شماره مجوز: 1301550312311

گران ترین خودروهایی که موفق به دریافت پلاک ملی شده اند

نیلوفر طاهری
2 سال پیش
2,347 بازدید
0 0
خودورهای گران قیمت در ایران کم نیستند اما با این وجود خودروها ی لوکس بسیاری هستند که سالانه در سراسر دنیا تولید می شوند و امکان ورود به ایران ندارند و دیدنشان تنها با خروج از کشور میسر است. چرا که کشور ما شرایط خاصی برای واردات خودروهای لوکس دنیا و پلاک گذاری آنها دارد. و بنابراین کمتر امکان دیدن طراحی های زیبا و شگفت انگیز در صنعت خودرو در خیابان های کشورمان می باشیم. اما برخی از مدل های روز دنیا به تعداد محدود توانسته اند از این فیلترها عبور کرده و از پلاک ملی برخوردار شوند که در ادامه این مقاله چند نمونه ازآنها را به شما معرفی می کنیم.پس با ما همراه باشید.

همان طور که اشاره شد با توجه به قوانین دریافت پلاک ملی خودروها در ایران، قیمت گذاری و نحوه پلاک شدن خودروهای لوکس مشخص نیست و حتی هویت مالکان آنها نیز مجهول است. تنها به عنوان و تصویر ماشین ها اکتفا می کنیم.

Ferrari 458 italia

اولین تک فراری پلاک ملی ایران

فراری ۴۵۸ یک سوپراسپرت ایتالیایی است که اولین حضور خود را در ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۰۹ در نمایشگاه خودرو فرانکفورت تجربه کرد. این خودرو قادر است تنها در حدود ۳ ثانیه، سرعت خود را از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت برساند. این خودروی ۲۵۰ هزار دلاری که به‌عنوان جانشین فراری اف۴۳۰ معرفی شده بود، با وزن ۱۳۴۰ کیلوگرمی و به کمک جعبه‌دنده ۷ سرعته توانایی آن را دارد تا به سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.شاید بتوان گفت این خودرو گران ترین خودروی بازار ایران است که مالک آن توانسته مجوز ورود و پلاک زدن آن را ثبت کند.

Mercedes-Benz SLS AMG

ققنوس زیبای اشتوتگارتی چیزی نیست جز مرسدس بنز اس ال اس که به لطف مجوز‌های خاص موفق به دریافت پلاک ملی در ایران شده است و در حال حاضر پنج نسخه از آن پلاک ملی دریافت کرده اند که دو تا از آن‌ها مدل ۲۰۱۱ قرمز رنگ و ۲۰۱۵ سفید رنگ و از نسخه‌های معمولی، دو نسخه بلک سریز متعلق به سال ۲۰۱۴ به رنگ‌های زرد و سفید هستند. و همچنین یک نسخه بسیار خاص فاینال ادیشن با رنگ بدنه مات (IMOLA GRAY) و کاپوت فیبر کربنی نیز توانست پلاک ملی دریافت کند.تنها بلک سریز زرد رنگ موجود در کشور ۴۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است نام تجاری آن سری سیاه است.

Bentley Continental GT

مغرور انگلیسی با رنگ خاص در سال 93 وارد ایران شد و در فهرست گران‌ترین خودروهای پلاک ملی قرار گرفت. حضور بنتلی کنتیننتال جی‌تی پلاک ملی هم از دیگر عجایب بازار خودرو در کشور بود. اما در هر حال بنتلی هم‌اکنون با یک دستگاه کنتیننتال GT هشت سیلندر در ایران حضور دارد و یکی از خاص‌ترین و گران‌ترین خودروهای بازار ایران به شمار می‌آید.قیمت این خودروی لوکس (بنتلی کانتیننتال جی‌تی ۲۰۱۳ )با کارکرد بسیار کم و سایر پارامترها بین ۸۰ تا ۱۱۰ هزار دلار است. اما در ایران قیمت دقیقی زا نمی توان برای این سوپر لوکس بریتانیایی برآورد کرد چرا که این خودرو تنها بنتلی پلاک ملی در کشور است. پیشرانه این کوپه جذاب توان تولید ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد. شتاب صفر تا صد آن ۴/۸ ثانیه و نهایت سرعتش ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت می باشد.

Porsche 911 turbo S

سریع ترین پورشه ایران بدون شک گران ترین پورشه ایران است. نسخه پورشه 911 توربو اس بالاترین مدل پورشه در ایران محسوب می‌شود.که به علت ممنوعیت ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی از گمرک ایران ترخیص نشد و دو سال در گمرک در انتظار ورود در پارکینگ خاک خورد تا پس از دو سال انتطار به‌تازگی موفق به دریافت پلاک ملی شده و با توجه به خاص بودن آن، قیمت میلیاردی خود را رونمایی کرد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۲/۹ ثانیه و حتی تا ۲/۶ ثانیه گزارش داده‌اند. حداکثر سرعت سریع ترین پورشه ایران، پورشه ۹۱۱ توربو اس، ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. مدل‌های جدیدتر این خودرو به سیستم چهارچرخ فرمان‌پذیر و آیرودینامیک فعال نیز مجهز هستند تا کارایی خودرو با خودروهای پیست مسابقه نیز رقابت کند.

Rangerover Evoque

جذاب خشن انگلیسی آنقدر عالی و بی نقص است که لندرور سالها تغییری در چهره ی آن نداده است. و حتی بعد از سالها رونمایی از مدل 2016 نیز با تغییرات جزیی ظاهری مانند ورودی هوای سپر جلو، لنز چراغ ها، اسپویلر انتهای سقف و رینگ‌ها همراه بوده است.ایووک نخستین‌بار در سال ۲۰۱۱ به بازارهای جهانی معرفی شد. هدف انگلیسی‌ها از ساخت ایووک، اضافه‌ کردن محصولی ارزان‌‌قیمت به خانواده لندرور بود تا بدین‌ ترتیب آن‌ها هم سهمی از بازار شاسی‌بلندهای لوکس جمع‌وجور داشته باشند. سال 96 رنجروور ایووک برای اولین بار در ایران موفق به دریافت پلاک ملی شد. که البته تعداد آن بیشتر از یک عدد بود. قیمت حدودی این محصول در بازار ایران بین ۷ تا ۱۰ میلیارد تومان است.

Mercedes-Benz S600 maybach

قصر متحرک باواریایی

مرسدس بنز S600 به سبب ارائه ی ویژگی ها و امکانات بسیار و برخورداری از مواد با کیفیت درون کابین از خودرو های لوکس و اشرافی به شمار می رود و به همین علت  قیمت بسیار بالایی برخوردار است.

برخی از ویژگیهای این قصر متحرک آلمانی از این قرار است:

بهره گیری از سیستم استارت-استاپ ضد تاخیر

سیستم تعلیق تطبیقی با قابلیت تنظیم ارتفاع

پیشرانه: توربو دوقلو دارای اینتِرکولِر، SOHC، حجم دقیق 5980 سی‌سی، 36 سوپاپ، بلوک و سر سیلندر از جنس آلومینیوم
محور محرّک: عقب
حداکثر قدرت: 523 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: 830 نیوتن متر در 1900 دور در دقیقه
جعبه‌دنده: 7 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی
طول/عرض/ارتفاع/فاصله بین دو محور (میلی‌متر): 3365.5/1498.6/1899.9/5054.8
وزن خشک: 2450 کیلوگرم
شتاب 0-96 کیلومتر و 0-160 کیلومتر (به ترتیب): 5 ثانیه، 11 ثانیه
زمان طی مسافت 400 متر: 12.9 ثانیه

Maserati Ghibli S

اخموی جذاب ایتالیایی با طراحی زیبا و بی نقص خود به نوعی نماد اشرافیت و ثروت در کشور ما می باشد. چند سالی از حضور مدل‌های مختلف مازراتی در ایران می‌گذرد. «گیبلی» بادی‌ است که در آفریقا می‌وزد و اسم کاملاً مناسبی برای نام این سدان اسپرت و خوش‌ترکیب به نظر می‌رسد. ین خودرو نیز همانند سایر محصولات خودروساز صاحب سبک ایتالیایی، بالاترین کیفیت ساخت و مواد را دارد.طراحی ظاهری و داخلی بی عیب و نقص نیز معمولاً از ویژگی‌های ثابت مدل‌های مختلف مازراتی ا‌ست. این گلادیاتور ایتالیایی مجهز به پیشرانه ۳ لیتری، ۶ سیلندر و ۲۴ سوپاپ است که می‌تواند ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.شتاب صفر تا صد فوق‌العاده این خودرو ۴/۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۶۳ کیلومتر بر ساعت است. همچنین دریافت ۵ ستاره از مؤسسه یورو NCAP، ایمنی این خودرو را تضمین می‌کند. مازراتی گیبلی نه‌تنها در دسته‌بندی گران ترین و لوکس ترین خودروهای بازار ایران جای دارد.

اگر شما هم علاقه مند به رانندگی با ماشین های گران قیمت و لوکس هستید،کافی است وارد بخش اجاره ماشین در کیش شوید و درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.

منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر