شماره مجوز: 1301550312311

هر آنچه درباره هزینه سوخت خودرو در دبی باید بدانید

نیلوفر طاهری
3 ماه پیش
1,101 بازدید
0 0
این مطلب تمام اطلاعات مورد نیاز شما را در مورد انواع سوخت در دبی به همراه جزئیات پمپ های سوخت در امارات متحده را پوشش می دهد.اگر قصد اجاره خودرو در دبی و یا خرید وسیله شخصی در دبی را دارید با ما در این مطلب همراه باشید.

با توجه به آنکه هزینه تاکسی و حمل و نقل شهری در دبی بسیار بالاست و همچنین گرمای طاقت فرسای دبی تقریبا در شش ماهه اول سال امکان تردد و گشت و گذار شهری را سخت می کند می توان گفت داشتن خودروی شخصی و یا اجاره خودرو از ملزومات سفر به دبی می باشد. اما برای هر اقدامی نیاز است که درباره هزینه سوخت خودرو در دبی اطلاعات کافی باشید. این مطلب تمام اطلاعات مورد نیاز شما را در مورد انواع سوخت در دبی به همراه جزئیات پمپ های سوخت در امارات را پوشش می دهد. پس با ما در این مطلب همراه باشید.

هزینه سوخت خودرو ( بنزین ) در دبی:

وزارت نیروی امارات در هفته پایانی هر ماه، قیمت سوخت را تنظیم کرده و اطلاع رسانی می کند.هزینه سوخت در امارات آزاد است و هدف دولت از آزادسازی قیمت سوخت کمک به منطقی‌سازی مصرف سوخت، ترغیب به استفاده از حمل و نقل عمومی در بلند مدت و ایجاد انگیزه برای بهره‌وری از سوخت‌های جایگزین بوده است.

طبق آمار در ماه آوریل پس از دو ماه پیاپی افزایش قیمت، امارات قیمت بنزین را حدود لیتری ۸ فلس کاهش داد. اما ۳۰ آوریل اعلام شد که قیمت بنزین سوپر و اسپشال برای ماه می لیتری ۱۵ فلس افزایش می‌یابند. و همچنین کمیته‌ی قیمت بنزین امارات در تاریخ۳۱ می قیمت بنزین و گازوئیل را برای ماه ژوئن اعلام کرد. قیمت‌های جدیدی که از ۱ ژوئن اعمال شده اند.

قیمت بنزین در ماه ژوئن:

بنزین سوپر ۹۸: لیتری ۲.۹۵ درهم در ژوئن ( ۳.۱۶ درهم در ماه گذشته)

بنزین اسپشال ۹۵: لیتری ۲.۸۴ درهم در ژوئن (۳.۰۵ درهم در ماه گذشته)

بنزین ای‌پلاس ۹۱:‌ لیتری ۲.۷۶ درهم در ژوئن (۲.۹۷ درهم در ماه گذشته)

گازوئیل: لیتری ۲.۶۸ درهم در ژوئن (۳.۰۳ درهم در ماه گذشته)

انواع سوخت و پمپ های سوخت معروف در دبی:

دو مدل از بنزین هایی موجود و رایج در امارات Special 95 یا Super 98 می باشد البته همه خودروها با بنزین معمولی کار نمی کنند. شما می توانید انواع دیگری از سوخت مانند E-Plus 91، LPG، ULG، نفت گاز و گازوئیل را در دبی پیدا کنید.

انواع سوخت:

ویژه 95

Special (95) دارای اکتان بالا است و عملکرد فوق العاده ای را برای تمام خودروهای بنزینی با موتورهای تراکم متوسط ​​ارائه می دهد.

سوپر 98

سوپر (98) همچنین اکتان بالایی دارد و برای خودروهای بنزینی با کارایی بالا مناسب است. همانطور که می دانیدخودروهای با کارایی بالا با موتورهای قدرتمند نیاز به بنزین فوق العاده دارند. موتورهای قدرتمند از فشارهای بالاتری استفاده می کنند که ممکن است Special 95 تحمل نکند. پس این سوخت را به یاد بسپارید

ای پلاس 91

سوخت E-Plus 91 عموماً برای موتورهای کم تراکم استفاده می شود. این سوخت عموماً توسط مشتریانی که ناوگان و وسایل نقلیه تجاری را اداره می کنند استفاده می شود. شرکت های تاکسیرانی، اجاره خودرو و ناوگان اتوبوسرانی اغلب از E-Plus 91 استفاده می کنند.

دیزل

علاوه بر بنزین معمولی و درجه یک، از دیگر انواع سوخت در دبی می توان به گازوئیل اشاره کرد. شما به راحتی می توانید گازوئیل را در پمپ بنزین های مختلف در دبی پیدا کنید.

همانطور که اشاره شد یکی از سوخت های پر مصرف امارات super 98 است که در بخش زیر برای مقایسه، قیمت آن از ژانویه 2021 تا آوریل 2023 آمده است:

قیمت بنزین در سال ۲۰۲۳

ژانویه: ۲.۷۸ درهم

فوریه: ۳.۰۵ درهم

مارس: ۳.۰۹ درهم

آوریل: ۳.۰۱ درهم

می: ۳.۱۶ درهم

ژوئن: ۲.۹۵ درهم

پمپ های سوخت معروف در دبی:

یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت در جهان، امارات است و شبکه عظیمی از پمپ بنزین ها در سراسر کشور پراکنده شده است. در دبی نیز همه جایگاه های سوخت انواع مختلفی از سوخت را بر اساس نوع و نیاز خودرو ارائه می دهند. شناخت پمپ بنزین ها می تواند به شما کمک کند تا پمپ های سوخت محبوب در امارات متحده عربی را مرور کنید و بر اساس آن سفر جاده ای بعدی خود را برنامه ریزی کنید.

انواع پمپ سوخت:

ENOC

شرکت ملی نفت امارات (ENOC) LLC یکی دیگر از تامین کنندگان سوخت محبوب در دبی است. شرکت فرآورده های نفتی امارات (EPPCO) با ENOC مرتبط است و فرآورده های نفتی را در بیش از 125 جایگاه در دبی و امارات شمالی توزیع می کند. علاوه بر این، این شرکت همچنین سوخت برای صنعت هوانوردی ارائه می دهد.

انواع مختلف سوخت های ارائه شده در ایستگاه های خدمات ENOC عبارتند از Special ULG 85، Super ULG 98 و گازوئیل. همچنین مکان ایستگاه های خدمات ENOC در سراسر دبی در نقاط مختلفی از جمله جاده الخیل، جاده الاتحاد، القوز، جاده الوصل، جاده عود متا، و جاده شیخ زاید و غیره قرار دارند. می توانید در سایت enoc.com از مکان یاب فروشگاه آنها برای پیدا کردن آنها استفاده کنید.

emarat:

یکی از شرکت های محبوب انرژی و سوخت در امارات متحده که دفاتر بسیاری در دبی نیز دارد امارات است. این شرکت بیش از 60 ایستگاه سوخت در دبی دارد که سالانه 100 میلیون مشتری خرده‌فروشی و تجاری را تامین می‌کند.

تمامی جایگاه‌های سوخت عمارت دارای پیشرفته‌ترین جایگاه‌های ویژه 95، سوپر 98، ای پلاس 91، گازوئیل، گازوئیل، گازوئیل و گازوئیل برای وسایل نقلیه مختلف از جمله خودرو، کامیون، ناوگان تجاری و غیره هستند، همچنین این شرکت سوخت گرمایشی مانند کوره ها، دیگهای بخار کوچک و سوخت هواپیمایی را نیز ارائه می‌دهد.

از دیگر خدمات ارائه شده در جایگاه های سوخت امارات می توان به تعویض لاستیک، شستشوی خودرو و تست خودرو اشاره کرد. همچنین در پمپ بنزین امارات در دبی فروشگاه های رفاهی نیز خواهید یافت.مکان جایگاه های سوخت امارت در سراسر دبی در بیش از 40 نقطه قرار دارد. از جمله جاده شیخ زاید، جمیرا، دیره، راس الخور، بر دبی و ال خوانیج و غیره قرار دارند. شما می توانید برای یافتن یک ایستگاه پمپ بنزین در نزدیکی خود به emarat.ae نیز مراجعه کنید .

EPPCO

همانطور که قبلا ذکر شد EPPCO یکی از شرکت های تابعه ENOC است. بیشتر پمپ بنزین‌ها در سرتاسر دبی در زیر ENOC و EPPCO قرار دارند.از جمله مکان‌های محبوب پمپ سوخت در دبی می‌توان به جاده المیدان، جاده شیخ زاید و جاده الوصل اشاره کرد.

ADNOC

ADNOC یکی دیگر از شرکت های معروف صنعت نفت امارات است. این شرکت انواع مختلفی از سوخت را در دبی و امارات شمالی ارائه می دهد Super 98 برای موتورهای با تراکم بالا، E-Plus 91 برای موتورهای کم تراکم و Special 95 برای خودروهایی که به سوخت اکتان متوسط ​​نیاز دارند.

ADNOC  بیش از 360 ایستگاه خدمات در سراسر امارات داردکه ماهانه بیش از 20 میلیون مشتری از آنها بازدید می کنند.

پمپ بنزین های ADNOC در دبی دیزل و NGV را ارائه می دهند. سوخت هایی که با محیط زیست سازگار هستند و به افزایش عملکرد وسیله نقلیه شما کمک می کنند. ایستگاه های ADNOC در منطقه هایی نزدیک به ابوظبی و شارجه و القصیص واقع شده اند.

برنامه های آنلاین تحویل سوخت

علاوه بر پمپ‌های سوخت فیزیکی، می‌توانید از اپلیکیشن‌های تحویل سوخت برای سوخت‌گیری راحت خودروهای خود استفاده کنید.

کافو

کافو برنامه سوخت منحصر به فردی است که هیچ هزینه ای برای تحویل دریافت نمی کند و نرخ بنزین را مانند جایگاه هایش ارائه می دهد. از دبی تا شارجه، عجمان و ام القوین می توانید کافو را در هر کجا و در هر زمان سفارش دهید. این برنامه سوپر 98، ویژه 95 و سوخت دیزل را برای مشتریان ارائه می دهد. کافی است که برنامه کافه را در تلفن هوشمند خود دانلود و ثبت نام کنید و ماشین خود را ثبت نام کنید، سفارش دهید و وسیله نقلیه خود را در فضای باز پارک کنید. به غیر از خدمات تحویل سوخت، کافه خدمات شستشوی ماشین، روغن موتور و باتری را نیز ارائه می دهد که آن را به یکی از بهترین برنامه ها برای رانندگی آرام در دبی تبدیل کرده است.

ENOC

یک دیگر از برنامه های آنلاین تحویل سوخت ENOC  است. با برنامه تحویل سوخت آنلاین Enoc می توانید E-Plus 91، Diesel، Special 95، Adblue و Biodiesel (B5، B20) را دریافت کنید. لینک Enoc را می توان از طریق لینک رسمی ENOC آن دانلود کنید .

سخن پایانی:

شاید هزینه سوخت در وهله اول به نظرتان زیاد برسد ولی با توجه به هزینه های گزاف تاکسی می توان گفت بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود.خودروی شخصی و یا اجاره خودرو اقتصادی ترین انتخاب برای تردد در دبی، به حساب می آید. گرمای طاقت فرسای امارات نیز می تواند از مهم ترنی دلایل رنت خودرو در دبی باشد که بسیار مهم است.


اگر قصد اجاره خودرو در دبی با کمترین هزینه و بهترین خدمات را دارید به صفحه اجاره خودرو در دبی مراجعه کنید.


منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر