شماره مجوز: 1301550312311

بهترین زمان سفر به جزیره کیش.. بهار، تابستان، پاییز یا زمستان؟

نیلوفر طاهری
1 سال پیش
321 بازدید
0 0
بدون اغراق جزیره کیش در تمام فصول سال دیدنی است. ولی هر فصل زیبایی ها و جذابیت های خاص خود را دارد.

چرا به جزیره کیش سفر می کنیم؟ جزیره کیش چه ویژگی های منحصر به فردی دارد ؟ بی شک وقتی در فکر برنامه ریزی برای یک سفر خاطره انگیز به سواحل خلیج فارس هستید این سوال ها در ذهنتان تداعی می شود و به دنبال پاسخی منطقی برای آنها می گردید که اطمینان خاطر شما را از یک انتخاب ویژه فراهم کند. جزیره کیش به خاطر آب و هوای پاک و سالم و خلوص اکسیژن همیشه مورد توجه گردشگرانی است که از آب و هوای آلوده شهرهای بزرگ در عذاب هستند و ترجیح می دهند چند صباحی در جنوب ترین نقطه ایران وقت گذرانی کنند و تن به آب های نیلگون خلیج فارس بسپارند. از آنجا که جزیره کیش در هر فصل سال، شرایط آب و هوایی خاص خود را دارد، بنابراین گردشگران بهتر است با توجه به هدف خود از سفر به کیش و میزان سازگاری خود با تغییرات اقلیمی جزیره، بهترین فصل سفر خود را انتخاب کنند. ما در مطلب ( بهترین زمان سفر به جزیره کیش ..بهار، تابستان، پاییز، زمستان؟ ) سعی می کنیم شرایط و ویژگی‌های منحصر به فرد جزیره کیش را در فصل های مختلف همچون تابلویی در برابر دیدگان شما ترسیم کنیم تا انتخاب برایتان آسان شود.

سفر به جزیره کیش در فصل بهار:

بهار و آغاز جشن باستانی نوروز و تعطیلات دو هفته ای و تقارن آن با هوای عالی و مطبوع بهاری جزیره کیش، سالیانه گردشگران بسیاری را به این جزیره شگفت انگیز می کشاند. هوای معتدل بهاری، با نسیم خنک ساحل، مطلوب مسافرانی است که از هوای گرم و شرجی تابستان فراری اند. توریست هایی که می خواهند در روزهای آفتابی و معتدل، یک روز بارانی را هم در جزیره تجربه کنند، بی شک فصل بهار را برای مسافرت خود انتخاب می کنند. . هوای جزیره در اوایل فصل بهار مرطوب و شرجی نیست و خنکای نسیم صبحگاهی جزیره، انرژی دو چندانی را برای گشت و گذاری لذت بخش برایتان فراهم می کند، و بهترین فصل برای اجاره خودروی کروک در جزیره کیش است. تا همگام با حال و هوای بهاری، جزیره نوردی کنید و به وقت استراحت در نیمروز، میهمان آب های نیلگون خلیج شوید و تنی به آب بزنید. البته از آنجایی که در فروردین ماه و به طور کلی در نیمه اول بهار، جزیره شلوغ ترین روزهای خود را سپری می کند، بهتر است قبل از تعطیلات به فکر محل سکونت و اجاره خودروی خود در جزیره باشید تا به محض ورود به جزیره، ازدحام جمعیت، شما را غافلگیر نکند.

سفر به جزیره کیش در فصل تابستان:

تابستان های گرم و شرجی جزیره به شکل عجیبی میهمانان هر ساله خود را دارد. تعجب نکنید. بله، هوا گرم است و آفتابی، و تا حد زیادی شرجی. شاید در نیمه های تابستان درجه رطوبت به 60 و 70 و حتی بالاتر هم برسد. اما علاقه مندان به تفریحات آبی و جشنواره های تابستانی، لذت خوشگذرانی در این فصل جزیره را از دست نمی دهند. وقتی که پای تخفیف تورهای تابستانی و فستیوال و مسابقات و قرعه کشی های جزیره هم در میان باشد که چه بهتر! آفتاب گرفتن روی شن های گرم ساحل، شنا در آب خنک دریا و نوشیدن و تماشای افق بی نهایت رویایی جزیره، گرما را از یاد هر گردشگری می برد. از یاد نبریم که بهترین فصل شنا، تابستان است و بهترین ساعت برای شنا قبل از ساعت 9 صبح و بعد از ساعت 6 عصر. البته این داستان برای گردشگرانی که برای برنز کردن پوست خود به جزیره می‌آیند صدق نمی‌کند. به خاطر بسپاریم که تفریحات جزیره در فصل تابستان با تخفیف های خوبی ارائه می شود و به علت آفتابی بودن هوا و نبود باران، تقریبا از تمامی ساعات خود در جزیره می توانید برای گردش در جزیره استفاده نمایید. در فصل تابستان اجاره خودرو در کیش به یکی از ملزومات جدایی ناپذیر سفر تبدیل می‌شود. زیرا با توجه به اینکه اغلب خودروهای موجود در جزیره از برند های معروف هستند، سیستم تهویه مطبوع خوبی دارند تا شما به خیال راحت و فارغ از گرمای بیرون از سفر خود لذت ببرید. البته اگر باز هم از گرما فراری هستید و طاقت مقابله با آن را ندارید، می ‌توانید گردش خود را به بعد از غروب آفتاب موکول کنید. جزیره کیش شب های تابستان طولانی و زنده‌ای دارد و تا پاسی از شب می‌توانید به گشت گذار در جزیره بپردازید.

سفر به جزیره کیش در فصل پاییز

بیایید بدون اغراق از پاییزهای رویایی و شگفت انگیز جزیره بگوییم. و بدون تعارف این فصل را بهترین فصل سفر به جزیره اسرارآمیز کیش معرفی کنیم. به خصوص از نیمه‌های پاییز به بعد. روزهای گرم و آفتابی در فصل پاییز رطوبت و شرجی تابستان را ندارد و در تمامی ساعات روز از شنا در دریا لذت خواهید برد چرا که با پا نهادن روی شن های نرم ساحل، خنکای نسیم، گرمای آفتاب را تعدیل می کند. گاهی نم باران در یک عصر پاییزی آنقدر هوا را مطبوع می کند که پیاده روی در جزیره را به هر تفریح دیگری ترجیح می دهید. بادهای خنک پاییزی و تلاطم امواج در این فصل سال، شما را می تواند تا ساعت ها به تماشای سواحل صخره ای و غروب آفتاب جزیره بنشاند. جزیره کیش در پاییز طرفداران پر و پا قرصی دارد و مطلوب کسانی است که تحمل گرما را ندارند به دنبال آرامش و مدیتیشن و یوگا در جزیره هستند، ناگفته نماند که حراج های بزرگ و به یاد ماندنی و بهترین تخفیف های فروشگاه ها و مراکز خرید کیش در پاییز رقم می‌خورد. و آژانس های مسافرتی و هتل ها و و مراکز اجاره ماشین نیز در این فصل تخفیف های بی نظیری دارند.کافیست قبل از سفر آب و هوای جزیره را چک کنید و به هنگام رزرو محل اقامت، خودروی مد نظر خود را نیز به صورت آنلاین رزرو کنید، تا بارش ناگهانی باران در هنگام خرید و یا گشت و گذار در جزیره، شما را را غافلگیر نکند.

سفر به جزیره کیش در فصل زمستان

زمستان جزیره کیش، زمستانی متفاوت از دیگر اقلیم ایران است. زمستانی بدون برف و بدون سرما و گاهی بارانی. دمای هوا بین 10 تا 23 درجه در نوسان است. پس می شود گفت هر چه به سمت بهار نزدیک تر می شویم معتدل تر می شود. برخی ازگردشگران، زمستان را بهترین فصل سفر به جزیره کیش می دانند. چرا که در کنار خلوت بودن، می تواند سفر ارزان تری را به نسبت فصل های دیگر، برای گردشگران رقم بزند. حراج های زمستانی همچون پاییز برقرار است و آژانس های مسافرتی هم پکیج های بسیاری برای تورهای گردشگری جزیره کیش ارائه می دهند. هوای زمستانی کیش، مطبوع و بی نظیر است. شما دیگر نگران حمل لباس گرم و چمدان های بسیار برای سفر نخواهید بود. برای باران های گاه به گاه هم نگران نباشید. می توانید قبل از سفر، شرایط جوی و آب و هوایی را چک کنید، ممکن است اصلا در روزهای زمستانی، باران نبینید. و با آفتاب گرفتن در ساحل، سرمای سوزان شهر و دیارتان را از یاد ببرید. البته ناگفته نماند که گشت و گذار در گوشه و کنار جزیره کیش به هنگام بارش باران حال و هوای خاص خود را دارد و با در اختیار داشتن یک خودرو می‌توانید لذت دو چندانی از هوای بارانی و بسیار مطبوع کیش در زمستان ببرید.

کلام آخر

بهترین زمان سفر به جزیره کیش تنها به خود شما بستگی دارد چرا که جزیره زیبا و رویایی کیش در هر فصل سال، ویژگی ها، امکانات و زیبایی های خاص خود را دارد. پیشنهاد رنتیفا به شما این است که کیش را در همه فصول سال تجربه کنید و خودتان صحت و سقم آن را قضاوت کنید. تفریحاتی از قبیل، غواصی، اسکوتر زیردریایی،شاتل،پاراسل، فلای بورد، بانانا، پارک دلفین ها، جت اسکی، تله کابین، قایق‌ها و پلاژها و کشتی‌های تفریحی، جایروکوپتر، پارک برفی و پارک ژوراسیک و سافاری هر کدام در فصل های مختلف، تجربه و لذت متفاوت خود را دارد و البته گاهی انجام برخی از این سرگرمی ها در فصلی از سال امکان پذیر نیست و بایست قبل از سفر، شرایط آب و هوایی جزیره را با توجه به قصد و هدف سفرتان بررسی کنید.

اگر قصد اجاره خودرو در کیش را دارید، قبل از سفر به جزیره نسبت به رزرو آنلاین خودروی مد نظر خود از اینجا اقدام کنید.

منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر