شماره مجوز: 1301550312311

جاهای دیدنی کیش

نیلوفر طاهری
6 روز پیش
2,753 بازدید
0 1
جاهای دیدنی کیش کجاست؟ جزیره کیش بی شک یکی از مهم ترین و پر بازدیدترین مکان های گردشگری در ایران است. به خاطر شرایط اقلیمی خاص و جاذبه های گردشگری فراوان و امکانات ویژه، هرساله مسافران بسیاری به این جزیره قدم می گذرانند و در جستجوی دیدنی های کیش هستند. با ما در این مطلب همراه شوید تا شما را با مهم ترین ها و بهترین جاذبه های گردشگری کیش آشنا کنیم

سفر کوتاه است. فرصت اندک و اشتیاق بسیار برای دیدن، دیدن جزیره ای اسرار آمیز در میان خلیج فارس. آب های آرام و نیلگون خلیج هر مسافری را وسوسه می کند تا سری به جزیره رویایی کیش بزند. جزیره کیش از جاهای دیدنی در ایران است. از مهم ترین جاهای دیدنی، جزیره کیش با دریای زیبا و سواحل متنوع و ویژگی های خاص و منحصر به فردش در رقابتی تنگاتگ با بهترین سواحل دنیا است. وجود سواحل آرام و بدون موج و سواحل خروشان و مواج، سواحل ماسه ای و شنی و سواحل سنگی و بسیار تنوع و گوناگونی موجب شده تا این جزیره از شهرت بسیاری در میان طبیعت گردان کسب نماید. در یان مطلب تلاش شده تا شما را با بهترین ها و معروف ترین جاذبه های جزیره کیش آشنا کنیم تا به سلیقه و طبع خودتان و در آرامش و با آگاهی کامل، پلن سفر خود را بچینید. با ماه همراه باشید.

1- پارک برفی پنگوئن کیش

چقدر می تونه برف بازی تو تابستون و در یک هوای داغ با رطوبت بالا بچسبه؟ مطمئنا خیلی زیاد. 

خیلی وقت ها بدجوری دلتنگ هوای زمستانی و بارش برف می شویم. اما باید تا چند ماه صبر کنیم تا بتونیم اول بارش برف را ببینیم . تازه این فرصت تنها برای کسانی است که در مناطق کوهستانی و سردسیری ایران زندگی می کنند. خیلی از مردم مناطق شمالی و جنوبی کشور طی سال های متمادی برف نمی بینند و با واژه ای به نام سرما و خنکا آشنا نیستند. هر جای ایران که باشید می توانید با یک پرواز و یا اجاره یک خودروی با کیفیت خود را به کیش برسانید و از مجموعه جذاب و دیدنی پارک بریف لذت ببرید. پارک برفی پنگوئن کیش یکی از جاهای دیدنی کیش است که لذت یک روز زمستانی را در تابستان تجربه می کنید. این مجموعه بریا مردم کیش و گردشگران بسیار جذاب و هیجان انگیز است. با ورود به پارک برفی پنگوئن به سردترین نقطه ایران پا می گذارید. مجموعه پنگوئن کیش در حدود 7000 متر وسعت دارد. سرتاسر پارک از دیوارهای قطور وبلند یخی و بریف تشکیل شده است. اسکی روی برف، بولینگ، ماشین سواری روی یخ، سورتمه سواری، تیوپ سواری،زیپ لاین، پل معلق و یخ نوردی بخشی از فعالیت های برفی و خنک این جای دیدنی کیش است. شبیه ساز بارش برف و قندیل های تزئینی یحی از جذابیت های رویایی پارک برفی پنگوئن است. در یان مکان می توانید با خانواده، کودکان و یا دوستانتان آدم برفی درست کنید و از برف بازی لذت ببرید. هر یک ساعت برف می بارد. گلوله های برفی بسیار زیبا اطرافتان را احاطه می کند. معمولا کودکان شوق بسیاری برای حضور در این مکان دارند. این جای دیدنی کیش سه طبقه دارد که در هر طبقه بخش های متنوع و جذابی برای تفریحات زمستانی لحاظ شده است. بخش های دیگرمجموعه شامل:

پنگوفان: سالن تیراندازی، سنگ‌نوردی، گیم نت و بیلیارد

پنگوشاپ: مرکز خرید برندهای هوم پلاس، ایکیا، آدیداس، نایک و پوما

پنگوئن درینک‌بار: ارائه انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم در فضایی دلنشین

پنگوفود: فودکورت با انواع غذاهای ایرانی، فست فود، پاستا، برگر، پیتزا و سالاد


2- شهربازی هایلند کیش

یکی از جاهای دیدنی کیش شهر بازی هایلند کیش است که از بزرگترین و و مجهزترین شهر بازی های ایران به شمار می رود. هایلند در سال 1378 فعالیت خود را آغاز کرد و زمینی به مساحت سه هکتار دارد. شهربازی هایلند کیش در بخش شرقی جزیره واقع شده است و اسکله تفریحی کیش 2 کیلومتر فاصله دارد.

بازی های متنوع و جذاب شهر باز ی هایلند برای همه گروه های سنی است و این ویژگی منحصر به فرد این جای دیدنی در کیش است. تجهیزات و وسایل بازی و سرگرمی این مجموعه از آخرین تکنولوژی روز دنیا بهره گرفته است. فضای پارک محوطه شهربازی هم برای قدم زدن و هواخوری مناسب است. این جا دیدنی کیش خدمات دیگری از جمله رستوران و کافه دارد که می توانید در آنجا استراحت کنید و از غذاها و دسرهای کیش لذت ببرید. دستگاه هیا تفریحی مدرن شهر بازی هایلند بسیار متنوع و هیجان انگیز است. امکانات تفریحی ویژه ای نظیر سفینه، سیمیلاتور، رودخانه وحشی، رولر کاستر هوایی، ماشین ضربتی آبی، تاب کودک، چرخ‌وفلک، سفینه، آبشار، قطار لاستیکی، رنجر، سورتمه، ، رولر کاستر آبی، ماشین برقی ضربتی، سینما ۲‍‍‍‍‍۰۰۰، قطار لاستیکی در این مکان ارائه می شود. 

 همچنین بخشی از تفریحات گردشگری در فضای سرپوشیده تعبیه شده است که در نوع خود بسیار جذاب و سرگرم کننده است. تفریحاتی قبیل، کلبه جادویی، شبیه‌ساز پرواز ۷۲۰ درجه، اتاق فرار، سینما هفت‌بعدی، سافاری وحشت، بازی مرکب، ، گیم واقعیت مجازی و غیره که بسیار شورانگیز و جذاب است. همچنین بازی‌های رایانه‌ای، انواع بازی‌های الکترونیکی و مکانیکی مهیج و ماجراجویانه، وسایل فکری و خلاقیت کودکان، دستگاه‌های بازی‌ مناسب برای بچه ها به‌همراه جایزه، دستگاه‌های بازی‌های رایانه‌ای جایزه‌دار، مینی‌گلف و بولینگ از جمله دیگر تفریحات و سرگرمی‌های فضای سرپوشیده در شهربازی هایلند هستند که در نوع خود بی نظیرند و علاوه بر بچه ها، بزرگسالان هم از آنها استقبال می کنند. 


3- بازار عرب های کیش

بازار عرب ها یکی از جاهای دیدنی کیش است. این بازار یکی از مقاصد توریستی محبوب در کیش بوده و تجربه خرید و تفریح را در محیطی متنوع از فروشگاه‌ها، غرفه‌ها و رستوران‌ها برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. بازار عرب های کیش که به بازارصفین هم معروف است یکی از سنتی ترینو قدیمی ترین بازارهای جزیره کیش به شمار می رود که مورد توجه گردشگران بسیاری است. این جای دیدنی کیش در سال 1350 شروع به کار کرد و مساحت این بازار در حدود 2300 متر است و تقریبا یم توان گفت که بازاری کوچک و جمع و جور است. اکثر فروشندگان و مغازه دارن بازار عرب زبان و بومی هستند. البته می توانند فارسسی صحبت کنند. در بازار عرب های کیش 70 غرفه فروش وجود دارد. می‌توانید انواع محصولات محلی و بازرگانی را مانند لباس‌های محلی، تابلوهای هنری، محصولات چرمی، جواهرات، غذاهای محلی و خوراکی‌ها، صنایع دستی، پوشاک، ادوات تزئینی و بسیاری موارد دیگر از قبیل پوشاک، کیف و کفش، لوازم بهداشتی و آرایشی، لوازم خانگی یا اسباب بازی و غیره را در این غرفه ها پیدا کنید. بازار عرب های کیش از معماری خاص و خیذه کننده یا نیز برخوردار است که به دیدنش می ارزد مخصوصا که اجناس متنوع این مکان از دیگر مراکز خرید ارزان تر به فروش می رسد. 

 بازار عرب ها در نزدیکی محله قدیمی و معروف سفین قرار دارد و این مژده را بدهیم که یکی از بی نظیرترین ساحل ها و اسکله های جزیره در مجاورت این محله قرار دارد که می توانید برای استراحت و نوشیدن به کنار ساحل بروید.


4- پلاژ بانوان و آقایان در کیش

لذت شنا در سواحل نیلگون و زیبای جزیره کیش غیر قابل توصیف است. درخشندگی و شفافیت آب با ساحل نرم و شنی بی شک هر گردشگری را ترغیب به شنا در آب های آرام جزیره می کند. برای همین پلاژهای بانوان و آقایان برای راحتی هر چه بیشتر شهروندان و گردشگران تدارک دیده شده است تا خانواده ها بتوانند ساعاتی را در آرامش به شنا و آفتاب گرفتن بپردازند. پلاژ بانوان و آقایان از جاهای دیدنی و پرطرفدار در بین شهروندان و گردشگران هست که همه مسافران حداقل یک بار آن را امتحان کرده اند. در بسیاری از سواحل مشاهده شد که خانم ها با پوشش شنا می کنند و بنابراین این پلاژها تلاش کرد تا به رفع این مشکل کمک کند و بانوان بتوانند با لباس های مخصوص شنا لحظات خوشی را در سواحل بگذرانند. تجهیزات بسیار عالی و کاربردی در این پلاژها تعبیه شده اند که در ادامه شما را با آنها آشنا می کنیم.  

امکانات پلاژ بانوان:  

1- دوش آب شیرین و گرم

2- سایبان و تخت ساحلی

3- رختکن

4- غرفه های فروش وسایل و تجهیزات شنا و لوازم بهداشتی

5- غریق نجات

6- باشگاه بدن سازی

7- ماساژ

8- رستوران و کافه

و امکانات دیگری نظیر آرایشگاه، خدمات حنا، بافت مو، اجاره وسایل کودک، نمازخانه و سرویس و غیره نیز در این جای دیدنی کیش وجود دارند. 

امکانات پلاژ آقایان:

1- رختکن

2- غریق نجات

3- اتاق ماساژ

4- زمین والیبال ساحلی

5- زمین فوتبال ساحلی

6- زمین هندبال ساحلی

7- تفریحات دریایی ( جت اسکی، پاراشوت، اسکی روی آب، قایق پارویی، قایق بادبانی،غواصی و ..) 


5- آکواریوم و دلفیناریوم کیش

در ابتدای جاده جهان و بلافاصله پس از ساحل زیبای سیمرغ به منطقه ای سرسبز می رسیم که آکواریوم و دلفیناریوم کیش را در خود جای داده و چند ساعتی می تواند شما را سرگرم کند. آکواریوم کیش یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش است که در کنار دلفیناریوم قرار گرفته است در واقع این دو مجموعه از هم جدا هستند ولی شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و از هر دو مجموعه دیدن کنید. آکواریوم کیش در جنوب شرقی جزیره قرار دارد و گونه های متنوعی حدود 70 نوع از ماهی های کمیاب و آبزیان تا کوسه های عظیم الجثه در آنجا نگهداری می شوند. و در بخش دیرینه شناسی نیز می توانید از انواع خزندگان من جمله کروکودیل، عقرب و مار و ...نیز دیدن کنید. یکی از عجایب این آکواریوم لاک پشت عظیم دو متری تاکسیدرمی شده است که دیدنش می تواند جالب باشد.

دلفیناریوم کیش با مساحتی بیش از 100 هکتار یکی از بزرگترین پارک های دلفین خاورمیانه به حساب می آید. در این پارک علاوه بر دلفین ها، شما می توانید از پستانداران دیگری همچون شیر دریایی، گراز دریایی، پنگوئن ها و گربه های دریایی نیز دیدن کنید. دلفین های مجموعه توسط اساتید حرفه ای با مدارک بین المللی آموزش دیده اند و حرکات زیبا و شیطنت های خود را به معرض نمایش می گذارند. می توانید با کسب اجازه از مسولین، به دلفین ها غذا بدهید و یا آنها را نوازش کنید. و با گرفتن عکس های یادگاری روز خاطره انگیزی برای خود و خانواده تان رقم بزنید. آکواریوم و دلفیناریوم کیش در جنوب شرقی جزیره قرار دارد. باغ پرندگان هم از جاهای دیدنی دلفیناریوم کیش است. که حدود سه هزار هکتار از مساحت پارک را به خود اختصاص داده است.

بیش از ۵۷ گونه پرندگان در این باغ زندگی می کنند. انواع پرندگان از قبیل، طاووس، طوطی‌های سبز، قو، مرغ موزخوار (پرنده بهشتی)، درنای تاج‌دار، شترمرغ، مرغ سقا،کاسکو، قرقاول چینی و کاکاتو آمبرلا (طوطی سفید) در این پارک قابل مشاهده هستند.بیشتر این پرندگان، بومی آفریقا هستند ولی از سایر قاره‌ها هم پرندگانی به باغ آورده شده‌اند.باغ به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود. بخش پرندگان آزاد و پرندگان در قفس، که هر کدام از این بخش ها پرندگان مختلف با نژادهای گوناگون و کمیاب را در خود جای داده اند.آکواریوم و دلفیناریوم کیش از جاهای دیدنی و جذاب جزیره است که مورد پسند همه گروه های سنی است و به شدت پیشنهاد می شود.


6- قلعه جنی کیش

 یکی از ترسناک ترین جاهای دیدنی کیش، قلعه جنی است. افسانه‌ها و داستان های بسیار ترسناکی درباره این مکان تاریخی گفته شده که به باور بسیاری، این افسانه ها ریشه در حقیقت دارند.قلعه جنی کیش دارای معماری مخوفی نیز است و شما رابه دل فیلم های ترسناک می برد. بازدید از این محل به همراه دوستان می تواند بسیار سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد. داستان هایی درباره وجود جن در این قلعه و مرگ بسیار مشکوک چهار سرباز بر سر زبان ها رایج است که به احتمال زیاد در گذشت زمان پر و بال بیشتری به خود گرفته است. در گذشته از این قلعه به عنوان پاسگاه هنگ مرزی استفاده می کردند تا اینکه سربازان و فرمانده های پاسگاه در طول شب صداهایی شنیدند و در ساعات اولیه صبح با بدن بی جان چهار سرباز روبرو شدند و همگی به سرعت آن مکان را تخلیه و ترک کردند. امروزه این قلعه متروکه است و نگهبانی ندارد و برخی از گردشگران از روی کنجکاوی از آن بازدید می کنند. برای بازدید از قلعه جنی می توانید به سمت غرب جزیره کیش رانندگی کنید و در جاده جهان به مسیر خود ادامه دهید. نرسیده به کشتی یونانی و قبل از آخرین میدان، قلعه جنی را می توانید ببینید. در کنار بازدید از قلعه از ساحل زیبا و خلوت آن نیز می توانید لذت ببرید. اگر ترسی از فضاها و مکان های متروکه ندارید و اهل هیجان هستید بازدید از این ساختمان را به شما بیشنهاد می کنیم البته بهتر است که تنها به این محل نروید چرا که بافت ساختمان فرسوده است. می توانید در بیرون قلعه و در کنار ساحل زیبای نزدیک به ان عکس های یادگاری قشنگی بیاندازید.


7- مرکز خرید دامون کیش

مرکز خرید دامون یکی از مراکز پر طرفدار در بین گردشگران است. از جاهای دیدنی کیش که هر توریستی را به خود جلب می کند.بیشتر مسافران به هنگام سفر به کیش مشتاقند تا با مراکز خرید و فروشگاه های کیش آشنا شوند، به خصوص مراکزی که برندهای معروف دنیا را داشته باشند و همچنین از امکانات رفاهی و تفریحی خوبی هم برخوردار باشند. مرکز خرید دامون می توان گفت این ویژگی ها را دارد. خرید متنوع و با کیفیت در کنار امکانات تفریحی می تواند یک روز خوب و خاظره انگیز را برایتان رقم بزند. این جای دیدنی و جذاب در سال 1391 افتتاح شد. مساحت مرکز خرید دامون حدود 4300 متر مربع است و یکی از شیک ترین و لوکس ترین مراکز خرید در جزیره کیش به حساب می آید. بخش های تجاری، رفاهی و تفریحی و خدماتی مجتمع از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و محبوبیت فراوانی در بین شهروندان و گردشگران دارد. 

طراحی و معماری بی نظیر و نورپردازی های خاص دامون نیز معروف است. این سه طبقه دارد و بیش از 100 غرقه مختلف و متنوع را در خود جای داده است. این مرکز خرید در ابتدیا شهرک دامون قرار دارد. دسترسی به این مرکز با تاکشی امکان پذیر است و می توانید از خودروی اجاره ای هم استفاده کنید. حتی مسیر دوچرخه سواری هم از نزدیکی این مرکز می گذرد. اجناس با کیفیت و متنوع مانند، پوشاک، محصولات آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، زیورآلات و جواهر، موادغذایی و شکلات، کامپیوترو تلفن همراه و لپ تاپ بدر برندهای مختلف و محبوب خارجی و داخلی از جمله نایک، ماراتن، ماوی، اپل، زیپو، نوولاشال،بوسینی وغیره در این مرکز خرید وجود دارند. در کار خرید می توانید از خدمات مجموعه مانند زمین اسکی، شهربازی سرپوشیده، سینما و فود کورت، رستوران سنتی، کافی‌شاپ نیز استفاده کنید.


8- کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی از مکان های دیدنی کیش به حساب می آید که معمولا گردشگران برای تماشای غروب خورشید در مجاورت کشتی و امواج دریا به این مکان می روند. این جای دیدنی کیش تنها یک کشتی نیست، اطراف ساحل مکان های بسیایر برای استراحت و تماشای دریا و غروب خورشید تعبیه شده است. کشتی یونانی در سال 1345 هجری شمسی در ساحل کیش به گل نشست و افسانه های فراوانی را رقم زد. برخی نبود فانوس دریایی و اشتباه محاسباتی کاپیتان و عدم اطلاع صحیح از عمق آب را دلیل این اتفاق تاریخی می دانند و برخی آن را به داستان عاشقانه کاپیتان و دختری به نام مریم که در جزیره منتظر او بوده است ربط می دهند. اگر دوست دارید. در کنار تماشای غروب آفتاب از اسب سواری و شتر سواری در کنارساحل نیز لذت ببرید. کافی است برای تماشای غروب زیبای آفتاب در این ساحل زیبا قبل از غروب آفتاب خود را به این مکان دیدنی برسانید.


9- شهر زیرزمینی کاریز کیش

یکی از برترین جاذبه های گردشگری و از جاهای دیدنی جزیره کیش، شهر زیرزمینی کاریز است که با بیش از 10000 متر مربع مساحت در بلوار میر مهنا واقع شده است. این شهر زیرزمینی در واقع شبکه‌ای از آب‌های زیرزمینی با بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت می باشد که در دوران قدیم، آب شیرین قابل شرب اهالی جزیره و آب لازم برای آبیاری فضاهای سبز را تامین می‌کرد. این قنات یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های هدایت آب‌های زیرزمینی را دارا بوده و آب آن در اصل از بارندگی‌های فصلی جزیره کیش تامین می شد. در این شهر زیرزمینی شما می توانید سقف های پر از مرجان های طبیعی و صدف ها را ببینید. در ضمن موزه و غرفه های متنوعی از صنایع دستی ایران و جهان نیز برای بازدیدگردشگران وجود دارد. این مکان هیجان انگیز شما را به قعر تاریخ می برد گویا در مکان های ناشناخته ای در دگذشته های دور قدم می زنید. فضایی اسرارآمیز و هیجان انگیز برای مشتاقان طبیعت به خصوص آثار یاستانی و تاریخی. برای رسیدن به این مکان باستانی و زیبا کافی است به سمت بلوار میر مهنا و میدان المپیک رانندگی کنید و نرسیده به میدان فارور به طرف شهر زیرزمین کاریز بپیچید. می توانید از خودروی اجاره ای برای رسیدن به این مکان استفاده کنید.


10- تم پارک سنتر کیش ( پارک ژوراسیک )

یکی از جاهای دیدنی کیش تم پارک سنتر کیش است.در ادامه مسیر جاده جهان تم پارک سنتر کیش قرار دارد. . یکی از مجموعه های جذاب و دیدنی کیش که متفاوت از جاذبه های دیگر جزیره می باشد. تم پارک سنتر یا ژوراسیک پارک کیش یک پارک معمولی نیست و مناسب تمامی سنین از کودک و نوجوان تا سالمندان می باشد. در این جا با سفر زمان، جذابیت های دیدنی بسیاری را تجریه می کنید. مکانی جذاب برای بازی و تفریح به همراه لوکیشن های متفاوت و بی نظیر برای عکاسی. در تم پارک وارد مکان های جالبی می شوید گاهی درون یک تابلو نقاشی قرار می گیرید و زمانی دیگر از دیدن تالار آینه ها حیرت زده می شوید و در جنگل دایناسورها با ماکت های بزرگ از دایناسورهای ماقبل تاریخ، به همراه افکت صدا و آتش بازی، همراه می شوید. و در اتاق های 90 درجه هیجان راه رفتن روی دیوار و سقف را تجربه می کنید. پیشنهاد ما این است که در مسیر گشت جزیره با خودروی خود لذت بازدید از این مکان دیدنی هیجان انگیز را از دست ندهید.



11- روستای باغو کیش



روستای باغو یکی از جاهای دیدنی کیش است که دور از هیاهوی شهر و در بخش دنج و آرام جزیره قرار دارد. که در نزدیکی آن پارک آبی کیش هم قرار دارد. این روستا نام و نشانی از تاریخ کیش را به دوش می کشد. آثار باقی مانده باستانی روستا نشان از معماری و فرهنگ این خطه دارد.برخی اعتقاد دارند نام روستا، از نام پیرزنی ۱۰۰ ساله به نام «باغو» گرفته شده است. وی در گذشته، زمانی که کیش در تصرف پرتغالی‌ها بود، در این روستا زندگی می‌کرد. در برخی از منابع از داستان این پیرزن با نام «افسانه ننه باغو» یاد شده است.

روستای باغو در کنار منطقه ساحلی زیبایی قرار گرفته است. و دوری از مراکز خرید و جاهای شلوغ جزیره آرامش خاصی به ان بخشیده است. ویژگی ها و جذابیت های روستای باغو بسیار است. ساحل زیبا با شن های نرم و روان و آب شفاف آن یک مقصد عالی برای تفریح و استراحت است. می‌توانید در این ساحل آفتاب‌ بگیرید و یا در میان آب های آرام بخش آن شنا کنید. کسانی که پیاده روی در طبیعت را دوست دارند می توانند در ساحل روستای باغو قدم بزنند

اگر دوست دارید از طبیعت لذت ببرید، می‌توانید در اطراف ساحل باغو پیاده‌روی کنید و از مناظر زیبا و آرامش بخش این منطقه لذت ببرید. یکی از زمان‌های زیبا در روستای باغو، غروب آفتاب است. غروب آفتاب در ساحل این منطقه بسیار زیبا و شگفت‌انگیز است و شما را با مناظر طبیعی فوق‌العاده‌ای همراه می‌کند. با بازدید از روستای باغو، با فرهنگ محلی جزیره و سبک زندگی ساکنان محلی آشنا می شوید و تجربه‌ای ارزشمند از زندگی در یک روستای ساحلی را پیدا کنید.مکان های تاریخی و فرهنگی روستای باغو هم حائز اهمیت است و بی شک برای بازدیدکنندگان می تواند جالب و جذاب باشد.

روستای باغو علاوه بر محیط دلنشین و آؤام خود، جاذبه های دیگری هم دارد. درختان لور معروف جزیره و همچنین مسجد تاریخی آن که از معماری متفاوت و چشم نوازی برخوردار است و قدمت آن به سال 981 هجری قمری باز می گردد.

در سال‌های اخیر و در چهارچوب طرح‌های فراوان زیباسازی جزیره کیش، پارکی به نام پارک دلیران با وسعتی در حدود ۶۰ هکتار در این منطقه ساخته شده است که تماشای آن هم خالی از لطف نیست.آبشخورهایی مخصوص آهوان زیبای جزیره نیز در روستای باغو ساخته شده است که این امر باعث حضور بیشتر این آهوها در این منطقه شده است. اهالی زیادی در حال حاضر ساکن روستای باغو نیستند. و شغل رایج آنها دامداری است. البته به خاطر خاک حاصلخیز روستا برخی از اهالی به کشاورزی هم مشغولند. در اطراف ساحل باغو، رستوران‌ها و کافه‌هایی وجود دارد که انواع غذاهای دریایی و محلی را ارائه می‌دهند. در این جای دیدنی کیش می توانید از غذاها و نوشیدنی‌های محلی لذت ببرید.

به طور کلی، روستای باغو در کیش یک مکان مختصر و آرام برای تفریح و استراحت از شلوغی‌های شهری است. اگر دوست دارید از طبیعت، ساحل و فضای آرامش‌بخش لذت ببرید، این روستا می‌تواند یک مقصد مناسب گردشگری برای شما باشد. 


12- ساحل ابراهیم کیش:

در جزیره زیبای کیش سواحل مختلفی وجود دارد که هر کدام ویژگی ها و زیبایی های خاص خود را دارند. ساحل ابراهیم یکی از جاهای دیدنی کیش است که کمتر کسی از آن اطلاع دارد. ساحلی آرام که حتی در معرفی سواحل زیبای کیش هم آن را نمی یابید.ساحلی که دور از چشم فعالان گردشگری و توریست ها و مسافران در گوشه ای آرام در جزیره قرار دارد و تنها در مسیر رانندگی دور جزیره می توانید آن را کشف کرده و ببینید.

در امتداد جاده جهان به سمت غرب جزیره و پس از دلفیناریوم کیش به ساحلی صخره ای می رسیم که جلوه دیگری از زیبایی های این جزیره را به رخ می کشد. بدون اغراق می توان گفت، ساحل صخره ای این منطقه زیباترین و متفاوت ترین ساحل کیش است. صخره های مرجانی بلند با غارهای متنوع بزرگ و کوچک به هنگام برخورد امواج خروشان دریا تصاویر بی نظیری از آبفشان های رویایی را برایتان خلق می کند. جالب آن که کافیست چند قدم پیش تر بروید و به امواج آرام و آبی در کنار دریا برسید که رنگ و جلوه ای متفاوت دارد. با کمی دقت در اطراف ساحل می توانید ماهی های زیبای رنگارنگ را درون آب مشاهده کنید و رژه خرچنگ های کوچک را روی صخره ها ببینید. این منطقه بکر پاخور کمتری به نسبت سواحل دیگر کیش دارد و حتما می بایست با خودروی خود به این منطقه برسید چون در برنامه گردشگری تورها نیز آن را مشاهده نمی کنید. یا می توانید از خودروی اجاره ای استفاده کنید و در امتداد جاده جهان رانندگی کنید. ساحل ابراهیم درست روبروی بیمارستان بین المللی کیش قرار دارد. و قبل از رسیدن به این جای دیدنی کیش، یک کلوب تفریحات دریایی نیز وجود دارد ساحل ابراهیم مکانی است برای خلوت کردن، دور از هیاهوی شهر، با رنگ آبی شفاف و متفاوتی از دریا، مکانی است برای آرامش و تماشای عظمت و ابهت خلیج فارس. به هنگام اسکان در این مکان های بکر و زیبا مراقبت از محیط زیست از الزامات است چرا که در این مکان های خلوت گردشگری معمولا خدمات و مراقبت های زیست محیطی کمتری انجام می شود و این شما هستید که باید هشیار و کوشا باشید تا خدشه ای به نظم و آرامش محل و جانداران منطقه وارد نکنید.


13- کلبه هور کیش:



کلبه هور یکی از جاهای دیدنی کیش است که شما را به تماشای غروبی دل انگیز بر فراز امواج خروشان دریا دعوت می کند. صخره های عظیم گویی با برخورد امواج چند پاره شده و دوباره به جای اول خویش بازمی گردد. کلبه هور از بهترین سواحل کیش است که در بخش غربی جزیره قرار دارد. فضایی آرام و دنج و خلوت که در اسودگی شما را به تماشا و مراقبه دعوت می کند. می توانید ساعت ها در کنار ساحل بنشینید و زیبایی و عظمت دریا را نگاه کنید. در واقع هور یک دکاغه بین دو صخره است که در آنجا آب آرام می گیرد. در گذشته کلبه های بسیاری برای استراحت ماهیگیران جزیره در این مکان وجود داشت و به خاطر همین بین بومیان منطقه به نام کلبه هور معروف شد.

یکی از جاذبه­‌های ساحل کلبه هور، غاری ۵ متری است که در قسمت جنوب ساحل قرار دارد و در هنگام مد کامل، بسیار تماشایی می­‌شود. و از دیگر جاذبه های تماشایی ساحل هور، کشتی به گل نشسته‌­ی جزیره­‌ی کیش است، لنج ماهیگیری هور، لنجی ایرانی است که حدود ده سال پیش در ۲۰۰ متری ساحل هور به گل نشست و امروزه یکی از جاذبه­‌های دیدنی این ساحل به شمار می­‌رود.

مجسمه فانوس دریایی کلبه هور هم یکی از منحصر به فردترین مجسمه‌های ایرانی جزیره می باشد.تندیسی ۱۶ متری از نگهبان دریا که با عظمت مقابل دریا ایستاده است. گفته می‌شود داستان این تندیس به پیرزن فانوس به دستی مربوط می‌شود که در کلبه‌ای نزدیک دریا زندگی می‌کرده است. او فانوسی در دستانش نگاه می داشت تا راهنمایی افرادی باشد که با کشتی و قایق از دریا به سمت جزیره می‌آمده‌اند.این داستانی زیبا از نگهیانی و مراقبت است که کاملا در فرم مجسمه تداعی شده است.

اگر قصد تفریحات دریایی و یا خرید از مراکز تجاری را دارید ساحل هور مناسب بازدید شما نمی باشد چرا که از مرکز جزیره فاصله نسبتا زیادی دارد. به همین دلیل دسترسی به مراکز خرید از این ساحل کمی زمان بر و سخت است اما شما بعد از تماشای زیبایی های ساحل هور و مجسمه معروف آن می توانید از جاذبه های گردشگری اطراف کلبه هور هم بازدید کنید. مکان هایی مثل کشتی یونانی، ساحل کایت، قلعه جنی، شهر زیر زمینی کاریز کیش و باغ نخل که در جای خود بسیار دیدین و جذاب هستند، اگر ماشین اجاره کنید می توانید همه آنها را در یک روز ببینید. در ضمن، آلاچیق­‌های چوبی زیبا، باربیکیو، نیمکت­‌های متعدد، نور افکن­‌ها و اجاق­‌های خورشیدی از جمله امکانات ساحل کلبه هور هستند. دوچرخه سواری در کنار ساحل، اسب سوار ی در موازات دریایی خروشان و ساحلی آرام و ماهیگیری نیز از دیگر تفریحات این جای دیدنی کیش است. در آب­‌های ساحل هور انواع ماهی‌­های هامور، سرخو، سنگسر و انواع صدف‌­ها و لاکپشت­‌ها زندگی می­‌کنند. شما کمی دقت کنید می توانید این موجودات زیبا و دوست داشتنی را در اطراف آب ببینید.


14- شهر باستانی حریره کیش:



شهر باستانی حریره یکی از جاهای دیدنی در جزیره کیش است که قدمت آن به 800 سال پیش برمی گردد. قدمت این شهر به قرن چهارم هجری قمری می‌رسد که تا قرن دهم از رونق و آبادانی برخوردار بود و بعد از این تاریخ متروک شد.حریره بعد از رونق افتادن بندر تجاری سیراف ساخته شده و در گذشته از عظمت وشکوفایی زیادی برخودار بوده است و یکی از مناطق مهم تجاری و بازرگانی خلیج فارس به شمار می‌رفت. می گویند نام شهر از نام زنی گرفته شده که زمانی بر حریره حکومت می کرده است و در روایتی دیگر آمده که سرسبزی و آبادانی شهر دلیل نامگذاری آن است

شهر باستانی حریره دارای قسمت‌های مختلفی است که بر اساس کاوش های باستان شناسی کشف شده اند. خانه اعیانی، مسجد، حمام، بخش‌های کارگاهی و صنعتی مانند کارگاه شیشه گری، تاسیسات آبی و بندرگاه دیدنی‌های و قنات‌های قديمی از قسمت های مهم شهر باستانی حریره هستند.حریره در شمال جزیره کیش و در کنار مجموعه ورزشی المپیک قرار دارد.

و یادگاری از اوج و شکوفایی اقتصادی و تجاری جزیره کیش محسوب می‌شود. این شهر در شهریورماه ۱۳۷۶ با شماره ثبت ۱۸۸۶ در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسید.شهر باستانی حریره در زمان خود به‌عنوان بندری مهم و مرکز ارتباطی بین ایران، هند و چین محسوب می‌شددر سال ۳۵۶ هجری قمری با از رونق افتادن شهر بندری سیراف، بازرگانان این منطقه، جزیره کیش را که آن زمان قیس نامیده می‌شد برای فعالیت‌های تجاری و بازرگانی انتخاب کردند و شهر حریره شکل گرفت. به روی کار آمدن ملوک بنی قیصر و خاندان طیبی در کیش و اتابکان سلغری در فارس موجب توجه و رونق حریره شد.

شهر حریره یک بار در دوره ایلخانی مورد بازسازی قرار گرفت و بیشتر بناهای آن متعلق به این دوران است. در حال حاضر بیشتر بخش‌های این شهر تخریب شده است اما آنچه باقی مانده، نشان‌دهنده شکوه و جلال آن در گذشته است.در حریره اثر چندانی از خشت و‌ آجر دیده نمی‌شود و در ساخت بناها سنگ‌واره‌های صدفی، سنگ‌های آهکی و مرجانی به کار رفته است. ارتفاع بعضی از بناهای شهر حریره به بیش از ۶ متر می‌رسد و این نشان‌دهنده وجود طبقات است.یکی از بخش های جالب شهر حریره،کانال‌های افقی و زیرزمینی و چاه‌های متعدد در گوشه و کنار حریره است که عملکرد آن‌ها دقیقا مشخص نیست اما احتمالا با فعالیت‌ صیادان مانند صید ماهی، مروارید و مرجان مرتبط بوده‌اند و برای دسترسی آسان‌تر به دریا احداث شده‌اند.

در منابع مختلف تاریخی از شهر حریره بسیار یاد شده است. برای مثال، ياقوت حموی، جغرافی‌دان و تاريخ‌نويس قرن 7 هجری قمری در توصیف شهر حریره آورده است:

شهری كه در جزيره كيش ساخته شده بسيار زيبا و اطراف آن را عمارت‌های عالی و باغ‌های دلگشا احاطه كرده است و كشتی‌هایی كه بين هندوستان و خليج فارس رفت‌وآمد می‌كنند در آنجا توقف دارند. چند آب‌انبار بزرگ برای ذخیره کردن آب باران و پنج بازار معمور در آن جا است.

همانطور که خواندید شهر حریره از رونق و سرزندگی فراوانی بهره مند بود. به هنگام قدم زدن در لابه لای باقی بقایای شهر بندری حریره، می توانید این شکوه و عظمت را تصور کنید و با فرهنگ و تاریخ منظقه آشنا شوید.


15- دره پرتغالی ها ( درخت انجیر معابد ) کیش



دره پرتغالی‌ها یکی از جاهای دیدنی در جزیره کیش است که در شمال جزیره قرار دارد و به راحتی از مرکز شهر قابل دسترس است.این دره سرسبز منظره بسیار زیبایی دارد. =این دره درختی کهن‌سال و افسانه‌ای را در خود جای می‌دهد. درخت انجیر معابد و یا درخت سبز با قدمت ۵۰۰ تا ۶۰۰ ساله که عده‌ای برای برآورده شدن آرزوهایشان با گره زدن پارچه‌های رنگی به شاخه‌هایش، حالتی مقدس به آن بخشیده‌اند. دره پرتغالی ها یکی از مکان های بسیار سرسبز و متفاوت در کیش است. تاریخ و گفتنی ها در مورد جزیره کیش بسیار زیاد است و چه بسا این جزیره همچنان ناشناخته باقی مانده است.

بعضی می گویند که نیرچوس، یکی از افسران نیروی دریایی اسکندر، از جزیره ای در خلیج فارس سخن گفته است.. در سال 325 قبل از میلاد، وی برای یافتن سرزمین های جدید عازم سفر شد.

سفر وی او را به جزیره ای برد که بعداً آن را آراکاتا یا اراکیا نامید، که امروزه ما آن را کیش می شناسیم.

کیش بعد از اسلامی شدن ایران قدیم ارزش استراتژیک زیادی پیدا کرد. اهمیت آن بسیاری از ابرقدرتهای قدیمی غربی را به آبهای خلیج فارس آورد، جایی که نبردهای خونینی بر سر تصاحب جزیره کیش رخ داد.

یکی از مشهورترین فاتحانی که پا به این جزیره گذاشت، Afonso de Albuquerque است. در سال 1506 ، این ژنرال نیروی دریایی پرتغال جزیره را با نیروهای خود محاصره کرد و پیمانی با مقامات ایرانی بست. بر اساس شرایط معاهده ، او کنترل کامل جزیره را به دست آورد و از کیش به عنوان بندری برای حملات دریایی استفاده کرد به نظر میرسد چیزی که امروزه به عنوان دره پرتغالی ها کیش از آن یاد میکنیم مقر نیروهای دریایی پرتغال بوده است.سرانجام ، شاه عباس از سلسله صفویه به سلطنت پرتغالی ها بر این جزیره پایان داد. او کیش را به امپراتوری ایران بازگرداند. با دیدن سرسبزی

و پوشش های گیاهی محلی و قدیمی دره پرتغالی ها بی شک شگفت زده می شوید.

درخت انجیر معابد ( درخت سبز ) هم یکی از جاذبه های گردشگری در جزیره کیش است. و همان طور که اشاره شد از این درخت به عنوان درختی مقدس یاد می کنند. در واقع شهرت دره پرتغالی ها کیش در حال حاضر به خاطر همین درخت افسانه ای و زیبا است. محلی های این منطقه معتقدند که این درخت 600 ساله برای آن ها شانس میاورد و باعث خوشبختی اهالی دره پرتغالی ها کیش میشود. این درخت لور یا انجیر در دره پرتغالی ها کیش، کهنسال ترین درخت انجیر منطقه است.

درخت سبز یکی از دلایل اصلی گردشگری منطقه دره پرتغالی ها در کیش است. این درخت که در مناطق شرجی و جنوبی رشد میکند ظاهری عجیب و فرمی بسیارزیبا دارد. هنگام رشد شاخه ها به سمت پایین حرکت میکنند و ظاهری اسرارآمیز به این درخت میبخشند. هنگام پایین رفتن شاخه ها پس از مدتی به داخل زمین فرو رفته و خود را به ریشه درخت متصل میکنند و در آخر به یک تنه تبدیل میشوند این روند تا جایی ادامه پیدا میکند تا درختی با شاخه های در هم تنیده به شکل یک اثر هنری شگفت انگیزی جلوه گر شود.

همچنین در بخش دره پرتغالی ها، امکاناتی از جمله آلاچیق، محل‌های خاص برای پخت کباب، سرویس بهداشتی و رستوران برای رفاه هرچه بیشتر گردشگران تعبیه شده است.


16- قلعه وحشت کیش:



یکی از جاهای دیدنی کیش، قلعه وحشت کیش است. تفریحی مهیج برای دوستاران هیجان. اگر عاشق ترسیدن و تجربه های هیجان انگیز هستید.قلعه وحشت به‌عنوان اولین کلبه وحشت تأسیس‌شده در کشور شناخته می‌شود و طرفداران بسیار زیادی دارد. و برخی معتقدند این تونل بهترین تونل وحشت در کشور است.

چندین سناریوی مختلف برای تجربه ترس و هیجان و ترشح آدرنالین وجود دارد. سناریوی اول فول ترس است یعنی نهایت ترس و هیجان را تجربه می کنید. چنانچه از آن دسته افراد نترس هستید و می‌خواهید درصد آدرنالین خونتان به اوج خود برسد، این حالت را انتخاب کنید. حالت متوسط برای کسانی است که نمی خواهند زیاد بترسند و هیجانات خیلی بالا را دوست ندارند. و حالت سوم برای افراد کمتر از 14 سال طراحی شده است. اگر واقعا هیجان و ترس برایتان جالب نیست می توانید این سناریوی سوم را امتحان کنید.

تونل وحشت 100 متر است. به هنگام ورود به تونل با دیوار‌هایی در اطراف خود مواجه می‌شوید که پر از تار‌های عنکبوت هستند. در این مسیر اجازه استفاده از چراغ‌قوه را ندارید؛ اما فردی به‌عنوان راهنما همراه شما می‌آید که چراغ‌قوه‌ای به‌همراه دارد و روی مسیر نور می‌اندازد تا بتوانید راه خود را ادامه دهید. در طول مسیر تونل وحشت، چالش‌های ترسناک و هیجان‌انگیز بسیاری انتظار شما را می‌کشند.

ناگهان فردی در طول مسیر با اره برقی شما را دنبال می کند و شما باید مسیر درست را پیدا کنید. شاید برخی از این اتفاقات و واکنش ها برای شما حتی خنده دار بیاید. عکاسانی در محل حضور دارند که از واکنش های شما عکس می گیرند اگر دوست داشته باشید آنها را در اختیار شما قرار می دهند. قلعه وحشت شرایط تفریحی خاصی دارد. اگر اهل هیجان نیستید بهتر است این تفریح را امتحان نکنید. این جای دیدنی کیش بریا خانم های باردار و کسانی که از بیماری های روحی و جسمی نظیر بیماری های تنفسی و قلبی و غیره رنج یم برند مناسب نیست بنابراین در انتخاب نوع تفریحات خود در کیش این مهم را در نظر داشته باشید.


17-تله کابین میکا مال کیش:



تله کابین میکامال کیش یکی از جاهای دیدنی در کیش است. در واقع، تله کابین میکامال کیش که جزو تازه ترین جاذبه های گردشگری جزیره است این امکان را فراهم کرده تا به همراه خانواده بر فراز آسمان به تماشای بخش کوچکی از زیبایی های جزیره کیش بنشینیم و ستایشگر زیبایی بی بدیل آن باشیم.تله کابین کیش، از جدید ترین جاذبه های تفریحی جزیره زیبای کیش است که دو نقطه جذاب جزیره یعنی اسکله تفریحی و مجموعه تفریحی میکا مال کیش را به هم وصل می کند. این تله کابین در حاشیه ساحل دریا قراردارد و منظره بی نظیری از چشم انداز جزیره را پیش روی گردشگران قرار می دهد. شاید بتوان گفت که یکی از هیجان انگیزترین تفریحات کیش، مربوط به تله کابین آن است. ایستگاه اول این تله کابین در اسکله تفریحی قرار دارد. گردشگران از ایستگاه اسکله سوار شده و در ایستگاه میکامال پیاده می شوند و اگر تمایل داشتند می توانند دوباره به ایستگاه اسکله تفریحی برگردند.

میکامال در میدان امیرکبیر قرار دارد. میکامال یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری و تفریحی جزیره است که به تازگی راه اندازی شده است. در مرکز خرید میکامال، بخش‌های مختلف تفریحی وجود دارد. حتی اگر ساعت‌ها هم در این مرکز باشید، از گشت‌وگذار خسته نمی‌شوید. هایپرمارکت بزرگی نیز در طبقه زیرزمین این مرکز قرار دارد. پاساژهای پوشاک در طبقات بالایی قرار دارد که گلچینی از بهترین برندهای دنیا را می توانید در آنجا پیدا کنید. 

از بخش‌های تفریحی میکامال هم می توان از سالن پاتیناژ و بازی‌های برفی، پرطرفدار آن نام برد. شاید وجود برف و یخ، آن هم در جنوب ایران کمی عجیب به نظر می آید. اما این امکان در این مرکز فراهم شده است. شبیه سازی جنگل های بارانی هم یکی دیگر از جذابیت های این مجموعه است که در کنار بخش های دیگر تفریحی از جمله، شهربازی، تونل باد، ماساژ و اسپا، مجتمع سینمایی، سالن پاتیناژ، باشگاه بدنسازی، بولینگ، آکواریوم دیجیتال و گلف قرار گرفته است. اما به جرات می توان گفت، در بین همه این‌ تفریحات، تله کابین میکامال کیش، تجربه‌ای ناب است که به یکبار امتحان می ارزد.

 تله کابین میکا مال کیش امکان جابه جایی 600 نفر را در هر ساعت دارد.گردشگران مسیر 2.5 کیلومتری تله کابین را حدود 25 دقیقه می پیمایند و از تماشای زیبایی های جزیره و دریا لذت می برند. ایستگاه دوم تله کابین، در طبقه چهارم مجتمع میکامل قرار دارد و ارتفاع کابین ها در بلند ترین منطقه به 30 متر میرسد. تماشای آب های نیلگون خلیج فارس در ارتفاع، یکی از بهترین تجربه های تفریحی گردشگری جزیره کیش به حساب می آید. جالب است بدانید که تله کابین میکامال از معماری منحصر به فردی بهره گرفته است. ظرفیت کابین ها هشت نفر است و البته کابین های ویژه 4 نفره هم برای گردشگران لحاظ شده است کابین ها از امکاناتی نظیر، پخش موسیقی، نمایشگر تبلیغاتی، سامانه خنک کننده، رایانه دستی،نورپردازی داخلی و خارجی در شب و ارتباط بی سیم دوطرفه با ایستگاه را دارند تا رفاه و آسایش را برای گردشگران فراهم کنند.این مجموعه تحسین برانگیز، یکی از زیبایی های توریستی جزیره است که در اختیار گردشگران و شهروندان کیش قرار گرفته است.

تله کابین، یک تفریح ایمن و آرامش بخش برای همه گردشگران است، به خصوص افرادی که ترس از ارتفاع دارند و تفریحاتی نظیر پاراسل را دوست ندارند می توانند با خیال آسوده تله کابین کیش را امتحان کنند و در آرامش خیال، نظاره گر زیبایی های جزیره و اقیانوس آبی باشند.


18- مرکز فلای‌ دامون :



مرکز فلای دامون کیش یکی از جاهای دیدنی کیش و اولین مرکز تخصصی شبیه سازهای پروازی در سطح کشور به ‌شمار می‌رود. این مجموعه با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا، پروازها را شبیه‌سازی می‌کند. مرکز فلای دامون در طبقه اول مرکز خرید دامون قرار دارد و دسترسی به آن بسیار راحت است. اگر به پرواز و خلبانی علاقه دارید، با استفاده از فلای دامون می‌توانید شرایطی کاملا مشابه یک پرواز واقعی را با هواپیماهای بویینگ و ایرباس تجربه کنید و از آن لذت ببرید. متخصصان پرواز در فلای دامون قبل از سوار شدن تمام آموزش‌ها و توضیحات لازم را در اختیار شما می‌گذارند.

شبیه‌ساز پرواز موجود در مرکز فلای دامون کیش یکی از به‌روزترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های شبیه‌ساز دنیا است. اگر برای یک‌بار هم که شده می‌خواهید پرواز با یک هواپیمای واقعی را تجربه کنید؛ حتماً از این موقعیت استفاده کنید و در سفرتان به جزیره کیش به مرکز فلای دامون بروید. همچنین برای استفاده از امکانات این مرکز پرواز نیاز به مهارت خاصی ندارید و تمام نکات لازم توسط راهنماها به شما آموزش داده می‌شود. جالب است بدانید که کودکان نیز می‌توانند از این مرکز پرواز تفریحی استفاده کنند. این مرکز می تواند رویای کودکی شما را به واقعیت تبدیل کند و یا در انتخاب شغل آینده جوانان برای خلبانی در تصمیم گیری آنها تاثیرگذار باشد.

شما می‌توانید به کمک شبیه‌سازهای پرواز همان کارهایی را انجام بدهید که یک خلبان واقعی انجام می‌دهد. شبیه‌ساز پرواز یک دستگاه به شکل کابین خلبان است که حس و حال پرواز را به شما القا می‌کند. تمامی امکانات داخل شبیه سازها مشابه امکانات کابین‌های واقعی هواپیما هستند.حتی صداهایی می شنوید که یک خلبان های واقعی در هنگام پرواز می‌شنوند. تکان های شبیه ساز هم دقیقا عین واقعیت است. و کاملا شبیه یک کابین خلبانی واقعی است. البته شبیه‌سازهای پرواز انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها مانند آنچه در مرکز فلای دامون کیش وجود دارد، شبیه یک کابین واقعی بوده و برخی دیگر مانند یک بازی ویدئویی هستند. این نکته را بدانید که خلبان‌های واقعی نیز برای دریافت مدرک خلبانی باید مدتی به کمک شبیه‌سازها پرواز در شرایط جوی مختلف را تجربه کنند تا بتوانند برای پرواز واقعی خود حاضر و آماده شوند. تجربه پرواز مجازی با چهار مدل هواپیمای مختلف در مرکز فلای دامون کیش امکان پذیر دارد. ایرباس 320، بوئینگ 737، هواپیمای دو موتوره و هواپیمای mooney چهار مدل هواپیمایی هستند که شما می‌توانید با آن‌ها به صورت مجازی پرواز را تجربه کنید. اگر اهل هیجان هستید می توانید هواپیماهای دو موتوره را امتحان کنید چرا که دو موتوره ها به شما امکان لذت بردن از حرکات نمایشی در آسمان را می‌دهند و هواپیماهای بوئینگ و ایرباس به شما حس پرواز با یک هواپیمای مسافربری را خواهند داد.

در ضمن برای استفاده از امکانات این جای دیدنی در کیش، نیاز به مهارت خاصی ندارید و تمام نکات لازم توسط راهنماها به شما آموزش داده می‌شود. جالب است بدانید که کودکان نیز می‌توانند از مرکز فلای دامون، پرواز تفریحی را امتحان کنند.

مرکز فلای دامون در شمال جزیره و در بلوار ایران قرار دارد می توانید با تاکسی و یا خودروی اجاره ای خیلی راحت خود را به آنجا برسانید و از مجتمع دامون هم دیدن کنید.


19- بولینگ مریم کیش:



بولینگ مریم یکی از جاهای دیدنی کیش است که علاقه مندان بسیاری دارد.این مجموعه می تواند علاقه‌مندان خود را ساعت‌ها سرگرم کند.بولینگ مریم کیش توانسته با طراحی مدرن و امکانات مختلف، فضایی دوستانه و صمیمیبرای گذراندن اوقات فراقت گردشگران و شهروندان محیا نماید.

بولینگ مریم در سال ۱۳۸۳ در جزیره کیش افتتاح شد و فعالیت خود را به‌منظور ایجاد فضایی مفرح و سرگرم‌ کننده آغاز کرد باید گفت کع مجموعه بولینگ مریم کیش از مجهزترین و مدرن‌ترین سالن‌های بولینگ‌ در ایران است که علاوه بر سالن بولینگ بخش‌های تفریحی و ورزشی بسیاری دارد. چشم‌انداز زیبای این مجموعه رو بهخلیج فارس است و منظره بسیار زیبایی را برای علاقه مندانش تدارک دیده است. تفریحات بولینگ مریم بسیار متنوع است و با هر سن و سلیقه ای جور در می آید. یکی از مهم ترین تفریحات آن همان طور که از نامش پیداست، سالن بولینگ است.

بولینگ از بازی‌های جذاب است که خستگی ندارد. سالن بولینگ مریم از بزرگ‌ترین و زیباترین سالن‌های بولینگ ایران است و برای بازی در آن ۱۶ خط چهار نفره در نظر گرفته شده است که توسط سیستم نورپردازی بلک لایت (black light) از هم تفکیک شده‌اند. تمام تجهیزاتی که یک سالن بولینگ پرفکت نیاز دارد در این سالن وجود دارد.

علاوه بر بولینگ سالن بیلیارد بزرگی نیز برای این بازی و تفریح مهیج در بولینگ مریم لحاظ شده است. بیلیارد در بین ایرانیان طرفداران بسیاری دارد. منظره زیبای رو به دریا و محیط آرام بیلیارد از ویژگی هیا این سالن دوست داشتنی است. دو سالن اختصاصی با ۱۶ میز در طبقه همکف برای این بازی در مجموعه مریم در نظر گرفته شده‌ است. این میزها شامل پنج میز اسنوکر، یک میز پیرامید و ۱۰ میز ایت بال است.

اگر اهل ورزش هستید و حتی سفر به کیش نیز نمی تواند خللی در برنامه شما ایجاد کند، بولینگ مریم مجموعه کاملی است از ورزش و تفریح و سرگرمی. سالن بدن‌سازی مجموعه مریم با تجهیزات و امکانات کامل خود انتخاب مناسبی برای شما است تا در زمان اقامت در جزیره کیش به فعالیت بدن‌سازی خود نیز ادامه دهید. سالن بدن‌سازی بولینگ مریم با مدرن‌ترین دستگاه‌های بدن‌سازی مانند نیمکت پرس تخت، اسکوات، دستگاه سیم کش دو طرفه، سیم کشی زیر بغل، تردمیل و... در دو سانس، صبح مختص به بانوان و بعد از ظهر مختص به آقایان، مشغول به فعالیت است. علاوه بر بولینگ و سالن بدنسازی امکاناتی نظیر سونا و جکوزی و دنیای بازی کودکان نیز در مجموعه بولینگ مریم قرار دارد.بولینگ مریم در شرق جزیره و در خیابان سنایی قرار دارد. دسترسی به آن بسیار راحت است. می توانید از خودروی اجاره ای و یا تاکسی های شهری برای رفتن به این مکان دیدنی کیش استفاده کنید.


20- جزیره هندورابی کیش:



جزیره هندورابی یکی از جاهای دیدنی از توابع کیش است .جزیره هندورابی یا همان "هندوراباری" یکی از جزایر مهم و جذاب در خلیج‌فارس است که در شمال غربی جزیره کیش واقع شده است. این جزیره به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در منطقه شناخته می‌شود.جزیره هندورابی دارای مناظر طبیعی زیبا و چشم‌نوازی است که شامل ساحل‌های شنی، دریاچه‌های طبیعی، کوهستان‌های کوچک و تالاب‌های مهمی می‌شود. این مناظر طبیعی برای گردشگران علاقمند به طبیعت و تمامیت محیط زیست جذابیت دارد. تالاب هندورابی یکی از جاذبه‌های مهم جزیره است که میزبان میگوهای تالابی و پرندگان مهاجر است. این تالاب به عنوان یک محیط طبیعی حیات وحش ارزشمند شناخته می‌شود.

جزیره هندورابی امکانات تفریحی و ورزشی زیادی از جمله تنیس، والیبال، ورزش‌های آبی، و مسیرهای دوچرخه‌سواری را ارائه می‌دهد. این مرکز تفریحی مناسبی برای علاقه‌مندان به ورزش و تفریح فیزیکی است.در جزیره هندورابی، آثار باستانی مانند آبادی‌ها و قلعه‌های باستانی وجود دارد که تاریخچه‌ی قدیمی این جزیره را نشان می‌دهند و برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ محلی جذاب هستند.در جزیره هندورابی، مکان‌های مذهبی نیز وجود دارد که برای زائران و مسافران مذهبی جذابیت دارد. این مکان‌ها به عنوان مراکز مذهبی مهمی در منطقه شناخته می‌شوند.

جزیره هندورابی به عنوان یک جاذبه گردشگری متنوع و جذاب در جزیره کیش شناخته می‌شود و برای گردشگرانی که به دنبال تجربه‌ی طبیعت، تاریخ، و تفریح هستند، گزینه خوبی می‌باشد.

برای رفتن به جزیره هندورابی، بهترین دسترسی راه، سفر دریایی است البته از چند مسیر می توان به عندورابی رسید. نزدیک‌ترین مسیر به هندورابی، از مبدا بندر چیرویه است؛ از چیرویه تا هندورابی را می‌توان در مدت زمان ۲۰ دقیقه طی کرد. از بندر لنگه و لاوان نیز می‌توان با قایق به‌سمت هندورابی رفت؛ ولی باید مسافت بیشتری را پیمود. مسیر دیگر رفتن به جزیره هندورابی نیز از کیش است. در کیش، بلیط‌های کشتی به مقصد هندورابی در ساعات مختلف در دسترس هستند که به راحتی می توانید با یک تیر دو نشان بزنید هم از جزیره کیش و هم از جزیره هندورابی دیدن کنید.


21- کارتینگ کیش:

کارتینگ در کیش یک فعالیت تفریحی محبوب و یکی از جاهای دیدنی کیش است که برای علاقمندان به مسابقات موتورسیکلت و ماشین‌های کوچک جذابیت دارد.

کارتینگ یکی از رسته های ورزشی در زمینه اتومبیل رانی است. البته ورزشی که یادگیری آن به مانند اتومبیل رانی اصلا سخت نیست.کارتینگ مانند ورزش پینت‌بال، از آن تفریحات بسیار ساده و به‌شدت جذاب محسوب می‌شود که طی سالیان اخیر به‌ یکی از تفریحات پرطرفدار شهروندان و مسافران کیش تبدیل شده است.پیست کارتینگ کیش یکی از قدیمی‌ترین پیست‌های سرعت برای کارتینگ در ایران است. این مجموعه در سال 1378 احداث شد و ۱۹ سال تجربه در ارائه خدمات به‌ علاقه‌مندان ورزش کارتینگ دارد.

در کارتینگ، شما می‌توانید با استفاده از کارت‌های کوچک با سرعت بالا به دور مسیر‌های پیچیده و مناسب برای مسابقه بروید. این فعالیت علاوه بر جذابیت مسابقه، مهارت‌های رانندگی و کنترل از دست دادن کارت را به شما یاد می‌دهد. ( خودروهای چرخ‌باز ورزش کارتینگ که با چهار چرخ، یک صندلی کوچک و یک فرمان کوچک در اختیار راننده قرار می‌گیرند، با عنوان «گو-کارت یا کارت» شناخته می‌شوند.). در ابتدا کارت‌های یک‌موتوره در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد در صورتی که افراد بتوانند یک دور از زمین پیست را در کمتر از ۴۸ ثانیه بپیمایند، اجازه استفاده از کارت‌های دو موتوره را نیز خواهند داشت.

مجموعه کارتینگ کیش یکی از مجهزترین پیست‌های کارتینگ ایران را در دسترس طرفداران این ورزش قرار می‌دهد. از امکانات دیگر کارتینگ می توان به استفاده از ابزارهای کامپیوتری مثل سیستم زمان‌گیری کامپیوتری (Lap Timing) اشاره کرد. کارتینگ کیش با امکانات ویژه خود هر ساله مسابقات کارتینگ کشوری را برگزار می کند. رستوران، کافی‌شاپ و ..از دیگر امکاناتی هستند که مجموعه کارتینگ کیش از آن‌ برخوردار است.

کارتینگ کیش یکی از گزینه‌های تفریحی جذاب برای توریست‌ها و مسافرانی است که به جزیره کیش سفر می‌کنند. برای شرکت در این فعالیت، باید به پیست کارتینگ مراجعه کرده و تجهیزات مورد نیاز را از آنجا اجاره کنید. همچنین، برای شرکت در کارتینگ نیاز به مهارت‌های خاص و مسابقات حرفه‌ای ندارید، و این فعالیت مناسب برای افرادی از همه سنین و سطوح است.


22_گذر هنرمندان کیش:

گذر هنرمندان کیش یکی از جاهای دیدنی کیش است که علاقه مندان بسیاری دارد. این جاذبه گردشگری کیش محل گذری است برای شهروندان و گردشگران جزیره کیش.

تندیس‌های هنرمندان و مشاهیر، ازجمله غلامحسین بنان، حسین بهزاد، کریم پیرنیا، جلال آل احمد، محمود فرشچیان، شهریار، امیرکبیر و غیره را می توانید در این گذر مشاهده نمایید. اگر دوستار هنر و فرهنگ هستید بی شک این مکان می تواند برای شما یک تجربه و حس خوب به همراه داشته باشد. هدف از ساخت این مجموعه فرهنگی، آموزش و آشنایی بیشتر شهروندان و گردشگران به خصوص جوان ها با چهره‌ها و مشاهیر شاخص فرهنگ و ادب کشورمان و گرامیداشت یاد و خاطره آنها است.

گذر هنرمندان کیش در ضلع شرقی خیابان سنایی قرار دارد. درگذر هنرمندان شما می‌توانید پیاده‌روی مفصلی را در محیطی متفاوت و زیبا تجربه کنید. همچنین فضا و نورپردازی‌های زیبایی که درگذر هنرمندان برای علاقه‌مندان ایجادشده امکان گرفتن عکس یادگاری و سلفی‌های بی‌نظیر و جذاب با تندیس‌های اساتید را برای گردشگران فراهم می‌کند. این جای دیدنی در کیش در واقع فرصتی است برای یک پیاده روی جذاب و آموزنده، چرا که در کنار هریک از این مجسمه‌ها اطلاعات و بخشی از زندگینامه این هنرمندان و بزرگواران قرار دارد که به‌منظور آگاهی بیشتر و آشنایی با آن‌ها تعبیه‌شده است. 

گذر هنرمندان کیش به دیگر مکان‌های دیدنی، همچون بولینگ مریم، اسکله تفریحی و ساحل مرجان بسیار نزدیک است و شما می‌توانید در نزدیکی این جاذبه از آن‌ها نیز بازدید کنید.تندیس هایی که نگاه شما را به سوی خود جلب می کند و بی شک یک پیاده روی خاطره انگیز برای شما و دوستانتان خواهد بود.


23_ آب انبار سنتی کیش:

آب انبار سنتی کیش یکی از جاهای دیدنی کیش است که معماری بی نظیری دارد. ایرانیان از زمان های قدیم در فصل های گرم با کمبود آب مواجه بودند و برای همین اقدام به ساخت سازه های جالبی به نام آب انبار می کردند. در جزیره زیبای کیش هم آب انبار دوقلو یا پنج بادگیر یکی از آب انبارهای سنتی و زیبا است که از آن سال ها به یادگار مانده است. این آب انبار سنتی نمونه کاملی از طراحی و معماری کهن ایرانی است که 27 سال قدمت دارد. با تماشای این مکان دیدنی با نحوه زندگی مردمان جزیره در گذشته آشنامی شوید و خنکای آب انبار در گرمای تابستان، شما را به وجد در می آورد. کیش هم به مانند شهرهای گرمسیری کشور نظیر یزد، کم بارش است و ساکنین این جزیره همیشه به دنبال راهی برای ذخیره کردن آب شرب بخصوص در فصول گرم بوده اند. این آب انبار در سال ۱۳۷۲ برای جمع آوری و ذخیره آب‌‌های سطحی در اطراف شهر تاریخی و زیبای حریره بر روی خرابه‌هایی که از آب انبار قدیمی تر به جای مانده بود ساخته شد اما به مرور زمان این سازه و بادگیرهای آن کارایی خود را از دست دادند و جای خود را به دستگاه‌های آب شیرین کن دادند. و این آب انبار سنتی تبدیل به نمونه نمایشی آن در جوار شهر حریره و یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری شده است.

آب انبار سنتی کیش هم به مانند دیگر آب انبارها، دارای فضای گود همانند استخر در زیر زمین، سقفی گنبدی شکل و بادگیرهایی برای خنک ماندن آب دارند. وجود دو گنبد در این آب انبار نشان‌دهنده عظمت آن است. همچنین در قسمت‌های بالایی آن روزنه‌هایی دیده می‌شود که وظیفه متعادل ساختن هوای داخل آب‌انبار در فصول گرم سال را برعهده دارد. برای خنک نگه داشتن آب، بادگیرهایی بر روی سازه احداث شده است که هوا از یک سمت بادگیر وارد فضای آب انبار می‌شود و به قسمت پایینی منتقل می‌شود و با برخورد با آب‌هایی که در پایین وجود دارد آب را خنک می کند. با وجود سنگفرش داخل آب انبار می توانید بخش استخر پایین آن را هم دیده و کاهش دما را احساس کنید.


24_مرکز خرید مروارید کیش:



یکی از جاهای دیدنی کیش، مرکز خرید مروارید کیش است. این مکان جذاب و دیدنی در قلب جزیره کیش قرار گرفته است. و یکی از به روزترین و لاکچری ترین مراکز خرید در کیش می باشد. مرکز خرید مروارید کیش در سال ۱۳۷۳ شمسی و پس از طرح جدید نوسازی جزیره کیش ساخته شد.بیش از 27 هزار متر مربع مساحت دارد و ساختمان اش الهام گرفته از معماری دوره هخامنشیان است. بخشی از هنر معماری باستانی ایرانی را می توان در این مرکز خرید مشاهده کرد. مرکز خرید مروارید کیش یکی از بزرگ ترین مراکز خرید ها در کیش است. و 208 غرفه فروش لوازم خانگی، پوشاک، عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم ورزشی و غیره را شامل می شود. این مرکز خرید زیبای کیش کمی دورتر از دیگر مراکز خرید در کیش است و می توان گفت که در نزدیکی شهرک صدف واقع شده است. حراجی های لوازم و وسایل این مرکز خرید در طول سال معروف است. و قیمت ها بسیار متنوع است که امکان خرید را برای تمامی شهروندان و مسافران فراهم می کند.

مرکز خرید مروارید 12 درب ورودی و خروجی و هشت بازارچه دارد. بازارچه های مرکز خرید مروارید نام های ایرانی جالبی دارند. آپادانا، پرسپولیس، پارس، پاسارگاد، بیستون، تیسفون، آریا و ایران نام‌های پارسی هشت بازارچه مجتمع تجاری مروارید هستند. ایوان بسیار بزرگ و زیبایی نیز در این مکان دیدنی وجود دارد که گردشگران می توانند در این مکان استراحت کنند.

کافی شاپ ها و رستوران های مروارید نیز از مزیت های مهم این مرکز خرید است. نوشیدنی ها و غذاهای سنتی و مدرن در این مکان سرو می شوند.

پاساژ مروارید کیش همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۳:۳۰ ظهر و از ۱۷ بعداز ظهر تا ۲۳ باز است و گردشگران و کیشوندان می‌توانند در این ساعات به این مرکز خرید مراجعه کنند. مرکز تجاری مروارید کیش در ایام نوروز معمولا به صورت یکسره باز است و تا ساعت 23 امکان خرید برای گردشگران و شهروندان را فراهم می کند.


25- مسیر دوچرخه‌ سواری کیش:



دوچرخه سواری در کیش یکی از تفریحات جذاب جزیره کیش است و مسیر دوچرخه سواری یکی از مکان های دیدنی کیش می باشد. یک تجربه متفاوت گردشی و ورزشی که می تواند برایتان بسیار جذاب باشد. دوچرخه سواری تفریحی بسیار سالم و مفید است.با دوچرخه سواری در پیست مخصوص نه تنها می توانید ورزش و تفریح سالمی را تجربه کنید بلکه ‏از طبیعت زیبا و دیدنی های طول مسیر نیز دیدن می کنید. در واقع فرهنگ دوچرخه سواری فرهنگی غنی در راستای کمک به کاهش آلودگی هوا و محیط زیست است.

طول مسیر دوچرخه سواری در کیش حدود ۷۵ کیلومتر است که طی چند سال گذشته از طریق بازسازی بخش های گوناگون و اضافه ‏کردن قسمت های جدید کامل تر نیز شده است. این مسیر برخلاف ایده اولیه فقط ‏دورتادور جزیره کیش نیست و قسمت هایی از آن به داخل شهر هم کشیده شده که احتمالا در آینده شاهد نفوذ ‏بیشتر آن در مسیرهای داخل شهر خواهیم بود.‏

مسیر دوچرخه سواری دور جزیره کیش در بلوار جهان که بلوار ساحلی جزیره کیش نام دارد جریان دارد. ‏البته دقت کنید که برخی افراد تصور می کنند این مسیر در تمام طول خود، یک خط مستقیم است. مسیر ‏دوچرخه سواری در جزیره کیش در بین قسمت های مختلف دور جزیره، داخل شهر، پارک، دهکده و غیره نیز می ‏چرخد.‏

اگر قصد دارید در طی مسافت مسیر دوچرخه سواری کیش، وارد قسمت هایی از شهر شوید باید خود را به میدان جاسک، ‏بعد از مجموعه ورزشی میرمهنا برسانید. بعد از اینکه از مجموعه ورزشی میرمهنا عبور کردید، وارد اولین شاخه ‏فرعی شوید. با این مسیر می توانید به فضای شهری برسید. سپس با ورود به بلوار جاسک، میرمهنا و ایران می ‏توانید به مسیر اصلی قبلی خود یعنی، بلوار جهان برسید و دور جزیره کیش را بچرخید. بنابراین بهتر است قبل از شروع، حتما با کل ‏مسیر آشنایی پیدا کنید تا بهتر از جاهای دیدنی آن لذت ببرید.‏ در طول مسیر دوچرخه سواری دیدنی های بسیاری وجود دارد. یکی از زیباترین مکان های دیدنی مسیر دوچرخه سواری، مناظر زیبا و بافت شهری خیره کننده جزیره است که تا ابد در ذهنتان باقی می ماند. ماشینی در مسیر دوچرخه سواری کیش تردد نمی کند و از این بابت خیالتان آسوده است. از بخش های دیدنی دیگر مسیر دوچرخه سواری می توان به اسکله تفریحی، پلاژ آقایان، کشتی یونانی، فانوس دریایی کلبه هور ، پارک دلفین کیش، پارک پرندگان، آکواریوم کیش، پارک نیلوفر، شهر تاریخی حریره و خانه مردم شناسی بومیان کیش و... اشاره کرد که هر کدام از این مکان ها جذابیت های خاص خودشان را دارند. دیدن لاک پشت و صدف های مختلف و مردمی که در حال ‏ماهیگیری هستند نیز در طول مسیر لذت بخش است.

همچنین در مسیر دوچرخه سواری کیش، بازارچه های سنتی و مدرن زیادی خواهید دید و می توانید با خیال راحت خرید انجام دهید.مکان های اجاره دوچرخه در کیش در قسمت های مختلف جزیره قرار دارند. شما می توانید در کنار اسکله تفریحی، بازار ‏مرجان، پرشین گلف، کشتی یونانی، فاز دو صدف، فانوس دریایی کلبه هور و سایر بخش ها دوچرخه تک نفره یا اشتراکی ‏اجاره کنید و از این تفریح جذاب جزیره لذت ببرید.


26_ نمایشگاه خزندگان کیش:

نمایشگاه خزندگان کیش یکی از جاهای دیدنی کیش است که مورد توجه بچه ها و بزرگترهاست و در واقع برای هر رده سنی علاقه مند به موجودات زنده می تواند جذاب و دوست داشتنی باشد. تنوع جاذبه‌های گردشگری کیش بسیار فراوان است. شاید برای برخی از شما تنها تماشای دریا و خرید از مراکز تجاری جذابیت نداشته باشد و یا علاقه مند باشید که در کنار تفریح های آبی و خرید به مکان های جدید و تازه و آموزشی نیز سری بزنید. بنابراین ما به شما نمایشگاه خزندگان کیش را معرفی می کنیم. جایی که می توانید خزندگان و مارهای فراوان و عظیمی را که در فیلم ها و مستند ها دیده اید را از نزدیک تماشا کنید. شاید هم تصویر برخی از آنها را در کتاب علوم مدرسه و یا کتاب های علمی آموزشی دانستنی ها دیده باشید. بی شک

نمایشگاه خزندگان کیش می تواند بسیار آموزنده و هیجان انگیز برای کودکان و نوجوانان باشد. این مکان دیدنی در کیش مجموعه ای است عظیم از صدها گونه خزنده و مارسان که البته اگر ترسی از تماشای این موجودات زیبا و عجیب ندارید می توانید از این نمایشگاه لذت ببرید. در این مجموعه مارهای عظیم بوآ، پیتون آفریقا و آمازون، سوسمار ایگوانا ماداگاسکار، عقرب سیاه امپراتور آفریقا، مار پرنده تایلند و عنکبوت‌های بزرگ و پرنده خوار برزیلی و ..وجود دارند. گردشگران با بازدید از این مجموعه اطلاعات بسیاری درباره خزندگان و شرایط تغذیه و تولید مثل آنها به دست می آورند. جاذبه‌های گردشگری فراوانی اطراف نمایشگاه خزندگان کیش قرار دارد که از میان آنها می توان به پارک هنگام، پارک آبشار، مرکز خرید پردیس ومرکز خرید میکا اشاره کرد. 

نمایشگاه خزندگان از ساعت 8 صبح تا 8 شب به روی علاقمندان باز است.این جای دیدنی کیش در خیابان فردوسی، جنب پارک آهوان قرار دارد.می توانید با استفاده از تاکسی و یا اجاره خودرو در کیش خود را به این مکان دیدنی برسانید و لحظات لذت بخش و آموزنده ای برای خود و خانواده و یا دوستانتان رقم بزنید.



27- مرکز خرید مریم کیش:

جزیره زیبا و دیدنی کیش به مکان های دیدنی و جذاب از سواحل مختلف و مناطق ماسه ای و کویری و با تفریحات متنوع و بی نظیر دریایی معروف و مشهور است . در کنار این جاذبه های گردشگری مجتمع های تجاری متنوع و فراوان کیش با حضور برندهای مختلف که در نقاط دیگر ایران امکان حضور ندارند موجب شده تا مراکز تجاری و خرید کیش طی سال های اخیر از رونق بسیاری بهره مند شوند و گردشگران بخشی از وقت و هزینه خود را به این مهم اختصاص دهند. یکی از مراکز خرید جذاب و پرطرفدار جزیره کیش، مرکز خرید مریم کیش است.

مرکز خرید مریم کیش یکی از جاهای دیدنی در کیش است که گردشگران بسیاری برای خرید لوازم ضروری و یا سوغات به این مکان می روند. در واقع مرکز خرید مریم یکی از مراکز قدیمی کیش می باشد و این قدمت در نوع معماری ساختمان بنا نیز مشهود می باشد که در سال 1369 افتتاح شد.و برای همین برای بسیاری از شهروندان و مسافران شناخته شده است. این مرکز به صورت بازارچه ای روباز با مساحت تقریبی ۶ هزار متر مربع بنا شد. بازار مریم ۵۲ غرفه با نمای سنتی دارد. و این غرفه ها حسی نوستالژیک به همراه دارد. اکثر غرفه‌های این بازار به فروش لوازم گوناگونی مشغول می باشند. لوازمی از قبیل، پوشاک، چمدان مسافرتی، کیف و کفش و... که قیمت های متنوع و متناسبی برای هر نوع سلیقه ای دارند. در مرکز خرید مریم اجناس با کیفیت داخلی و خارجی را می‌توانید با قیمتی بسیار مناسب تهیه نمایید. این مکان دیدنی کیش در خیابان سنایی قرار دارد و با توجه به مرکزیت آن، دسترسی به این جای دیدنی کیش بسیار راحت و آسان است.


28-پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش:

پارک ساحلی مرد ماهیگیر یکی از جاهای دیدنی کیش با مساحت چهار هزار متر مربع است که در ضلع شرقی ساحل جزیره واقع شده است.مجسمه زیبا و عظیم 12 متری مرد ماهیگیر این ساحل بسیار معروف و مشهور است. این مجسمه یکی از بزرگ‌ترین مجسمه‌های فیگوراتیو کشور است از فیبرگلاس و آهن ساخته شده است هنر فیگوراتیو، همان‌طور که از اسمش پیداست، به طراحی‌هایی گفته می‌شود که بر اساس وضعیت و حالات بدنی انسان یا حیوان ساخته شده‌اند و نمودی از واقعیت هستند. این مجسمه زیبا در عین عظیم‌الجثه‌بودن، با ظرافت زیادی نیز همراه است. پیچش بدن مرد ماهیگیر به قدری واقعی به نظر می‌رسد که هر لحظه انتظار دارید به حرکت خود ادامه بدهد و تورش را در دریا پهن کند. مجسمه زیبای مردماهیگیر توسط پیکره ساز مشهور مشهدی، محمد حسین ماموریان در سال 1393 ساخته شد.این شاهکار فوق العاده در 11 تکه مجزا ساخته شد و 1700 کیلومتر سفر کرد تا در ساحل اسکه جنوبی نصب شود. جالب است بدانید که مجسمه عطار در سال سیمرغ و مجسمه نوازنده مهتاب در ساحل مرجان کیش نیز از آثار ماموریان هستند.

علاوه‌بر مجسمه مرد ماهیگیر، دو آب‌نمای زیبا هم در شرق و غرب پارک ساحلی مرد ماهیگیر ساخته شده که توسط یک جوی آب 100 متری به هم وصل می‌شوند. فضای این پارک بسیار آرام بخش است. و تماشای دریا به هنگام غروب خورشید در این پارک ساحلی و در کنار مجسمه مرد ماهیگیر بسیار رویایی و دلنشین است. 500 متر مکعب از این مکان دیدنی با گیاهان بومی جزیره مانند هور ایرانی، کنار، لور، گز، کرت، بمبر لاری و نخل، آراسته شده که زیبایی این پارک را دوبرابر کرده است. گیاهانی که سازگار با شرایط اقلیمی کیش هستند.

همچنین ساحل شنی پارک، مقصدی ایده‌آل برای افرادی است که به ساخت مجسمه‌های شنی علاقه دارند. ساحل شنی بسیار تمیز ساحل مرد ماهیگیر کیش، برای ساختن قلعه و مجسمه‌های مختلف مناسب است. هنگام بازدید از این ساحل، افراد زیادی را مشغول ساخت مجسمه هیا کوچک شنی می بینید. این تفریح می تواند برای کودکان و نوجوانان هم بسیار سرگرم کننده باشد.همچنین می تواند درنزدیکی مجسمه دوچرخه کرایه کنید و در امتداد نوار ساحلی برانید. در پارک ساحلی مرد ماهیگیر، کافه رستوران های بسیاری وجود دارد. همچنین امکاناتی مانند، سایبان، آلاچیق، نورپردازی‌های دیدنی در شب، کیوسک عکاسی، نمازخانه وغیره نیز وجود دارد.


29- پاساژ مرکز تجاری کیش:

جزیره زیبای کیش جاذبه های گردشگری فراوانی دارد و بی شک یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری، مراکز خرید کیش است. چرا که بسیاری از برندهای معروف تنها در کیش شعبه دارند و تنوع کالاها بسیار بالاست. یکی از مراکز خرید مهم جزیره و از جاهای دیدنی کیش پاساژ مرکز تجاری کیش است. این مکان دیدنی یکی از بهترین و بزرگترین مراکز خرید جزیره کیش به شمار می رود که در سال ‍۱۳۷۹ در زمینی به مساحت ۱۱,۰۰۰ متر مربع و در چهار طبقه فعالیت خود را آغاز کرد. معماری زیبا و منحصربه‌فرد این مرکز تجاری که به‌صورت سه‌گوش طراحی شده است، همراه با نورگیر دایره‌ای شکل در قسمت مرکزی، از ویژگی‌های مهم آن محسوب می‌شود.همچنین طراحی و نورپردازی نمای بیرون آن نیز به شکلی زیبا و حرفه‌ای طراحی شده است و از ویژگی‌های جذب مشتری این مرکز خرید به شمار می‌آید.پاساژ تجاری کیش با تنوع محصولات و قیمت‌های مناسب، نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است و یکی از پر بازدیدترین مراکز خرید کیش شناخته می‌شود؛ ضمن اینکه مرکز تجاری کیش در بخش گردشگری جزیره قرار دارد و دسترسی به آن به‌سادگی امکان‌پذیر است.و می توانید با ماشین شخصی و یا خودروی اجاره ای خود را به این مرکز برسانید و امکان استفاده از حمل و نقل عمومی نیز میسر است.

مرکز تجاری کیش در ضلع شرقی جزیره و در بخش سیاحتی قرار گرفته است که به همین منظور فاصله اندکی با دیگر جاذبه‌های گردشگری و تفریحات کیش دارد. در خیابان فردوسی، کمی پایین‌تر از میدان ساحل کیش، می‌توانید این مرکز خرید را مشاهده کنید. بیش از ۴۷۰ واحد تجاری در مرکز تجاری کیش، متنوع‌ترین و بروزترین برندها را در فروشگاه‌های خود جای داده است. در این مکان دیدنی و جذاب، خرید اجناسی از قبیل پوشاک، کیف و کفش، موبایل و تجهیزات رایانه ای، عینک، ساعت، لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآلات، لوازم صوتی و تصویری، لوازم آشپزخانه، مواد غذایی، مکمل‌های غذایی و دارویی و غیره ارائه می‌شود و نکته مثبت آن تنوع قیمت ها است می‌توانید کالای مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

همچنین مرکز تجاری کیش امکاناتی را به‌منظور رفاه حال مشتریان فراهم کرده است. از این امکانات می‌توان به کافی شاپ، فست فود، رستوران گردان، آژانس مسافرتی، آژانس املاک، پله برقی، آسانسور، پارکینگ، اشاره کرد.در پاساژ مرکز تجاری کیش، به‌منظور ایجاد شور و نشاط در مشتریان، هر شب ساعت ۱۰ به‌صورت زنده از میان کسانی که از فروشگاه‌های این مجموعه خرید کرده‌اند قرعه کشی انجام شده و جایزه‌ای نفیس اهدا می‌ شود. با تماشای اجرای موسیقی‌های هیجان‌انگیز نیز شبی خاطره‌انگیز را می توانید در کنار خانواده و دوستان خود تجربه کنید.


30- خانه مردم‌ شناسی کیش



خانه مردم شناسی بومیان کیش یکی از جاهای دیدنی کیش است. قدمت این خانه به 200 سال می رسد و در قدیمی ترین محله جزیره کیش قرار دارد. مساحت خانه مردم شناسی یک هزار و ۲۰۰ متر مربع است و دارای ۱۵ اتاق و دو حیاط مجلسی و حیاط خانوادگی بوده و از سبک معماری کاملاً بومی برخوردار است.این خانه به علت معرفی تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، معیشت و صنایع دستی منحصر به فرد بومیان کیش، به خانه مردم شناسی بومیان کیش تبدیل شد. و نمادی از اصالت مهمان نوازی مردمان کیش است. در واقع صاحب اصلی خانه مرحوم حاج عبدالله بن شاهین شخصیت محبوب و معروف کیش بود که در ۸۰ سال گذشته می زیست.و این خانه از اجدادش به او رسیده بود. حاج عبدالله تاجر مروارید و صاحب یکی از بزرگترین لنج های بادبانی آن زمان بود. او مهارت بسیاری در لنج سازی نیز داشت و حرفه اصلی اش نجایر و گلافی برای ساخت لنج بود.اما همزمان به تجارت مروارید نیز می پرداخت. این خانه فضایی با اصالت و سنتی برای معرفی بومیان کیش است و در گذشته مسافران و میهمانان بسیاری به این مکان رفت و آمد می کردند و برای همین بعد از سالها این خانه تبدیل به موزه ای برای بازدید عموم شد. و هدف از این کار نشان دادن سبک زندگی مردم بومی کیش در گذشته و آشنایی با فرهنگ و تاریخ بومیان منطقه بوده است.این مکان دیدنی در سفین قدیم که ازجمله بافت قدیمی کیش و محله های کیش به‌ شمار می‌رود، قرار دارد.

خانه بومیان کیش از بخش‌های مختلفی مثل چندول، مصیف، بیت‌العود، بیت‌الافروخ، بخار، الفرشه، مطبخ، سیم، زریبه و… تشکیل شده است که در این مطلب نمی گنجد و در مقاله ای دیگر به طور مفصل آنها را برایتان بازگو میکنیم. سبک معماری این خانه معرف مردم بومی کیش است.بعضی از اتاق‌های این خانه، زمستانی و برخی دیگر تابستانی هستند. این خانه آشپزخانه، مکتب‌خانه، انبار خرما و علوفه، آغل، بالکنی وسیع و زیبا، باغچه، یک در ورودی برای افراد خانواده و یک در ورودی برای افراد غریبه نیز دارد.در این خانه می‌توانید ابزار و وسایل قدیمی را که مردم بومی کیش استفاده می‌کردند، ببینید و با نحوه زندگی و کار آن‌ها آشنا شوید. همچنین عکس های بسیار زیبا به یادگار بگیرید.


31- بازار زیتون کیش :

بازارزیتون کیش یکی از جاهای دیدنی کیش است. در کنار تفریحات گردشگری در کیش بازار زیتون بسیار محبوب و معروف است. اجناس مرغوب این بازار با برندهای مختلف و قیمت های مناسب سبب شهرت این مرکز خرید شده است. این بازار دو طبقه با مساحت حدود 5000 متر مربع در سال 1367 در زمینی به وسعت حدود 7000 متر مربع ساخته شد و به یکی از مدرن ترین و بهترین مراکز خرید این جزیره تبدیل شد. معماری خارجی و خاص زیتون آن را به نماد و نشانه شهری تبدیل کرده که به راحتی قابل تشخیص است و در ذهن می ماند.

دیواره های مورب نمای خارجی زیبایی خاصی به این سازه بخشیده است. و البته معماری داخلی نیز چیزی کمتر از نمای بیرونی ساختمان ندارد. معماری داخلی بسیار ویژه است. قرار گرفتن فروشگاه ها در نیم طبقه های بنا و هدایت خریداران به سمت قسمتهای مختلف ، مورد توجه بازدید کنندگان است. که برای یک مرکز تجاری و خرید یک ویژگی خوب محسوب می شود.

108 غرفه در بازارزیتون قرار دارد. غرفه ها کالاها و خدمات متنوعی را عرضه می کنند . 96 غرفه ی تجاری آن در بخش فروش و ... و 12 غرفه ی دیگر در بخش اداری این مجموعه فعالیت می کنند. یکی از محاسن بازار خرید زیتون، تنوع محصولات و کالاهاست. انواع مختلفی از پوشاک، کیف و کفش ، لوازم آرایشی و بهداشتی ، عطر ، لوازم خانگی ، اسباب بازی، لوازم برقی و الکترونیک و ... در این جای دیدنی کیش به فروش می رسد. با توجه به گوناگونی کالاها و تنوع قیمت ها با خیال راحت سوغاتی بخرید.از سوغاتی های پرطرفدار جزیره کیش ، شکلات و شیرینی و بیسکویت و قهوه های خارجی است و در این بازار غرفه های مخصوصی به فروش سوغاتی های جذاب و رنگارنگ اختصاص دارند . می توانید پس از یک خرید عالی و رضایت بخش برای استراحت و صرف یک میان وعده خوشمزه و نوشیدن قهوه و چای و ... و یا صرف غذا به رستوران و کافی شاپ مرکز خرید زیتون مراجعه کنید و از خوراکی های با کیفیت و خوشمزه آن لذت ببرید . مرکز خرید زیتون از ساعت 9 صبح تا یک بعداز ظهر و 5 عصر تا یازده شب میزبان مسافران و شهروندان می باشد.


32- باشگاه سوارکاری کیش:

باشگاه سوارکاری جزیره کیش یکی از جاهای دیدنی کیش است که دوست داران اسب سواری می توانند از این مکان هیجان انگیز دیدن کنند و یا از اسب سواری در این مکان لذت ببرند. این مکان دیدنی به منظور برگزاری مسابقات بین المللی اسب سواری خلیج فارس در حدود ۲۸ سال پیش در جزیره افتتاح شد. در طول این مدت با استفاده از ظرفیت های این جزیره، امکانات این باشگاه توسعه یافته و امروز به حد استاندارد های جهانی رسیده است.باشگاه اسب سواری در شمال جزیره و در نزدیکی دهکده المپیک واقع شده که به علت همین هم جواری، به آن باشگاه اسب سواری المپیک نیز گفته می‌ شود.مساحت این باشگاه در حدود ۶۰۰۰ متر مربع است و حدودا ۵۰ رأس اسب اصیل از نژاد های مختلف در این باشگاه نگهداری می‌شوند. از اسب های نژاد اصیل این باشگاه می توان از تروبرد، دره شوری و عرب نام برد که توسط افراد مجرب و حرفه‌ ای در اصطبل های مجهز نگهداری می‌ شوند.

این مجموعه در سال ۱۳۷۲، برای برگزاری مسابقات بین‌المللی خلیج فارس تاسیس شد و تا سال ۱۳۷۴، وضعیت محوطه‌سازی، ساخت مانژها و اصطبل‌های آن به کیفیت قابل قبولی رسید.

باشگاه سوارکاری کیش قابلیت میزبانی مسابقات اسب‌دوانی کشوری را نیز دارد. مسابقات بزرگ كورس برای نخستین بار در ایران در باشگاه سوارکاری کیش برگزار شد. درمانگاه دامپزشکی این باشگاه نیز از دیگر امکانات آن محسوب می‌شود. کادر درمانی و پزشکی و متخصصین دامپزشکی همواره حضور دارند تا برای حفاظت از سلامت سوارکاران و اسب ها اقدامات لازم را انجام دهند.استفاده از امکانات این مجموعه شامل محدودیت جنسی نبوده و هم آقایان و هم بانوان می‌توانند از خدمات استفاده کرده و لذت ببرند. همچنین این باشگاه امکان کرایه اسب در قسمت های ساحلی را به شما می دهد. در این سواحل بدون آن که نیازی به رفتن به باشگاه سوارکاری داشته باشید، می توانید اسب کرایه کنید و به سوارکاری بپردازید.باشگاه سوار کاری کیش همه روزه، حتی روزهای تعطیل هم از ساعت 8 صبح تا 6 عصر، خدمات اسب سواری را ارائه می دهد. خبر خوب آنکه، در این باشگاه برای رفاه حال ورزشکاران، رستوران و کافی شاپ نیز احداث شده است که نیازی برای خرید و تهیه غذا و نوشیدنی، از بیرون باشگاه نیست.پیست کورس استاندارد، مانژ صحرایی، اصطبل های استاندارد و مجهز و برخورداری از محوطه بزرگ از جمله امکانات باشگاه اسب سواری کیش هستند که آن را به یکی از بهترین باشگاه‌ های اسب سواری در داخل کشور تبدیل کرده است. 


33- جزیره فرور کوچک کیش:

جزیره فرور کوچک کیش یکی از جاهای دیدنی کیش است که به نام‌های بنی فارور و فرورگان نیز شناخته می‌شود، این جزیره از مناطق غیرمسکونی ایرانی در خلیج فارس به‌ شمار می‌رود. بکر بودن این جزیره یکی از دلایل زیبایی جزیره است. فرور بخشی از جزیره کیش و شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان به حساب می آید. از نظر موقعیتی می توان گفت جزیره فرور در قسمت شمال غربی جزیره ابوموسی واقع شده‌ است و ۵.۱ کیلومتر مربع مساحت دارد و بزرگ‌ترین ابعاد طولی و عرضی جزیره ۴.۱ در ۱.۱ کیلومتر است. این مکان دیدنی و جذاب در مسیر مهاجرت پرندگان دریایی قرار دارد و زیستگاه گونه‌های متنوع پرندگان مهاجر و بومی است. پوشش گیاهی این جزیره نیز مطلوب پرندگان مهاجر است. انواع مختلفی از گونه گیاهان شورپسند و گیاهان خشکی‌پسند این جزیره را پوشش می دهند.

ریشه نام فرور هم پیشینه ای تاریخی دارد. نام این جزیره، همان واژه پهلوی “فَروَر=Farvar” است که امروز به نادرستی “فروهر=Farvahr” می‌نویسند و برخی به اشتباه این واژه را Furuhar* می‌خوانند. واژه “فَروَر” از دو بخش (فر=شکوه) و (ور=بهره‌مند) ساخته شده است که در کل به مانای کسی است که بهره‌مند از شکوه است. “فَروَر” مفهومی در آیین زرتشتیان است که همراه با نام “اهورامزداً می‌آید. بنابراین نام استان “هرمزگان” نیز به معنای “سرزمین اهورامزداً است که با نام آبخاست‌های ( جزیره های ) “فَروَر بزرگ” و “فَروَر کوچک” هماهنگی مانایی دارند.

فرور کوچک از جمله جزایر زیبای توریستی و رویایی در جنوب ایران است که هر ساله گردشگران خارجی وداخلی بسیاری از آن بازدید می کنند. این مکان دیدنی و بکر آنقدر زیباست که به آن لقب خواهرخوانده دبی را داده اند. تماشای جزیره زیبای کیش و جزایر کوچک اطرافش بی شک یکی از بهترین سفرهای شما خواهد بود. می توانید سفری سراسر از هیجان را در کیش تجربه کنید و از تفریحات متنوع و ارزان جزیره به نهایت استفاده را ببرید. همچنین اگر قصد خرید هم دارید می توانید به جزیره کیش رفته و ساعاتی را در مجتمع های لوکس و برندهای متنوع آن بگذرانید. تماشای این جای دیدنی کیش را از دست ندهید.


34- ساحل درختان نارگیل کیش:

ساحل درختان نارگیل یکی از جاهای دیدنی کیش است. در این ساحل 2500 درخت نارگیل وجود دارد. در کنار درختان نارگیل آلاچیق های چوبی زیبا و درختان لور قدیمی نیز به چشم می خورند.این ساحل نقره‌فام در شرق جزیره کیش و در نزدیکی اسکله بزرگ تفریحی قرار دارد و مکانی آرامبخش و شگفت‌نگیز برای پیاده روی شهروندان و گردشگران می باشد.

ساحل درختان نارگیل کیش با مساحت ۲۰۰۰۰ مترمربع یکی از بزرگترین و زیباترین سواحل کیش محسوب می شود. یکی از تصاویر نمادین برای نشان دادن مناطق استوایی،‌ تصویر دریا و ساحل با انبوهی از درختان نارگیل است چراکه این درخت مختص مناطقی با آب و هوای استوایی است و در هر منطقه‌ای امکان رشد آن وجود ندارد. برگ های سبز روشن درختان نارگیل با تنه های قهوه ای و منحنی های زیبا در کنار شن های نرم و درخشان ساحل، چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. برگ های پهناور و قطور درختان نارگیل به شکل سایبانی بر ساحل گسترده شده اند می توانید زیر سایه آنها به تماشای دریای زلال و آبی خلیج فارس بنشینید و از خنکای نسیم به هنگام غروب لذت ببرید. پیشنهاد می شود که برای تماشای غروب آفتاب به ساحل نارگیل بروید چرا که در این زمان چشم انداز بسیار زیبایی دارد. از نظر موقعیتی این ساحل در قسمت شرقی جزیره کیش واقع شده است.درست در سمت راست خیابان فرودسی و در تقاطع با بلوار ساحل جزیره کیش است. این ساحل فاصله کمی با مرکز شهر دارد و به راحتی قابل دسترس است. می توانید با تاکسی یا خودروی اجاره ای خود را به این مکان زیبا و رویایی برسانید.اسکله بزرگ تفریحی و پلاژ و مجموعه ورزشی آقایان نیز در نزدیکی این مکان دیدنی قرار دارند. که می توانید از امکانات تفریحی آنها استفاده کنید. در اسکله تفریحی کیش امکاناتی نظیر جت اسکی، انواع قایق‌ها مثل قایق پارویی، قایق ماهی‌گیری، قایق کف شیشه‌ای، قایق پدالی و امکانات غواصی و سه چرخه‌های آبی فراهم گردیده است. در پلاژ مخصوص آقایان نیز امکاناتی نظیر آموزش شنا به صورت انفرادی و گروهی و نیز سکوی ماساژ فراهم گردیده است. همچنین دوچرخه سواری در ساحل نیز یکی از تفریحات لذت بخش و رایج سواحل کیش است که می توانید در ساحل درختان نارگیل آن را تجربه کنید. در اطراف ساحل نارگیل، رستوران ها و کافی شاپ های فراوانی وجود دارند که مناسب برای استراحت و صرف نوشیدنی و غذا است.میتوانید به آنجا بروید و در حین تماشای دریا و ساحل از غذاهای محلی و سنتی و یا فرنگی آنجا امتحان کنید و لذت ببرید. در ساحل درختان نارگیل ورزشهای ساحلی از قبیل هندبال، والیبال و فوتبال ساحلی هم برگزار می شود که بسیار هیجان انگیز است و می تواند به تجربه جذابی برای شما باشد.


35- بازار دیپلمات کیش:

کیش یکی از مراکز گردشگری مهم و پر طرفدار در بین ایرانیان است چرا که علاوه بر جاذبه های گردشگری تاریخی و سواحل زیبایش، مراکز خرید متنوع و مدرن فراوانی دارد. بهترین برندهای دنیا با قیمت های متنوع در این مراکز خرید وجود دارند و همین مهم گردشگران بسیاری را به این جزیره زیبا می کشاند.

بازار دیپلمات کیش یکی از جاهای دیدنی در کیش است که چهار هزار متر مربع مساحت دارد و در پنج طبقه، شامل دو طبقه تجاری و دو طبقه اداری ساخته شده است.طبقه آخر دو واحد رستوران بزرگ قرار گرفته که گردشگران و شهروندان می توانند پس از اتمام خرید و یا در حین خرید برای استراحت و صرف غذا و نوشیدین لحظاتی را با آرامش در آن سپری کند. این بازار به‌عنوان یکی از مراکز خرید کیش با ۱۱۹ غرفه میزبان گردشگران است. یکی از ویژگی های مثبت و حائز اهمیت این مجموعه آن است که دیپلمات به هتل ها و مراکز تجاری و دیگر جاهای دیدنی کیش نزدیک است. چشم‌انداز رو به دریا و همچنین فضای سبز و دل انگیز بیرونی مرکز خرید دیپلمات کیش از دیگر ویژگی های مهم آن است. هر ساله بازدیدکنندگان بسیاری از این مرکز خرید دیدن کرده و کالاهای اساسی و البسه خود را خریداری می کنند. کالاهای مرکز خرید دیپلمات بسیار متنوع و گوناگون است.با گشت‌وگذاری که بین واحدهای تجاری این مجموعه‌دارید از انواع پوشاک، کیف و کفش، سوپرمارکت و مواد غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی، کریستال، ملحفه و روتختی، لوازم خانه و آشپزخانه و ... می توانید دیدن کنید و هر آنچه را که موردنیازتان است را خریداری نمایید. قیمت ها نیز بسیار متنوع است و می توانید سوغاتی های خود را از این مجموعه تهیه کنید. بازار دیپلمات کیش یکی از مکان های دیدنی و جذاب برای خرید و سوغاتی در بین توریست ها و شهروندان است.


36-سواحل نقره فام کیش:

سواحل نقره‌‌فام کیش یکی از جاهای دیدنی کیش است. این سواحل جذاب و رویایی از بهترین و آرام بخش ترنی مکان های دیدنی کیش می باشد.خاک جزیره کیش ساختار مرجانی با رنگ نقره ای زیبایی دارد که در زیر آفتاب، درخشندگی خیره کننده ای را به تصویر می کشاند. آب دریا در ساحل این جزیره آبی نیلگون وشفاف و روشن است و تا فاصله‌ای دور می‌توان کف دریا و مرجان ها و سنگ های آن را به‌راحتی تماشا کرد. کارشناسان محیط‌زیست معتقد هستند که مرجان‌ها به‌صورت طبیعی موجب تصفیه و شفافیت آب‌های سواحل جزیره کیش می‌شوند. رنگ آب از آبی روشن تا سبز چمنی در ساعت های مختلف روز متفاوت است. آب های درخشان جزیره مزیت شفافیت و درخشانی خود را در تمامی ساعات شبانه روز محفوظ نگه می دارند. سواحل کیش با شن های سفید و نقره ای در سرتاسر جزیره لطافت وصف ناپذیری به جزیره بخشیده اند. جانداران دریایی، ماهی‌ها و دیگر آبزیان موجود در سواحل کیش، از استثنایی‌ترین ویژگی‌های این جزیره به‌شمار می‌روند. در بسیاری از مناطق ساحلی جزیره، به راحتی می توانید در نزدیکی ساحل، ماهی‌های تزئینی و بسیار زیبا که در آب‌های حاشیه کیش غوطه‌ور هستند و وجودشان را از تماشاگران پنهان نمی‌کنند را ببینید. ماهی های رقصان با رنگ های درخشان، نارنجی، زرد و آبی و سفید و... ، می‌توانند گردشگران را ساعت‌ها سرگرم کنند. ماهی های کوچک براقی که شاید آنها را تنها در آکواریوم ها دیده باشید. یکی ازمشخصه های بارز سواحل نقره فام کیش، امن بودن آن است. این مکان های دیدنی فاقد کوسه های خطرناک است و کوسه‌هایی که گاهی اوقات در ساحل کیش دیده می‌شوند از ماهی‌های کوچک تغذیه می‌کنند و برای شناگران خطری ندارند. سواحل زیبای کیش در همه فصول برای گردشگران و شهروندان قابل استفاده است. و امکان هر گونه تفریح دریایی را برای گردشگران فراهم می کند. توریست ها و مسافران می توانند در کنار دریا استراحت کنند و یا در صورت علاقه وسایل ماهیگیری با خود برداشته و ساعاتی را در تنگاتنگ دریا و ساحل به ماهیگیری بپردازند. زیبایی های بکرجزیره کیش و به خصوص سواحل نقره فام آن آنقدر زیاد است که در یک مطلب نمی گنجد و می بایست از نزدیک عظمت و روح نوازی آن را مشاهده و احساس کرد.


37- پارس سافاری کیش:



سافاری یکی از جاذبه های گردشگری در کیش است. و پارس سافاری یکی از جاهای دیدنی کیش که در بین ورزشکاران و گردشگران طرفداران بسیار دارد. یکی از معروف ترین نوع تورهای سافاری، تور صحرا است که با انواع وسایل نقلیه در نقاط صحرایی برگزار می شود. جزیره کیش اقلیم مناسبی برای تورهای سافاری دارد و همین موضوع موجب شده تا در سال 92 مجموعه حرفه ای سافاری کیش افتتحاح و فعالیت خود را آغاز کرد. مجموعه سافاری کیش مساحتی حدود 50 هکتار دارد. که امکان خوبی را برای تفریحات سافاری ایجاد می کند. این مجموعه با 25 آیتم مختلف و متنوع یکی از سرگرم‌کننده ترین، مفرح‌ترین جاذبه های جزیره کیش به حساب می آید.

آیتم های تفریحی سافاری کیش:

توز سافاری، موتور سواری و تور باگی و غیره.. است

تور سافاری در مسیرهای صعب العبور با شیب های تند برگزار می شود، گردشگران سوار بر خودروهای لندکروزی می شوند که مجهز به سیستم تعلیق آفرود و رول بار هستند و راننده هایی حرفه ای دارند. در این تور سرعت و هیجان، تجربه‌ای وصف‌نشدنی را رقم می زنند و به غیر از لندکروز، خودروهای ۲ دیفرانسیل دیگری مثل نیسان پاترول، هامر و تویوتا نیز برای این تور به کار می روند.

با تور باگی گردشگران می توانند به بازدید از پوشش گیاهی و منظره های جذاب جزیره بروند، به این صورت که ماشین های ۲ نفره به صورت گروهی و با یک لیدر از مسیرهای شنی ناهمواری عبور می کنند. زمان این تور ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است و در طول مسیر نیز عکس های یادگاری گرفته می شود.

موتور سواری یکی دیگر از آیتم ای تفریحی پارس سافاری کیش است. در پیست موتور سواری مجموعه سافاری موتورهای اتومات و نیم اتومات ۴ چرخ یا ۲ چرخ برای هر سن و سالی تدارک دیده شده اند و گردشگران با توجه به مشخصات موتورها در پیست های مجزا به این تفریح مشغول می شوند. گفتنی است که تمامی موتورهای این مجموعه از برند معروف یاماها اصل ژاپن هستند.

تور VIP سافاری باگشت جزیره یکی از جذاب ترین بخش های تفریحی در کیش است. مدت زمان تور VIP یک ساعت و نیم است و فقط در سانس صبح برگزار می شود. گردشگران با رزرو این تور می توانند با خودروی لندکروز از نقاط دیدنی جزیره کیش دیدن کنند.

تفریحات جذاب و دوست داشتنی و هیجان انگیز دیگری هم وجود دارد از قبیل، بانجی شوتینگ، کارتینگ، باشگاه پینت بال، زومبال، جنگ شبانه و آمفی تئاتر، فوتبال حبابی، استوانه جادویی، تونل وحشت، عینک واقعیت مجازی، شتر سواری، ترامپولین، غرفه های بازی و سرگرمی، دالان ماجراجویان، نردبان معلق، مینی بولینگ، دارت و فوتبال دستی و .. که برای همه گروه های سنی، هم برای بزرگسالان و هم کودکان و نوجوانان جذاب و سرگرم کننده است.


38- اسکوتر برقی مرجان کیش:

یکی از جاذبه های گردشگری و از جاهای دیدنی کیش خط ساحلی جزیره است. که شما می توانید این مسیر را با خودرو، پیاده ، با دوچرخه و یا اسکوتر برقی طی کنید و از دیدن زیبایی های جزیره و تماشای دریای نیگون خلیج فارس لذت ببرید. اسکوتر برقی یکی از تفریحات جذاب و هیجان انگیز جزیره کیش است. شما می توانید با استفاده از اسکوتر و حرکت در مسیرهای ویژه، زیبایی های جزیره کیش را ببییند و اوقات خوشی را تجربه کنید. این تفریح ورزشی بسیار ساده و راحت است. در واقع اسکوترهای برقی همان دوچرخه یا موتورهای کوچک برقی هستند که نیروی محرکه آنها از باطری تامین می شود و اگر کامل شارژ شود تا حداکثر یک ساعت می توان از آنها استفاده کرد. این وسیله دو پدال گاز و ترمز دارد و رانندگی با آنها بسیار آسان است.اسکوترها دو نوع هستند یک نوع آن اسکوترهای کوچک‌ هستند که سرعت زیادی ندارند و ایستاده یا نشسته می‌توان از آنها سواری گرفت. اما نوع دیگر آن، اسکوترهای برقی هستند که بزرگترند و سرعت بالا‌تری دارند. این اسکوترها کاملا بی سروصدا هستند و به همین علت، آلودگی صوتی ایجاد نمی کنند و مزاحمتی برای دیگران ندارند؛ هم چنین به دلیل برقی بودن نیازی به سوخت دیگری ندارند و از این نظر هم هوا را آلوده نمی کنند.استفاده از اسکوتر برقی برای خانم ها نیز امکان پذیر است و استقبال خوبی از آن می شود.

علاقه مندان می توانند در مراکز تفریحی جزیره کیش، مثل جاده مخصوص دوچرخه سواری، اسکله تفریحی و پارک ساحلی مرجان از اسکوتر برقی استفاده کنند. در این مکان ها ایستگاه های ویژه ای وجود دارد که می توانید در آنجا اسکوتر برقی اجاره نمایید. قیمت کرایه اسکوتر برقی بسته به مدل و قدرت موتور متفاوت است. بعضی از مدل های این اسکوتر با یک بار شارژ میتوانند 110 کیلومتر را با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت طی کنند. بعضی از این مراکز کرایه ای اسکوتر و موتورسیکلت ها، مدل سه چرخه آن را هم دارند. هنگام استفاده از اسکوتر باید دقت کنید که قبل از اتمام شارژ اسکوتر به ایستگاه برگردید.رفتن به درون معابر پیاده و سواره رو و جاده های خاکی ممنوع می باشد و در صورت مشاهده دستگاه از فرد پس گرفته می شود و جریمه می شود. در هنگام استفاده از اسکوتر اگر احتیاط کرده و قوانین را رعایت کنید می توانید در کمال آرامش از زیبایی های جزیره لذت ببرید و خاطرات خوشی را رقم بزنید.


39- پارک کیبل اسکی کیش:

پارک کیبل اسکی کیش یکی از جاهای دیدنی کیش است که بزرگ‌ترین پارک مختص کیبل‌ اسکی (اسکی کابلی روی آب) در جهان و نخستین سایت اسکی روی آب خاورمیانه به ‌شمار می‌رود.

کیبل اسکی کیش یک ورزش وتفریح هیجان انگیز است که طرفداران بسیاری دارد. همانند دیگر تفریحات کیش همچون جت اسکی، جت فلایر، پاراسل و ... این ورزش و تفریح آدرنالین شما را به شدت بالا می برد و باعث شادی و هیجان و حال خوب می شود.

کیبل اسکی که نام انگلیسی آن cable skiing می باشد، توسط یک مهندس آلمانی به نام، برونو ریکسن ابداع شد، این فرد در سال 1959 اولین پیست اسکی روی آب خود را ساخت و سپس سیستم تجاری آن در سال 1966 فروخته شد.کیبل اسکی یک نوع اسکی روی آب است. این ورزش روی تخته ای با ابعداد 21*112 سانتی متری انجام می شود. وزن این نوع تخته ها حدود 3 کیلو گرم می باشند.برای استفاده از این تخته ها ابتدا باید با دو پا روی آن بایستید و سپس با دستکش های مخصوص این بازی طناب رت را با دو دست خود محکم بگیرید. سپس قایق های موتوری شما را با سرعتی زیاد روی آب می کشند، افراد حرفه ای این ورزش را با حرکات جذاب بر روی آب همراه می کنند.

کیبل اسکی کیش با مساحتی بیش از 130 هزار متر مربع بزرگترین پارک کیبل اسکی است.این مجموعه در یکی از زیبا ترین سواحل کیش می باشد.طول کیبل اسکی کیش 860 متر و عرض آن نیز 160 متر می باشد، این یکی از طولانی ترین کیبل اسکی ها در این منطقه بشمار می رود. 5 برج روی آب های نیلگون خلیج فارس قرار گرفته تا همزمان استفاده 12 نفر از این تفریح دریایی کیش امکان پذیر باشد. سرعتی که شما در تفریح کیبل اسکی کیش تجربه خواهید کرد بین 28 تا 62 کیلومتر خواهد بود.

کیبل اسکی کیش از تفریحاتی است که همه سنین می توانند از آن لذت ببرند. این تفریح که از تفریحات آبی کیش به شمار می رود با وجود هیجان بالا از امنیت بسیاری برخوردار است.این ورزش مفرح و سرگرم کننده از هر نظر ایمنی لازم برای تمامی سنین (۳ ساله تا ۹۳ ساله) را دارد.پارک کیبل اسکی کیش امکانات متنوعی را در اختیار گردشگران قرار می دهد تا رفاه و آسایش را تجربه کنند. این امکانات شامل، رختکن و دوش، اتاق آموزشی، فروشگاه لوازم ورزشی و آبی مخصوص این تفریح، رستوران و کافی شاپ جهت برطرف کردن نیازهای معمول و ... می شود.

مجموعه کیبل اسکی کیش، در ساحل زیبای نقره ای فام شرقی کیش قرار دارد، این ساحل یکی از زیبا ترین سواحل کیش است. در نزدیکی مجموعه، پارک درختان نارگیل و درختان لور قدیمی قرار گرفته اند که بسیار زیبا و رویایی هستند.


40- بازار پانیذ کیش:

بازار پانیذ یکی از جاهای دیدنی استانبول است که برای گشت و گذار و خرید بسیار مناسب است. فروشگاه های متنوع و بسیاری در این مرکز خرید وجود دارد که نظر بازدید کنندگان را به خود جلب می کند چرا که پانیذ یکی از مراکز خرید با قیمت های متنوع و مناسب است.و شاید بتوان گفت یکی از بهترین ها در لیست مراکز خرید در کیش است. بازار پانیذ کیش از ۱۸۳ فروشگاه تشکیل شده است و ساخت آن به سال ۱۳۷۷ می رسد و به همین دلیل بسیاری از کیشوندان نیز با آن آشنا هستند. یکی از ویژگی های جذاب بازار پانیذ، شیشه ای بودن آن است به گونه ای که از دور مانند بلوری نیلی رنگ می درخشد. مرکز خرید پانیذ کیش یکی از مراکز تجاری جزیره نیز است که در حدفاصل برخی از دیگر مقاصد خرید و جاذبه های گردشگری کیش از جمله بازارهای پردیس یک و دو و هایپرمارکت کیش قرار دارد. این بازار در دو طبقه احداث شده است.کالای مختلفی از قبیل، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی،کیف، کفش، پوشاک، وسایل صوتی و تصویری، انواع تلفن‌های همراه، ساعت، مکمل‌های غذایی، انواع شکلات و قهوه،، لوازم تزیینی و دکوری با تنوع بالا در این بازار وجود دارد. یکی از نکات مثبت بازار پانیذ پایین بودن قیمت اجناس خانگی در آن است. البته دقت کنید که اجناس فیک به شما نفروشند. به طور کلی قیمت‌ها در بازار پانیذ پایین‌تر از سایر مراکز خرید کیش است.

گشت و گذار در بازار پانیذ کیش بسیار لذت بخش است. فروشگاه های مرکز خرید پانیذ هرآنچه که در تصورتان دارید را دور هم گرد آورده است تا کسی دست خالی از این بازار بیرون نرود. می توانید در این مکان دیدنی، انواع سوغاتی ها را با ارزان ترین قیمت خریداری کنید. یکی از موارد مهم در مرکز خرید پانیذ کیش، موقعیت جغرافیایی این بازار است. این بازار درست در یکی از بخش های متراکم گردشگری و تفریحی کیش یعنی بخش شرقی و خیابان فردوسی قرار گرفته است. به همین دلیل به راحتی از مراکز خرید و مراکز تفریحی دیگر هم بازدید کنید. اگر اقدام به اجاره خودرو در کیش کرده اید که خیالتان راحت باشد چرا که می توانید با خیال راحت خودروی اجاره ای خود را در پارکینگ مرکز خرید و یا در محوطه اطراف مرکز خرید پانیذ پارک کرده و ساعاتی را به خوشی بگذرانید و در کافه رستوران های مرکز خرید وقت بگذرانید.


41- مرکز خرید ونوس کی کیش:

پاساژ ونوس کیش یکی از جاهای دیدنی کیش است که در سال ۱۳۷۵ تاسیس شده است. این مرکز خرید به عنوان یکی از قدیمی ترین مراکز خرید کیش محسوب می شود. برندهای مختلفی در این بازار با انواع برندهای متنوع یافت می شود. جنس های مختلف و رنگارنگی که مطابق سلیقه هر خریداری است. مرکز خرید ونوس معادل 26500 متر مربع می باشد و جزو قدیمی ترین بازارهای شناخته شده و معروف جزیره کیش می باشد. بازار ونوس کیش در دو طبقه طراحی شده است که این طبقات شامل طبقه همکف و اول است. این مرکز خرید ۳۱۰ غرفه فروش دارد که هریک از این غرفه ها برای فروش انواع کالا های ضروری گردشگران و مشتریان نظیر: پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش و … فعال می باشد. این مکان دیدنی کیش به غیر از مغازه ها و غرفه های فروش دارای بخش های تجاری دیگری نیز است. مراکز خدماتی نظیر مرکز مشاور املاک ، شعب بانکداری از جمله تجات، ملت، کشاورزی و ملی، رستوران و کافی شاپ، فضای بازی برای کودکان، صرافی و مشاور املاکی نیز در این مجموعه در اختیار گردشگران و شهروندان قرار می گیرد. شهر بازی کودکان نیز مکان مناسبی برای تفریح است تا خانواده بتوانند با خیال راحت از خدمات مرکز خرید ونوس کی استفاده کنند.فضای شهر بازی پاساژ ونوس کیش شامل ماشین کودک، تشک های نرم و مناسب با سیستم بدنی کودک، تونل های مارپیچ، انواع اسباب بازی دخترانه و پسرانه می باشد که برای کنترل و امنیت بیشتر کودکان مربی خصوصی و یک جانپناه در نظر گرفته شده است. مکان مرکز خرید کیش در خیابان سنایی و نزدیک به هتل ونوس است و همه روزه از ده صبح تا یک بعد ازظهراست و بعد ازظهر از ساعت ۴ تا ۱۰ شب آماده ارائه خدمات می باشد.



42- بازار مرجان کیش:



بازار مرجان کیش یکی از جاهای دیدنی در کیش است که در سال ۱۳۷۰ آغاز به کار کرده است. این بازار در سمت شرق جزیره کیش و در جاده جهان قرار دارد، حدود دویست هزار متر مربع مساحت دارد و با یک طبقه و دو سالن احداث شده است.یکی از ویژگی‌های معماری ساختمان این بازار این است که از بالا به شکل حرف Y است. بازار مرجان کیش دارای یک پارک ساحلی بوده که گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند و امکان گشت و گذار و تفریح در کنار ساحل را برای آنها فراهم می کند. بازار مرجان کیش دارای معماری بسیار زیبا و لوکسی بوده که خود به تنهایی یکی از دلایل جذب گردشگران و شهروندان به این مجتمع سیاحتی و تفریحی است. آکواریوم و آبنماهای بازار مرجان بسیار زیبا و دیدنی هستند. آکواریوم دارای حجم پنج هزار و چهارصد متر مکعبی بوده و بیش از هشتصد گونه مختلف از ماهیان و آبزیان را در خود جای داده است که در نوع خود بی نظیر است.نمای بیرونی بازار مرجان کیش به وسیله 39 آب نما که هرکدام دارای ارتفاع 50 متری می باشند مزین شده و با نور پردازی های ویژه ای که بر روی آن ها انجام شده، به منظره زیبا و خیره کننده ای برای گردشگران و شهروندان کیش تبدیل گشته است. همچنین داخل بازار هم فضاهای زیبایی از درختچه ها و بوته های گل وجود دارد که جلوه ی ای رویایی به مرکز خرید بخشیده است. تهویه عالی مرکز خرید مرجان هم در هر فصل و هوایی مطلوب و قابل قبول است و فضایی عالی برای خریداران ایجاد می کند. جالب اینجاست که بازار مرجان علاوه‌بر غرفه‌های تجاری و اداری، شامل سوئيت برای اقامت مسافران نیز است و از کامل ترین مجتمع های خرید در جزیره کیش به حساب می آید.

یکی از امکانات بسیار خوبی که این مکان دیدنی در کیش دارد، بانک های مختلفی نظیر: بانک صادران، بانک سپه و بانک ملی می باشد که به گردشگران و شهروندان خدمات ارائه می دهند. در این بازار اجناس و پوشاکی با تنوع بالا و قیمت های متنوع وجود دارد که دست شما را برای انتخاب و خرید باز می گذارد. قیمت های خوب و مناسب در این مجتمع تجاری و مسکونی سبب محبوبیت دوچندان آن نزد مسافران شده است. افرادی که همواره به دنبال برندها و مارک های معتبر هستند می توانند در این مجتمع خرید مطلوب و مورد پسند خود را انجام دهند.سوئیت های موجود در بازار مرجان کیش هم از خدمات و امکانات بالایی برخوردار است و کافه و رستوران های مجموعه نیز غذاهای و نوشیدنی های لذیذی را سرو می کنند. این مکان دیدنی را در سفر به کیش از یاد نبرید.


43_ بازار پردیس یک کیش:



بازار پردیس کیش یکی از جاهای دیدنی کیش است که در زمینی به مساحت ۱۲۰۰۰ متر مربع و در دو طبقه، در شرق جزیره کیش در سال ۱۳۷۱ به بهره‌برداری رسید. پردیس یک جرو قدیمی ترنی و با سابقه ترین بازارهای جزیره به حساب می آید. برای ساخت این مجموعه از معماران فرانسوی کمک گرفته‌اند. در واقع این پاساژ به سبک اروپایی طراحی و ساخته شده است. هم‌اکنون این بازار ۲۲۸ غرفه فعال دارد که در آن انواع مختلف فروشگاه‌های پوشاک، وسایل صوتی و تصویری، لوازم آرایشی و بهداشتی، تلفن‌های همراه، کیف و کفش، ساعت، مکمل‌های غذایی، سیستم‌های کامپیوتری و تعمیرات موبایل، آژانس‌های مسافرتی و شعب بانک‌ها وجود دارد. همچنین یک رستوران، یک چایخانه سنتی، یک کافی‌شاپ و یک کافی‌نت نیز در این بازار جای گرفته‌اند.امکانات متنوع و جالبی در این مرکز خرید وجود دارد. به طور مثال می‌توان به دفاتر هواپیمایی مختلف، بانک‌های دولتی و خصوصی اشاره کرد. همچنین هر شب یک قرعه‌کشی بین خریداران برگزار می‌شود و جوایز نفیسی نیز اهدا می‌شود. مراسم همراه با موسیقی و برنامه‌های شاد و متنوع است. بانک ملت و یک کافی نت نیز در مجتمع قرار دارد. اجناس پاساژ قیمت‌های مناسبی دارند و می‌توان بهترین کالاها را با کیفیت مناسب در این مجتمع تجاری پیدا کرد.نکته جالب آنکه پردیس 1 و 2 کیش در کنار هم قرار گرفته اند و با یک تونل زیبا به هم وصل می‌شوند.این بازار هر روز از ساعت 9 الی 13:30 و 17:30 الی 22:30 باز می‌باشد و مشتریان می توانند خریدی با کیفیت و مقرون به صرفه را در این مرکز خرید تجربه کنند.



44- بازار پردیس دو کیش:

بازار پردیس دو کیش یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش است که در کنار پاساژ پردیس یک وجود دارد. این دو پاساژ به مراکز خرید دوقولوی پردیس کیش هم شهرت دارد. بازار پردیس دو کیش که با نام مرکز خرید پردیس دو کیش نیز شناخته می‌شود، از بزرگترین و زیباترین مراکز خریددر کیش به ‌شمار می‌آید. این مرکز خرید بین‌المللی در نوار ساحلی جزیره زیبای کیش، در سال ۱۳۷۸ و با مساحت ۲۲ هزار متر مربع افتتاح شد. این مرکز خرید از موقعیت استثنایی برخوردار است و در نزدیکی سواحل زیبای کیش است، محیط زیبای داخل بازار و تنوع خدمات، اکثر برندهای معتبر خارجی لوازم خانگی، کفش و پوشاک، عطریات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی، کالای کودک و... را در این مجموعه جذاب می توانید تهیه کنید. پردیس دو از معروفترین مراکز خرید کیش می باشد که از معماری زیبایی نیز برخوردار است.سازه بنا از سه طبقه و با ۲۰۰ واحد تجاری تشکیل شده است. که بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و رستوران های متنوع و کافی شاپ های دنج و راحت از بخش های مختلف این مرکز خرید پرطرفدار است. اکثر برندهای معروف جهانی و ایرانی را در این مرکز خرید می توانید پیدا کنید. که در طول سال با تخفیف های عالی و قیمت های مناسب در خدمت گردشگران و شهروندان می باشد.


45- ساحل مرجان کیش

ساحل مرجان یکی از جاهای دیدنی جزیره کیش است که محبوبیت بسیاری در میان گردشگران و شهروندان دارد. این ساحل به نام ساحل حافظیه نیز شناخته می شود که در جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد. فاصله ساحل مرجان کیش از فرودگاه این جزیره حدود ۹ کیلومتر (۱۲ دقیقه) است که به راحتی با اجاره خودرو می توانید خود را به این مکان برسانید و از دیدنی ها و تفریحات آن لذت ببرید. ساحل مرجان کیش از پاک‌ترین ساحل‌های خلیج فارس و سواحل مرجانی ایران با ماسه‌های طلایی رنگ و محوطه‌سازی زیبا است. زلالی و شفافی این ساحل به‌حدی است که اگر سوار قایق شوید و گشتی در دریای مرجانی کیش بزنید، می‌توانید بسیاری از آبزیان مانند صدف، حلزون، شقایق‌ دریایی، عروس‌های دریایی، انواع مختلف ماهی‌های زینتی و مرجان‌ها را به راحتی در آب ببینید.از دوست داشتنی ترین تفریحات گردشگران، پیاده روی در این ساحل زیبا و تماشای دریای نیلگون خلیج فارس و غروب خورشید است.در پارک ساحلی مرجان، آلاچیق‌ها و فضاهایی برای نشستن و خلوت با طبیعت تعبیه شده است. شما می‌توانید ساعت‌ها در این آلاچیق‌ها بنشینید و از تماشای چشم‌اندازهای طبیعی جزیره لذت ببرید. تفریحات بسیاری در ساحل مرجان وجود دارد که یکی از آنها پیست دوچرخه‌سواری است. در این منطقه، کیوسک‌هایی وجود دارند که به گردشگران دوچرخه اجاره می‌دهند تا بتوانند در ساحل خلیج فارس دوچرخه‌سواری کنند و لذت ببرند. در این کیوسک ها امکان اجاره موتورهای برقی و موتورهای چهارچرخ نیز وجود دارد. در کلوپ دریایی پارک ساحلی مرجان کیش، تفریحات و بازی‌های آبی و ساحلی متعددی چون پاراسل، جت اسکی، قایق‌سواری، شاتل، بنانا و غیره وجود دارند. غواصی در دریای مرجانی کیش از دیگر تجربه‌هایی است که بهتر است آن را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید. غواصی از جاذبه‌های گردشگری بسیار پرطرفدار در کیش به شمار می‌آید. هر سال، مسافران بسیاری برای تجربه غواصی، با کمک تجهیزات کامل و به‌همراه تیم غواصی منطقه، راهی اعماق دریای مرجانی کیش می‌شوند. از سویی خرید هم همیشه و هر جا در کیش می چسبد.

مرکز خرید مرجان مکانی مناسب برای خرید در ساحل مرجان کیش است. انواع کالاهای متنوع و مختلف همچون لباس، مواد خوراک و سوغاتی، تجهیزات شنا و غیره در این مرکز خریدبه فروش می‌رسند. یکی از جاذبه‌های مرکز خرید مرجان کیش، آکواریوم بزرگ طبقه همکف آن است که بیش از ۸۰۰ گونه آبزی و ماهی خلیج فارس را در خود جای داده و همین موضوع بر محبوبیت آن افزوده است. آب‌نماهای زیبای این مجموعه با نورپردازی‌های جذاب به زیبایی آن افزوده است. مجسمه معروف کیش در پارک ساحلی مرجان جزیره کیش وجود دارد، مجسمه ، مردی را نشان می‌دهد که رها و آرام در حلقه‌ای نشسته و در ساحل دریا در حال نواختن سازی بومی است.

قایق‌ های تفریحی، مراکز خرید متنوع، کایت سواری، کافی‌‌شاپ و رستوران‌های مختلف با انواع غذاهای دریایی و محلی، کلوپ بازی‌های دریایی با ارائه تفریحاتی چون غواصی، پاراسل، جت اسکی، فلای برد، شاتل، بنانا سواری و غیره وجود دارد که از جمله امکانات ساحل مرجان کیش هستند. در سفر به کیش، تماشای این ساحل دیدنی را از دست ندهید.


46- بازار سارینا یک کیش

بازار سارینا یک، یکی از جاهای دیدنی کیش محسوب می شود. این مکان جذاب با نام مرکز خرید سارینا یک کیش نیز شناخته می‌شود. این ساختمان در زمینی با مساحت حدود پنج هزار متر مربع در ۱۰ طبقه احداث شده است. مجموعه سارینا یک کیش یکی از زیباترین و بهترین مراکز خرید کیش محسوب می‌شود و از جمله جاذبه های گردشگری کیش به‌ شمار می‌رود. سارینا یک شامل یک طبقه پارکینگ، دو طبقه تجاری و هفت طبقه اداری است. از ویژگی های مثبت بازار سارینا 1 مجاورت و نزدیکی این مجتمع زیبا به مراکز تجاری کیش، پردیس یک و دو، هتل‌های ارم و داریوش، رستوران‌ها و چشم‌انداز رو به دریا است. می توان گفت این مرکز خرید در یکی از بهترین مناطق جزیره و روبروی یک هتل 5 ستاره لوکس قرارگرفته است. ساختمانی مجلل و بزرگ در بلوار خیام کیش که نظر گردشگران و شهروندانی که که از این مسیر می گذرند را به خود جلب می کند. بسیاری از برندهای مختلف را می توانید در سارینا یک کیش پیدا کنید و برای خرید انواع شکلات و موادغذایی خارجی، پوشاک مردانه و زنانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف، کفش و لوازم خانه و آشپزخانه به این مرکز خرید مراجعه کرده و با خیال راحت از زیبایی و کیفیت اجناس خرید کنید و سوغاتی‌های خوبی از سارینا یک با خود به یادگار ببرید.آدرس دقیق این جای دیدنی و جذاب کیش در خیابان خیام، نرسیده به میدان سیری و درست روبروی هتل ارم کیش می باشد.


47- پارک ساحلی میرمهنا کیش



پارک تفریحی ساحلی میرمهنا یکی از جاهای دیدنی در جزیره کیش است که در ساحل شمالی و شمال غربی جزیره کیش قرار دارد. این پارک بزرگ وعمومی ازمسجد خاتم الانبیاء تا میدان جاسک و در حاشیه دریا ساخته شده و تنها اسکله ماهیگیری جزیره هم به همین اسم باعث شده پارک به دوبخش فاز یک (ازمسجدخاتم تااسکله ماهیگیری) و فاز دو ( بعدازاسکله ماهیگیری تا میدان جاسک) تقسیم شود. این پارک یکی از مناسب ترین مکان های دیدنی و تفریحی برای خانواده هاست. اسکله های تفریحی پارک میرمهنا یکی از جاذبه های زیبای پارک محسوب می شود. فاز یک و فاز دو پارک ساحلی میر مهنا هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. از ویژگی های فاز یک میرمهنا می توان به مسجدخاتم الانبیا، نمازخانه ساحلی، بازارعربها، کتابخانه عمومی، بازارماهی فروشی و تماشای ماهی های تازه جنوب، مسیردوچرخه سواری و پیاده روی، آلاچیق و باربیکیو اشاره کرد.یک اسکله تفریحی به همین نام در پارک قرار دارد که تاریخ ساخت آن به سال 1385 برمی گردد. مکان های مخصوص برای سواری قایق و تماشای دریا با نورپردازی های زیبای اسکله وجود دارد که بسیار زیبا و آرام بخش است. در این بخش ساحل میرمهنا علاوه بر دریا می توانید رشته کوه های جنوبی را هم ببینید.

مسیرهای پیاده‌روی، بازارهای متنوع، مسیر دوچرخه‌سواری، چایخانه و زمین بازی کودکان از جمله امکانات مهم پارک ساحلی میرمهنا هستند.همچنین‌ محل‌های مناسبی برای تدارک باربیکیو و منقل و پخت کباب در این مکان دیدنی کیش آماده شده است که برای گردشگران علاقه مند به تفریحات کمپینی می تواند جالب و هیجان انگیز باشد.




جاهای دیدنی جزیره کیش را نمی توان تنها در یک سفر دید. اما ما در این مطلب مهم ترین و معروف ترین آنها را معرفی میکنیم تا شما به سلیقه خودتان انتخابی آزاد بر مبنای سلیقه و علاقه مندی داشته باشید.


در ادامه عناوین مهم ترین جاهای دیدنی کیش را برایتان لیست کرده ایم. با رنتیفا همراه باشید تا تمامی آنها را به شما معرفی کنیم.


در صورتی که نیاز به اجاره خودرو برای تسریع در بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری و یا مراکز خرید دارید می توانید از قسمت اجاره خودرو در کیش، ماشین مورد نظر خود را به آسان ترین روش و با ارزان ترین قیمت تهیه نمایید. 




48- باشگاه ورزشی کرانه کیش

49- اوشن پارک کیش

50- مجموعه ورزشی و گردشگری دریایی مارینا کیش





منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر