شماره مجوز: 1301550312311

هر آنچه که باید درباره تویوتا fj کروز بدانید+شرایط اجاره fj کروز در کیش

نیلوفر طاهری
2 سال پیش
461 بازدید
0 0
اگه دنبال یک خودروی خاص برای اجاره در کیش هستید که حس ماجراجویی را در شما بیدار کند و هم در رمل های جزیره و سواحل شنی و هم در سواحل صخره ای، شما را به منتهای هیجان برساند. پیشنهاد رنتیفا به شما اجاره تویوتا fj کروز دوست داشتنی ژاپنی است.

تویوتا اف جی کروز، این شاسیه قد بلند جذاب که به چشم های دکمه ای آرامش نباید اعتماد کنید چون با گذاشتن پای مبارک روی پدال گاز، چنان غرشی می کند که قیافه گوگولی و خندانش را فراموش می کنید. و پس از گذشتن از مسافتی کوتاه از روی صخره و یا عبور از رودخانه و پرش های ناگهانی از میان رمل ها، به ناگاه سن تان را هم از یاد برده و حس سرخوشی و جوانی وجودتان را فرا می گیرد. البته به توصیف اجمالی ما در مورد این خودروی قدرتمند اکتفا نکنید و در ادامه بیشتر با ویژگی های منحصر به فرد این خودروی اجاره ای جذاب آشنا شوید.

دقیقاً زمانی که نام هامر به‌عنوان یکی از قدرتمندترین خودروهای آفرود جهان مطرح می‌شد، تویوتا تصمیم گرفت با احیای مدل کلاسیک FJ و ترسیم طرحی نزدیک به هامر، همزمان با ورود مدل H3 هامر به بازار در سال 2008 محصولی متفاوت را راهی بازار کند. و اینگونه fj cruiser دوست داشتنی ما متولد شد.

با توجه به علاقه ایرانیان به برند تویوتا پای این خودرو از همان سال 2008 به خیابانهای کشور باز شد و از همان ابتدا با ظاهر جذاب و جوان پسند خود به عنوان شاسی‌بلندی متفاوت با استقبال روبرو شد. تا اینکه در سال 2014 و با توجه به وضع قانون منع واردات خودروهای لوکس (بالای 2500 سی‌سی)، عرضه اف‌جی کروزر میز مانند بسیاری از خودروهای جذاب دیگر در بازار ایران متوقف شد.

این شاسی‌بلند آفرودی به‌دلیل شباهت‌های زیادی که با محصولات آمریکایی داشت در همان ابتدا به هامر آسیایی معروف شد. و رفته رفته با نمایان شدن قابلیت هایش به یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای دودیفرانسیل با قابلیت بالای آفرودی در بازار تبدیل شد.

چهره این شاسی‌بلند ژاپنی رگه‌هایی از نمونه‌های کلاسیک FJ40 را وام گرفته که همین موضوع برای علاقه‌مندان از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از جلوپنجره نوستالژیک به‌کاررفته در محصولات پیشین تویوتا سبب شده ظاهر خودرو بی شباهت به لندکروزرهای دهه ۶۰ نباشد. از سویی چراغ‌های دایره‌ای که در دو سوی جلوپنجره جانمایی شده‌اند در کنار فرم کلی چراغ‌های راهنما، که به صورت کشیده از چراغ‌های اصلی امتداد یافته‌اند، چهره ای جذاب و دلنشین را رقم زده اند.

در نمای کناری علاوه بر فرم مکعبی خودرو که از هرگونه المان‌های آیرودینامیکی به دور است، شاهد استفاده از سبکی متفاوت هستیم که بیش‌ترین جلب توجه را در ظاهر FJ کروز به خود اختصاص داده و این به‌ دلیل استفاده از درهای نامتعارفی است که در نگاه نخست، شاسی‌بلندی دودر جلوه می کند، اما واقعیت آن است که درهای عقب این خودرو، بدون داشتن دستگیره‌ای روی بدنه، در خلاف جهت درهای اصلی باز می‌شوند تا سرنشینان بتوانند به‌راحتی وارد بخش عقب کابین شوند.

با توجه به فلسفه وجودی تویوتا FJ کروز که شاسی‌بلندی با قابلیت آفرودی بالاست، نباید انتظار فضایی مجلل و راحت را از کابین آن داشت. به همین دلیل با ورود به کابین تویوتا FJ کروز با فضایی بسیار ساده مواجه خواهید شد. عدم تعدد کلیدهای دیجیتالی و عدم استفاده از نمایشگر لمسی در این خودرو باعث شده حس مکانیکال بیش‌تری به راننده و سرنشینان القا شود و این دقیقاً همان چیزی است که آفرودرهای حرفه‌ای به‌دنبال آن هستند.

از نظر فضای کابین، فضای بخش جلوی کابین در این خودرو بسیار مناسب و جادار ارزیابی می‌شود، اما در بخش عقب کابین شاهد فضایی کوچک هستیم که ممکن است در سفرهای طولانی‌مدت موجب رنجش سرنشینان، به‌خصوص افراد بزرگ‌سال شود. که به نظر نگارنده در مسیرهای کوتاه زیاد مسئله مهمی نیست. و به همنشینی با سیستم صوتی JBL با هشت بلندگو به‌همراه ساب‌ووفر که در بخش عقب خودرو به شکل جذابی تعبیه شده می ارزد.

با نشستن پشت فرمان خودرو کمبود میدان دید فضای اطراف و ارتفاع زیاد آن باعث می‌شود در لحظات ابتدایی تصور درستی از فضای اطراف نداشته باشید. اما با اولین استارت و شنیدن غرش موتور 6 سیلندر تویوتا که می تواند در عرض 8 ثانیه این بچه غول ژاپنی را به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند باید همه چیز را فراموش کنید و خود را برای یک رانندگی مهیج آماده کنید.

اگر با خواندن این مقاله بی تاب شده اید تا با اجاره تویوتا fj کروز، رانندگی با این بچه غول ژاپنی یا خودروهای مشابه آن را با مناسب‌ترین قیمت و آسان ترین شرایط، تجربه کنید. پس وقت را تلف نکنید، و همین الان سفارش آنلاین اجاره fj کروز را از بخش اجاره ماشین در کیش رنتیفا تکمیل کنید.

منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر