تدارک می بینند. از مراکز خرید آنتالیا هم غافل نشوید. چرا که در این ایام در آنتالیا نیز فستیوال های خرید با تخفیف های عالی و قیمت های مناسب برقرار است.

ازمیر

ازمیر یکی از شهرهای زیبای ساحلی ترکیه است که از نظر گردشگری و تجاری نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. سواحل دریای اژه در این شهر ساحلی زیبا مملو از کافه ها، بارها و رستوران های متعددی است که در شب های کریسمس تا پاسی از شب به شادی و پایکوبی مشغولند. تماشای درختان نخل و قایق ها در زیر آتش بازی های شبانه لذت مضاعفی دارد. انواع رستوران های ساحلی با خوراک های متنوعی از ماهی و صدف با کیفیت عالی و قیمت های مناسب از گردشگران پذیرایی می کنند. تزیین درخت کریسمس و چراغانی کردن چهارراه ها و معابر و میادین زیبایی شهر را دو چندان کرده و شب های خاطره انگیزی را برای گردشگران رقم می زند. تعطیلات کریسمس در ازمیر نیز با جشنواره های خرید همراه است. اوت لت ها و مراکز تجاری، اجناس و لوازم متنوعی را از بهترین برندهای دنیا گرد هم آورده و با ارزان ترین قیمت در اختیار خریداران قرار می دهد. پس در برنامه ریزی های تعطیلات سال نو، ازمیر را به خاطر بسپارید. 

بیروت

عروس خاورمیانه، بیروت یکی از زیباترین شهرهای آسیایی است که حال و هوای دل انگیزی از کریسمس را می توانید تجربه کنید. جشن های خیابانی و آتش بازی های شب سال نو از جذابیت های این ایام به حساب می آید. تزیینات رنگارنگ، ربان های سبز و قرمز، درخت کریسمس برفی، بابانوئل و...جلوه ی خاصی به شهر می بخشد. گردشگران با سلفی گرفتن از درخت کریسمس در میادین و مراکز خرید، خاطرات خود را ثبت می کنند. مرکز خرید ای بی سی مال اشرفیه هم یکی از مراکز خرید به نام و معروف این شب ها در جشنواره های خرید است که با خرید از آن از تخفیفات عالی برخوردار می شوید. درخت بزرگ کریسمس در مرکز شهر محل برگزاری رقص و پایکوبی است. شهر جبیل (jbil  ) در نزدیکی بیروت هم یکی از مناطقی است که جشن کریسمس را به شکل باشکوهی برگزار می کنند. جالب آنکه جبیل 37 کیلومتر با شهر بیروت فاصله دارد و با اجاره یک خودرو می توانید در کمتر از یک ساعت خود را به این شهر زیبا برسانید و میهمان جشن کریسمس آن باشید.  

ایروان

ایروان پایتخت ارمنستان است که در نزدیکی ایران قرار دارد و از مقاصد گردشگری مطلوب و ارزان به نسبت سایر کشورهای اروپایی برای ایرانی هاست و هرساله گردشگران ایرانی بسیاری برای گذراندن تعطیلات کریسمس به این شهر مسافرت می کنند. بزرگترین کلیسای ارمنی در شهر ایروان قرار دارد و جشن های کریسمس هر ساله به شکل باشکوهی در ایروان برگزار می شود. این جشن ها از اواخر دسامبر آغاز شده و تا اواخر ژانویه ادامه دارد ( 10 تا 23 دی ماه ). جشن سال نوی میلادی ارمنی ها نیز ششم ژانویه است. کاج نماد سرسبزی و جاودانگی برای مردم ایروان است که هرساله درخت کاجی به طول چهل متر را در میدان جمهوری تزیین می کنند. و مردم شهر در میدان جمهوری ایروان جمع می شوند و با آتش بازی و رقص و پایکوبی، شب سال نو را به صبح می رسانند. و در کنسرت های بزرگی که در این مکان تشکیل می شود شرکت می کنند. در سفر به ایروان از مراکز خرید آن غافل نشوید چرا که به مانند دیگر اقلیم در جشن کریسمس، جشنواره خرید و تخفیف برقرار است.  

تفلیس

از دیگر شهرهای جذاب برای گذراندن شب سال نوی میلادی، تفلیس است. پایتخت گرجستان یکی از مناطق مهم اقتصادی و گردشگری است که محبوبیت خاصی بین ایرانیان دارد. در شب های کریسمس، ساکنان گرجی که پیرو کلیسای ارتدکس هستند جشن باشکوهی را برای گردشگران تدارک می بینند. تاریخ عید کریسمس در تفلیس متفاوت از دیگر مناطق اروپایی است و از 7 ژانویه آغاز می شود. در این روز گرجی ها لباس های مخصوصی به تن کرده و رژه ای خیابانی به راه می اندازند. مردم همراه با گروه رژه، سرودهای مذهبی می خوانند. و غذاهای محلی و سنتی لذیذگرجی نیز در سطح شهر کام گردشگران را شیرین می کند. تفلیس به تزییات خاص کریسمسی اش معروف است. چراغ های رنگی، سطح شهر را نورانی می کنند و مردم در خیابان ها شور و هیجان بالقوه ای دارند. نام سال نو در تفلیس با خرید و بازارگردی گره خورده است. آفرهای استثنایی مراکز خرید در این ایام، فرصت تکرار نشدنی را در اختیار مسافران و گردشگران قرار می دهد. بازدید از جاذبه های گردشگری شهر تفلیس را در این روزها از دست ندهید. مجسمه مادر، میدان آزادی، آتشگاه تفلیس، برج ساعت، پل صلح تفلیس، دریاچه و پارک آبی تنها بخشی از مکان های دیدنی و جذاب شهر تفلیس است که در ایام کریسمس حال و هوای خاص خود را دارند. 

باکو

آذربایجان و شهر زیبای باکو از دیگر مقاصد گردشگری پر طرفدار در دنیا و همچنین در بین ایرانیان است. با آغاز ماه دسامبر تمام شهر چراغانی می‌شود و حال و هوای متفاوتی پیدا می‌کند و مسافران می توانند چهره متفاوتی از شهر باکو را ببینند. در این ایام از سال در میدان فواره باکو، غرفه‌هایی پر از غذاها و خوراکی‌های سنتی و خوشمزه کریسمسی برپاست که سوپرایز خوبی برای گردشگران به حساب می آید. اختلاف ساعت باکو با ایران حدود نیم ساعت بوده و مسافران می توانند از طریق هواپیما، اتوبوس، قطار و حتی ماشین شخصی به این شهر مسافرت کنند. و با اجاره خودرو هم می توانند از مکان های گردشگری در داخل و اطراف شهر دیدن نمایند و از تخفیف های ویژه فستیوال های خرید باکو استفاده نمایند.

از میان شهرهای موجود در این لیست، سامانه اجاره خودرو رنتیفا در شهرهای استانبول، آنتالیا، ازمیر و دبی آماده ارائه خدمات رنت خودرو به متقاضیان محترم می‌باشد.

منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر