شماره مجوز: 1301550312311

جاهای دیدنی آنتالیا

نیلوفر طاهری
11 روز پیش
89 بازدید
0 0
آنتالیا یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه است که به دلیل طبیعت زیبا، تاریخ کهن و امکانات تفریحی متنوع مورد توجه گردشگران است. با ما همراه باشید تا شما را با جاهای دیدنی آنتالیا آشنا کنیم.

آنتالیا یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه است که به دلیل طبیعت زیبا، تاریخ کهن و امکانات تفریحی متنوع مورد توجه گردشگران قرار دارد. می توان گفت آنتالیا شناخته ترین و معروف ترین مکان ترکیه برای ایرانیان است که بیشتر گردشگران آن را به خاطر سواحل زیبایش می شناسند. اما آنتالیا شهری کهن و تاریخی است که از جاذبه های گردشگری باستانی و زیبا نیز برخوردار است. نکته حائز اهمیت آنتالیا آن است که در جنوب ترکیه قرار گرفته و به نسبت شهرهای دیگر از آب و هوای گرم و معتدلی تری دارد و می توان گفت تا اواخر پاییزماه نیز همچنان بساط گردشگری و گشت و گذار و تفریحات ساحلی آن برپاست. بنابراین توریست های بسیاری از سرتاسر دنیا برای تماشای این منطقه خوش آب و هوا و زیبا به آنتالیا می آیند.

 با ما همراه باشید تا شما را با جاهای دیدنی آنتالیا آشنا کنیم:

1. کاله‌ایچی (Kaleiçi)

بخش قدیمی شهر آنتالیا که به کاله ایجی یا کالیجی هم معروف است با کوچه‌های سنگ‌فرش، خانه‌های قدیمی عثمانی و بناهای تاریخی محاصره شده است. در این منطقه می‌توانید از معماری سنتی و رستوران‌ها و کافه‌های کوچک لذت ببرید این منطقه قدیمی قلب تپنده‌ شهر مدرن آنتالیا است که تاریخش به دوران سلجوقیان و رومیان باستان می رسد. این منطقه که از مکان های دیدنی آنتالیا به حساب می‌آید، با خیابان‌های کم عرض و تودرتو و خانه‌های قدیمی، دو ساحل متفاوت شنی و صخره‌ای را در برمی‌گیرد. در کاله ایچی جاذبه‌های تاریخی فراوانی همچون منار شکسته، برج ساعت و مسجد محمد پاشا جای گرفته‌اند که به جای خود بسیار دیدنی هستند. علاوه بر این، بندر کالجی با امکانات تفریحی متنوع مانند قایق‌سواری مقصد مورد علاقه گردشگران خارجی است.

2. آبشارهای دودن (Düden Waterfalls)

آبشارهای دودن (Duden Waterfalls) از جاهای دیدنی آنتالیا و از زیباترین جاذبه‌های طبیعی گردشگری آنتالیا هستند. مجموعه‌ای متشکل از دو آبشار بالا و پایین که کمی دورتر از مرکز شهر قرار دارند و بازدید از آن‌ها خاطره‌ای به‌یادماندنی و خاطره انگیز از سفر به طبیعت آنتالیا برای شما به همراه خواهد داشت. دودن در لغت به‌معنای گودالی است که تمام آب‌ها را می‌بلعد.آبشارهای دودن مکانی زییا و خیره کننده است. با منظره ای بسیار رویایی که مناسب استراحت و تماشا و عکاسی است.

این آبشارها که با فاصله حدودی ۱۷ کیلومتر از یکدیگر قرار گرفته‌اند. انواع تفریحات آبی، گردشی و پیک‌نیک، پیاده‌روی و تماشای چشم‌اندازهای سرسبز طبیعی از جمله فعالیت‌های محبوب گردشگران در آبشارهای دودن هستند.

3. ساحل کنیالتی (Konyaaltı Beach)

ساحل کنیالتی یکی از جاهیا دیدنی آنتالیا و از مشهورترین سواحل ترکیه می باشد که شن‌های نرم و آبی شفاف آن بسیار مشهور است. ساحل کنیالتی یکی از دو ساحل اصلی شهر است که هرساله میزبان گردشگران بسیاری است. ساحل کنیالتی هفت کیلومترطول دارد. این ساحل با پارک ساحلی، رستوران‌ها، کافه‌ها و هتل ریکسوس داون تاون محاصره شده است. امکانات رفاهی رایگان و مناسب برای شنا در ساحل کنیالتی برای تمام گردشگران در سفر به آنتالیا وجود دارد. بوته‌های گل ختمی و درختان کاج ایتالیایی نیز زیبایی این ساحل آنتالیایی را دوچندان کرده‌اند. از دیگر جاذبه‌های ساحل کنیالتی می‌توان به رشته‌کوه‌های قهوه‌ای‌رنگ و سیاه‌رنگ بیداغ لاری (Beydağları Mountains) اشاره کرد که در سمت غرب ساحل قرار گرفته‌اند و زیبایی آن را صدچندان کرده‌اند. لذت قایقرانی و تماشای منظره غروب ساحل کنیالتی آنتالیا در جوار این ساحل بزرگ از لذت های تکرارنشدنی است.

4. ساحل لارا (Lara Beach)

لارا یکی از جاهای دیدنی و از زیباترین و طولانی ترین سواحل آنتالیا است که به خاطر شن‌های نرم و امکانات تفریحی معروف است. لارا نام یک ناحیه توریستی در 15 کیلومتری شرق آنتالیاست که به دلیل هتل های بسیار لوکس و سواحل زیبا و تمیزی که دارد از مقاصد محبوب بین مسافران آنتالیا به حساب می آید. خط ساحلی لارا (Lara Public Beach) در همین منطقه وجود دارد که می توانید از خدمات و امکانات ساحلی آن نظیر دوش های آب، اتاق های تعویض لباس، محوطه هایی برای برپایی پیک نیک و صندلی های ساحلی همراه با چتر استفاده کنید همچنین از دیگر امکانات لارا می توان به زمین فوتبال، والیبال ساحلی، تورهای قایق سواری و غواصی و محوطه باربیکیو و پیک نیک اشاره کرد. ساحل لارا با دارا بودن پرچم آبی مکان تمیز و امنی برای شنا در آب های مدیترانه به حساب می آید. این پرچم نشان دهنده سطح امنیت سواحل است و رنگ آبی به معنای سطح ایمنی بالاست. خط ساحلی لارا طولانی است و ممکن است در برخی بخش های خصوصی برای ورود از شما ورودی دریافت کنند اما بخش های عمومی ساحل نیز گسترده است و راحت و بدون محدویت می توانید از آن استفاده کنید. و در کافه و رستوران های آن غذا و نوشیدنی میل نمایید.

 

5. دروازه هادریان (Hadrian's Gate)

دروازه تاریخی هادریان یکی از جاهای دیدنی آنتالیا است که در قلب منطقه کاله‌ایچی قرار دارد و از دوران رومیان به جا مانده است و یکی از نمادهای شهر آنتالیا به شمار می‌آید.دروازه‌ هادریان یکی از شگفت‌انگیزترین ورودی‌های کالیچی است. بخش‌های زیادی از دیوارهای مربوط به یونان و روم باستان در این منطقه سالم باقی مانده‌اند که «دروازه‌ هاردیان» یکی از مهم‌ترین آن‌ها است و مناسب برای تماشای تاریخ دوستان. هادریان در سال ۱۳۰ بعد از میلاد به افتخار ورود امپراتور روم باستان، یعنی هادریانوس به این شهر ساخته شد. این سازه دارای یک در ورودی از جنس سنگ مرمر با سه طاق قوسی‌شکل است که توسط برج‌هایی در کناره‌هایش مستحکم شده و مجسمه‌ها و حکاکی‌های زیبایی بر آن نقش بسته است. به هنگام عبور از زیر طاق‌های این دروازه می‌توانید از تماشای حکاکی‌های روی سقف آن لذت ببرید.

6. شهر میرا آنتالیا ( Myra Ancient City )

شهر باستانی میرا یکی دیگر از شهرهای مشهور و تاریخی آنتالیا در کشور ترکیه است که در فاصله ۲۵ کیلومتری منطقه غربی فی نیکه و در نزديكی شهر دمره آنتالیا قرار گرفته است و امروزه به شهر دیمره و یا کاله معروف می‌باشد و جزو یکی از جاهای دیدنی و جذاب آنتالیا محسوب می‌شود. بناهای تاریخی بجا مانده در این شهر بسیار پرشکوه و با ابهت در کرانه های صخره ای این شهر به رخ کشیده شده اند. تاریخ بنای این شهر باستانی به ۵۰۰ سال قبل از میلاد بر‌می‌گردد به دوران تمدن لیکیه که از ویژگی اولین تمدن دموکراتیک در تاریخ بشر برخوردار است. میرا پایتخت این تمدن بوده و از مهمترین شهرهای آن بشمار می‌رفت. نام میرا از درختچه " مرمکی " که در این منطقه به مقدار فراوانی پرورش یافته و از صمغ آن روغن درست می‌شود، گرفته شده است. میرا در منابع باستان به عنوان میزبان معبد آرتمیس که زیباترین معبد لیکیه بوده و همچنین معبد کهانت آپولو خدای اساطیری یونان قدیم معروف است. تئاتر شهر باستانی میرا با ظرفیت گنجایش یازده هزار نفر به عنوان بزرگترین و باشکوه ترین بنای دوره خود شناخته می‌شود. در سفر پاییزی به آنتالیا تماشای این مکان حیرت انگیز را از دست ندهید.

7. برج ساعت آنتالیا

برج ساعت یکی از جاهای دیدنی آنتالیا است که پاتوقی برای گردشگران و شهروندان است و هر ساله توریست های بسیاری از آن دیدن می کنند. این برج سنگی که قدمت آن به قرن ۱۹ میلادی بازمی‌گردد، نمادی از ایستادگی و استواری است. برج ساعت تنها بازمانده‌ از ۸۰ برجی است که در گذشته اطراف شهر آنتالیا ساخته شده بودند. محل فعلی برج ساعت، میدان کاله کاپيسی است و در ابتدای قسمت قدیمی شهر قرار دارد. با رفتن به منطقه کالیجی می توانید از این برج تاریخی دیدن کنید. این سازه قدیمی در کنار ساختمان‌های مدرن شهر و احاطه شدن آن با درختان و بوته‌های سبز و منظره های اطراف زیبایی بی نظیری را به وجود آورده است.

8. آکواریوم آنتالیا (Antalya Aquarium)

آکواریوم آنتالیا یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیا با تونلی زیبا است که شما را از دل دنیای زیر آب عبور می‌دهد و موجودات دریایی مختلف را به نمایش می‌گذارد. این مجموعه تفریحی گردشگری ۴۰ آکواریوم موضوعی متفاوت دارد که یکی از وسیع‌ترین آکواریوم‌های دنیا به شمار می‌آید. در این مجموعه گردشگری تونل آکواریومی به طول ۱۳۱ متر با عرض سه متر ساخته شده است که عنوان بزرگ‌ترین تونل آکواریومی دنیا را به خود اختصاص داده است. این آکواریوم یکی از جاهای تفریحی دیدنی در آنتالیا برای گردش با خانواده و به خصوص کودکان محسوب می‌شود که برای بازدید از آن می‌توانید بین ۳ تا ۴ ساعت زمان اختصاص دهید. آکواریوم آنتالیا در مرکز شهر قرار دارد .

9. تونک دره آنتالیا (Tünektepe)

تونک دره تونک تپه با ارتفاع ۶۱۸ متر یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبای آنتالیا است که با منظره‌های فوق‌العاده‌اش از شهر و دریای مدیترانه معروف است. این منطقه در واقع یک تپه یا کوه کوچک در نزدیکی آنتالیا است که گردشگران می‌توانند با استفاده از تله‌کابین به بالای آن برسند. این منطقه در غرب شهر قرار دارد. در بالاترین‌ نقطه از تپه، یک رستوران گردان، یک کلاب و یک هتل جای گرفته‌اند و مناظر زیبایی از شهر، خلیج و کوه‌های اطراف را به توریست ها و بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند. علاوه بر کوهنوردی، می‌توانید با استفاده از تله کابین تونک تپه، به بالاترین نقطه این منطقه دسترسی داشته باشید. تله کابین تونک تپه، شما را به ارتفاع 605 متری بالاتر از سطح دریا می‌برد. این مسیر تله‌کابین 1706 متر طول دارد و در حین حرکت، می‌توانید مناظر خیره‌کننده‌ای از شهر آنتالیا، دریا و طبیعت اطراف را ببینید. در بالای تونک دره، چشم‌اندازی زیبا و گسترده از آنتالیا و سواحل مدیترانه قابل مشاهده است. این نقطه مکان مناسبی برای عکاسی و لذت بردن از طبیعت و هوای تازه است.

10. روستاهای المپیوس و چیرالی آنتالیا

دو روستای چیرالی و المپیوس از مکان های دیدنی آنتالیا هستند که در نواحی اطراف سواحل نزدیک مخروبه‌های لیسیایی شهر المپیوس واقع شده‌اند. چیرالی یک دهکده کشاورزی است که در منطقه کمر آنتالیا قرار دارد. این روستا در نزدیکی خرابه‌های باستانی المپوس، کوه معروف چیمار و در منطقه لیکیای باستان آناتولی واقع شده است ویرانه‌های باستانی المپوس، در انتهای ساحل آن واقع شده است گردشگران می‌توانند با پیاده‌روی در طول ساحل، خود را به المپوس برسانند و از بناهای تاریخی به‌جامانده از دوران باستان بازدید کنند. این روستای کوچک که باکمی بیش از یک ساعت رانندگی در جنوب غربی آنتالیا فاصله دارد. علاوه بر آثار باستانی از معروف ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه ، شعله‌ آتشی ابدی است که هرگز خاموش نمی‌شود و از صخره‌های بالای کوه زبانه می‌کشد. المپیوس و چیرالی مکانی آرام برای قدم‌زن در سواحل و طبیعت سرسبزش است. قدمت شهر باستانی المپوس آنتالیا در اصل به دوران هلنسیتی‌ها در لیکیا بازمی گردد. این شهر ۴ قرن پیش از میلاد مسیح ساخته شده است. المپوس در زمان بسیار کوتاهی تبدیل به یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین شهرهای منطقه لیکیا می‌شود. که در آن یک آمفی تئاتر مربوط به یونان و روم باستان، با ظرفیت حدوداً ۲۰۰۰ نفر بریا تماشا به جای مانده است. طبیعت پیرالی و بناهای باستانی المپیوس بسیار دیدنی و جذاب هستند.

11. شهربازی لند آو لجندز آنتالیا

شهربازی لند آو لجندز (Land of Legends) در آنتالیا، ترکیه یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های تفریحی و پارک‌های آبی در این منطقه است. این مکان که بخشی از یک مجموعه عظیم تفریحی و تجاری به نام لند آو لجندز ریزورت (The Land of Legends Resort) است، ترکیبی از پارک آبی، شهربازی، هتل‌های لوکس، و مراکز خرید می‌باشد.

ویژگی‌های اصلی این شهربازی عبارت‌اند از:

پارک آبی: شامل انواع سرسره‌های آبی هیجان‌انگیز، استخرهای موج، و فعالیت‌های آبی متنوع.

شهربازی: انواع بازی‌های هیجان‌انگیز از جمله رولر کوستر، قطار هوایی، و جاذبه‌های مخصوص کودکان و بزرگسالان.

شوها و نمایش‌ها: در این مجموعه نمایش‌های جذاب با نورپردازی و موسیقی برگزار می‌شود.

مرکز خرید: فروشگاه‌های متنوع از برندهای بین‌المللی و محلی.

هتل: این مجموعه دارای هتل‌های لوکس با امکانات کامل برای اقامت مهمانان است.

تفریحات خانوادگی: این مجموعه گزینه‌های مختلفی برای خانواده‌ها و کودکان فراهم کرده است، از جمله نمایش‌های دلفین‌ها و فعالیت‌های آبی که برای کودکان هم بسیار هیجان انگیز می باشد.

لند آو لجندز برای کسانی که به دنبال هیجان، سرگرمی و آرامش هستند، گزینه‌ای ایده‌آل به شمار می‌رود و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در آنتالیا محسوب می‌شود.

 

هر یک از این مکان‌ها جلوه‌ای متفاوت از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی آنتالیا را به نمایش می‌گذارد و تجربه‌ای به‌یادماندنی برای گردشگران ایجاد می‌کند.


برای تماشای زیبایی های آنتالیا در پاییز نیاز به یک خودروی راحت و ایمن دارید تا بتوانید از جاذبه های گردشگری داخل شهر و اطراف آنتالیا که شهرها و روستاهایی باستانی و کهن بوده اند لذت ببرید. نگران خودرو هم نباشید، برای اجاره خودرو در آنتالیا با کمترین قیمت و پشتیبانی 24 ساعته اینجا کلیک کنید



 


منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر