شماره مجوز: 1301550312311

پاراسل / چتر بازی بر فراز جزیره

نیلوفر طاهری
1 سال پیش
246 بازدید
0 0
پاراسل کیش یکی از تفریحات پرهیجان و پر طرفدار جزیره رویایی کیش است که ما در این مطلب شما را با آن آشنا خواهیم کرد تا با اطمینان خاطر و خیالی آسوده از این تفریح نشاط آور لذت ببرید.

چرا باید پاراسل کیش را تجربه کنیم؟ دلیل اینکه پاراسل کیش یکی از محبوب ترین ها در بین تفریحات آبی کیش است چیست؟

همه شما می دانید که جزیره رویایی کیش تنها به قدم زدن در ساحل و شنا و خرید در پاساژهای متنوع خلاصه نمی شود و تفریحات متنوع و سرگرم کننده و هیجان انگیز بسیاری را در سفر به این جزیره زیبای مرجانی می توانید تجربه کنید. تفریحاتی که با توجه به محصور بودن جزیره در میان آبهای نیلگون خلیج فارس معمولا رد پای آب در آنها دیده می شود. و در بین همه این تفریحات آبی ، یکی از تفریحات پر هیجان و نشاط آور و پرطرفدار این جزیره رویایی، پاراسل کیش است.

پرواز بر فراز آسمان بدون هواپیما تجربه بی نظیری است که در بین گردشگران کیش از محبوبیت خاصی برخوردار است. تجربه ای شیرین و دلچسب که در وهله اول کمی ترسناک به نظر می رسد. ترسی که با غلبه بر آن و اوج گرفتن پاراسل، حس هیجان بر ترس غالب می شود. پروازی که در عین القای حس هیجان و ترس، احساس آرامش وصف ناشدنی را به همراه می آورد. این تفریح آبی محبوب همه روزه در تمامی مراکز تفریحات ساحلی، از طلوع تا غروب آفتاب برگزار می شود. بی شک تماشای غروب آفتاب کیش بر بالای جزیره و سوار بر پاراسل می تواند یکی از خاطره انگیزترین لحظات این سفر را برای شما رقم بزند.

 برای سواری پاراسل کیش کافی است شما با پوشیدن جلیقه‌ی نجات و بستن چندین کمربند ایمنی به یک چتر بزرگ وصل شوید. این چتر به وسیله ی یک طناب بلند 150 متری به یک قایق تند رو وصل شده و پس از حرکت سریع قایق، آرام آرام باد به داخل چتر پیچیده و باعث بلند شدن آن می شود. ارتفاع شما از سطح دریا بین 50 تا 100 متر خواهد بود. شاید کمی هیجان انگیز و ترسناک باشد اما می ارزد.

پس از طی مسیری کوتاه و بلند شدن کامل چتر، با در نظر گرفتن عواملی مانند: وزش باد، سرعت قایق، تعداد و وزن نفرات، ناخدای قایق پاراسل کیش به صورت تدریجی طناب متصل به چتر را شل کرده و مسافران را به ارتفاعات بالاتر می فرستد. البته این تنها به خواست خود مسافر انجام می شود و ممکن است کسانی ترس از ارتفاع داشته باشند و ناخدا آنها را در ارتفاع کمتری به پرواز درآورد. بعد از مدتی پاراسل در یک ارتفاع ثابت می ایستد و آنجاست که با آرامش می توانید منظره بی نظیری از جزیره را بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس ببینید. تصویری زیبا و تماشایی که برای همیشه در ذهن شما ماندگار خواهد شد.

شما در مدت زمان کوتاهی حدود ده دقیقه در آسمان هستید، و در انتها اگر مایل باشید، ناخدا شما را به داخل آب می اندازد تا دقایقی را به همراه جلیقه های نجات به آبتنی در آب های نیلگون خلیج فارس بپردازید. حتی می توانید از ناخدا درخواست کنید تا ارتفاع طناب های پاراسل را طوری تنظیم کند که تنها پاهای خود را به آب بزنید و لحظاتی سوار بر چتر پاراسل آب بازی کنید. شیطنت های ناخدا را هم فراموش نکنید که با طناب متصل به کشتی بازی کرده و شما را مدام بالا و پایین می برد و با حرکت های مارپیچ وجد و شادی شما را دوچندان می کند.

اما هیچ جای نگرانی نیست چرا که ناخدای قایق فردی کاربلد و با تجربه است که کاملا بر اوضاع تسلط دارد، پس جای هیچ گونه اضطراب برای گردشگران کیش باقی نمی گذارد. وقتی با کمک چتر و یک قایق تندرو به دور جزیره می چرخید و بر فراز آسمان آبی از بالای کشتی های عظیم عبور می کنید و جزیره را از زاویه ای دیگر به تماشا می نشینید می توان گفت گشت و گذار شما در کیش کامل شده است.

پاراسل کیش را در مکان هایی مثل ساحل مرجان، اسکله تفریحی، ساحل سیمرغ، و اسکله دامون می توانید تجربه کنید و از آن لذت ببرید. در این اماکن امکاناتی از قبیل: نجات غریق، رستوران، بوفه، سرویس بهداشتی و اقامتگاه وجود دارد که گردشگران می توانند از آن ها استفاده کنند. نجات غریق های سواحل کیش به صورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به توریست ها هستند. علاوه بر مکان های نام برده شده علاقه مندان در اماکن تفریحی دیگری مانند: ساحل شایان، پارک ساحلی باراکودا، مجتمع تفریحی دلفین، اسکوبا، سی من، مجتمع تفریحی نگین خلیج فارس و ناتیلوس نیز می توانند پاراسل کیش را امتحان کنند و از آن بهره ببرند.

چتر پاراسل کیش در ابعاد و رنگ ها و طرح های مختلف در اختیار شما قرار می گیرد و شما می توانید به صورت تک نفره، دو نفره و سه نفره از آن استفاده نمایید. سواری پاراسل به صورت فردی و گروهی هر کدام هیجان خاص خودش را دارد. پاراسل های چند نفره هیجان بسیار زیادی دارد مخصوصا اگر یک گروه باحال خانوادگی و یا دوستانه داشته باشید. مناظر زیبای خلیج فارس زیر پاهای شماست و آسمان آبی بالای سرتان لذت سواری را دوچندان می کند.

برای تهیه عکس و فیلم در هنگام استفاده از پاراسل می توانید قبل از سوار شدن و تهیه بلیط هماهنگی های لازم را انجام دهید و هزینه ی جداگانه ای را پرداخت کنید تا در حین چتر بازی عکاس تیم، از شما عکس بگیرد. از قبل از کیفیت کار عکاسان و عکس ها مطمئن شوید.

و توصیه آخر اینکه با توجه به تعدد گردشگر در جزیره کیش و تقاضای زیاد گردشگران برای پاراسل سواری، در صورت امکان از چند روز قبل‌تر نسبت به خرید بلیط پاراسل از طریق آژانس های مجاز فروش بلیط تفریحات کیش اقدام کنید.

با خرید آنلاین  بلیط پاراسل کیش یک تفریح هیجان انگیز را به خود، دوستان و خانواده تان هدیه بدهید و از آن لذت ببرید. پاراسل کیش برای خانم ها و آقایان قابل استفاده می باشد و بهتر است کودکان زیر 10 سال به همراه والدین خود، از این ورزش هیجان انگیز و فوق العاده بهره ببرند.

 

منبع: تحریریه تفریح نت
ارسال نظر