شماره مجوز: 1301550312311

نکات کلیدی اجاره خودرو در دبی

نیلوفر طاهری
1 روز پیش
173 بازدید
0 0
اجاره خودرو در دبی از رنتیفا پروسه ای بسیار راحت و آسان است. شما با چند کلیک ساده می توانید خودروی مورد نظر خود را با شرایط مطلوب خودتان انتخاب کرده و رزرو نمایید. اما به چند نکته مهم و کلیدی در مورد شرایط رنت خودرو در دبی باید توجه داشته باشید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، با ما همراه باشید.

 نکات کلیدی اجاره خودرو در دبی

اجاره خودرو در دبی از رنتیفا پروسه ای بسیار راحت و آسان است. پلتفرم رنتیفا تنها سامانه بین المللی اجاره خودرو در کشور است که صفر تا صد مراحل رزرو خودرو را به صورت آنلاین و در عرض چند دقیقه می توانید انجام دهید:

مرحله اول : مقایسه و انتخاب خودرو

مرحله دوم : وارد کردن اطلاعات کاربری، انتخاب زمان و مکان تحویل خودرو و ثبت درخواست

مرحله سوم : تایید آنلاین موجودی خودروی مورد نظر در کمتر از یک دقیقه

مرحله چهارم : پیش پرداخت و ثبت نهایی

تمامی این مراحل در کمتر از 2 دقیقه قابل انجام می شود و بعد از ثبت نهایی، تصویر مدارک مورد نیاز از قبیل تصویر صفحه اول پاسپورت راننده، تصویر ویزا، تصویر کامل پشت و رو از گواهینامه رانندگی بین المللی دارای اعتبار و تصویر کامل پشت و رو از گواهینامه رانندگی ایرانی دارای اعتبار را در بخش مربوطه باید آپلود نمایید و تمام. در این بین توجه به چند نکته مهم ضروری است... 


1- مدارک اجاره کننده

دقت در هنگام ثبت رزرو و بارگذاری درست بلیط و مدارک مورد نیاز، کمک می کند تا خدمات به بهترین نحو به شما ارائه شود. لازم به ذکر است که تصویر تمامی مدارک درخواستی سایت، می بایست تا یک روز قبل از تحویل خودرو بارگذاری شده و به هنگام سفر نیز همراهتان باشد.

2-پرداخت هزینه اجاره خودرو

به هنگام رزرو خودرو در رنتیفا، بعد از مرحله انتخاب و تایید موجودی خودرو، می بایست بخشی از هزینه ی اجاره برای بوک شدن ماشین در سایت پرداخت شود و مابقی مبلغ اجاره از آنجایی که باید وارد کشور امارات شود، به هنگام تحویل خودرو به دلار و یا درهم نقدا دریافت می شود. در صورت تمایل برای پرداخت کل هزینه اجاره به ریال در ایران، هزینه ی کارمزد انتقال پول به امارات به هزینه اجاره اضافه می شود. برای پرهیز از هزینه اضافی، مشتریان می توانند به روال عادی رنت خودرو در رنتیفا، به هنگام تحویل ماشین در امارات به درهم یا دلار پرداخت کنند


3-دیپوزیت ( ودیعه )

دیپوزیت و یا ودیعه دریافتی، بابت جریمه ها و هزینه های احتمالی که بعد از عودت خودرو مشخص می شود به عنوان گارانتی و به امانت نزد شرکت می ماند و هزینه هایی که تا زمان برگشت خودرو مشخص می شود در دبی تسویه خواهد شد. در صورت عدم تسویه، بسته به میزان بدهی، 20 درصد مبلغ بدهی به عنوان سرویس_شارژ از حساب شما کسر خواهد شد

اجاره کنندگانی که خودروهای بدون دیپوزیت اجاره می کنند در زمان عودت ماشین می بایست بدهی های خود را تسویه کنند. بدهی ها شامل عوارض اتوبانی (سالیک )، هزینه پارکینگ و جریمه هاست که در زمان عودت از سامانه های مربوطه دبی استعلام گرفته می شود و با مستندات به اطلاع مشتری می رسد.


4-  تحویل و عودت خودرو در فرودگاه

 برای دوستانی که محل تحویل را فرودگاه تعیین کرده اند. طبق ساعت رزرو شده و ترمینال درج شده، خودرو در پارکینگ ترمینال ورودی، تحویل مشتریان خواهد شد. هزینه تحویل و عودت خودرو در فرودگاه دبی برای رزروهای سه روزه و بیشتر در طول ساعات کاری روزانه، رایگان است. برای رزروهای کمتر از سه روز و یا تحویل و عودت خودرو در ساعات نیمه شب هزینه مازاد دریافت خواهد شد.در بیشتر شرکتها از ساعت 23 شب تا 7 صبح، ساعات نیمه شب ( midnight ) به حساب می آید و حدود 100 درهم به مجموع هزینه رزرو شما اضافه می شود.


5- اینترنت همراه

برای تحویل خودرو در فرودگاه دبی به محض رسیدن به فرودگاه ، می توانید به اینترنت رایگان فرودگاه متصل شوید. دسترسی به اینترنت از واجبات است. اجاره کنندگان حتما باید به اینترنت همراه دسترسی داشته باشند تا بتوانند از پشتیبانی 24 ساعته رنتیفا به هنگام تحویل و عودت خودرو بهره مند شوند. این مهم باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود.  

6- مستندات

لطفا در هنگام تحویل و عودت از خودرو عکس و فیلم بگیرید. به شکلی که ایرادات ظاهری موجود قابل مشاهده و مستند باشد. همچنین برای ثبت میزان بنزین موجود در خودرو از صفحه کیلومتر خودرو عکس بگیرید.

7-سالیک ( عوارض )

تردد در برخی بزرگراه ها، پل ها و تونل های کشور امارات شامل عوارضی است که به آن سالیک گفته می شود. با توجه به مجهز بودن تمامی خودروها به برچسب هوشمند، مجموع این عوارض در زمان برگرداندن خودرو محاسبه شده و نقدا از شما دریافت خواهد شد. (هزینه هر بار عبور از هر گیت عوارضی، حدود 5.25 درهم است.)

8-بنزین

هزینه بنزین در شرکت های رنت خودرو در همه کشورها به عهده اجاره کننده است. هنگام تحویل خودرو کنترل کنید که خودرو چه میزان بنزین دارد و به همان میزان عودت دهید. در غیر اینصورت هزینه آن دریافت میگردد. نکته مهم آن که اگر بنزین در باک مشتری به هنگام عودت ماشین، بیشتر از مقدار بنزین در لحظه تحویل خودرو باشد. امکان محاسبه مقدار بنزین و پرداخت هزینه از سمت رنت کار وجود ندارد. بنابراین به هنگام پرکردن باک، دقت کنید که تنها به مقدار نیاز، بنزین بزنید.


9-کارواش

در هنگام عودت خودرو در صورت کثیف تر بودن مشخص خودرو نسبت به زمان تحویل، بسته به نوع و میزان کثیفی هزینه کارواش از شما دریافت میگردد. هزینه کارواش خودرو از 30 درهم شروع می شود. به طور مثال هزینه بوزدایی از خودرویی که بوی سیگار می دهد حدود 600 درهم است چرا که شستشوی آن تنها با دستگاه اُزن امکان پذیر است. و اگر پلیس دبی هم شما را به هنگام کشیدن سیگار در خودرو ببیند، 1000 درهم جریمه می کند. پس لطفا دقت کنید. تا مشمول هزینه های کارواش و جریمه نشوید.


10-جریمه های دبی

رانندگی در دبی هیچ فرقی با رانندگی در ایران ندارد. تنها تفاوت آن این است که رعایت نکردن بسیاری از قوانین رانندگی که در ایران آنها را کوچک می شمریم در دبی شامل جریمه می شود. با توجه به جریمه های سنگین کشور امارات برای تخلفات رانندگی لطفا نسبت به رعایت دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی که هنگام تحویل خودرو در اختیار شما قرار می گیرد، توجه لازم را مبذول فرمایید. مبلغ جریمه در هنگام عودت خودرو به صورت نقدی دریافت خواهد شد. جریمه های سنگین به ریال نهم قابل تسویه هستند. برای اینکه مشمول جریمه های سنگین دبی نشوید حتما نگاهی به ( مطلب جریمه های رانندگی در دبی ) بیندازید تا اطلاع کاملی از چگونگی آنها داشته باشید.

11- بیمه خودرو و تصادف

با توجه به نوع بیمه خودروها، به هنگام بروز تصادف، بلافاصله با پلیس تماس بگیرید و کروکی تصادف را حتما دریافت نمایید و شرکت اجاره دهنده را در جریان قرار دهید. در صورت بروز تصادف به این نکته توجه داشته باشید که اگر مقصر نباشید هیچ هزینه ای از شما دریافت نخواهد شد. بنابراین ارائه مستنداتی از قبیل، کروکی پلیس و یا عکس و فیلم می تواند ارائه خدمات بیمه را تسهیل گرداند.


12-پارکینگ فرودگاه

هزینه پارکینگ فرودگاه ها در همه کمپانی های رنت خودرو، به عهده اجاره کننده ی خودرو است. این هزینه در دبی در نیم ساعت اول 30 درهم است که به ازای هر نیم ساعت بیشتر، 10 درهم دیگر به آن اضافه می شود.


1۳- تمدید رزرو

اگر قصد تمدید خودروی اجاره شده را داشته باشید این کار رابه راحتی از طریق پروفایل خود در رنتیفا می توانید انجام دهید نکته یا که باید توجه داشته باشید این است که حداکثر تا 24 ساعت قبل از تایم برگشت، امکان تمدید وجود دارد و دوستانی که در لحظه آخر اقدام به تمدید می کنند ممکن است که خودرو قبلا رزرو شده باشد و نتوانند خودروی خود را تمدید کنند.



برای اجاره خودرو در دبی با گارانتی کمترین قیمت اینجا کلیک کنید

منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر