شماره مجوز: 1301550312311

بهترین زمان سفر به دبی چه فصلی است؟

نیلوفر طاهری
2 سال پیش
404 بازدید
0 0
شاید برایتان جالب باشد که دبی به مانند دیگر مکان ها از چهار فصل برخوردار نیست و به خاطر شرایط آب و هوایی خاص خود دو فصل تابستانی و زمستانی دارد. با ما در این مقاله همراه باشید تا با فصل های دبی آشنا شده و بهترین زمان و فصل گردشگری در دبی را بشناسید.

در دل امواج شنی و داغ صحرای طلایی امارات، شهر دبی با برج ها و آسمان خراش های مدرن در زیر نور آفتاب می درخشد. ساختمان های شیک و زیبا در کنار جاده های آبی اطراف شهر و رقص نور و رنگ در سطح شهر چنان است که گویی شما به دنیایی غیر واقعی و رویایی قدم برداشته اید. احساس آرامش در ساحلی سفید رنگ و در مجاورت دریایی نیلی و شفاف و قدم زدن در فضاهای سبز شهری و تماشای آسمان خراش های غول پیکر به گونه ای است که گویی وارد یک مکان سه بعدی و مجازی شده اید. و برای یک بازی گیم آماده می شوید و مانند یک شخصیت غیر حقیقی در دنیای انیمیشن در حال گشت و گذار هستید.

اما چه فصلی برای سفر دبی بهترین است؟ مناسب ترین زمان سفر به دبی چه زمانی است؟

همانطور که اشاره کردیم امارات کشوری گرم و مرطوب است بنابراین بهترین زمان سفر به دبی وقتی است که میزان داغی خورشید اندک باشد و رطوبت هوا به میزان قابل توجهی کم شده باشد. دبی هم مانند دیگر مناطق چهار فصل دارد وتفاوت دمایی آن در تابستان و زمستان بسیار زیاد است. اواخر فصل بهار و اوایل تابستان در دبی بسیار متفاوت از دیگر مناطق بخصوص کشور ایران است. و باید گفت که بسیار گرم و سوزان است و و در برخی از روزها از رطوبت بالایی برخوردار است که رفتن به ساحل و شنا کردن و آفتاب گرفتن را نفس گیر می کند. پاییز و زمستان دبی از آب و هوایی معتدل و بهاری برخوردار است.برای همین تفاوت دمایی آب و هوا می توان گفت دبی به دو فصل تابستان و زمستان تقسیم شده است. البته نه آن زمستانی که ما انتظارش را داریم که در ادامه مفصل در مورد آن صحبت خواهیم کرد. به طور کل می توان گفت:

ماه نوامبر تا مارس بهترین زمان برای سفر به دبی است.

بله می توانید بسیار هیجان زده شوید و خوشحال باشید که دقیقا در ماه هایی به سر می برید که از سفر کردن به دبی پشیمان نخواهید شد. به زبانی دیگر بهترین زمان سفر به دبی از اوایل آبان ماه شروع شده و تا اواسط فروردین ماه می تواند ادامه داشته باشد. این ماه ها را به طور کلی فصل های زمستانی دبی می گویند. در این فصل ها جشنواره های خرید دبی نیز انگیزه خوبی برای سفر به دبی خواهد بود. ماه هایی که دمای متوسط آن حدود 25 درجه سانتی گراد است و بهاری و مطلوب برای گشت و گذار و خرید و شنا و آفتاب گرفتن کنار دریاست. در حالیکه در ماه های تابستانی ( آوریل تا می ) گرمای هوا تا 30 درجه هم می رسد و با توجه به رطوبت بالا ممکن است کمی دربرنامه های تفریحی شما اختلال ایجاد کند البته این مورد کاملا به روحیه شما و علاقه مندی تان به گرما بستگی دارد. ممکن است شما تحمل گرمای تابستان را داشته باشید و بتوانید با رطوبت هوا کنار بیایید و از تخفیف های خوب هتل ها و خلوتی سواحل آن بهترین بهره را ببرید. البته قبل از سفر حتما شرایط آب و هوایی دبی را بررسی کنید تا با پدیده طوفان های شنی و گرد و غبار مواجه نشوید. گاهی در طول فصل تابستان به ناگهان بادهای شدید شمال غربی به کویر شنی دبی می رسند و باعث به وجود آمدن طوفان گرد و غبار می شوند که ممکن است تا چند ساعات و چند روز ادامه داشته باشد.

بارندگی در تابستان بسیار کم است و هوا گرم و داغ، اگر تصمیم گرفتید در این فصل به دبی سفر کنید حتما از ضد آفتا ب های مناسب استفاده کنید و به میزان قابل توجهی آب بنوشید کمتر آفتاب بگیرید و بیشتر شنا کنید . بهترین ساعات شنا در تابستان صبح ها و عصرها است. از ماندن زیاد زیر نور خورشید پرهیز کنید و در ساعات آفتابی و روزهایی با رطوبت بالا سعی کنید از تفریحات غیر ساحلی استفاده کنید همانند بازدید از موزه ها، آکواریوم ها، گشت و گذار در مراکز خرید سرپوشیده مانند پاساژها و شرکت در کنسرت ها و غیره.هر چند هوای دبی به نسبت دیگر شهرهای منطقه خلیج فارس مانند ریاض و کویت و .. معتدل تر و ملایم تر است.

اما جالب است بدانید که دبی در همه فصل ها علاقه مندان و مسافران خود را دارد و زرق و برق شهر دبی هر ساله گردشگران زیادی را از اقصی نقاط جهان به سمت خود جذب می کند. دیدن برج معروف خلیفه، ساحل سفید جمیلا، برج ها و آسمان خراش های لوکس و هتل های لاکچری مقصدی ثابت برای ثروتمندان از سرتاسر دنیاست که هر ساله با اهداف تجاری و تفریحی قدم به شهر شگفت انگیز و رویایی دبی می گذارند. و چه بسا بسیاری از آنها دبی را بهترین مکان برای گردشگری و تجارت می دانند. هم فال و هم تماشا!

شب های دبی، شهر همچون رنگین کمانی می درخشد. هوا معتدل و دلچسب است و هر گردشگری بنا بر نیاز خود این ساعات را یا با قدم زدن در کنار ساحل و نوشیدن و خوردن می گذراند و یا در مراکز خرید و در رستوران های مجلل آن خستگی راه پیمایی و شهر نوردی و خرید را از تن به در می کند.

در ضمن، نگران بارندگی های دبی در فصل زمستان هم نباشید.چرا که خبری از طوفان و رعد و برق های شدید و هوای سرد نیست. دبی در پاییز و زمستان بهترین هوای امارات را دارد. زمستانی دلپذیر با باران های اندک که هوا را دلچسب تر می کند.در این فصول معتدل سال که اواسط ماه نوامبر شروع می شود فصل جشنواره ها و فستیوال های دبی است. جشن ها و خاطره بازی ها در شهر آغاز می شود. از جشنواره استقلال امارات از بریتانیا گرفته تا جشنواره بین المللی فیلم دبی که در کل شهر هیاهو و شادی و پایکوبی برقرار است و می توانید ستاره های معروف و مشهوری را در سطح شهر مشاهده کنید. فصل رقابت تیم های راگبی دبی نیز در همین ایام برگزار می شود و گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا را به دبی می کشاند. رویای هر گردشگر و مسافری به امارات این است که حضورش در دبی همراه با جشنواره بزرگ خرید در دبی باشد. فروش به همراه تخفیف های فوق العاده بهترین برندهای دنیا تقریبا بیش از دو میلیون گردشگر را در این ایام به این شهر عربی می کشاند. بهتر است که در این ایام سری به برنامه های ورزشی شهر دبی بزنید. چرا که متوجه می شوید داستان همین جا به اتمام نمی رسد. مسابقات اسب دوانی، و تورنمنت گلف دبی با حضور قهرمانان تنیس، دیگر سورپرایزهای این ایام شهرمدرن و درخشان دبی است. نمایشگاه های بین المللی متنوع در زمینه های موسیقی و قایق سواری و .. را نیز به لیست تفریح و بازدیدهایتان اضافه کنید.

امیدواریم که انرژی لازم برای لذت بردن از تمامی امکانات برنامه ریزی شده را داشته باشید. چرا که آب و هوای این روزهای دبی به شما اجازه می دهد تا در بیشترین تایم ممکن در فضای باز به سر برده و از آن لذت ببرید. پیاده روی کنید و مکان های جدید را ببینید.حتی می توانید سوار سوپر اسپرت های معروف دبی شوید . رانندگی با خودروهای لوکس و لاکچری دبی یکی از پر طرفدارترین تفریحات دبی است و تعجبی ندارد که بسیاری از گردشگران تنها به خاطر رانندگی با خودروهای شگفت انگیز دبی به این شهر سفر می کنند. رانندگی و گردش در روزهای آفتابی و زیبا در کنار ساحل و گشت شهری در شب های دل انگیز دبی خاطره فراموش نشدنی را برای دوستاران خودروهای لاکچری می سازد. در همین راستا رنتیفا آرشیوی از بهترین ها و کم هزینه ترین خودروهای خود را برای علاقه مندان خود آرشیو کرده است تا بی بهره از این لذت توریستی به خانه باز نگردند.

از اینجا می‌توانید لیست خودروهای اجاره‌ای دبی را مشاهده بفرمایید.

تعطیلات را خودتان بسازید. و منتظر تعطیلات تقویمی نباشید . با توجه به ویژگی های جسمی و حال و هوای خودتان سفری چند روزه را به بهترین مکان دنیا برنامه ریزی کنید.

.

.

منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر