شماره مجوز: 1301550312311

اجاره شاسی بلند با هزینه کمتر از یک میلیون تومان

نیلوفر طاهری
2 سال پیش
438 بازدید
0 0
اگر شما هم از علاقه مندان به اجاره خودروهای شاسی بلند هستید، شاید برایتان این سوال پیش بیاید، که چه خودروهای شاسی بلندی را می توانید با کمتر از یک میلیون تومان اجاره کنید و سفر جادویی خود را رقم بزنید. ما در ادامه این مطلب به معرفی ارزانترین شاسی بلندهای اجاره ای کیش می پردازیم.

اگر تنها یک میلیون تومان در کیف پولتان داشته باشید و در یک جزیره تنها باشید چه می کنید. بدون شک اولین قدم، گردش در جزیره و شناخت محلی است که در آن قرار دارید. حالا تصور کنید که باجه اجاره خودرو رنتیفا در کنار درب ورودی جزیره، حاضر باشد با پایین ترین قیمت، خودروی مورد علاقه شما را در اختیارتان قرار دهد. دیگر نیازی به سفرهای متعدد ندارید. در کمتر از یک چشم بر هم زدن، یک خودرو، یک سفر و یک جزیره برای کشف دیدنی هایش پیش روی شماست.

حالا اگر شما از علاقه مندان به خودروهای شاسی بلند هستید، شاید برایتان این سوال پیش بیاید، که چه خودروهای شاسی بلندی را می توانید با کمتر از یک میلیون تومان در کیش اجاره کنید و سفر جادویی خود را رقم بزنید. ما در ادامه این مطلب به معرفی ارزانترین شاسی بلندهای اجاره ای کیش می پردازیم.  

هیوندای توسان 2008 تا 2010

توسان که نام خود را از محلی بین نیو مکزیکو و آریزونا وام گرفته، در حدود سال ۲۰۰۷ معرفی شد و از حدود سال ۲۰۰۸ به صورت گسترده وارد بازار شد. توسان های وارداتی به ایران اکثراً پسوند  gls  را یدک می کشند که نشان دهنده فول آپشن بودن این مدل هاست ( البته مدل های وارداتی به مناطق آزاد اکثراً با تیپ low option وارد شده ) هر چند که توقع آپشن زیادی در مدل های فول آپشن این کراس اوور جمع و جور هم نباید داشته باشید.

توسان نسل اول از لحاظ طراحی خارجی و داخلی کابین حرف چندانی برای گفتن ندارد و با نمایی ساده طرف هستیم و با ظاهر نه چندان زیبا در نمای جلو و ظاهری ساده در نمای عقب (البته به غیر از دو خروجی اگزوز در عقب که کمی نمای عقب را اسپرت کرده است ) می‌توان گفت که از لحاظ طراحی این ماشین نمی‌تواند جذابیت ظاهری خاصی داشته باشد. در داخل کابین نیز گذشته از کیفیت نه چندان بالای ادوات و طراحی ساده، با فضای کافی برای ۵ سرنشین و صندلی های به نسبت راحت طرف هستیم. ولی وقتی به بخش مشخصات فنی این ماشین می‌رسیم ورق برمی‌گردد. قلب تپنده این ماشین یک موتور ۲۷۰۰cc شیش سیلندر است که می‌تواند ۱۷۳ اسب بخار و حدود ۲۴۰ نیوتن بر متر گشتاور تولید کند که با توجه به وزن حدود ۱۶۰۰ کیلوگرمی می‌تواند شتاب قابل قبولی بین ۱۰ تا ۱۱ ثانیه بسته به شرایط ثبت کند. با توجه به سال ساخت ماشین و حجم‌ موتور آن نباید گلایه چندانی نسبت به مصرف سوخت آن یعنی صدی ۱۱تا ۱۲ داشت.گذشته از این این خودرو به صورت دو دیفرانسیل عرضه شده است که نکته بسیار مثبتی است و می‌تواند در مسیرهای خارج از جاده‌ای شما را سربلند کند.

نکته پایانی: اگر با ظاهر این ماشین مشکلی ندارید و آپشن برایتان مهم نیست و دنبال قدرت و شتاب هستید، و احتمالأ با مسیرهای خاکی و گلی هم سر و کار دارید، و قصد دارید با کمترین هزینه رانندگی با یک خودروی دو دیفرانسیل را تجربه کنید این ماشین کاملاً مناسب شماست.

نیسان جوک 2012 تا 2016 

نیسان جوک  ژاپنی یکی از معروف‌ترین و البته متفاوت‌ترین محصولات نیسان در طول تاریخ فعالیتش است که نخستین مرتبه در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۰ به معرض دید تماشاچیان درآمد.واژه جوک (JUKE) به معنای انجام حرکات موزون و سریع است. این کراس اوور ساب کامپکت علی رغم ظاهر عجیب و غیرمعمول خود توانسته مشتریان زیادی را در سطح دنیا به سوی خود بکشاند. نیسان جوک در مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به دست مشتریان ایرانی رسید؛ البته پیش از آن نیز در مناطق آزاد تجاری کشورمان حضور نسبتا پررنگی را تجربه کرده بود. خودرو نیسان جوک در بازار ایران، خوش درخشیده و به نوعی ماشین مورد علاقه خانم ها لقب گرفته است. چرا که با حجم های کروی شکل روی بخش های مختلف که نامتجانس به نظر می رسد ولی در عین حال، ظاهری با نمک و دلنشین به این خودرو داده است.فضای داخلی نیسان جوک گرچه در مقایسه با نمای ظاهری و بیرونی آن چندان متمایز نیست اما با این حال، همچنان طراحان سعی کرده‌اند که جلوه‌هایی متناسب با نمای بیرونی خودرو را درون کابین نیز خلق کنند. طراحی داشبورد و کنسول میانی آن حالتی نسبتا بیضی فرم داشته و در نوع خود تا حدی متمایز و خاص به نظر می‌رسد. محل قرارگیری اهرم دسته دنده بسیار مناسب بوده و رضایت و راحتی راننده را در پی خواهد داشت. همچنین طراحی خاص بدنه باعث شده تا فضای درونی کابین محدودیت زیادی برای سرنشینان به ویژه در ردیف عقب ایجاد نکند و حدود ۴ تا ۵ سرنشین بزرگسال می‌توانند در کابین نیسان جوک حضور یابند. به طور کل طراحی کابین این کراس اوور شهری نمره نسبتا قابل قبولی را از بابت جلوه‌های بصری و ویژگی‌های کاربردی به دست خواهد آورد.

از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی نیسان جوک فول آپشن می توانیم به کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، سه حالت رانندگی (نرمال – اکو و اسپرت)، کنترل دینامیکی نیسان، سنسور باران، حسگر فشار باد تایر، رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین، رادار تشخیص اشیا متحرک، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD ، ترمز ضد قفل ABS ، ترمز کمکی، دی‌لایت، اتولایت، ارتفاع نور اتومات، مه شکن های جلو و عقب، چراغ شوی، چراغ جلو زنون، چراغ بدرقه، فرمان برقی دو حالته حساس به سرعت، نمایشگر لمسی ۵.۸ اینچی، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر و هندزفری، دوربین‌های عقب جانبی و ۳۶۰ درجه، درگاه USB، AUX، بلوتوث، شوینده اتومات دوربین عقب، ۶ عدد کیسه هوا جلو – جانبی و پرده‌ای، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم دستی صندلی‌های جلو، وجود گرمکن در صندلی جلو، صندلی ها با روکش چرمی، ایزوفیکس، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سانروف و سقف پانوراما اشاره کرد.

کیا اسپورتیج 2008 تا 2010

کیا اسپورتیج یک کراس اوور زیبا و کوچک که نسل اول آن در سال 1993 وارد بازار شد و نسل دوم آن هم در سال 2005 معرفی و عرضه شد. در سال 2008 نسل دوم اسپورتیج، وارد بازار ایران شد که این اتفاق همزمان بود با محبوبیت خودروهای کره‌ای در ایران. برای اسپورتیج به دلیل استفاده از یک موتور 6 سیلندر قدرتمند، این محبوبیت دو چندان شد. و درخواست برای این کراساوور جمع و جور را بالا برد. اسپورتیج 2008 از نظر طراحی، شباهت زیادی به هیوندای توسان مدل ۲۰۰۸ تا 2010 دارد و اشتراکات زیادی میان این دو خودرو دیده می‌شود. و می توان گفت اسپورتیج با توجه به زمان تولید، طراحی مطلوبی داشت. سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل و 8 کیسه هوا از مهم ترین ویژگی های این کراس اوور می باشند. موتور به کار رفته در کیا اسپورتیج، حجمی معادل 2.7 لیتر است که توان آن به 175 اسب بخار و گشتاور آن به 241 نیوتن متر می‌رسد. این قدرت به وسیله جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به هر چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند.می توانیم هیوندای توسان 2008، نیسان قشقایی، سوزوکی ویتارا را رقبای این خودرو از لحاظ آپشن ها و قیمت بدانیم.

نکته پایانی: در کنار مصرف سوخت نسبتاً بالا ویژگی های مثبتی چون دید و تسلط خوب بر جلوی خودرو و محیط اطراف ، نمای ظاهری بهتر در مقایسه با رقبا ، طراحی داخلی زیبا و طراحی کارآمد کابین، صندلی های راحت شاید انتخاب این خودرو را برای گشت و گذار در جزیره راحت تر کند.

 

تویوتا RAV4  مدل 2010 تا 2012

خودروی ژاپنی یا خودروی کره ای؟! راو فور شاید این سوال را پاسخ دهد. اگر سواری با لندکروزر و پرادو را تجربه کرده باشید و بعد سوار راو 4 بشوید متوجه می‏ شوید که این خودرو بین دو برادر بزرگترش قرار می‏گیرد؛ چرا که سواری آن مانند لندکروزر قابل اطمینان، نرم، راحت و تحت کنترل است و برخلاف پرادو دیگر از حرکات گهواره‏ای خبری نیست و به علت کوتاه تر بودن ارتفاع و طول بدنه، سوار و پیاده شدن و پیداکردن جای پارک برای آن به نسبت پرادو راحت‏ تر است.در کنار این موارد اصلاحات در عرض و ارتفاع باعث شده تا راو فور همانند سدان‏های تویوتا از هندلینگ فوق‏ العاده‏ای بهره ‏مند شود و لذت یک رانندگی دلچسب را با آن تجربه کنید. تویوتا راوفور با ظاهر ساده خود توانسته از موسسه EURO NCAP  چهار ستاره ایمنی دریافت کند که در کنار امکانات ایمنی قابل قبول میانگین نمره ایمنی آن خوب به حساب می آید.

نکته پایانی: آنکه در کنار ضعف هایی مانند ضعف نیروی ترمز و ضعف نسبی گیربکس در سربالایی، نکات مثبت آن آنقدر قابل تامل است که اجاره اش را مقرون به صرفه می کند. ویژگی هایی از قبیل هندلینگ خوب مانند یک سدان ، میدان دید عالی ، موقعیت خوب قرارگیری راننده ، عملکرد و فرم گیربکس ، چابکی و تیز بودن راوفور..

 

هیوندای توسان 2011 تا 2015 

یکی از محصولات موفق کمپانی کره‌ای در بازار ایران هیوندای توسان است که همانند برادر همزاد خود یعنی کیا اسپورتیج، توانست در نسل های مختلف خود به محبوبیت بالایی در میان ایرانی‌ها دست پیدا کند. این نسل از هیوندای توسان برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ روی خط تولید قرار گرفت و عرضه آن به بازارهای مختلف خارجی تا سال ۲۰۱۵ ادامه داشت. در مورد طراحی این خودرو می توان گفت که نسل بعدی هیوندای توسان با یک طراحی جذاب و عامه پسند وارد بازار شد. این سبک طراحی با وجود سادگی، گیرایی بالایی برای مشتریان ایرانی داشت و توانست سریعا نظر آن‌ها را جلب کند. طراحی کابین هیوندای توسان نیز با طراحی بیرونی آن هماهنگی بسیاری دارد؛ در شکل دهی به ادوات اغراقی مشاهده نمی‌شود در کنار تمرکز بر روی کاربردی بودن، استفاده از تریم نقره‌ای رنگ موجب ایجاد ترکیب قابل قبول‌تری در رنگ‌های کابین شده است. در مورد کاربری این خودرو می توان گفت که ورودی‌های عمودی شکل سیستم تهویه هیوندای توسان در مرکز و کلیدهای کنترلی، دسترسی را آسان کرده و راننده و سرنشین مشکلی برای استفاده از آنها نخواهند داشت. صندلی‌ها نیز ارگونومی مطلوبی دارند، به طوریکه حتی در مسیرهای طولانی، احساس راحتی خواهید داشت. 

 یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های خودروهای کره‌ای، سطح خوب امکانات رفاهی آن‌ها است و این نسل از هیوندای توسان نیز با ویژگی‌هایی نظیر ۱۰ کیسه هوا، سیستم‌های ترمز و پایداری ABS, EBD, ESP, DBC, HAC، سیستم صوتی با ۴ بلندگو و ۲ توییتر، آمپلی فایر و ساب ووفر، سنسور پارک، دوربین دنده عقب، سنسور نور، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز به سیستم کنترل کیفیت هوا و فیلتر هوای داخل اتاق، سانروف و کروز کنترل رضایت مشتریان را با خود خواهد داشت. از توضیح ویژگی های فنی گذر می کنیم و تنها به آن بسنده می کنیم که عملکردی بسیار هماهنگ و قدرتمند دارد و در پیچ و خم جاده ها چهره ی شما را خندان می کند.

نکته پایانی: ویژگی های اندک منفی چون فضای نسبتاً تنگ ردیف عقب و شتاب گیری متوسط در دورهای بالا را می توان با ویژگی هایی نظیر مصرف سوخت مناسب، امکانات و آپشن های مختلف و ترمزهای قوی و ایمن به فراموشی سپرد. ایمنی توسان با کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP تضمین شده است. پس وقتی پای خرید در میان نباشد چه چیزی مهم تر از ایمنی و راحتی و مصرف سوخت پایین و یک رانندگی بی نقص.

کیا اسپورتیج 2011 تا 2015

نسل سوم کیا اسپورتیج توانست به موفقیت و محبوبیت ویژه‌ای در بازار ایران دست پیدا کند. در حقیقت نسل سوم کیا اسپورتیج که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ به بازار کشور عرضه شد، تمام فاکتورهای مدنظر مشتریان ایرانی را داشت. 

بدون شک طراحی ظاهری این خودرو  کاملا مستحق دریافت یک تیک سبز است. طراحان این کراس اوور کره‌ای سعی در ایجاد چهره‌ای جذاب و اسپرت داشته اند که البته این طراحی بر روی ابعاد کابین نیز تا حدودی تاثیر منفی داشته است و در مقایسه با کراس اوورهای هم کلاس نظیر تویوتا راو۴ فضای کم تری در اختیار سرنشینان قرار می دهد با این حال فضای کابین و بار این محصول کره‌ای برای سفرهای خانوادگی قابل قبول ارزیابی می‌شود. از ویژگی های این نسل کیا اسپورتیج  می توان به وجود، کیسه‌های هوا (۲ تا ۶ کیسه هوا در نسخه‌های مختلف)، سیستم‌های ترمز ABS, ESP, DBC و HAC، سانروف پانوراما، استارت بدون کلید، آینه وسط الکتروکرومیک، دوربین دنده عقب، گرمکن صندلی‌های جلو (و عقب در برخی نسخه‌ها) سیستم صوتی اینفینیتی، کروز کنترل و کامپیوتر سفری اشاره کرد.  از مشخصه های فنی به این بسنده کنیم که علاوه بر نمایش عملکردی کاملا هماهنگ، شتاب رضایت بخشی را نیز  در جاده های پر پیچ و خم برای این کراس اوور ۱.۵ تنی ایجاد می‌کند. 

نکته پایانی: آنکه اگر داشتن فضای کابین بیش‌تر یا پیشرانه قدرتمندتر در اولویت شما نیست، طراحی جذاب اسپورتیج، ارگونومی خوب صندلی ها ، گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، عملکرد مناسب ترمزها، پایداری خوب در پیچ های تند و سرعت های بالا، مصرف سوخت پایین و پنج ستاره ایمنی از EURONCAP  می تواند به شما در انتخاب آسان نسل سوم کیا اسپورتیج برای اجاره کمک کند.

 

هیوندای سانتافه 2010 تا 2012

هیوندای سانتافه یک شاسی بلند سایز متوسط  کره ای  است که نخستین بار در سال 2001 معرفی شد اکنون قصد داریم درباره نسل دوم سانتافه صحبت کنیم که هیوندای در سال 2006 و در نمایشگاه خودرو دیترویت از آن پرده برداری کرد و از سال 2007، آن را وارد بازار نمود. همزمان با دنیا، این نسل از سانتافه در بازار کشورمان هم عرضه شد تا به یکی از محبوب‌ترین شاسی بلندهای بازار تبدیل شود. با ورود به داخل کابین سانتافه، به سرعت متوجه سادگی کابین آن خواهید شد که به یک امر رایج در تقریبا تمام محصولات آن زمان هیوندای تبدیل شده بود. این طراحی، شباهت زیادی به کابین هیوندای آزرا و سوناتا دارد. بیشتر متریال کابین از جنس پلاستیک است اما کیفیت مطلوبی دارد و در طولانی مدت دچار مشکل نمی‌شود. سانتافه در بیشتر نسخه‌ها به 7 صندلی مجهز شده و صندلی ردیف سوم دارد اما برخی مدل‌ها به صورت 5 نفره هستند.هیوندای سانتافه آپشن‌هایی همچون 12 عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، ورود بدون کلید، سانروف، کروز کنترل، سنسور باران، چراغ‌های جلو زنون و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه سیستم کنترل کیفیت هوا را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نکته پایانی: اگر فرمان پذیری ضعیف ، و مصرف بالای سوخت برایتان مهم نیست می توانید از ویژگی های مثبت سانتافه لذت ببرید. آپشن هایی از قبیل فضای کابین و بار مناسب برای همه سرنشینان، تعلیق و شاسی خوب ، کیفیت خوب مواد به کار رفته در کابین ، شتاب خوب مدل در مدلهای 2010 به بعد، امکانات رفاهی کامل و هندلینگ خوب.. چندان به چشم نمی آید مخصوصا که چهار ستاره ایمنی از EURONCAP  دریافت کرده است.

 

کیا سورنتو 2010 تا 2012

کیا سورنتو نخستین بار در سال 2002 معرفی شد و در سال 2۰10 نسل دوم آن وارد بازار شد و در سال 2012 وارد خیابان های ایران شد .سورنتو در مدل جدید، در نمای جلو تغییرات زیادی را تجربه کرد و شکل چراغ‌ها، جلو پنجره و سپر جلو به کلی تغییر یافت. جلو پنجره‌ای که در این محصول کیا مشاهده می‌شود، همان جلو پنجره معروف است که به Tiger Nose شهرت دارد و در سایر خودروهای کیا هم دیده می‌شود. مهم‌ترین تغییر کیا سورنتو در مقایسه با نسل اول را می‌توان در طراحی کابین دانست. به طوری که گویا با یک خودرو کاملا جدید و متحول شده روبه‌رو هستیم. کیفیت مواد به کار رفته در کابین بالا است و کیا از چرم و چوب به شکل گسترده در آن استفاده کرده است. کلیدهای کنترلی فراوانی بر روی فرمان و کنسول وسط دیده می‌شود و یک نمایشگر کوچک هم در مرکز داشبورد وجود دارد. البته این کابین در مدل فیس لیفت بهتر هم شده و یک نمایشگر 7 اینچی برای سورنتو در نظر گرفته شده است. سورنتو سه ردیف صندلی برای سرنشینان دارد و صندلی‌های ردیف سوم در حالت عادی جمع هستند و بخشی از صندوق عقب به شمار می‌روند.

از مهم‌ترین آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی کیا سورنتو می‌توانیم به 6 کیسه هوا، سیستم‌های ترمز ABS - EBD - ESS - ESC - DBC - VSM صفحه نمایش و سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3، iPod و USB و AUX، ورود و استارت بدون کلید، سنسور پارک جلو و عقب، سانروف پانوراما، گرمکن صندلی‌های جلو، کروز کنترل، چراغ‌های اتوماتیک و دوربین دید عقب اشاره کنیم.کیا وزن سورنتو را به شکل قابل توجهی کاهش داد و همین موضوع، کاهش مصرف سوخت را هم در سورنتو به دنبال داشت. 

نکته پایانی: به طور کل می توان تنها نکته منفی در اجاره این خودرو را تنگ بودن ردیف سوم دانست که البته در تمام خودروهای ۷ نفره قابل مشاهده است. و نکات مثبت آن  طراحی ظاهری و داخلی جذاب ، محفظه بار وسیع ، شتاب قابل قبول به لطف وزن سبک و پیشرانه قدرتمند ، سیستم کمک فنر نرم ، پایدار و پیشرفته ، گیربکس پیشرفته و هوشمند ارزیابی کرد و همچنین کسب پنج ستاره ایمنی در آزمون های ایمنی موسسه IIHS آمریکا نیز ویژگی قابل قبولی در انتخاب این خودرو محسوب می شود.

 

جمع بندی: تمام شاسی بلندهایی که در این مطلب معرفی شد جهت اجاره در سامانه رنتیفا موجود می باشند و شما اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارید از همین الان می توانید شاسی بلند اجاره ای مورد علاقه خود را از بخش اجاره ماشین در کیش رزرو کنید.

منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر