شماره مجوز: 1301550312311

اطلاعات کامل پارکینگ ها و نحوه پرداخت هزینه پارکینگ ها در دبی

ادمین 2
2 ماه پیش
1,458 بازدید
0 0
دبی یکی از مقاصد مهم برای مسافران ایرانی است که برای تجارت و یا تفریح و گردشگری به این شهر سفر می کنند. با توجه به هزینه بالای تاکسی ها در دبی، اجاره خودرو بسیار مقرون به صرفه می باشد. یکی از سوالات مسافرانی که از خودروهای اجاره ای استفاده می کنند، در مورد پارکینگ های دبی و نحوه پرداخت هزینه پارکینگ در دبی است. رنتیفا در این مقاله تمام اطلاعات لازم در این زمینه را ارائه می دهد. با ما در این مطلب همراه باشید

همه چیز درباره پارک کردن ماشین و پارکینگ ها در دبی:

دبی یکی از مقاصد مهم برای مسافران ایرانی است که برای تجارت و یا تفریح و گردشگری به این شهر سفر می کنند. با توجه به هزینه های بالای تاکسی ها در دبی، اجاره خودرو بسیار مقرون به صرفه می باشد. یکی از سوالات مسافرانی که از خودروهای اجاره ای استفاده می کنند، در مورد پارکینگ های دبی و نحوه پرداخت هزینه پارکینگ ها در دبی است.

دبی مکان های بسیاری برای پارک خودرو دارد که برخلاف تصور استفاده از آنها نه سخت و نه گران است. زمین های خالی و مکان های رایگان هم در کنار پارکینک های مختلف دیگر و طبقاتی در دبی وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. قبل از هر چیز انواع پارکینگ ها را بشناسید


انواع پارکینگ ها درشهردبی:

شهردبی دارای سیستم پارکینگ جامع برای اهداف مختلف دارد. سه نوع از اصلی‌ترین پارکینگ های دبی عبارتند از، مناطق تجاری، غیر تجاری و ویژه که در ادامه آنها را توضیح می دهیم.

پارکینگ های تجاری دبی :

پارکینگ های تجاری در مراکز تجاری و خرید قرار دارند. این نوع پارکینگ ها بسیارند و جزو رایج ترین پارکینگ ها هستند چرا که دبی مراکز تجاری و خرید زیادی دارد. پارکینگ های مال ها و مراکز تجاری دبی شامل دو قسمت هستند: منطقه A و منطقه B

پارکینگ‌های A : برای پارک در مدت زمان کوتاه مورد استفاده هستند.

پارکینگ‌ها B : برای پارک طولانی مدت به کار می‌روند.

ساعت : ساعت استفاده از هر دو پارکینگ از 8 صبح تا 10 شب است. البته در ماه مبارک رمضان از 8 صبح الی 18 و از ساعت 20 تا 24 قابل استفاده هستند.

  

 

هزینه پارکینگ‌های تجاری دبی:

هزینه پارکینگ های تجاری دبی با توجه به مدت زمان استفاده به شرح زیر است

هزینه پارکینگ Zone A

هزینه‌ی نیم ساعت : 2 درهم

دو ساعت : 8 درهم

سه ساعت : 12 درهم

چهار ساعت : 16 درهم

 

هزینه پارکینگ Zone B

یک ساعت: 3 درهم

دو ساعت: 6 درهم

سه ساعت: 9 درهم

چهار ساعت: 12 درهم

پنج ساعت: 15 درهم

24 ساعت: 20 درهم

پارکینگ غیر تجاری دبی:

پارکینگ های غیر تجاری عموما در مناطق مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند اما می‌توان آن ها را در جاده‌ها، سواحل عمومی و جاذبه‌های گردشگری محبوب مانند برج خلیفه نیز یافت.این پارکینگ‌ها شامل دو نوع C و D هستند.(برای پارک در جاده‌ها توجه به علائم برای هرگونه محدودیت ضروری است ). قیمت این پارکینگ ها نسبت به پارکینگ‌های تجاری پایین‌تر است به همین خاطر بیشتر مورد استقبال عموم قرار می‌گیرد. ساعت کاری پارکینگ‌های غیر تجاری دبی بین 8 صبح تا 10 شب بوده و در تمام طول هفته یکسان می باشد.

 

هزینه پارکینگ‌های غیر تجاری دبی:

یکی از مناطق غیر تجاری برای پارک خودرو ناحیه C است

هزینه پارکینگ Zone C

یک ساعت: 2 درهم

دو ساعت: 5 درهم

سه ساعت: 8 درهم

چهار ساعت: 11 درهم

 

مناطق مسکونی از جمله القصیص و النهضه در منطقه D قرار دارند و شامل این نوع پارکینگ می‌شوند.

هزینه پارکینگ Zone D

یک ساعت: 2 درهم

دو ساعت: 4 درهم

سه ساعت: 5 درهم

چهار ساعت: 7 درهم

24 ساعت: 10 درهم


پارکینگ مناطق ویژه در دبی

پارکینگ مناطق ویژه مکان های مناسبی برای پارک ماشین یا موتور سیکلت است، این نوع پارکینگ ها شامل مناطق E تا K می‌شود برای آشنایی با آنها با رنتیفا همراه باشید.

 

 

پارکینگ های منطقه  : Zone E

بسیاری از مراکز خرید و مراکز تفریحی و پارک ها در این منطقع قرار دارند. منطقه E هم پارکینگ‌های زیرزمینی و هم پارکینگ‌های عمومی بازار ساحلی را پوشش می‌دهند. البته بهتر است بدانید که پارکینگ‌های زیرزمینی رایگان هستند.

هزینه پارکینگ Zone E

یک ساعت: 4 درهم

دو ساعت: 8 درهم

سه ساعت: 12 درهم

چهار ساعت: 16 درهم

 

پارکینگ های منطقه F :

این منطقه پارکینگ های اختصاصی برای تمام مناطق Tecom (هتل دهکده دانش، مدیا سیتی دبی و شهر اینترنتی دبی) است.

هزینه‌ی پارکینگ Zone F

یک ساعت: 2 درهم

دو ساعت: 5 درهم

سه ساعت: 8 درهم

چهار ساعت: 11 درهم

 

پارکینگ های منطقه  G

منطقه‌ی G برای افرادی که علافه مند به فرهنگ و میراث تاریخی دبی هستند ایده آل است. این منطقه پر از بازارهای سنتی و مکان ها و بناهای تاریخی است.

 

 

هزینه‌ی پارکینگ منطقه G

یک ساعت: 4 درهم

دو ساعت: 8 درهم

سه ساعت: 12 درهم

چهار ساعت: 16 درهم

 

پارکینگ های منطقه‌ H

Zone H مخصوص مناطق سرسبز و باغات دبی است و یک گزینه عالی برای دوستداران طبیعت به حساب می‌آید. این پارکینگ شامل تمام پارکینگ های دبی سیلیکون واحه می‌شود.

هزینه پارکینگ Zone H

نیم ساعت: 2 درهم

یک ساعت: 4 درهم

دو ساعت: 8 درهم

سه ساعت: 12 درهم

چهار ساعت: 16 درهم

 

پارکینگ های منطقه I دبی

منطقه I دبی مختص هتل ها و استراحتگاه های لوکس است. پارکینگ‌های این منطقه مکان مناسبی برای پارک ماشین یا موتور می باشد.

هزینه پارکینگZONE I

یک ساعت: 10 درهم

دو ساعت: 20 درهم

سه ساعت: 30 درهم

چهار ساعت: 40 درهم

 

پارکینگ های منطقه J دبی

چند مرکز خرید، مکان‌ تفریحی و حتی یک پارک در منطقه J وجود دارد. انتخاب‌های متعددی برای پارک ماشین و یا دوچرخه در این منطقه وجود دارد و خیالتان از این بابت راحت باشد. پارکینگ‌های Zone J در منطقه JLT (آپارتمان هایی در برج های دریاچه های جمیرا) امکان پارک کوتاه مدت با حداکثر سه ساعت را دارند.

 

هزینه پارکینگ های ZONE J

نیم ساعت : دو درهم

یک ساعت: 4 درهم

دو ساعت: 8 درهم

سه ساعت: 12 درهم

چهار ساعت: 22 درهم

 

پارکینگ های منطقه Zone K

این پارکینگ ها که در منطقه k قرار دارند به ‌خاطر شب‌های پرجنب‌وجوش و بارها و کلوب‌های متعدد معروف است. شما به راحتی می‌توانید یک پارکینگ در این منطقه پیدا کنید. پارکینگ‌های منطقه K به وسایل نقلیه برای پارک کوتاه‌تر با حداکثر چهار ساعت اختصاص داده شده است.

 

هزینه پارکینگ هایZONE K 

نیم ساعت: 2 درهم

یک ساعت: 4 درهم

دو ساعت: 8 درهم

سه ساعت: 12 درهم

چهار ساعت: 16 درهم

 

نحوه پرداخت هزینه پارکینگ در دبی

با انواع پارکینگ ها و قیمت ها در دبی آشنا شدید حال در ادامه نحوه پرداخت هزینه پارکینگ ها را برایتان شرح می دهیم. به طرق مختلف می توان هزینه ها را پرداخت کرد. در دبی اداره‌ی راه و حمل و نقل (RTA) گزینه‌های مختلف پرداخت را در دسترس قرار داده است:

آسانترین روش برای پرداخت هزینه پارکینگ در دبی ( پرداخت از طریق پیامک )

برای پرداخت هزینه پارکینگ از طریق پیامک، باید سیم کارت امارات خود را شارژ کنید تا این مبلغ از اعتبار سیم کارت شما کسر شود.

با هر کدام از اپراتورهای تلفن امارات می توانید فرمت زیر را به کد مربوطه پیامک کرده و پارکینگ خودرو را شارژ کنید:

کد سرویس پیامک دبی : 7275

فرمت ( مدت زمان ، فاصله ، شماره منطقه ، فاصله ، شماره پلاک و کد


پرداخت نقدی:

پرداخت نقدی یا سنتی روش پرداخت هزینه‌ی پارکینگ های دبی از طریق سکه است. پارکومترها سکه درهم را می‌پذیرند و می‌توان از آن برای پرداخت هزینه‌ی پارکینگ ها نیز استفاده کرد. مقدار سکه بسته به مدت زمان و مکان پارکینگ از 2 تا 10 درهم متغیر است.

 

پرداخت از طریق برنامه‌ی RTA Dubai:

RTA برنامه‌ِ «پارک و پرداخت» را راه اندازی کرده که به رانندگان این امکان را می‌دهد که هزینه‌ی پارکینگ خود را به صورت آنلاین یا از طریق تلفن همراه خود پرداخت کنند. پس از پرداخت، پیامکی حاوی جزئیات تراکنش و رسید دریافت خواهید کرد.

 

پرداخت از طریق واتس آپ :

اگر به برنامه RTA Dubai دسترسی ندارید، می توانید هزینه پارکینگ در دبی را با واتساپ ( whatsapp ) پرداخت کنید. شما باید شماره‌ی ثبت خودرو و مدت زمان پارک ماشین خود را به خط تلفن RTA ارسال کنید و سپس هزینه را از طریق حواله‌ی بانکی پرداخت کنید. پس از انجام، پیامک تایید دریافت خواهید کرد که پرداخت شما ثبت شده است.

 

پرداخت با NFC در گوشی‌های هوشمند :

کسانی که گوشی‌های هوشمند مجهز به NFC دارند، می توانند از آن برای پرداخت هزینه پارکینگ در برخی مناطق دبی استفاده کنند. برای انجام این کار، روی کارتخوان نصب شده در نزدیکی محل پارک گوشی خود ضربه بزنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا پرداخت تکمیل شود.

 

پرداخت با کارت های بانکی دارای RFID :

اگر کارت بانکی با تراشه‌ی RFID دارید، می‌توانید از آن برای پرداخت هزینه پارکینگ در دبی نیز استفاده کنید. فرآیند پرداخت شبیه به استفاده از NFC است. روی کارت خوان نصب شده در نزدیکی محل پارک بارکدی نصب شده است که با ضربه زدن و طی کردن دستورالعمل‌های یادداشت شده تراکنش تکمیل خواهد شد.

جریمه های پارک ماشین در دبی :

دبی به عنوان یک شهر بزرگ تجاری و گردشگری که در حوزه حمل و نقل نیز بسیار شناخته شده است پارکینگ های کارآمد و بسیاری دارد.رعایت نکردن قوانین در خصوص پارک خودرو می تواند برای شما جریمه های بسیاری داشته باشد. با رنتیفا همراه باشید تا شما را برخی از این جرائم آشنا کنیم:

جریمه ها:

100-500 درهم جریمه : اگر تعرفه مخصوص پارکینگ های دبی را پرداخت نکنید یا بلیت پارکینگ را به همراه نداشته باشید.

400 درهم جریمه : در صورت پارک خودرو بیش از زمان مشخص شده.

200 درهم جریمه : در صورتی که خودرو را در پیاده‌رو پارک کنید.

500 درهم جریمه : بابت پارک خودرو در جای ممنوعه.

500 درهم جریمه : بابت پارک دوبل.

500-1000 درهم جریمه : اگر در جای اشتباهی پارک کنید.

 

 

سخن پایانی :

بدون مشکل و بی دغدغه ماشین خود را از رنتیفا اجاره کنید. فقط کافی است اطلاعات این مطلب را یک بار بخوانید چرا که برای همیشه ملکه ذهنتان می شود و راحت می توانید پارکینک مورد نیاز خود را با قیمت مناسب پیدا کنید.


برای اجاره خودروهای لاکچری و اقتصادی در دبی به سامانه بین الملی اجاره خودرو رنتیفا مراجعه کنید.

 


منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر