شماره مجوز: 1301550312311

محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر باتومی: بهشتی در کرانه دریای سیاه

نیلوفر طاهری
2 روز پیش
168 بازدید
0 0
باتومی گرجستان به خاطر سواحل زیبا، جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی و معماری مدرن، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. تنوع فرهنگی باتومی موجب شده تا مرکزی برای رویدادها و جشنواره های مهم نیز باشد.همچنین باتومی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای گرجستان با تاریخچه‌ای غنی و تحولات چشمگیر، نقش مهمی در توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور ایفا می‌کند و یکی از مقاصد گردشگری محبوب در منطقه قفقاز است.با ما همراه باشید تا شما را با محبوب ترین دیدنی های باتومی آشنا کنیم.

شهر باتومی :

شهر باتومی، یکی ازجاهای دیدنی و از مهم‌ترین شهرهای گرجستان، دارای تاریخچه‌ای طولانی و پر فراز و نشیب است که در کرانه دریای سیاه واقع شده و همواره به‌عنوان یک بندر استراتژیک و محل تلاقی فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف شناخته شده است و نقاط تاریخی متنوع و بسیار دیدنی دارد. در دوران باستان باتومی یکی از قدیمی‌ترین شهرهای منطقه قفقاز بود و در قرن هشتم پیش از میلاد به‌عنوان یک بندر تجاری مهم شناخته می‌شده است.در منابع یونانی باستان، این منطقه به نام "باتوس" (Batus) و از نقاط تجاری مهم یاد می شود. نام باتومی همراه با تصویر زیبای سواحل نیلگون و ظبیعت سرسبز آن در خاطرها نقش بسته است. شهری با جاذبه های گردشگری فراوان که دیدنی هایش تنها مختص به سرگرمی ها و تفریحات ساحلی نیست. جذابیت های شهری با معماری های زیبای تاریخی و پارک ها و فضاهای سبز به همراه مجسمه های مشهورش زیبایی این شهر ساحلی را دوچندان کرده است. موزه های بسیاری از آثار ارزشمند هنری نیز برای علاقه مندان به هنر و تاریخ در سطح شهر وجود دارد که تماشای آنها بسیار هیجان انگیز و دوست داشتنی است.

تاریخچه شهر باتومی:

شهر خوش آب و هوای باتومی دارای فرهنگ کولخی بوده و به خاطر داستان های افسانه ای مانند ( پشم زرین ) و ( آرگونوت ها ) مشهور است. باتومی در قرون وسطی تحت کنترل امپراتوری بیزانس بود و آثار تاریخی آن بسیار حائز اهمیت است و در آن زمان یک مرکز مهم تجاری و دریایی شناخته می شد. باتومی در سال 1547 توسط امپراتوری عثمانی تسخیر شد و تا اواخر قرن 19 میلادی در کنترل عثمانیان باقی ماند. این دوره باعث تأثیرات فرهنگی و معماری عثمانی در شهر شد. و در دوران معاصر(سال 1878) پس از جنگ روسیه و عثمانی، باتومی به‌طور رسمی به امپراتوری روسیه پیوست. این تغییر باعث رشد اقتصادی و توسعه شهری شد.در این دوره، باتومی به یکی از مهم‌ترین بنادر روسیه در دریای سیاه تبدیل شد و خطوط راه‌آهن به سمت شهرهای داخلی توسعه یافتند.با فروپاشی امپراتوری روسیه در سال 1917، باتومی به‌طور موقت به‌عنوان بخشی از جمهوری دموکراتیک گرجستان شناخته شد. و در سال 1921، پس از تسخیر بلشویک‌ها، باتومی به عنوان بخشی از اتحاد جماهیر شوروی قرار گرفت و به‌عنوان یک مرکز صنعتی و بندری مهم در شوروی شناخته شد.با فروپاشی اتحاد شوروی در سال 1991، باتومی به‌عنوان بخشی از گرجستان مستقل درآمد و از آن زمان به‌عنوان یکی از مراکز اقتصادی و توریستی گرجستان شناخته می‌شود. باتومی تحولات مدرنی را نیز پشت سر گذاشت و شاهد توسعه شهری و مدرنیزاسیون سریع بوده است. سرمایه‌گذاری‌های خارجی و داخلی در زیرساخت‌ها، گردشگری و بخش‌های تجاری، این شهر را به یکی از مقاصد توریستی محبوب در منطقه تبدیل کرده‌اند.

جاذبه های گردشگری و فرهنگی و معماری شهر باتومی:

باتومی به خاطر سواحل زیبا، معماری مدرن و جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این شهر زیبای ساحلی به خاطر موقعیت جغرافیایی و تاریخی‌اش، تحت تأثیر فرهنگ‌ها و معماری‌های مختلفی قرار گرفت و از ساختمان‌های قدیمی با سبک عثمانی گرفته تا معماری مدرن و آسمان‌خراش‌های جدید را به نمایش می‌گذارد. تنوع فرهنگی باتومی موجب شده تا مرکزی برای رویدادها و جشنواره های مهم باشد. در مجموع، باتومی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای گرجستان با تاریخچه‌ای غنی و تحولات چشمگیر، همچنان به جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران ادامه می‌دهد و نقش مهمی در توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور ایفا می‌کند و یکی از مقاصد گردشگری محبوب در منطقه قفقاز است. که با تلفیقی از سواحل چشم نوتاز و طبیعت زیبا و معماری مدرن، گردشگران زیادی را از نقاط مختلف جهان به خود جذب می‌کند. با ما همراه باشید تا شما را با محبوب ترین و مهم ترین جاذبه‌های گردشگری شهر باتومی آشنا کنیم:

1-   بلوار باتومی (Batumi Boulevard)

بلوار باتومی یکی از معروف‌ترین مناطق گردشگری این شهر است که به طول 7 کیلومتر در امتداد ساحل دریای سیاه کشیده شده است. بلوار باتومی در سال ۱۸۸۴ میلادی شکل گرفته است و از این رو، جزء تاریخی ترین منطقه های شهر باتومی محسوب می‌شود. علاوه بر قدمت بلوار باتومی، فضای زیبا ورمانتیک و منحصر به فرد این بلوار آن را به یکی از بارزترین جاذبه های این شهر تبدیل کرده است. خط ساحلی بلوار با خانه‌های ییلاقی، کافه‌ها، رستوران‌ها، نیمکت‌ها و مجسمه‌ها آراسته شده و مسیرهای پیاده‌روی، پارک‌ها، فواره‌های بلند و زیبا و مجسمه‌های هنری بسیاری در مسیر وجود دارد که آن را مکان ایده‌آلی برای قدم زدن و لذت بردن از مناظر دریا تبدیل کرده است..با پیاده‌روی در این مسیر می‌توانید با فرهنگ و آداب و رسوم مردم بومی گرجستان نیز آشنا شوید. این بلوار در خیابان نیکولوز باراتاشویلی ۱ شهر باتومی قرار دارد.

2-   برج الفبا (Alphabet Tower)

برج الفبا یکی از نمادهای مدرن شهر باتومی است که با ارتفاع 130 متر، نمایانگر الفبای گرجی است. و در سال 2012 میلادی افتتاح شد.در بالای این برج، یک رستوران گردان و یک سکوی تماشا وجود دارد که چشم‌انداز زیبایی از شهر و دریا را ارائه می‌دهد. برج های مرتفع شهر باتومی مشهور هستند و برج الفبا یکی از محبوبت ترین و معروف ترین آنها است. نمای بیرونی برج الفبا به شکل یک رشته دی ان ای انسانی است که به صورت مارپیچ به سمت بالا رفته‌اند و تمامی 33 حرف الفبای گرجستان را نمایش می‌دهند. در دل این آسمان خراش، آسانسور استوانه‌ای قرار دارد که به بالاترین نقطه برج می‌رود و در آنجا امکان تماشای نمای ۳۶۰ درجه شهر باتومی را برای بازدید گردشگران و شهروندان فراهم می‌آورد. می توانید به طور شبانه روزی از این برج دیدن کنید. برج الفبا در محوطه پارک میراکل باتومی قرار دارد.

3-   باغ گیاه‌شناسی باتومی (Batumi Botanical Garden)

باغ گیاه‌شناسی باتومی در 9 کیلومتری شمال باتومی واقع شده و شامل مجموعه‌ای از گونه‌های گیاهی از سراسر جهان است. این باغ زیبا فرصتی عالی برای علاقه‌مندان به طبیعت و گیاه‌شناسی فراهم می‌کند تا از تنوع زیستی لذت ببرند.اگر علاوه بر تفریحات ساحلی به طبیعت گردی و گشت و گذار در فضایی سرسبز و آرامش‌بخش نیز علاقه دارید. این باغ سرسبز و منحصر به فرد می تواند مکانی عالی برای گذران وفت باشد. باغ گیاهشناسی با مساحت تقریبی ۱۰۸ هکتار، در کرانه دریای سیاه و در شمال شهر باتومی قرار گرفته است. تنوع پوشش گیاهی باغ بسیار حائز اهمیت است چرا که گیاهان مختلفی از جای جای قاره های جهان جمع آوری شده‌اند و براساس مکان و منشا گونه گیاهی خود در دسته‌‌بندی های مختلفی مانندگیاهان مکزیکی، گیاهان نیوزلندی، گیاهان آمریکای جنوبی و گیاهان آسیای شرقی قرار گرفته‌اند. نزدیکی این باغ به ساحل دریای سیاه هم زیبایی و چشم انداز آن را دوچندان کرده است. منظره ای مسحورکننده از جنگل و دریا که به مانند بهشتی سرسبز در کرانه آبی دریا می درخشد. باغ گیاهشناسی در متسوانه کونتسخی شهر باتومی قرار دارد و از 9 صبح تا ساعت 8 شب باز است.

4-  دلفیناریوم باتومی (Batumi Dolphinarium)

دلفیناریوم باتومی یک مکان محبوب برای خانواده‌ها و کودکان است که نمایش‌های جالب و سرگرم‌کننده‌ای از دلفین‌ها را ارائه می‌دهد. این مکان فرصتی برای نزدیک شدن به دلفین‌ها و آشنایی بیشتر با این موجودات دوست‌داشتنی را فراهم می‌کند.دلفیناریوم باتومی در سال ۱۹۵۷ میلادی افتتاح شد، اما پس از مدتی فعالیت، حدودا برای دو دهه غیرفعال بود و سپس در سال ۲۰۱۱ میلادی، در حالی که به امکانات ویژه‌ای تجهیز شده بود، مجدد بازگشایی شد. دوستاران حیوانات به خصوص دلفین ها می توانند به تماشای بازی و دلربایی این موجودات دوست داشتنی بنشینند و حتی با آنها شنا کنند. حرکات نمایشی دلفین ها چند مرتبه در طول روز اجرا شده و همواره با استقبال فراوانی از سوی بازدید کنندگان مواجه می شود. دلفیناریوم باتومی علاوه بر تفریح و سرگرمی یک مکان آموزشی برای کودکان نیز هست. مربیان اطلاعات مفید و جذابی را در اختیار خانواده و بچه ها قرار یم دهند. اطلاعاتی نظیر خصوصیات دلفین ها و نحوه تربیت و آموزش آنها بریا اجرای برنامه های نمایشی که یم تواند بریا کودکان و نوجوانان بسیار هیجان انگیز باشد. دلفیناریوم باتومی در خیابان روستاولی ۵۱ همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۱۹ صبح تا ساعت ۹ شب باز است. 

5-  مجسمه عشق علی و نینو (Ali and Nino Statue)

مجسمه های معروف شهرها در واقع به نمادی از آن شهر تبدیل می شوند و مجسمه علی و نینو نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از این مجسمه ها که شهره گردشگران باتومی است، مجسمه علی و نینو است که اغلب آن را با نام مجسمه عشق می‌شناسند. این مجسمه متحرک که داستان عاشقانه علی و نینو را به تصویر می‌کشد، یکی از آثار هنری چشمگیر باتومی است. این مجسمه دو پیکره فلزی منعطف با ارتفاع 8 متر را در برمی‌گیرد که هر 10 دقیقه حرکت می‌کند و دو شخصیت را به هم نزدیک می‌کند و سپس از هم جدا می‌کند و روایتگر داستان پرفراز و نشیب عشقی ماندگار است.نام این مجسمه برگرفته از دو شخصیت اصلی داستانی عاشقانه‌ به قلم قربان سعید است که در آن پسری آذری و مسلمان به نام علی دلباخته دختری گرجی و مسیحی به نام نینو می‌شود و متاسفانه عشق آن‌ها به سرانجامی تراژیک ختم می‌گردد. این رویداد غم انگیز توسط هنرمندی گرجی به نام تامارا کوسیتادزه در سال 2007 طراحی شد و پس از سه سال کار بی‌وقفه، طراحی و ساخت آن را در سال 2010 به اتمام رساند. این مجسمه مشهور در بلوار باتومی قرار دارد.

6-   میدان اروپا (Europe Square)

میدان اروپا یکی از جاهای دیدنی و از مناطق تاریخی و مرکزی شهر باتومی است که با ساختمان‌های زیبا و معماری خاص، فضای زیبا ودوستانه و فرهنگی به شهر می‌بخشد. این میدان میزبان رویدادهای مختلف فرهنگی و اجتماعی است. و هرساله گردشگران بسیاری بریا شرکت در رویدادهای هنری و فرهنگی در این مکان دور هم جمع می شوند. پیاده روی در این میدان جذاب یکی از تفریحات توریست ها و شهروندان است. در واقع میدان معروف اروپا در شهر باتومی یکی از معروف ترین نقطه شهر است. در میدان اروپای باتومی طیف وسیعی از ساختمان های باستانی و تاریخی در کنار بناهای تازه تاسیس با سبک معماری کهن قرار گرفته‌اند تا فضای رویایی و نوستالژیکی را برای پیاده‌روی گردشگران بیافرینند. در گوشه و کنار یان میدان بزرگ، مجسمه ها و نمادهای تاریخی و فرهنگی باتویم به چشم میخورد. درست در مرکز میدان، مجسمه مدیا که برگرفته از افسانه های کهن گرجی است دلربایی می کند. مجسمه مدیا که مشهورترین مجسمه شهر است امروزه نماد ارتباط گذشتگان این سرزمین با منطقه اروپا قلمداد می‌شود. در حوالی میدان اروپا نیز ساعت ستاره شناسی قرار دارد که بر سردر بنایی قدیمی خودنمایی می‌کند و با ظاهر عجیب و غریب خود، توجه و نگاه هر عابری را به سمت خود می‌کشاند. آبنمای زیبای مرکز میدان هم خالی از لطف نیت قرار گرفته که زیبایی خاصی در میدان اروپا ایجاد کرده است. کافه گردی و رستوران گردی نیز در اطراف میدان اروپا به نوع خود جذاب و سرگرم کننده است.

7-  دریاچه نوریگلی (Nurigeli Lake)

دریاچه نوریگلی یکی از جاهای دیدنی و آرام بخش در باتومی است. این دریاچه زیبا در گذشته مکانی متروک و رویایی بود که اهالی باتومی به آن دریاچه گلباش (Gel-Bash) می گفتند. بر اساس افسانه های قدیمی تغییر نام این دریاچه از گلباش به نوریگلی به دلیل اتفاقی غم انگیز است: بر اساس این افسانه پسربچه ای به نام نوریگلی در حال آب تنی در این دریاچه غرق می‌شود و تا سالها بعد مادر او در انتظار بازگشت فرزندش به این دریاچه می‌رود و اسم او را بلند صدا می‌کند، تا آنجا که دیگر همه اهالی نام این دریاچه را نوریگلی می‌گذارند. این دریاچه در یمان محوطه یا جنگلی قرار داشت و زیستکاهی بریا جانوران و حیوانات وحشی بود و اهالی برای شکار به این دریاچه می رفتند. در سال ۱۸۸۱ محوطه اطراف دریاچه نوریگلی به دستور شهردار وقت باتومی پاکسازی شد و برای عبور و مرور رهگذران در جنگل سنگفرش هایی ایجاد شد. سرانجام در سال ۱۹۹۳ ، آن جنگل قدیمی به پارکی سرسبز و زیبا در دل دریاچه نوریگلی برای کودکان تبدیل گشت. عمق این دریاچه در حال حاضر ۸ متر است و امتداد سطح آب های آن تقریبا به بیش از۵ هکتار می رسد. گردشگران می توانند در حین قایق سواری بر روی این دریاچه به تماشای چشم اندازهای رویایی و بی نظیر طبیعت اطراف آن بپردازند. دریاچه نوریگلی در خیابان اباشیدز، محوطه داخلی پارک ششم می قرار دارد.


8- آکواریوم باتومی (Batumi Aquarium )

آکواریوم باتومی یکی از جاهای دیدنی گرجستان است که سالانه گردشگران بسیاری از آن بازدید می کنند.آکواریوم خارق العاده و بی‌نظیر باتومی بر اساس طرحی از ساحل دریاهای گرجستان ساخته شده است. آکواریومی که پر از جاهای دیدنی و شگفت انگیز است و می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند.گردشگران در این آکواریوم می‌توانند از 4 سالن که نمایشگاه آبزیان گوناگون دریاها و اقیانوس های جهان هستند، دیدن کرده و نهایت لذت را ببرند. همه این چهار سالن مدرن به شکل قلوه سنگ طراحی و ساخته شده اند. که زیبایی آن را دوچندان می‌کند. آکواریوم باتومی در سال 1975میلادی(1354 خورشیدی) ساخته شد. در این ساختمان زیبا آبزیان متنوعی از دریاهای مدیترانه، سرخ، سیاه، اژه و همچنین اقیانوس هند جمع‌آوری گردید. اما پس از مدتی به خاطر نیاز به بازسازی بنا تعطیل شد. تا این که در سال 2011 میلادی دوباره توانست درهای خود را به روی علاقه مندان و دوستداران دریاها و موجودات آبزی بگشاید. در کنار این آکواریوم شگفت انگیز، دلفیناریوم جذابی نیز قرار دارد که گردشگران و شهروندان یم توانند از آن دیدن کنند و لذت ببرند.آکواریوم باتومی با مساحتی بالغ بر 2000 متر مربع، یک مکان تفریحی خارق‌العاده و خیره کننده در گرجستان به شمار می رود. 

طراحی ظاهری و بیرونی و ظاهری این سازه و موجودات آن، نظر هر بیننده و توریستی را به خود جلب کند. هنگامی که گردشگران به هریک از قلوه سنگ های آکواریوم وارد می شوند با معماری و تزئینات بسیار زیبایی روبرو خواهند شد. طراحی داخلی سالن ها یا همان قلوه‌سنگ‌ها بسیار ماهرانه و هنرمندانه شامل نورپردازی‌ها و استفاده از رنگ‌های زیباست. طرح داخلی هریک از این 4 قلوه سنگ بنا نیز با دیگری بسیار متفاوت است.آکواریوم باتومی علاوه بر ماهی های کوچک و بزرگ، موجودات دریایی بی شمار دیگری مانند سمور دریایی، فک و لاکپشت های غول‌پیکر را نیز در خود جای داده است. در حال حاضر بیش از 100 گونه از موجودات دریایی در این آکواریوم زندگی می کنند و گردشگران از نزدیک و به صورت زنده این جانوران زیبا و شگفت‌انگیز را می بینند.


9- آبشار ماخونتسی باتومی (Makhuntseti waterfall)

آبشار ماخونتستی یکی از جاذبه های گردشگری باتومی است که در فاصله 30 کیلومتری از شهر باتومی قرار دارد. این آبشار زیبا در میان محیطی سرسبز و جنگلی جای گرفته است. بومیان و توریست‌های شهر باتومی به خصوص در فصل تابستان برای فرار از گرما و لذت بردن از آب و هوای خنک و دلپذیر این منطقه به آبشار ماخونتستی می‌روند. در نزدیکی این آبشار کافه و رستورانی است که غذاهای محلی گرجی سرو می‌کند که بسیار لذیذ هستند. تنها 300 متر دورتر از آبشار، پل سنگی قوسی شکلی وجود دارد که در زمان ملکه معروف تامار روی رودخانه کوهستانی Adjaristskali ساخته شده و از دیدنی های آبشار است.ارتفاع این آبشار از سطح دریا حدودا 335 متر است ولی خود آبشار50 متر ارتفاع دارد.اگر از سمت بندر باتومی به طرف آبشار ماخونتستی حرکت کنید، پس از پیمودن مسیری بین 30 تا 54 کیلومتری به این آبشار رویایی خواهید رسید. اگر به دنبال مناطقی با آب و هوای خوش و صدای آب و پرندگان و بوی درختان سرسبز هستید، از این آبشار دیدن کنید.


10- برج چاچا باتومی (Chacha Tower)

برج چاچا باتومی یکی از جاهای دیدنی است که هرساله گردشگران بسیاری با سفر به کشور گرجستان از آن بازدید می کنند.پیاده‌روی در کنار خط ساحلی این شهر زیبا و تماشای این برج بسیار خاطره انگیز است. برج چاچا در کشور گرجستان و خیابان ۶۰۱۰ باتومی در مجاورت خیابان جوجه باشویلی قرار دارد.برج ساعت چاچا یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر باتومی به حساب می‌آید که ۲۵ متر ارتفاع دارد و به دلیل اینکه به واسطه چهار فواره و همچنین یک چشمه اصلی احاطه شده است، به برج فواره نیز شهرت دارد. برج چاچا باتومی توسط یک معمار فرانسوی مشهور به نام گرزه ریموند طراحی و اجرا شد. یک ساعت در ارتفاع 18 متری برج، قرار دارد که بسیار زیباست. در اطراف این برج 4 حوض و آبنما وجود دارد، آبنماهایی که در طول روز سازنده اتفاقی جالب هستند، اتفاقی هیجان انگیز که هر روز به مدت 10 تا 15 دقیقه از فواره ها به جای آب، نوشیدنی سرازیر می شود. معماری ساخت این برج برگرفته از معماری عثمانی بوده است. بهتر است برای دیدن این برج در ساعت ۷ بعد از ظهر به این مکان زیبا بروید تا بتوانید فواره برج ساعت چاچا را در این ساعت مشاهده کنید و لذت ببرید.


11- میدان پیازا باتومی (Batumi Piazza Square)

میدان پیازا باتومی یکی از جاهای دیدنی باتومی است که بسیار محبوب و شلوغ و پر رفت و آمد است. به هنگام قدم زدن در این میدان، حس و حالی شبیه به شهرهای اروپایی را می توانید تجربه کنید. می توان از میدان پیازا به عنوان یکی از جذاب ترین مناطق باتومی نام ببریم همان طور که از نام این میدان پیداست، این میدان، سبک و دیزاین کاملا اروپایی و ایتالیایی را دارد که کمی با ساختارهای کشور گرجستان متفاوت می باشد و جالب است بدانید که این میدان شگفت انگیز با مساحت 5700 متر مربع جای خوش کرده که کلی مناظر و امکانات عالی را گرد خود جمع کرده است .طراحی منحصر به فرد میدان پیازا به کمک موزاییک و هنر رنگ‌آمیزی شیشه‌ای کمی متفاوت و غیر هم‌جنس با دیگر اماکن باتومی است. همین امر سبب شده این میدان به یکی از شیک‌ترین و جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی باتومی تبدیل شود.به هنگام غروب آفتاب، مردم از جمله گردشگران و شهروندان، در میدان پیازا جمع می شوند و به تماشای موسیقی زنده و کنسرت‌های معروفی که در این میدان برگزار می‌گردد می نشینند و شبی فوق‌العاده شیرینی را در کنار نوازندگان معروف جهان سپری می کنند. این میدان مجموعه ای از کافه‌ها، رستوران‌ها، کلوپ و مکان‌های تفریحی را در خود جای داده است.می توانید هرشب در کافه های این میدان زیبا بنشینید و به هنگام صرف نوشیدنی از موسیقی زنده آن لذت ببرید.


جاذبه‌های گردشگری باتومی بسیار متنوع و فراوان هستند. که در این مقاله سعی شده به بخشی از زیبایی‌های باتومی اشاره شود. شهر باتومی امکانات زیادی برای تجربه یک سفر رویایی و لذت‌بخش و خاطره‌انگیز برای شما فراهم می کند با ما همراه باشید تا شما را با جاذبه های گردشگری دیگری از شهر رویایی باتومی آشنا کنیم:


  • کلیسای جامع باتومی (Batumi Cathedral of the Mother of God)
  • قلعه گونیو (Gonio Fortress)
  • کلیسای جامع مریم مقدس (Holy Mother Virgins Nativity Cathedral)



و خبر خوب اینکه:

 سامانه رزرواسیون بین المللی آنلاین اجاره خودرو رنتیفا فعالیت خود در شهر زیبای باتومی گرجستان آغاز کرده و شما می توانید برای صرفه جویی در وقت و هزینه خود واجاره خودرو با گارانتی کمترین قیمت و بهترین کیفیت با رنتیفا همراه باشید تا سفری خاطره انگیز را تجربه کنید. کافی است به بخش اجاره خودرو در باتومی گرجستان در سایت رنتیفا مراجعه نمایید و صفر تا صد اجاره خودرو را به صورت آنلاین انجام داده و از پشتیبانی 24 ساعته و رایگان رنتیفا برخوردار شوید. 

 

منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر