شماره مجوز: 1301550312311

10 مکان دیدنی جزیره کیش که فقط با خودرو قابل دسترسی هستند

نیلوفر طاهری
1 سال پیش
297 بازدید
0 0
معرفی مکان های دیدنی جزیره کیش که برای دسترسی به آنها نیاز به وسیله نقلیه دارید.با رنتیفا همراه باشید

جزیره زیبای کیش در هر فصل سال جلوه و جذابیت های خاص خود را دارد. وجود مراکز تجاری لوکس و هتل های لاکچری و پلاژهای ساحلی فوق العاده زیبا و مکان های تاریخی و سنتی  آنقدر گونه گون و متنوع است که شاید با یک بار سفر امکان حضور و بازدید از تمامی آنها برایتان فراهم نشود. تورهای گردشگری هم معمولا در پکیج های مسافرتی خود تنها، به بازدید برخی از این جاذبه های گردشگری جزیره به صورت گروهی اکتفا می کنند چرا که برایشان مقرون به صرفه نمی باشد. پس راه حل چیست؟ چطور می توان از اندک زمان اقامت در جزیره شگفت انگیز کیش بیشترین بهره را برد و مکان های گردشگری بیشتری را دید و تفریحات متنوع تری را تجربه کرد. چطور می شود راحت به اقصی نقاط جزیره سفر کرد و علاوه بر گشت و گذار در مرکز شهر،درمکان های بکر و خلوت و حتی پانخورده نیز حضور یافت؟ دور تا دور نوار ساحلی جزیره کیش جاده ای است به نام جهان، جهانی که شما می توانید با رانندگی در مسیرآن از کل جزیره بازدید کنید.کافی است خودروی مطلوب خود را اجاره کرده و از دقایق حضورتان در جزیره کیش لذت ببرید. پیشنهاد رنتیفا، شروع رانندگی به هنگام طلوع آفتاب و بازدید از مکان های گردشگری در مسیر جاده است تا به هنگام  غروب آفتاب و بازگشت به هتل و لذت از تفریحات شبانه وخرید و شام و استراحت در هتل. پس با ما همراه باشید تا ده مکان دیدنی کیش را که فقط با خودرو قابل دسترسی هستند را به شما معرفی کنیم.

آکواریوم  و دلفیناریوم کیش

در ابتدای جاده جهان و بلافاصله پس از ساحل زیبای سیمرغ به منطقه ای سرسبز می رسیم که آکواریوم و دلفیناریوم کیش را در خود جای داده و چند ساعتی می تواند شما را سرگرم کند. آکواریوم کیش یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کیش است که در کنار دلفیناریوم قرار گرفته است در واقع این دو مجموعه از هم جدا هستند ولی شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و از هر دو مجموعه دیدن کنید. آکواریوم کیش در جنوب شرقی جزیره قرار دارد و گونه های متنوعی حدود 70 نوع از ماهی های کمیاب و آبزیان تا کوسه های عظیم الجثه در آنجا نگهداری می شوند. و در بخش دیرینه شناسی نیز می توانید از انواع خزندگان من جمله کروکودیل، عقرب و مار و ...نیز دیدن کنید. یکی از عجایب این آکواریوم لاک پشت عظیم دو متری تاکسیدرمی شده است که دیدنش می تواند جالب باشد.

دلفیناریوم کیش با مساحتی بیش از 100 هکتار یکی از بزرگترین پارک های دلفین خاورمیانه به حساب می آید. در این پارک علاوه بر دلفین ها، شما می توانید از پستانداران دیگری همچون شیر دریایی، گراز دریایی، پنگوئن ها و گربه های دریایی نیز دیدن کنید. دلفین های مجموعه توسط اساتید حرفه ای با مدارک بین المللی آموزش دیده اند و حرکات زیبا و شیطنت های خود را به معرض نمایش می گذارند. می توانید با کسب اجازه از مسولین، به دلفین ها غذا بدهید و یا آنها را نوازش کنید. و با گرفتن عکس های یادگاری روز خاطره انگیزی برای خود و خانواده تان رقم بزنید. آکواریوم و دلفیناریوم کیش در  جنوب شرقی جزیره قرار دارد و شما در مسیر جاده جهان می توانید در امتداد خیابان فردوسی رانندگی کنید و در جنب پارک آهوان ساختمان آکواریوم کیش را مشاهده نمایید. 

ساحل ابراهیم

 در امتداد جاده جهان به سمت غرب جزیره و پس از دلفیناریوم کیش به ساحلی صخره ای می رسیم که جلوه دیگری از زیبایی های این جزیره را به رخ می کشد. بدون اغراق می توان گفت، ساحل صخره ای این منطقه زیباترین و متفاوت ترین ساحل کیش است. صخره های مرجانی بلند با غارهای متنوع بزرگ و کوچک به هنگام برخورد امواج خروشان دریا تصاویر بی نظیری از آبفشان های رویایی را برایتان خلق می کند. جالب آن که کافیست چند قدم پیش تر بروید و به امواج آرام و آبی در کنار دریا برسید که رنگ و جلوه ای متفاوت دارد. با کمی دقت در اطراف ساحل می توانید ماهی های زیبای رنگارنگ را درون آب مشاهده کنید و رژه خرچنگ های کوچک را روی صخره ها ببینید. این منطقه بکر پاخور کمتری به نسبت سواحل دیگر کیش دارد و حتما می بایست با خودروی خود به این منطقه برسید چون در برنامه گردشگری تورها نیز آن را مشاهده نمی کنید. پس برای دیدن مکان های گردشگری بکر دیگر جزیره به رانندگی در جاده جهان ادامه دهید.  

روستای باغو

اگر دوستار بافت تاریخی و سنتی هستید. پس در سفر به جزیره کیش، بازدید از مناطق تاریخی و سنتی را از یاد نبرید. مناطقی که به دور از هیاهوی مرکز شهر و پاساژ ها و میادین می توانید لحظاتی را غرق در آرامش سالیان گذشته سپری کنید. روستای خوش آب و هوای باغو که در جنوب غرب جزیره کیش و در نزدیکی کشتی یونانی قرار دارد یکی از مکان های ایده آل برای گشت و گذار است. دیدن درختان کهنسال و زیبای لور و خانه ها و مساجد تاریخی اش برایتان بسیار جذاب و خاطره انگیز می شود. نام روستا از نام پیرزنی 100 ساله به نام ( باغو ) گرفته شده که در زمان تصرف کیش توسط پرتغالی ها در این روستا ساکن بوده است. افسانه های ننه باغو در کیش شهرت بسیاری دارد. برای دسترسی به این روستای زیبا و آشنایی با معماری متفاوت و جذابش می توانید با خودروی خود از سمت میدان غروب کیش به سمت روستای باغو رانندگی کنید و داخل جاده باغو بپیچید و یا از طرف بزرگراه خلیج فارس به سمت جاده باغو رانندگی کنید.

قلعه جنی کیش

یکی از ترسناک ترین جاهای دیدنی کیش، قلعه جنی است. افسانه‌ها و داستان های بسیار ترسناکی درباره این مکان تاریخی گفته شده که به باور بسیاری، این افسانه ها ریشه در حقیقت دارند. داستان هایی درباره وجود جن در این قلعه و مرگ بسیار مشکوک چهار سرباز. در گذشته از  این قلعه به عنوان پاسگاه هنگ مرزی استفاده می کردند تا اینکه سربازان و فرمانده های پاسگاه در طول شب صداهایی شنیدند و در ساعات اولیه صبح با بدن بی جان چهار سرباز روبرو شدند و همگی به سرعت آن مکان را تخلیه و ترک کردند. امروزه این قلعه متروکه است و نگهبانی ندارد و برخی از گردشگران از روی کنجکاوی از آن بازدید می کنند. برای بازدید از قلعه جنی می توانید به سمت غرب جزیره کیش رانندگی کنید و در جاده جهان به مسیر خود ادامه دهید. نرسیده به کشتی یونانی و قبل از آخرین میدان، قلعه جنی را می توانید ببینید. در کنار بازدید از قلعه از ساحل زیبا و خلوت آن نیز می توانید لذت ببرید. 

کشتی یونانی

کشتی یونانی از مکان های دیدنی کیش به حساب می آید که معمولا گردشگران برای تماشای غروب خورشید  در مجاورت کشتی و امواج دریا به این مکان می روند. این کشتی در سال 1345 هجری شمسی در ساحل کیش به گل نشست و افسانه های فراوانی را رقم زد. برخی نبود فانوس دریایی و اشتباه محاسباتی کاپیتان و عدم اطلاع صحیح از عمق آب را دلیل این اتفاق تاریخی می دانند و برخی آن را به داستان عاشقانه کاپیتان و دختری به نام مریم که در جزیره منتظر او بوده است ربط می دهند. اگر دوست دارید افسانه های کامل این کشتی را بدانید و  در کنار تماشای غروب آفتاب از اسب سواری و شتر سواری در کنارساحل نیز لذت ببرید. کافی است  برای تماشای غروب زیبای آفتاب در این ساحل زیبا قبل از غروب آفتاب خود را به این مکان دیدنی برسانید. کافی است به سمت جنوب غرب جزیره رانندگی کنید و در خیابان غروب و حوالی میدان غروب، خود را به پارک ساحلی کشتی یونانی برسانید. 

تم پارک سنتر کیش

در ادامه مسیر جاده جهان به تم پارک سنتر کیش می رسید. یکی از مجموعه های جذاب و دیدنی کیش که متفاوت از جاذبه های دیگر جزیره می باشد. تم پارک سنتر یا ژوراسیک پارک کیش یک پارک معمولی نیست و مناسب تمامی سنین از کودک و نوجوان تا سالمندان می باشد. در این جا با سفر زمان، جذابیت های دیدنی بسیاری را تجریه می کنید. مکانی جذاب برای بازی و تفریح به همراه لوکیشن های متفاوت و بی نظیر برای عکاسی. در تم پارک وارد مکان های جالبی می شوید گاهی درون یک تابلو نقاشی قرار می گیرید و زمانی دیگر از دیدن تالار آینه ها حیرت زده می شوید و در جنگل دایناسورها با ماکت های بزرگ از دایناسورهای ماقبل تاریخ، به همراه افکت صدا و آتش بازی، همراه می شوید. و در اتاق های 90 درجه هیجان راه رفتن روی دیوار و سقف را تجربه می کنید. پیشنهاد ما این است که در مسیر گشت جزیره با خودروی خود لذت بازدید از این مکان دیدنی را از دست ندهید.

کلبه هور

در منتهی الیه غرب جزیره به دماغه ای می رسیم که به دماغه غروب کیش معروف است. کلبه هور برعکس نامش یک منطقه صخره ای بسیار زیبا است که در این دماغه غربی قرار گرفته است. در گذشته کلبه های بسیاری در این منطقه قرار داشت که بومیان جزیره در آنجا استراحت می کردند و برای همین به این نام مشهور شد. ساحل هور مکانی برای تفریحات آرام بخش است. تفریحاتی نظیر غواصی و ماهی گیری، اسب سواری و تماشای امواج خروشان دریا که با برخورد به صخره ها فواره های زیبایی را به وجود می آورند. در امتداد ساحل و در قسمت جنوبی آن غاری 5 متری وجود دارد که به هنگام مد، منظره زیبایی را پیش روی شما قرار می دهد.  اگر دقت کنید می توانید، ماهی ها، صدف ها و لاک پشت های بسیار و گوناگونی را در این منطقه ببینید. برای رسیدن به این مکان حتما نیاز به خودرو دارید. می توانید در جاده مرجان به مسیر خود ادامه دهید و پس از تم پارک سنتر از این جاذبه گردشگری آرام بخش نیز دیدن کنید.

شهر زیرزمینی کاریز

یکی از برترین جاذبه های گردشگری کیش، شهر زیرزمینی کاریز است که با بیش از 10000 متر مربع مساحت در بلوار میر مهنا واقع شده است. این شهر زیرزمینی در واقع شبکه‌ای از آب‌های زیرزمینی با بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت می باشد که در دوران قدیم، آب شیرین قابل شرب اهالی جزیره و آب لازم برای آبیاری فضاهای سبز را تامین می‌کرد. این قنات یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های هدایت آب‌های زیرزمینی را دارا بوده و آب آن در اصل از بارندگی‌های فصلی جزیره کیش  تامین می شد. در این شهر زیرزمینی شما می توانید سقف های پر از مرجان های طبیعی و صدف ها را ببینید. در ضمن موزه و غرفه های متنوعی از صنایع دستی ایران و جهان نیز برای بازدیدگردشگران وجود دارد. برای رسیدن به این مکان باستانی و زیبا کافی است به سمت بلوار میر مهنا و میدان المپیک رانندگی کنید و نرسیده به میدان فارور به طرف شهر زیرزمین کاریز بپیچید.

شهر باستانی حریره

درگذشته‌های دور شهر باستانی حریره یکی از مناطق مهم بازرگانی و تجاری سواحل خلیج فارس به شمار می‌رفت که قدمت آن به 800 سال پیش باز می گردد. حریره در قرن چهارم هجری در اوج شکوفایی خود بود و بندر تجاری سیراف که در نزدیکی شهر قرار داشت از بنادر مهم تجاری و بازرگانی منطقه به شمار می آمد.  شهرحریره از قسمت‌های مختلفی مانند مسجد، خانه اعیانی، حمام و بخش‌های کارگاهی و صنعتی، تاسیسات آبی و بندرگاه تشکیل شده است. شهر حریره در شمال جزیره کیش و در کنار مجموعه ورزشی المپیک واقع شده است. این شهر باستانی و دیدنی تا قرن دهم هجری رونق داشته و پس از آن متروکه شد. این شهر تاریخی در فهرست میراث فرهنگی ثبت شده است و هرساله گردشگران بسیاری از آن دیدن می کنند. با اجاره خودرو می توانید در اسرع وقت خود را به این شهر باستاین برسانید. کافی است در امتداد بلوار المپیک رانندگی کنید و در نزدیکی میدان حریره به سمت خیابان کرانه بپیچید به شهر باستانی حریره برسید. 

درخت انجیر معابد

قدیمی‌ترین و مهم‌ترین درخت جزیره کیش درخت انجیر معابد است که عمرش به 500 تا 600 سال می رسد که در گویش محلی به آن درخت لور می گویند. درختی تنومند و سرسبز که در شمال جزیره و منطقه مرسوم به دره پرتغالی ها و در نزدیکی شهر حریره واقع شده است. این درخت که کهنسال ترین درخت لور جزیره به حساب می آید یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جزیره کیش است. محلی ها این درخت را مقدس می دانند و این درخت زیبا برایشان نوعی توتم با قدرت فوق طبیعی است. در گذشته مردم  برای طلب معجزه، به شاخ و برگ درخت، پارچه هایی آویزان می کردند که در چند سال اخیر گره ها را باز کردند و حصاری برای محافظت از آن به دورش کشیدند. درخت انجیر معابد در کنار شهر باستانی حریره قرار دارد. بنابراین می توانید در بلوار میر مهنا به سمت بلوار المپیک رانندگی کنید و در نزدیکی میدان حریره به سمت خیابان درخت سبز ( درخت انجیر معابد ) بپیچید.  

در مسیر برگشت به مرکز شهر نیز می توانید در پارک ساحلی و اسکله میرمهنا قدم بزنید. این بود معرفی ده مکان دیدنی جزیره که حتما توصیه می‌کنیم در مدت حضور در جزیره برنامه ریزی لازم برای دیدن و لذت بردن از این مکان‌ها را داشته باشید. با اجاره خودرو از سامانه رنتیفا به راحتی و در تمام طول شبانه روز می‌توانید از حضور در این  مکانهای گردشگری لذت ببرید.

اگر قصد اجاره خودرو با تخفیف ویژه در کیش را دارید، قبل از سفر به جزیره نسبت به رزرو آنلاین خودروی مورد نظرخود از اینجا اقدام کنید.

منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر